CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Aliance Renault Nissan Mitsubishi uvede do pěti let 12 nových elektromobilů

Stačí když uvedou jeden. Takový, co nebude stát víc než se spalovacím motorem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč by nemohl stát víc, pokud bude mít nižší provozní náklady?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Aby se hromadně prodával a rozšířil...Ne každý kupuje auto jako investici.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Inteligentní člověk si dokáže spočítat cenu za pořízení i provoz a podle toho se rozhodnout...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Klasická demagogie. A hned v první větě "inteligentní člověk". inteligentní člověk hlavně nepíše takovéto nesmysly. To jako ti co nemají mega na auto jsou hlupáci? Naprostá většina lidí kupuje auta levná často z druhé ruky dokud pro ně nebude adekvátní nabídka tak to stále bude otázka zlomku bohatých a nadšenců. I "spalovací" automobili se rozšířili až tehdy co se zavedla masová výroba...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty jo, to je zajímavá myšlenka. Byla dřív masová výroba než rozšíření, nebo bylo nejdřív rozšíření a až pak přišla masová výroba? Prozradím vám sladké tajemství, ono to přišlo obojí postupně s tím jak se lidé na novou technologii postupně adaptovali a přijali jí za svojí.
BTW, inteligentní člověk jistě nenapíše "automobili" :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nesmysl nastudujte si něco o Fordovi v americe. Btw inteligentní člověk neřeší překlepy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Těžko můžete srovnávat dnešní dobu s dobou před sto lety.
BTW, inteligentní člověk si po sobě text především přečte, než ho odešle, aby tak případné překlepy odhalil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Inteligentní člověk ví, že ne každý má celý den a kouká do monitoru když to píše. Demagog nemá co říct a tak řeší chyby v gramatice... To co o čem mluvím je naprosto univerzální věc, nemá to co dělat "s dobou před 100 lety". Evidentně tu nejde o dialog, ale jen o trolení...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi nejsem inteligentní člověk, protože totiž než něco pošlu, tak si to po sobě přečtu. Děkuji že jste mi to osvětlil :-D
Tu "univerzální věc" by bylo vhodné totiž blíž osvětlit, vypadá to, že nejsem dost inteligentní, abych to pochopil :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Z toho si nic nedělejte zabývá se tím jeden vědecký obor zvaný ekonomie a učí se to na většině vysokých škol, takže máte šanci si to ještě nastudovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemyslíte snad zákon nabídky a poptávky, že ne? :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jeden z mnoha...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nechcete působit jako ekonomický poradce největších světových automobilek, které se hromadně vrhají do vývoje elektromobilů? Asi jim vůbec nedochází, že elektromobily jsou slepá ulička a budoucnost patří ropě, že? Můžete jim to vysvětlit...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo se hromadně do ničeho nevrhá. I musk vyrábí jen zlomek pro bohaté...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Už i škodovka je chce vyrábět a to je co říct, ale vám to zřejmě uniklo...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Chce vyrábět... Až toho budou dělat, nabo alespoň reálně připravovat, 100k serie jako u benzíňáků tak se můžeme o něčem bavit. Jinak elektromobil měla škodovka "připravený" i za totality...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč by to měli vyrábět v takových počtech, když pro to zatím není odbyt? Jistě ale danou technologii považují z perspektivní a nechtějí, aby jim ujel vlak...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aha takže se shodneme "není na to odbyt".... děkuji konečně za uznání toho že jsem měl v tom prvním příspěvku pravdu...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já o koze a vy o voze :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano elektromobily jsou stále svou užitnou hodnotou asi jako koza s trakařem proti normálnímu vozu. Pokud se chtějí tomu vozu vyrovnat je třeba utratit několikanásobek ceny a provozovat to ve vybrané lokalitě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Momentálně musí inteligentní člověk dojít k jasnému výsledku, že elektromobil je jen pro bohaté nadšence.

Jednak stojí cca 2x víc než klasika - rozdíl cca mezi 300t a 600t, což při životnosti auta cca. 100t km (lidi co si kupují nová auta je většinou i častěji mění) dělá cenu za pohonné hmoty cca 200t. Takže jsem pořád 100t v minusu.

A když k tomu připočtu, že pokud nemám cash, tak ještě zaplatím mnohem víc na úrocích, tak elektromobil nedává žádný ekonomický smysl.

