CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Ford ukázal elektrokola, která budou součástí inteligentního dopravního systému

Jinymi slovy. "Nic noveho jsme nevymysleli, dojezd na baterii se nam dramaticky prodlouzit nepodarilo tak jsme alespon navrhli reseni neexistujiciho problemu s pomoci aplikace v mobilu.

+1
-29
-1
Je komentář přínosný?

Asi tak. Jedu buď na kole, nebo sockou, k čemu je k tomu kolu hledač vlakovejch tras?

Jinak řešení dopravních zácp existuje, ale to se nehodí do krámu všem těm zakazovačům, zelenejm pošukům a jinem dementům, co mají prachy z omezování ostatních a řízení jejich životů. Jmenuje se to zrušení semaforů a dalších umělých prasečích omezení jako např. travnaté tramvajové pásy, zvýšení rychlostních limitů, rozšíření a zkvalitnění vozovek, v Praze dostavba okruhu atd.

V návaznosti taky zrušení daní na paliva, DPH a podobně. Pak bude moct každej mít dvě-tři auta (protože cena půjde na polovinu a provoz bude stát třetinu) a volit podle preference jestli potřebuje dopravit sebe v jedno/dvoumístným vozítku, dodávku k odvozu nákladu/lidí nebo off-road někam mimo. Protože ale dneska auto stojí jako barák ze 30. let před rekonstrukcí, tak si většina vohnoutů koupí vochcávku fkombajnu ftédéíčku na hlínáchwoe co budou splácet do konce života, ovšem už za 5 let bude ten motor na hovno a budou z něj padat brikety, přesto se s tím tlačí do center měst.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Vetsina semaforu neni na ulici k zpomalovani dopravy a zvyseni rychlostnich limitu ti v zacpe taky nepomuze. Ale spravne zminujete dostavbu okruhu. Predstavy zelenych posuku, ze okruh nebude potreba, protoze kola a socka, je naivni: soucasna dopravni sit hrube nedostacuje ani soucasne doprave a bude hur. Kola a socka jsou dobre jen k tomu, aby se to nezhorsovalo prilis rychle a nezkolabovalo to jeste driv, nez se povede ty silnice dostavet.

PS: Pokud zrusite dane, tak nebude z ceho ten okruh postavit :-).

+1
-27
-1
Je komentář přínosný?

Co se tyce semaforu, probehly pokusy v relativne velkych mestech a zjistilo se, ze pote, co se odstranily všechny semafory a tusim většina dopravnich znacek, doslo k vyraznemu zrychleni dopravy.
Semafor ma 1 problém: Pokud ja mam červenou a z vedlejsi silnice nic nejede, tak ja presto musim stat.
Pokud by semafor nahradil striktni "cervena = stuj" na "cervena = dej tem druhym prednost", tak by to VYRAZNE pomohlo.
Plus by samozrejme nejvíce pomohlo, kdyby se semafory pouzivaly k co nejlepsim podminkam pro rychlou dopravu a ne jak dnes, kdy se pouzivaji k tomu, aby lidi co nejvíce stali v kolonách, tim si znechutili jezdit autem a tim autem jezdit prestali.
Spousta soucasnych kolon je ciste a jen proto, ze jsou umele vytvorene (zklidnovani dopravy + preference MHD a podobne).
Krasne je to videt například ja jizni spojce v Praze. Pote, co byly na Barandovskem moste zruseny semafory, snížila se tvorba kolon neskutecnym zpusobem. (A ano, zmizely kamiony, ale i s nima by to bnylo lepsi, nez když tam ty semafory byly).

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Naprosto potvrzuju. Kolem Sokolovské naprostá apokalypsa jak tam začnou jezdit šuliny, pardot, šaliny, a začerveňovat boční silnice. A jak tam vjedou popeláři, tak katastrofa. Nechápu, proč to nevyvážej někdy v noci, když je provoz 0? Proč to dělaj dycky dopoledne ve špičce? A proč je tam vůbec ten zasranej travnatej pás pro tramvaje, který tam jezděj dvakrát za den?

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Můžete mi prosím odzdrojovat ty zmiňované pokusy bez semaforů ve městech?

