CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Hry od počátku po současnost: Cesta Zaklínače na vrchol RPG žánru

Film nebyl špatný, ale trpěl tím že šlo o sestříhaný seriál. Viděl jsem obojí v originále a líbílo se mi to. Samozřejmě, pokud někdo považuje za vrchol filmové tvorby Avengers a podobne, tak se u Zaklinace bude nudit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Bohužel tehdejší seriál byl tažen dolů nízkým rozpočtem, který je vidět téměř v každé scéně. Scénáristicky ale zpracování chválím, protože se autoři snažili co nejméně vzdálit od předlohy a podtrhli skvěle atmosféru - některé scény jsou jak vystřižené z povídek, byť se některým odklonům neubránili - za nejhorší považuji asi Vesemira kněze, Marigolda a Kaer Morhen coby jeskyni.
Kéž by ho tak zpracovalo HBO ve stylu Game of Thrones, kterému má svět Zaklínače svojí morálkou velmi blízko :-) Doufejme, že se povede připravovaný film.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bohužel za celou sérii nedokázali autoři do hry implementovat zajímavý a zábavný soubojový systém.
Všechny díly se dají hrát stylem zuřivého klikání a spamování útoku a hlavním tahákem je tak spíše prozkoumávání světa a zajímavého příběhu, než že by samotnou hru bylo "zábavné" hrát.
První díl jsem kvůli tomu opustil po prvním aktu, druhý asi v půlce a třetí díl je sice po ostatních stránkách skvělý, ale to, že se jim po 18 letech nepodařilo udělat z nejnapínavější součásti knih o Geraltovi zábavnou herní mechaniku, je neodpustitelné.
Je to trochu jako série Gothic+Risen. Souboje vždycky stály za nic, ale tam to nebránilo tomu, aby to byly skvělé hry celkově.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To nesmíte hrát na nejlehčí obtížnost, poslední díl je nejlepší na nejtěžší obtížnost, kdy ten styl co popisujete prostě aplikovat nejde...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak nevím, jestli to byl záměr (určitě byl), ale ten váš vypečenej komentář mě pěkně namíchnul.
Samozřejmě nehraju hry na nejlehčí obtížnost, hraju je typicky na střední a na nejvyšší většinou po prvním dohrání. Zaklínače 3 miluju, ale soubojovej systém neobhájí NIC!
Jestli nevěříte, tady máte důkaz = https://www.youtube.com/watch?v=kkFqn1TMeH4
Opovažte se něco namítat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To byla reakce na "Všechny díly se dají hrát stylem zuřivého klikání a spamování útoku a hlavním tahákem je tak spíše prozkoumávání světa a zajímavého příběhu"
ohledně třetího dílu, kdy tou strategií se nikam nedostanete.

To, že ve videu ukazuje na pár lidských nepřátelích, že může spamovat útok nic neznamená, já můžu taky nahrát video, kde mě při tom samém zmasakrují během pár sekund...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak do toho. Jděte a udělejte to video.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A také jste svou odpovědí potvrdil přímo moje tvrzení. Minimálně podle kromě Vámi uvedené nejvyšší obtížnosti soubojový systém nestojí za nic.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To máte těžké, pro někoho je to "moc lehké", pro někoho jiného zase "moc těžké". Na světě je přes 7 miliard lidí a nikdy se nezavděčíte všem.
Měl by jste se zamyslet nad svými hráčskými zkušenostmi a kolik let už hrajete hry.

Jinak osobně nejtěžší obtížnost považuji za adekvátní a odpovídající předloze.