Proto - dokud nebudou ceny mnohem bližší klasickým motorizacím, bude to pořád jen záležitost prestiže automobilek a radosti pár bohatších řidičů, ale zbytek bude do měst funět výfukem smrad.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vycházíte z předpokladu, že cena při prodeji vozu bude po ujetí 100t u obou aut shodná. Nevím jak jste na to přišel. Také ignorujete servisní náklady.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A taky ignoruje životnost těch baterek v mraze, klimatizaci či dobíjení na ulici ze stávajících rozvodů..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Inteligentní člověk jistě zváží výhody a nevýhody elektromobilu, které jsou všeobecně známé.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano a pak se snaží zbytečně zaslepeným vysvětlit proč je to zatím neprosaditelné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co si představujete pod takovým pojmem "neprosaditelné" ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Že to nemá proti klasickým autům šanci? Je to tak těžké pochopit?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Strašně mě baví tohle kvičení všech samozvaných ochránců smradlavých, špinavých, ropou se živících plechovek, které jednou budou dobré tak akorát do muzea jako relikt dvacátého století. Už se s tím smiřte, pokrok prostě nezastavíte. Vaše děti budou ještě jednou rády, že si budou moci do nádrže natankovat elektřinu místo smradlavého a jedovatého benzinu nebo nafty :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo nic neobhajuje je to jen konstatování fakt. Je třeba vycházet z reality ne z marketingových nesmyslů. A elektromobily jako takové jsou starší než auta se spalovacím motorem takže o nějakých reliktech dvacátého století bych pomlčel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co myslíte těmi marketingovými nesmysly?
Technologicky jsou motory s vnitřním spalováním prostě přes sto let starý anachronismus. Vývoj elektromobilů se téměř na sto let zastavil, protože ropáci byly ekonomicky (nikoliv však ekologicky) výhodnější, ale doba se mění, jestli jste si neráčil všimnout.
Víte jak je stará parní turbína a jak je starý vznětový motor? Přesto je dnes výhodnější a ekologičtější použít parní turbínu poháněnou jaderným reaktorem, než vznětový motor poháněný smrdutým sirnatým mazutem a podobné je to s elektromobily. Samotný motor zůstává prakticky stejný jako ten sto let starý, ale mění se technologie dodávající energii.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Žádné auto dnes parní turbína nepohání klasická demagogie. Elektřina se dá vyrábět mnoha způsoby.
Výhodnější je to jak pro koho.
Mimochodem víte jakou má účinnost přeměny energie taková jaderná elektrárna? Máte představu kolik procent energie se u nás vyrobí v jakých elektrárnách? Jaké jsou ztráty a náklady na celou síť? Co by stálo ji předělat aby zvládla náhradu elektromobily?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jaká demagogie? To, bylo jen vyvrácení argumentu, že když je nějaká technologie starší, tak je automaticky horší, což se snažíte podsouvat. Když se změní podmínky, tak to může být naopak.
Víte jakou má tepelnou účinnost motor s vnitřním spalováním založeným na Carnotově cyklu? To ani v ideálním případě není žádný zázrak a v reálném provozu to jde rapidně dolů.
Počítal jsem si výkon potřebný na nahrazení veškerého spotřebovaného benzinu v ČR a při započtení ztrát způsobených vedením a transformací energie a při srovnání s přibližnou účinností benzinového motoru mi vyšel výkon odpovídající cca jednomu temelínskému 1000MW bloku, tedy žádná katastrofa. Zkuste si to také, pokud tedy ovládáte příslušný matematický a fyzikální aparát a třeba prozřete...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já nic nepodsouval, jen jednoduše vyvrátil nesmyslné tvrzení o zastaralosti spalovacího motoru oproti elektropohonu... Ten kdo začal mlžit parní turbínou jsem nebyl já.. Ano děkuji za upozornění na účinnost spalovacího motoru, protože ta je i o více řádů vyšší než u atomového reaktoru.
A co je mi platné že to jde nahradit výkonem elektrárny, když tu elektrárnu si do auta nedám. Stávající rozvody v zemi hromadné dobíjení neutáhnou a baterky nejsou a ty co jsou jsou dražší než polovina auta a nesnesou mráz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zjevně píšete nesmysly a ještě se z nich sám usvědčujete.
Tepelný výkon VVER 1000 je 3000MW, efektivní elektrický 1000MW, účinnost tedy 33%, to je o něco, o čem si motor s vnitřním spalováním v běžném provozu může jenom nechat zdát.
Dá se předpokládat, že drtivá většina automobilů se bude nabíjet mimo energetickou špičku a výkon jednoho temelínského bloku není pro rozvodnou sít nic, co by si vyžádalo nějaké enormní investice. Při masivním rozšíření sice bude třeba nějaké posílení poslední míle, ale to jsou s celkovými náklady jenom drobné.
Při rozšíření o nějaké chytré řízení je dokonce neskutečný potenciál ve využití baterií ve vozech pro regulaci vytížení sítě. Třeba celková kapacita takové elektrárny Dlouhé stráně odpovídá pouhým cca 50 - 100 000 běžných baterií elektromobilu. Dokážete si představit, jaké to bude poskytovat možnosti po zapojení stovek tisíců elektromobilů do sítě? Nikoliv problém nestability sítě, ale naopak jeho elegantní řešení. Už dnes se to používá, sice v dost primitivní podobě, ale funguje to. Říká se tomu HDO.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vraťte se zpět do školy a zjistěte si účinnost jaderného reaktoru, ať ze sebe zbytečně neděláte hlupáka... Kolik procent paliva je využito, kolik z těch využitých skončí jako elektrická energie?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

netušíte co se děje s odpadním teplem? Používa se jako dálková kotelna, nebo se prostě jen chladí ve věžích?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nemáš pravdu. V dnešní době se auto nekupuje podle parametrů, ale největší míru hraje vášeň pro daný model a pocit z něj. Kdyby všichni nakupovali jen jak říkáš ty podle provozních nákladů, tak by všichni museli jako já mít dacii na LPG... a hle nemají.
Elektrická auta mají šanci na velké rozšíření až budou stát podobně jako spalovací. Podle mě by směr měl být takový, že nabíjení doma ze zásuvky trvá sice dlouho, ale je velmi levné a rychlonabíjecí stanice by měly být dražší (klidně 2x - 3x), protože když na dlouhé cestě potřebujete nabít, tak je vám jedno že je to dražší a z toho by se síť dobíjecích stanic měla hradit sama...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.