CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Bosch vylepšuje svůj Start-Stop systém v autech, šetří motor i při jízdě z kopce

"Řízení volantem samozřejmě funguje i bez napájení servomotoru, jak ale víme dosti obtížně a to zejména ve větší rychlosti"
Autor nikdy neměl Felicii či podobné škatule bez serva? Jinak bych řekl, že by si vzpomněl, že za jízdy se volantem dalo otáčet poměrně snadno, zato při točení volantem na místě(parkování) se s tím řidič musel prát.

+1
-65
-1
Je komentář přínosný?

Jenže je něco jiného řídit auto navržené bez servomotoru (felda, favorit) a řídit auto se servomotorem, ale vypnutým. Vím o čem píšu, na mém autě se servo rozbilo a chvíli jsem jezdil bez něj - jde to, ale blbě, hlavně při parkování je to peklo. Ale jakmile jedeš, tak to není problém.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

a nepíšu náhodou v podstatě to samé? Tj. jedu - volantem jde otáčet i bez serva, nejedu - jde to ztuha?
Připodobnění k Felicii bylo pouze za účelem rozporování autorova tvrzení.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Felicie jsem měl dokonce dvě - jak starou verzi, tak s Fabiáckým čumákem - a ovládat ji šlo mnohem lépe, než mé stávající auto s vypnutým servem řízení. Souhlasím, že při jízdě se dá volantem točit snadněji než třeba při parkování, ve větší rychlosti je to ale šílený hazard (řídil jsem kamarádovu Fabii, ve které servo řízení odešlo, a bylo to tedy za trest. Ani on sám si s ní netroufl jet nad 70km/h mimo město :))

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

tak hlavně si představte že se z ničeho nic změní odpor/reakce volantu...
Mimojiné je ohromný rozdíl točit volantem u auta bez serva a volantem se servem a vypnutým pohonem.
Tohle je prostě blbost, to musí být ošetřeno jinak (třeba pomocným elektropohonem)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

spousta "moderních" aut nepoužívá jiná než elektroserva. Hydraulická jsou již v propadlišti dějin. I nová 911 má elektroservo.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

1) Je rozdil ridit bez serva predohrab a zadohrab. U predohrabu se perete s motorem. U zadohrabu vam do rizeni sem tam keca nejakej vetsi hrbol ale jinak se ridi pekne. pokud zrovna neparkujete. :-)

2) Dnesni auta maji elektricke posilovace, ktere od urcite rychlosti omezuji svuj vykon a nebo rovnou vypinaji. A v nizke rychlosti nepotrebuji ke sve cinnost bezici spalovaci motor.

3) Auta se start-stop blbosti asi nebudou mit klasicke podtlakove posilovace brzd ale neco lepsiho.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

ad 3 - klidně ten podtlakový můžou mít. Na první 1-2 sešlápnutí to brzdí stejně intenzivně i bez motoru. Pak bude nutné motor nastartovat, což si elektronika může pohlídat.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

A když elektronika selže tak si prostě dojdete vyfasovat nový auto, a je to. Nebo to byl starej fór o padáku???

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

selhat může elektronika u i klasického auta, tj. zhasne motor a jsi tam kde u těchto novodobých výmyslů. Prostě musíš sešlápnout brzdový pedál více, ono to zastaví. Klidně i stejně intenzivně jako s posilovačem.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"s vypnutým servomotorem nefunguje posilovač brzd či řízení"
díky, to mě vyloženě uklidnilo. Pokud si to spojím s informací, že se Microsoft chystá dodávat software do aut, tak už jsem doslova v panice a začnu chodit pěšky ale výhradně po lesních cestách.
Ostatně, proč vlastně letadla nevypínají motory když plachtí k letišti? Lidí je přece na téhle planetě dost...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Rychle objednávám auto bez start-stop, do Versa to ještě nestihlo v této generaci proniknout. :-)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

A zeby tak radsej konecne vytiahli z trezorov patenty na efektivne elektricke pohony/akumulatory/palivove clanky ?

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Zlatý moskviče... posilovače to nepotřebovalo, jezdilo to i na petrolej, hliníkovej motor jako třetí na světě. Průchodnost terénem jako tank, nosnost přes tunu, jenom spotřeba byla trošku vyšší...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Brzdenie aj riadenie sa da robit aj elektrickym pohonom. Jeden z brzdovych asistentov pouziva prave takyto "posilnovac" aby mal tlak vzdy k dispozicii. Len neviem ktory asistent to je. Co ale ma fakt dostalo, tak to je ta uspora paliva. Nikto okrem Renaultu nepovedal co znamena start motora. Jedno nastartovanie je cca 40 sekund volnobehu. Pri starte vznika nedokonale spalovanie paliva = emisie v kibliku, ak mate auto s FAP tak ho treba skor vypalovat = + palivo navyse (uz sa zvazuje FAP aj pre turbobenzin povinne). Takze jazdite so start-stop po meste a zarucujem vam nadpriemernu spotrebu. Ako to viem? Mam jeden doma a jazdim prevazne v meste, nie je takyto super akcny.

