CDR.cz - Vybráno z IT

DOJMY Z HRANÍ – Shadow Realms, novinka od BioWare má potenciál [GC 2014]

Shadow Realms
V rámci konference EA jsme nemohli chybět ani u první hratelné verze Shadow Realms, nového online akčního RPG, které rozhodně zaujalo neočekávaným konceptem. Jak se nám líbilo, se dozvíte dále…

Gamescom Banner 0

Konec napínání, nyní už víme najisto, co že se to v BioWare kutí a ač je to pro mnohé zklamáním, rozhodně se nedá říci, že by to nevypadalo zajímavě. Podle teaserů jsme odhadovali spíše něco na způsob The Secret World (nedoceněné MMORPG, kdybyste se ptali), nicméně zde máme epizodicky vyprávěné RPG, které se bude hrát zřejmě převážně formou 4v1 multiplayeru. Po konferenci Electronic Arts jsme zasedli za jednu z přítomných konzolí a titul okusily na vlastní kůži. 

Shadow Realms 1

Na první pohled to možná vypadá zvláštně, ale princip je zde stejný jako u klasického Dungeons & Dragons (či českého Dračího Doupěte) - čtyři hrdinové se pokoušejí projít dungeonem a Pán jeskyně se jim v tom snaží zabránit. Zatímco se jedni hráči budou snažit přežít, pokud možno přitom odhalit všechny střípky příběhu a rozhodně za sebou nenechat nic potenciálně cenného, jejich protivník, tzv. Shadowlord, má za úkol ovládat jejich nepřátele, rozmisťovat pasti a prostě se snažit poslat celou výpravu ke dnu. 

Shadow Realms 2

To vše by mělo být obaleno hutným příběhem, na jaký jsme zvyklí i z jiných her od BioWare a který bude servírován po epizodách tak, aby se hráči vždy měli na co těšit a o čem diskutovat. Vše se bude odehrávat v současnosti a to střídavě na Zemi, střídavě v paralelním světě Embra, kde na rozdíl od toho našeho vládne magie. Pomocí spojení silných stránek obou světů (magie a technika) se pak postavíme sílící hrozbě, jakou představuje agresivní Shadow Legions.

Čtyři tvoří tým

Během naší první hry jsme hned dostali na výběr, jestli se přidáme na stranu temna, nebo zvolíme některé z hrdinských povolání. Jako klaďasové od přírody jsme zvolili světlo a chopili se assassinky, což je jedna ze čtyř profesí dostupných během prezentace. Mimo ní jsme dostali na výběr ještě warriora (co se nedá vyřešit silou, vyřeší se větší silou), zdraví prospěšného clerica a znalce tajemných umění, wizarda. Mimo tuto celkem běžnou čtveřici bychom se měli dočkat ještě rangera a warlocka, kteří si oba budou pomáhat přivoláváním různých stvoření (jednich živých a druhých poněkud démoničtějších). 

Shadow Realms 3

Přestože se jednalo o alpha verzi, graficky hra vypadala velmi pěkně (pohání ji engine Frostbite třetí generace), ale na velké okounění nebyl čas, protože bylo třeba držet krok s ostatními hráči a hned za rohem se začali objevovat první nepřátelé. Shadowlord, který je pro soupeře neviditelný, ovládá svou postavu z pohledu třetí osoby stejně jako ostatní a může pokládat různé pasti, povolávat si na pomoc další monstra, kouzlit nebo se vtělit do jednoho z poskoků. Ostatní ovšem mohou vidět, do koho Shadowlord vlezl a pokusit se ho z jeho nového těla vyhnat. 

Shadow Realms 4

Po chvíli hraní jsme dorazili k prvnímu záchytnému bodu, prozatím bez větších problémů, což nám všem alespoň dalo šanci si zvyknout na ovládání. To bylo naprosto jednoduché a každá postava měla tři základní schopnosti + jednu ultimátní. Pro teď jsme nemohli nic volit, nicméně autoři slibují spousty možností, jakými budeme moci své postavy vyvíjet tak, aby přesně seděly našemu hernímu stylu. Mimo to jsme během procházení dungeonu nacházeli lékárničky, které byly potřeba na zvedání padlých spojenců a jichž počet byl omezený.

Záchytný bod ale neznamená pouze úspěch, každý odemkne Shadowlordovi další schopnosti a umožní povolat silnější nepřátele. Díky tomu začalo po chvíli poněkud přituhovat. Mapa, která občas připomínala spíš jakési kamenné bludiště, dávala spousty příležitostí k přepadům, i přesto se nám ale povedlo dostat až k našemu cíli, k závěrečnému bossovi. Teprve u něho nám už opravdu teklo do bot, jelikož boss sám o sobě byl silný i bez pomoci Shadowlorda (v jeho arzenálu byly například pasti s bodáky, ze země vyrážející pily či stěny ohně – zkrátka nic příjemného), nakonec jsme ale přeci jen zvítězili. 

Shadow Realms 6

Shadow Realms si zatím na nic moc nehraje a jedná se o čistě akční zážitek, ve kterém ale vidíme potenciál. Boj byl zábavný a rozhodně nenudil, vše se ovládalo plynule a náš herní čas uběhl jako voda. Pokud by se BioWare povedlo na tento základ nabalit kvalitní příběh, jaký slibují, a ještě dodat dostatečnou hloubku vývoji postav (přeci jen jde stále o RPG), aby tento styl hry udržel hráče i dlouhodobě, mohlo by se jednat o kvalitní záležitost. Zatím je ale ještě do vydání daleko (konec příštího roku). Co myslíte vy, měl by se radši čert držet svého kopyta a zůstat u toho, co umí nejlépe, nebo tomuto pokusu věříte? 

 
Za podporu během zpravodajství Gamescom 2014 děkujeme:

Redaktoři CDR.cz během zpravodajství používají výkonný Ultrabook™ Fujitsu T904.

Jan Mareš

Velký fanoušek virtuálních světů, který by se rád dočkal výletu do jednoho z nich i jinak než přes monitor počítače. V současné době působí jako posila herní sekce CDR.cz na pozici externího redaktora.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku DOJMY Z HRANÍ – Shadow Realms, novinka od BioWare má potenciál [GC 2014]

Čtvrtek, 14 Srpen 2014 - 10:09 | Psycho Mantis | Problém je v tom, že od "čerta" už lidi...

Zobrazit diskusi