CDR.cz - Vybráno z IT

StupIT Girl: Co chtějí ženy? Výdrž a výkon, na vzhledu nezáleží!

Tiskovka, na které jsem se tuhle převratnou novinku dozvěděla, ale nebyla v režii výrobce vibrátorů. Dokonce nešlo ani o selfpromo motivačních seminářů.
blog

Akci pořádal Intel a řeč byla o tom, po jakých počítačích ženy touží. Závěry průzkumu se dají srovnat minimálně s objevem Ameriky – ženy kašlou na růžovou barvu – chtějí výkonné stroje, které vydrží. Byl potřeba průzkum ve třech evropských zemích (v ČR, Maďarsku a na Slovensku), bylo nutné s dotazníkem otravovat 1877 respondentů (uživatelé internetu ve věku 20 až 40 let, z toho 1239 žen a 638 mužů) a to celé musela ještě prozkoumat řada odborníků. Všechno proto, aby muži z IT světa zjistili, že žena není úplně blbá. I ona totiž, světe div se, při výběru počítače za několik (desítek) tisíc preferuje jeho výkon a výdrž baterie před barvou nebo designem.

 2_5.jpg

Když nic nevydržíte a po 20 vteřinách skončíte, návštěva solárka nic nezachrání. FOTO: Intel

Tahat v kabelce 386 sice zvládneme, ale rozhodně nás tím nenadchnete

Tím ale v úžasných objevech zdaleka nekončíme. Z průzkumu totiž mimo jiné vyplynulo, že ženy chtějí, aby jejich počítač byl lehký! Takhle nečekaný výsledek by pravděpodobně nedokázal odhadnout ani Vlastík Plamínek. Napadlo vás někdy podívat se do dámské kabelky? Platí tady následující pravidla:

  1. Je tu úplně všechno včetně laku na nehty, náhradních bot a svačiny.
  2. Cokoli, co váží více než půl kila, je nemilosrdně ponecháno doma.

V takhle drsných podmínkách je těžký notebook jednoduše řečeno zlo. Potvrzují to i čísla z průzkumu: optimální hmotnost notebooku by se podle 52,1 % ženských respondentek měla pohybovat v rozmezí 1 kg a 1,5 kg. Dalších 19,8 % žen by přivítalo notebooky do 1 kg. Těch je ale bohužel na trhu žalostně málo.

3_5.jpg

Do kabelky se toho musí vejít hodně, takže pokud vaše přítelkyně nezvedá na bench 80 kg, nepořizujte jí těžký notebook. FOTO: wikipedie a flickr.com

Hmmm, vezmu si dnes svůj Deuter nebo radši Gemmu?

Jaké další netušené principy se pomocí průzkumu podařilo odhalit? Tak například to, že ženy nechtějí tahat notebook v batohu. Bingo! To je ale náhodička, co? Přitom tolik žen, kterým se snažíme notebooky prodávat, má doma tucty batohů! Plnou skříň batohů! Jistě, také dennodenně řeším, jestli mi tyhle lodičky ladí s batohem, který jsem včera objevila v outletu a prostě ho musela mít… Ne. Batohy opravdu nosit nechceme.

Pro zajímavost nabízím i konkrétní čísla: 34 % žen si přeje, aby počítač byl součástí jejich stylu. Téměř třetina (30 %) žen si přeje, aby zařízení zvýraznilo jejich ženskost. Ještě více žen (40 %) by chtělo nosit počítač v designovém obalu. Kolik žen by chtělo batoh? 6,2 %. Pravděpodobně nejzajímavější z celého průzkumu tak nakonec bylo to, že většina dotázaných žen preferovala „designový obal“, zatímco kabelku na notebook akceptovalo v ČR a SK jen 23 % žen, v Maďarsku dokonce jen 5 % žen. 

4_5.jpg

Slečnám hosteskám z Intelu rozhodně na barvě záleží. FOTO: StupIT Girl

Tento tragický výsledek si vysvětluji tak, že ženy z Česka, Slovenska a Maďarska v životě neviděly kabelku Jet Set od Michaela Korse, která je navržená přesně pro přenášení notebooku Apple. Uvnitř kabelky je prostor nejen pro všechno harampádí, co s sebou žena musí nosit, ale i všité vypolstrované pouzdro na notebook nebo iPad. Dámy se tak nemusí obávat vzhledu „kabelky na notebook“ – i ta totiž může vypadat jako kabelka, a ne jako sportovní taška. Ale to jen tak mimochodem.

5_3.jpg

Nemusí být na první pohled vidět, že nesete notebook. Rozhodně ale bude vidět, že máte vkus. FOTO: store.apple.com

Chceme stylovost a lákají nás barvy, ale nakonec si stejně koupíme průměr

Když se na tiskové konferenci zeptali, zda-li by někdo chtěl růžový notebook, byla jsem jediná, kdo se přihlásil. A zhruba takový byl i počet zájemců o tuto barvu ve zkoumaném vzorku lidí. Ukázalo se totiž, že růžová barva se hodí možná pro mobily nebo psí oblečky, které máme ve zvyku častěji střídat, ale pro notebooky stále všichni preferují klasiku v podobě stříbrné a černé barvy. To ale neznamená, že barevná paleta notebooků je k ničemu – i když si oranžový notebook ve výsledku nikdo nekoupí, pomáhá prý pestrost v nabídce přilákat zákazníky.

Co ženy vůbec nezajímá?

  • Materiál – je nám úplně jedno, jestli je to hliníkové nebo plastové. Existují i jiné materiály? Aha.
  • Desktop – viděli jste snad někoho, jak táhne desktop v kabelce? Tak vidíte.
  • Barva! – barva není při výběru počítače podstatná pro 40 % žen. Nevěřím.

6_3.jpg

Nuda, nuda, šeď, šeď. Při výběru počítače české ženy vykazují nepoměrně menší kreativitu, než při nákupu bot. FOTO: Intel

StupIT Girl

Jsem krásná, chytrá a skromná. Mám ráda nakupování, oblečky, kafíčka s kamarádkama a solárko. A proto píšu o IT. Abych do něj dostala trochu sluníčka pro všechny!

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse k blogu StupIT Girl: Co chtějí ženy? Výdrž a výkon, na vzhledu nezáleží!

Pondělí, 21 Duben 2014 - 21:24 | chdpctkkt | Na marketingových školeniach podáva výrobca/...
Pondělí, 21 Duben 2014 - 07:46 | Pety | A hele, baba má v kabelce i nabíječku pro malé...
Neděle, 20 Duben 2014 - 10:07 | petr ib | Jednoduše: je rychlý aspoň tak jak potřebuje (aby...
Neděle, 20 Duben 2014 - 02:33 | BTJ | Ja bych zase kriklavou barvu ocenil. Zlutou,...
Sobota, 19 Duben 2014 - 12:15 | ne ne | "I ona totiž, světe div se, při výběru...
Sobota, 19 Duben 2014 - 11:21 | DRK | Tak nevím, ale podle té statistiky většině žen na...

Zobrazit diskusi