-----------------------------------------------
A k "vašemu" video odkazu: To má být jako vtip?
Je tam jasně vidět, že ten hráč šel už se zkušenou postavou proti nějakým low banditům snad z prvních lokací!!! Na levelech většiny nepřátel je vidět, že jsou oproti Geraltovi tak slabí, že už dostává jenom minimum XP.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Moje poznatky z videa: Autor ukazuje na neznámé verzi hry souboj s třemi obyčejnými bandity v tutoriálové oblasti Bělosadu. Na videu už ale není vidět, že protiútok musí časovat - vypadá to jako by Geralt všechno odrážel automaticky. Dále každá hra má nějaká bugnutá místa, kde se dá exploitovat AI, takže stoupnutí si k vodě a zanechání skupinky na kopečku moc nedokazuje.
Mimo to je vidět, že stačí jediná rána, aby zdraví kleslo na polovinu, tedy dvě rány hráče zabijí. Stačí si všimnout, že na spamování svých ran si chvíli počká, než se vyléčí hromadou jídla.
A argumentování, že při 1v1 stačí mačkat jedno tlačítko, sem tam uskočit, případně vykrýt, znamená jednoduchost, je taky nemístné. Podívejme se na Dark Souls, kde každá mobka je zabitá na 1-2 rány, ale přesto je to titul známý pro svoji náročnost.
Kdyby natáhl celý tábor zbojníků, namísto toho, aby je takto bugnul ve dvě malé skupinky, měl by jen malou šanci na přežití při obyčejném spamování levého - obzvlášť kdyby se nacházel v normální ne-začáteční oblasti, kde tábory mají i pár kušníků. Souboj s bandity je jako ukazovat náročnost Heroes III v souboji s tisícovkou rolníků.
Kdyby autor videa ukázal souboj například se zemním golemem, ifritem nebo kterýmkoliv bossem, kde mu stačí pouze spamování útoku, aniž by se navíc připravoval na souboj správnými oleji, odvary, pak bych bral video vážně :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Srovnávat Dark Souls, který jsou celý o perfektním vyladěným soubojovým systému se Zaklínačem, to je dobrý příměr. Zaklínač se nemůže rovnat ani zdaleka. Good point!
A nebavíme se tady o obtížnosti - to tam hodil do placu nějakej zoufalec. Já mluvím o tom, že ten soubojovej systém je prostě ubohej. Je to nejslabší část celý hry a je to sakra škoda. Dejte mi tam souboje z Dark Souls a je tu hra nej,nej,nej po všech stránkách.
Díky bohu za bossy, to jsou jediný zajímavý souboje v celý hře.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Haters gonna hate.

Budete se divit, ale ne všichni musí mít stejný názor jako nějaký CyberTroll.
A samozřejmě každý člověk má trochu jinou představu, jak by "nej,nej,nej hra po všech stránkách" měla vypadat.

Já osobně od RPG nepožaduji obzvlášť komplikované/obtížné souboje, ale chci velmi kvalitně propracovaný příběh a hmatatelný vývoj postavy.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Asi neumíte anglicky nebo jste úplně natrvrdlej. Mack tam jasně vysvětluje, že má poloviční level oproti těm banditům. Doprdele, vždyť tam ukazuje inventář, kde má level 5 a u těch banditů máte napsáno level 10. A podívat se na celý video, to je asi moc těžký, co?
Vidím "Psycho Mantis" a už čekám zbytečnej komentář.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Očividně nemám čas a chuť shlédnout celé a totálně zbytečné video od jakéhosi CyberTrolla.

Nebudu komentovat Geraltův level, protože opravdu nemám chuť hledat v 10min videu, kde se objevil ten level. Nicméně nic to nemění na tom, že hud označuje nepřátelé za "zelené" cíle, což značí "ne moc komplikovaný souboj", takže si nechte těch zbytečných keců.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hodnotit to jo, ale čas a chuť se na to vůbec podívat, to ne (je to hned na začátku, pro hlupáky).
"Nebudu komentovat Geraltův level...", ale pár komentářů dříve, co se to komentovalo.
Zase zbytečný komentář, chjo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Long live the King!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Opravdu děkuji za hezké shrnutí historie jedné z nejlepších her všech dob. To, co se CDProjektu povedlo vybudovat a způsob, jakým přistupovali jak ke hře samotné, tak k hráčské komunitě, se v dnešní době opravdu jen tak nevidí.
Bohužel patřím k těm, co se ke knihám dostali až po dohrání třetího dílu (včetně DLCček), takže jsem snahu vývojářů o hlubokou provázanost a věrný odkaz knihám dokázal ocenit až zpětně, ale na druhou stranu to mělo výhodu v tom, že jsem si k postavám mohl rovnou přiřadit i xicht.
Samozřejmě mě jakožto hráče mrzí, že Geralta už poslali do důchodu, ale potenciálu na případné pokračování a spin-offy, má celé univerzum Zaklínače nepřeberně a byla by škoda jej nevyužít.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k tomu jak dobra byla serie Witcher, tak sem hodne zvedavej na Cyberpunk 2077...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.