CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k CDR SecUpdate 37 - Česká pošta pod palbou zákeřného bankovního trojana

"Česká pošta se potýká se zajímavým phishing útokem, který využívá její dobré jméno."
Od kdy má Česká pošta dobré jméno?

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Tady si někdo plete pojmy a dojmy. Služby, které jakýkoliv balíkový dopravce nabízí jsou dobré. Pokud se jedná o chyby, jsou to chyby lidského faktoru. Pokud někdo háže balíkem či ho vykrádá není to o firmě, ale o lidech, kteří jsou nezodpovědní a PÍP PÍP. Takže Česká pošta dobré jméno a dobré služby má, jen lidský faktor někdy selže. Stejně jako u jiného dopravce. Asi tak :-)

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Tak s tim zasadne nesouhlasim. Kdyz se podivate jak hloupe je nastaven system zasilek, jejich prevzeti, sledovani i predavani, jak nedostatecna je kontrola dodrzovani postupu zamestnanci, jak slozite a neprehledne je udelany system co zamestnanci pouzivaji, tak prece nemuzete rict, ze CP je OK. Rozhodne diky tomu nema dobre jmeno a sluzby uz vubec ne. Zkuste se podivat jak funguje posta v UK napriklad.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Tak každopádně každý přepravce funguje jak si to nastaví. Nemohu posoudit poštu v UK, ale posuzuji systém z pohledu přepravců v ČR. Mě osobně systém jako podavateli i příjemci vyhovuje. Sledování zásilek /bavím se o DO RUKY a NA POŠTU/ je postačující. Nepotřebujete vědět jestli je balík z Ostravy někde v Brně na překládce, ale že se pohybuje směrem k Vám a kdy dorazí (nemyslím v kolik hodin následující den) mi ani DPD ani DHL nebylo také prozradit. A hlavně, když je pošta v každé větší obci nemám problém s odesláním, kdežto u ostatních je třeba dojet na depo, těžko si pro moji zásilku přijedou domů, když nejsem firemní podavatel. Ale každému nemusí vyhovovat systém toho kterého přepravce. Je to prostě a opravdu primárně záležitost lidského faktoru. Pošta v UK myslím je hezký příklad, ale našince zajímají naše možnosti. To už je taky fajn příklad jak z MIIB, kde K pracuje na poště a nejvíc mě pobavila hláška, že každý pošťák je mimozemšťan :-). K jakémukoliv přepravci balík jen ještě tolik. Pouze dobře zabalená zásilka, která jede třídírnou a několikrát je zvedána a pokládána má šanci se nepoškodit, na což někteří odesílatelé zapomínají a opět tu hraje roli lidský faktor. Ať už jako neúcta k příjemci či odesílateli, který mě jako zaměstnance přepravce de facto živí (na což zaměstnanci zapomínají).

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Tak bavit se o jednom typu zasilem muzeme...Dobirka treba je krasnej priklad jak to posta ma totalne dojebany. Vis kolikrat musis vypsat adresu, pokud posilas dobirku? 8x!!!
2ks svoji i adresatovu adresu na balik, +pripsat tam rucne cenu a dobirku
2ks svoji i adresatovu adresu na dodaci listecek, +pripsat tam rucne cenu a dobirku
4ks svoji i adresatovu adresu na slozenku
Nepripada ti to jako totalni kokotina? :-)

Dale s tim sledovanim zasilky - ty ale potrebujes vedet kde tvuj balik konkretne je. Predstav si naprosto beznou situaci, kdy mas mit dodanej balik do prace a rano zjistis, ze je ti blbe a zustavas doma. S ceskou postou naprosto neresitelna situace, nikdo nevi kde balik v danou chvili je, jestli je mozny zmenit dodaci adresu domu, kdo to ma v ruce nebo v aute, jakej je na nej kontakt. Proste smula. Budes rad, kdyz ti to v praci nekdo prevezme a pocka to tam na tebe.

A to se jeste nebavime o zasilkach ze zahranici, to uz je totalni katastrofa.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

:-) Tak na to konto mě napadá, že co se mi nelíbí nepoužívám :-)
Na dobírku z principu o možnosti nezaplacení příjemcem nejevím zájem, notabene je podle mě zbytečně nákladná. Pro změnu dodávací adresy existuje také varianta. Jak říkám, používám to co se mi líbí. Třeba Balík NA POŠTU mě kolikrát vytrhl trn z paty. A balík DO RUKY není do ruky, ale doručení na adresu. Existuje tu možnost změnit místo doručení. Balíky do ciziny jsou vždycky problém, protože od hranic už za to odpovídá zase poskytovatel v cizině... No nic, teď řeším reklamaci balíku, protože odesílatel neumí zboží dobře zabalit. Zbývá mi doufat, že pošta se nějak vyjádří k poškození a nebudu muset žádat odesílatele o náhradu škody...protože to nezabalil dobře...a na to mám důkaz :-)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Kolega s XP a Outlookem, byl lapen.
Ta mrcha prošla přes aktivní Nod.
A Nod už ji nedokázal vykostit, pak se mi to nějak povedlo ručně.
Pokud mám zprávné informace, stačilo zobrazení mailu v outlooku.
K otevírání web stránky se kolega ani nedostal.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Protože (a to v článku o zranitelnosti IE chybí) nejde o zranitelnost prohlížeče, ale renderovacího jádra , které využívá hafo aplikací (nejen) od MS. Takže ani změna výchozího prohlížeče není 100% ochrana před útokem.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

No nevím teda, ale na takovou věc se snad může nachytat jen naprostý debil nebo úplný negramota, vždyť je to vykostěné z google translate či z kýho čerta ...

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Lidi moc nečtou. A já v první větě moc chyb nenašel, teprve u druhý jsem se zarazil, jenže to jsem četl proto, protože vím, že je to Fake, běžný spěchající člověk přečte první větu a klik :-)

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.