CDR.cz - Vybráno z IT

Brýle Avegant Glyph s virtuální realitou by mohly konkurovat Oculus Rift

Brýle a sluchátka v jednom. To jsou nové virtuální brýle Glyph - vaše osobní mobilní domácí kino, které můžete nosit neustále s sebou.

Společnost Avegant vytvořila prototyp brýlí Glyph s virtuální realitou a zabudovanými reproduktory, které mají svému nositeli poskytnout realistický zážitek při hraní her i při sledování filmů. Výrobce nechce s brýlemi prorazit pouze na herním trhu, svůj produkt propaguje jako multifunkční gadget, který můžete používat doma i na cestách. Díky audio nebo HDMI konektoru jej můžete propojit s chytrým telefonem, televizí, monitorem nebo počítačem. Nabíjení probíhá přes kabel microUSB, brýle vydrží na jedno nabití až tři hodiny.

Projekt se objevil na serveru Kickstarter s cílem prorazit do světa. Požadovaná částka byla nashromážděna a nyní si stačí brýle pouze objednat za 499 dolarů (asi 10 000 Kč). Glyph se mají vyrábět v modré, bílé nebo černé variantě. Přibližný termín dodání je stanoven na prosinec 2014.

Porovnání brýlí Glyph a Oculus Rift

Základem brýlí Avegant Glyph je technologie zvaná Virtual Retinal Display. Po nasazení brýlí jsou přímo do vašich očí promítány světelné paprsky, které napodobují skutečné vnímání okolního světa. Pro každé oko je zvlášť promítán obraz s rozlišením 1280 x 768 pixelů. Díky tomu vidí člověk ostrý jednotný obraz bez viditelných pixelů. Vývojáři údajně nemysleli pouze na to, aby se člověk co nejlépe vžil do reality, ale také aby jej z tohoto zážitku nebolela hlava nebo oči.

Naproti tomu Oculus Rift fungují zjednodušeně řečeno tak, že si na oči nasadíte dva monitory, na které se díváte velmi zblízka. Je důležité si uvědomit, že obraz Oculus Rift má rozlišení 1280 x 800 pixelů a obsahuje dva obrazy, jeden pro levé a druhý pro pravé oko. Uživatel tak ve skutečnosti pozoruje pouze polovinu celkového rozlišení. Výsledný obraz však může být ještě menší podle zvolených čoček a vzdálenosti oka od displeje.

I když se má do prodeje dostat verze Oculus Rift s vyšším rozlišením (1920 x 1080 obrazových bodů), technologie Virtual Retinal Display přináší mnohem realističtější zážitek. Podle zkušeností osob, které měli tu čest vyzkoušet oba druhy brýlí, Oculus Rift údajně konkurenčnímu projektu Glyph nesahá ani po kotníky.

Virtuální realitu si nemusíte užívat pouze vizuálně v pohodlném křesle, sami se můžete stát součástí děje, do něhož vstoupíte celým vaším tělem. Příkladem je netradiční herní exoskelet Virtuix Omni VR, který je doplněn o herní brýle Oculus Rift, nebo speciální herní oblek PrioVR.

O "Olga Kolková" K

Redaktorka serveru CDR.cz

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Brýle Avegant Glyph s virtuální realitou by mohly konkurovat Oculus Rift

Úterý, 4 Únor 2014 - 23:28 | GlaDOSik | Avegant Glyph Riftu jen tak konkurovat nebude....

Zobrazit diskusi