Jinak nevím kolik znáte žen řidiček, ale ve městě bez semaforů bude už většina řidiček začátečnic asi naprosto ztracená. Funkcí semaforu není jen řídit dopravu, ale snížit stres a nutnou pozornost řidičů, kteří se sotva vyspali a už zase jedou do rachoty... Lidi na přechodech by mohli vyprávět...

Vámi navrhovaná funkce "červená = dej těm druhým přednost" je jistě zajímavá, ale vzhledem k tomu, že toto už vlastně plní blikající oranžová, tak to nevidím jako příliš složité tento model nasadit a nebýt v kolizi s celým světem.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Páni to je kretén...
Nechcete v tom autě už i spát a šukat???

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Doporučuju dát si pozor na hubu.

Jinak potrefená husaa se ozvala, jako obvykle…

Tuhle jsem viděl velmi pěknej citát: „ve svém autě můžete i spát, ale nemůžete řídit dům“.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Děkuji za doporučení, tento výkřik znechucení prostě nešlo zastavit, ač Vás zde jinak uznávám za poměrně pragmatického a rozumného diskutéra. Ma místě je má omluva.

Pokud jsem si správně všiml, tak žijete v Praze.
Přiznávám otevřeně, že od doby, kdy se ze mě před dvěma lety stal cyklista jezdící po městě, tak mě víc a víc irituje naprostá neznalost zpohodlnělých řidičů aut, kteří kážou své pravdy a teorie a přitom o skutečnosti ví houbelec. Vaše rozšiřování silnic, zvyšování rychlostí a urbanistické devastování města je opravdu zářným příkladem.

Toužíte-li žít ve městě mezi králíkárnami, obchodními centry a mrakodrapy plných firem, tak ano, toto zkoušeli na západě i v Japonsku. S jakými výsledky? Deprivace, deprese, reprodukční prokrastinace, prudký pokles porodnosti, nárůsty nemocí, rakoviny a řady dalších zdravotních problémů. Běhání v malém ostrůvku mezi paneláky to nezachrání...¨

A čistě pro Vaši informaci, nevím, odkud berete informace, že "zakazovači, zelení pošuci a jiní dementi mají peníze z omezování ostatních a řízení jejich životů", tohle bych opravdu velmi rád od Vás dostal vyargumentované.
Má přímá osobní zkušenost totiž je, že právě politici, vohnouti, zazobaní takypodnikavci, eurohujeři, ekoignoristi, nováci a bleskáči mají takové názory zcela běžně, ale s objektivní realitou se to naprosto neshoduje...
Typickým příkladem je Brno a všemi milovaný bývalý primátor Onderka, který to dotáhl k dokonalosti, o něj si rozumný člověk neopře ani to kolo. Lidský odpad neschopný komplexního uvažování a fair play byl na hlavu poražen "nikým nevoleným" aktivistou, který to konečně vzal za správný konec a byl po zásluze "potrestán" vítězstvím. Tolik let se kecalo o obnově fotbalového stadionu, až si to lidi uklidili sami, zadarmo a rádi. Ušetřené miliardy můžou jít na cyklostezky a městskou zeleň, paráda.

Ve světle těchto našich žabomyších válek je přesto nápad Fordu docela zajímavý, ale v budoucnu to vidím spíše na autonomní iTAXI elektroauta bez řidiče, které si kliknutím objednáte až před vchod a odveze Vás kamkoliv. Bude běžné mít měsíční paušál na km jako jsou dnes paušály u telefonů.
Je mi totiž naprosto jasné, že nikdy nebude významná většina obyvatel ochotných a schopných šlapat do pedálů a být tak v jistém slova smyslu nezávislí/svobodní. Taky se tím iTAXI rád občas svezu, třeba na ples. :)

