CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k AMD APU G-Series aneb výkon máme, ale nepoužíváme

v té tramvaji se ta grafika kouše i v zimě? Nebo se jim to teď v létě přehřívá a throttluje?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Teplota nehraje roli, seká se to pořád. Vypadá to na flashové animačky a systém, který je nedokáže akcelerovat (tuším jsou tam nějaké starší widle - matně si vzpomínám, že jsem na obrazovce jednou viděl nějaké chybové hlášení místo prezentace).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No nevím, já si myslím, že je tam spíše Linux. Shodou okolností jsem minulý týden v pátek nasdílel "tweet úlovek" z autobusu, kde se zrovna cosi v systému přihodilo: http://twitter.com/jiri_molnar/status/216145625098625025

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Primární OS tramvají s Porsche designem jsou Win XP, ale je otázka jestli info panely nejsou úplně extra systém.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

brnenske saliny Porsche bezi na Windows Embedded, uz jsem taky nejakou error hlasku potkal, informaci system bude ale oddelen od rizeni, to by bylo problemu a kolizi :D

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Já jsem zase zachytil tohle, podle barev to tipuju na SuSE: http://8an.praha12.net/misc/bus-boot.jpg

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Poštovní aPost běží na (letitém) Unixu, a jednou jsem v tramvaji potkal téměř stejný log, jako na poštovních počítačích, takže bych tipl Unix, alespoň zde. Jezdí jich velké množství druhů, každé má jiný procesor a pravděpodobně i operační systém. Tohle je ale prosím případ nejnovější škodovácké "šaliny", kterou DPMB disponuje. Ty ostatní pro jistotu zobrazují výhradně statické scény. Dlouho už jem nebyl v Praze, abych mohl porovnat "kvality" těchto dvou rivaitních měst. O tom by více mohl říct Jirka.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

v DPMB je zjevne problem v SW...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Urcite. Kdyby jim tu aplikaci delali experti na DOSovske hry, kteri jeste vedeli jak z HW dostat maximalni 3D vykon bez hardwarove akcelerace, tak by to urcite bezelo svizne. Jenom je otazka, jestli by to neprislo na vic nez koupit tam moderni herni stroje :-).

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

No tak v praze jsem v tramvajích žádné barevné informační obrazovky nepozoroval. V nových autobusech od SOR tam vepředu jeden je a je to stejná hrůza jak tady píšete. Jednoduchá animace, kdy se jen posouvají jména následujících stanic, běží při max 2 FPS. Víc to fakt není.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ono se to lehce řekne, aby se tam dal výkonější procesor a grafika či apu, jenže zatím se ještě moc nerozmohly busy se solárními panely na střeše a když je zataženo tak elektřinu musí vyrábět nafta či plyn a sice to není moc velká spotřeba, ale když provozujete 100 autobusů a pak si vyhodíte přehled a zjistíte, že se zapnutými panely jste zaplatili naftu za 101 busů, tak se moc nedá divit, že se dotoho nikomu moc nechce.

Jinak super moderní technologie se do pracovních strojů dostává jen pomalu, protože narozdíl od nového osobního auta, tyhle stroje na sebe musí vydělávat, a tak se obměňují až náklady na udržování převýší náklady na změnu.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

to vidíš špatně. Tyhle informační panely nemají generovat zisk (i když by mohly), ale zvyšovat "renomé" primární služby - v tomto případě veřejné dopravy. Je to stejné jako, když máš restauraci a často měníš ubrusy. V obou případech jde o to zanechat ve svých zákaznících dojem, že o tebe jako zákazníka bylo maximálně postaráno, tj. je vysoká pravděpodobnost, že těchto služeb znovu využiješ.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je sice pravda, ale aby se tento efekt trochu více projevil, musely by třeba v Praze fungovat dva a více dopravních podniků a konkurovat si na těch samých trasách.