Prva vec ktoru by mali automobilky spravit so spotrebou je, udavat realne hodnoty k vozidlam. Ak EU chce mat v papieroch klamstvo tak nech, ale realita je inde.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Tenhle clanek tu byl uz tak pred pul az rokem ne? Jinak pochybuju, ze nebude zajisteno servo. V modernich autech je elektromechanicke a i brzdovy posilovac, navic ten miva daleko vetsi rezervu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

asi nekdy vloni jsem si v ramci Dne otevrenych dveri u Forda projel novyho Focuse se systemem Start-Stop a motor se mi vypinal na svetlech jeste kdyz auto jelo a dobrzdoval jsem, takze tuto za az takovou novinku nevidim... a pri jizde z kopce se mi motor nevypinal nebo vlastne vypinal, jak se to vezme :D ono to totiz neni ani potreba, protoze pokud nevyhodim rychlost, tak je motor pohaneny od kol, takze ridici jednotka do nej nebude vstrikovat palivo, zejo :)

prodejce mi tehdy rikal, ze vsechny systemy jako klimatizace, vyhrivani vseho a tak bezi z baterie, posilovac si nepamatuju, ale nejak nevidim duvod, proc by treba i posilovace nemohly bezet z baterie

kazdopadne na Start-Stop system mam zatim spis nazor, ze ho nechci :)

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Aj eHDi u Peugeotu je schopne vypnut motor uz pri 20km/h ak na aute je vyradená rychlost. V tomto novinka nieje. Zatial ale seriovo ani jeden START-STOP nevypina motor pri vyssich rychlostiach.

START-STOP nevypina motor pokial sa na to nesplnia podmienky. Par podmienok ked sa nevypne z mojho auta: nabijanie baterky, studeny motor (velmi teply namusi byt, rucicka sa ledva pohne a vypina), potreba kurenia / chladenia z klimatizacie a viac ma teraz nenapadne. Popravde clovek nikdy nevie ci sa to vypne alebo nie. Co ma stve, tak ked sa to vypne a vzapati klima zahlasi potrebujem chladit/kurit tak auto nastartuje :)

Podla urcitych statistik je START-STOP velmi casta porucha, bohuzial som sa mu nedokazal vyhnut.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Mam zial start-stop od VW, neda sa to trvalo deaktivovat.. ano, sleduje to kopu veci - prud/naboj akumulatora, teplotu, stav egr/dpf, musis mat v aute gelovy akumulator (ten znesie viac razovych vybijani/nabijani), vykonnejsi alternator, velkokapacitny kondenzator, ktory vyrovnava pokles napatia v sieti pri startovani, aby sa neresetlo radio atd.. a rok som chodil ako na klavir do VW servisu na upgrade sw jednotky motora, co to chlapci zo Siemensu a VW odladovali.. este ze to bolo zadarmo :-)

A to tiez doverne poznam - motor vypne, klima/ventilator/etc. ma velku spotrebu.. tak do 10s motor sam nastartuje :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Chudatko moje uprimnu sustrast. VW som mal 2 ks a ani jeden ma nenadchol. Tak sa mu uz vyhybam. Uz davno to nie je sinonymum pre kvalitne dobre auto. Ale uznavam, ze zadarit vadny kus sa podari kazdemu. :)

U mna ide deaktivovat do vypnutia klucika. Potom sa zapne zase. Je to u mna velmi casto stlacane tlacitko.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Ja som s nim nemal za tri roky ziadne vacsie problemy (okrem tohto sw problemu a vadneho EGR, menene v zaruke na ucet VW).. pod trvalym som myslel taky sposob, ktory prezije aj vypnutie zapalovania :-)

Pokial viem, jedine riesenie je taka mala dosticka s jednocipom, ktora je paralelne pripojena na kontakty toho tlacidla (a automaticky ho "stlaci" pri kazdom zapnuti zapalovania)..

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Co když ten motor nenaskočí (až tomu autu bude 10 let, tak se to může stát)? To až pojedu z kopce a budu chtít brzdit, tak abych měl v záloze i ten padák.
A třeba v zimě při -25st. jsem rád když motor vůbec naskočí a představa, že se budu takto nastudeno startovat v každým kopci a semaforu...to dlouho nevydrží :(

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jakmile se baterie zahřeje a začne dobíjet, tak by už to takový problém neměl mít. Pamatuju si, jak máti nešlo nastartovat, tak jsem vlezl do auta, chvilku držel zapnutý světla (za což jsem byl vyhubován, prý vybíjím baterii) a auto pak naskočilo na drc. Bylo krásně vidět, jak se světla rozsvěcují, když se baterka začala ohřívat :-).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Skvele usetrite celych az 10% na palivu a 10x tolik pak date za castejsi opravu motoru a vymenu starteru :D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Neviem ci niektora automobilka v reale pouziva "dynamostarter"(viem, ze je tam alternator no toto znie lepsie), ale svojho casu bol odprezentovany prave tento hybrid. Napr. diesel elektricke rusne startuju takto. Vychvalovali tento sposob nakolko samotne zariadenie uz z principu je robustnejsie, lepsie zvladalo elektricke tak aj mecanicke zatazenie a ked uz alternator je trvalo spojeny z pohonnym ustrojenstvov tak moze i startovat. Samozrejme ze nie cez ozubeny remen. Takze ak sa to dobre vypocitalo tak dynamostarter moze kludne vydrzat dlho bez problemov. Dokonca usertia 1 suciastku (starter) a nemusia strazit odhodenie pastorka.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Jak už poznamenal někdo výše - benzínové auta se vstřikováním při jízdě z kopce bez plynu, ale s kvaltem, vypínají přívod paliva (samozřejmě podmínkou je určitá rychlost / otáčky), takže z kopce jedete se spotřebou nula. Funguje tak už dobrých 20 let...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.