Jo a k tomu citátu - znáte mobilheimy? ;)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Jo, už jsem slyšel, že to v Krně začalo jít velmi zprudka do análu, po vzoru Prahy. Jaká to byla pohoda když jsem si mohl zajet i na ten pitomej úřad (kam bych jinak nepotřeboval, kdyby mě režim neokrádal a ještě nenutil si to sám zařídit, to je tragikomedie) autem. Teď to bude asi horší. Ale neva, Bureš to tak chce, tak asi zruším živnost a půjdu na pracák. Radši v Praze. Už se těším na statistiky nezaměstnanosti, až se ta anobudelíp pakáž za pár let rozpadne jako TOPka, protože krom toho, že chtěj koryta, je nedrží nic pohromadě, a jakmile je dostanou, tak se začnou žrát mezi sebou. To bude teprv spálená zem. Jinak nevím, řekl bych, že lidi volili menší zlo, protože tam byla stejně jenom samá špína a těm jediným Svobodným se zrovna moc nevyvedla kampaň…ona totiž celostátně stála nějak za eskremento.

Pomalu to vidím, že scénář http://www.hwworld.cz/images/Rusko_vstupuje_do_EU.png možná bude krutě pravdivej, až tady z toho ta veškerá bolševická pakáž udělá pomalu zemi třetího světa, tak vohnouti ještě budou rusáky vítat s otevřenou náručí. Ale zpět k tématu.

Chvilku tam máte nějaké rozumné postřehy, ale asi omylem. Ano, docela toužím žít ve vyspělé společnosti. Jaksi s růstem životní úrovně a pohodlí jde ta klesající porodnost, víme. Jestli chcete žít někde v lese, tak se můžete odstěhovat na Donbas, až se to tam uklidní, a jít fárat do dolu nebo odpichovat do železáren. Nechcete? Tak že by se přeci jen líbila ta civilizace? No ale tak asi holt ve městě budou baráky, tak se rozhodněte, jedno, nebo druhý. Pošuci co chtěj mít les uprostřed velkoměsta nakoenc způsobí, že z toho vznikne ghetto kam normální člověk nevleze, město vymře a život se přesune na okraj. Jeden z mnoha příkladů je http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012061701, ale je jich mnohem víc. Potvrdí každý, kdo žije v takovém zklidněném místě. Pro mě za mě půlku Prahy zbourejte a udělejte z toho přírodní rezervaci. Ostatní lidi odejdou jinam a až celej režim spadne a takovejm se zastaví dotace, tak tam pojdou hladem. A věci se vrátí zase do normálu…

Zakazovači jsou většinou přisátí na nějakých penězovodech a dojí veřejné rozpočty, přičemž lidem za jejich prachy dělají v pracovní době ze života peklo. Na příkald jejich hospodaření se můžete podívat http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013080902 Pak je samozřejmě obrovská skupina, které to hraje do karet. Šušká se, že dlouhodobým cílem je Prahu umrtvit, až se do dříve drahých lokalit nastěhují feťáci, studenti, aktivisti, důchodci a náplava ze světa, tak někdo skoupí celé bloky, všechno se to zruší, dotyční budou vypakováni a někdo si pěkně nahrabe na znovuotevřené luxusní čtvrti. Dává to smysl. Jinak z toho mají prospěch všichni kamarádi lidí na radnicích a odpovědných úřadech, co čmárají na rozbité silnice zyklopruhy a staví stezky za sto milionů sto metrů co nikdy nebyly otevřeny a tak. Taky si a známým kamarádům (např. taxikářským firmám) načmárají preferenční pruhy a dají výjimky, a vohnoute ty pak jezdi smradlavou sockou nebo předraženým tágem…

Elektrotaxi, jo, sněte dál. Při pořizovací a provozní ceně se toho v životě nedožijem. Ale no jo vlastně, vy na to zase ukradnete prachy všem slušným lidem a budete to uměle držet při životě. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014042701

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

"V návaznosti taky zrušení daní na paliva, DPH a podobně. Pak bude moct každej mít dvě-tři auta (protože cena půjde na polovinu a provoz bude stát třetinu) "

Takže 1) místo jednoho auta v osobním vlastnictví, které většinu času stojí a rezaví, bude každý mít tři auta, která budou stát a rezavět ještě větší většinu času, a 2) navíc to všechno budou muset být off-road modely, protože najednou není z čeho platit údržbu silnic?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.