Tak aby si podle ubrusů mohl zákazník vybrat různé restaurace :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jde taky o snahu eliminovat zbytečnou autodopravu a přimět lidi, aby MHD využívali více. Praha a jiná města přetékají automobily, zaparkovat se pomalu nedá, jižní spojka je pro každého motoristu známý pojem. A pokud je MHD otravná, pomalá, opožděná, a ještě nám ukazuje všudypřítomné šetření, pak nikoho nepřiměje, aby místo autem jel jednou do práce veřejnou dopravou.

S tím se pojí veškeré náklady na třeba čištění silnic, ovzduší, které je potřeba provádět méně, pokud jezdí méně aut, výnos z MHD je vyšší, pokud si více lidí koupí jízdenku/kartu atp.

Pokud je MHD masově využívaná, pomáhá to i k jejímu zhuštění. Pokud by současné linky po 5 minutách nestíhaly, zrychlilo by se na 4minutové intervaly, což zase posune příjemnost MHD nahoru. U nás v Písku je třeba problém - 3 městské autobusy, většinou poloprázdné, jednou za půl hodiny. Tím se nikam nedostaneš, protože je rarita autobus potkat - protože prostě po něm není požadavek a je to jen nějaké nařízení, že město >30 000 obyvatel musí mít pravidelnou MHD...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

konkurencí MHD je osobní doprava zastoupená ať vlastním autem, či půjčeným (TAXI atp.). Když vím, že MHD funguje dobře, včetně správné navigace místa neznalého zákazníka, tak nemám problém auto zaparkovat na kraji města a sjet tam někam MHD. Naopak, pokud by infopanely nebyly, nebo fungovaly podle konstelace hvězd, tak pojedu příště autem. Nemám zájem přejet, tím přijít na schůzku pozdě, nebo se někoho (ukrajinců, rusů, afričanů atp.) ptát jestli ví, která zastávka je Kačerov.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Spotřeba infopanelu, i kdyby byla 100 W je zcela zanedbatelná položka, např. taková klimatizace v autobusu může brát při plném zatížení i přes 30kW.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak tak!

Pamätám si keď sa dával do "bližšie nešpecifikovaného kolesového vozidla" VIA VID-2219 18.5” Industrial 5-wire Resistive Touch LCD Monitor: Power Consumption 30W (Max.) /standby under 4W
+ VESA VIA AMOS-3001 Ultra Compact Fanless Embedded System (VIA Nano 1.2GHz + VIA VX855 MSP) a celé to žralo pri akcelerovanom slajdovaní H.264 cca. do 30W.
Tam však bolo najviac dôležitejšie aby zariadenie zvládalo dve hlavné kritéria:
- Shock resistant to 70G and vibration resistant to 7G for maximum reliability
- Wide range of operating temperatures from -20°C up to 70 °C

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Jedina MHD ve ktere jsem zaregistroval klimatizaci je metro.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Zvláštní , zatímco v Brně tyhle panely jsou celkem běžné v Praze si šaliny vystačí s BUSE panely - a že to také stačí a plní svůj účel . A o to tady asi jde víc než o nějaké předražené APU od AMD které by stejně nemělo co dělat .

Nevím jestli bych se za jízdy kromě varování před nezaplacením ještě chtěl dívat na 3D reklamu na vložky v 60 FPS :/

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

...Blikající ke všemu .....

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Grafický displej má mnoho výhod - dovede naráz zobrazit mnohem více informací v přehlednějším podání.. Například když jedu neznámou linkou, zajímá mne více, než následující zastávka, kterou se navíc dovím až když už na té aktuální nemůžu vystoupit, nechci čekat půl minuty, než se odscrolluje text a zase se ukáže čas a tak podobně... Má to i své nevýhody, jako třeba reklamy, ale není tak těžké otočit oči o pár stupňů stranou k velmi spoře oděné mladé slečně :P

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V pár pražských tramvajích jsou displeje zobrazující animace a reklamu taky. A je to spíš k nasrání ... takže pokud jim to nebude fungovat, budu rád. Bohatě mi ke komfortu stačí vědět, jak se jmenuje aktuální zastávka a jaké zastávky budou následovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.