CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Milovaný i nenáviděný Uber: jak vznikl a s čím bojuje? [Příběhy startupů]

Obrázek uživatele Misko Uško

vidim ze to je tunajsim citatelom sumafuk pravdepodobne maju vsetci svoje auto pripadne dve :) Teraz bol protest taxiKarov aj v Bratislave. Lido Taxi v Brne ma pravdepodobne dobre znamosti na vedeni mesta :)

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Bohuzial, s Uberom jazdim (stale v Brne funguje) a takmer som mal uz i vybavene papiere na zivnost a jazdil som aj pre Uber. A pak tento podraz od magistratu/sudu... :(

0 +1-1 Je komentář přínosný?

"protest taxiKarov aj v Bratislave"

A za čo protestovali, za väčšie peňaženky ? Nedávno som sa potreboval rýchle dostať s autobusového k mostu SNP a ten pičus si vypýtal 17,50€ .

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

"Vypýtať "může. Dostat nemusí. A jestě na něj můžete poštvat kontrolu.

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

"Perfektní je třeba to, že lidé, kteří s Uberem „taxikaří“, nemají zpravidla dopravu osob jako obživu,"

Co je perfektniho na tom, ze v pripade jakekoliv nehody, kdy se zakaznikovi Uberu stane skoda, bude muset vymahat skodu po ridici v obcansko pravnim sporu? Ona spousta podobnych projektu je perfektnich az do chvile kdy se stane prusvih.

To je to, na co ukazuji odpurci Uberu - Uber provozuje taxisluzbu (to, ze neustale opakuji ze to taxisluzba na tom nic nezmeni - vozeni lidi za penize je taxisluzba) aniz by musel splnovat zakonne podminky taxisluzby, takze ridice Uberu muze delat kdokoliv.

Dejme tomu, ze se ztane nehoda, kdy zahyne zakaznik Uberu. Bude platit Uber odskodne pozustalym? Podle podminek to vypada, ze to zustane na ridici.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

A to jses fakt tak nesvepravnej, ze potrebujes, aby za tebe vsechno resily zakony ?:-O
To jako fakt?
A co kdyz vezmu stopare a vybouram se, pamatuje na to nejaky zakon? Urcite ne!!! Zakazat stopovani!!!
A pamatuje zakon na to, co se stane, kdyz pujdu po ulici a spadne na me meteorit? Urcite ne, zakazat meteority!!!!

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Stopování nebo přeprava stopařů je nějaká regulovaná živnost? Jako třeba autodoprava, smluvní přeprava osob a taxislužba?

-2 +1-1 Je komentář přínosný?

Vubec nechapu, proc by nejaka smluvni preprava osob mela byt jakkoliv regulovana. Spravny stav samozrejme je takovy, kdy regulovana nebude vubec nijak a at se kazdy prepravuje, jak chce....

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Zrušit regulace, koncese?
http://www.živnosti.eu/products/silnicni-motorova-doprava/
Taky možnost. Ale potom to nemůže plati jen pro někoho (viz. aktuální návrh v PS).
Nebo proč nezrušit rovnou taky zrušit státní zkoušky, atestace, ... . Ať si každý dělá co chce a ručí za to třeba hajzlpapírem.

+2 +1-1 Je komentář přínosný?

Ano,
presne tak, souhlasim

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Ano, nejlépe zrušit pravidla silničního provozu, technické kontroly, ať je to správné "fee for all", neboli blbec s větším nárazníkem zvítězí. To je už větší anarchie než v arabských zemích, proti jejichž pristěhovalcům se tu tak vehemetně bráníme :D

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

Pravidla silnicniho provozu necht si resi majitel dane komunikace.
Technicke kontroly? Na co proboha? Stejne to nefunguje....
Anarchie by byla super, ale bohuzel nikde neni, a uz vubec ne v arabskych zemich :-(

+2 +1-1 Je komentář přínosný?

Majitel dané komunikace ... je u nás většinou stát, tak co řešíš, když si diktuje jaká budou pravidla provozu a co musí splňovat vozidla za technické podmínky?

0 +1-1 Je komentář přínosný?

samozrejme je spatne, ze je to stat, ale jinak nic moc extra neresim. Bavili jsme se, jestli by nebylo lepsi to ci ono a tak jsem napsal, co si myslim, ze by bylo lepsi. Tot vse

0 +1-1 Je komentář přínosný?

No a soukromý majitel by si na svém majetku jakože povolil anarchii?! Spíš bych řekl, že by ještě důsledněji kontroloval, aby jeho majetek nebyl poškozován a znehodnocován.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ach jo...
V anarchii by proste majetky nevlastnil stat, alebrz soukromi vlastnici, a ti by si urcovali podle sebe, co by na nich povolili ci nepovolili.

A jelikoz by si museli konkurovat (a to vcetne dopravni infrastruktury), tak by se museli chovat nikoliv jako stat, ktery se chova v podstate jako mafie, ale museli by si - logicky - svych zakazniku vice ci mene vazit. Coz stat v zadnem pripade nemusi a take to v zadnem pripade nedela.

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Konkurence v dopravní infrastruktuře? To jako fakt?! Jak vypadá "konkurence" na omezeném trhu nám názorně předvádí naši oligopolní mobilní operátoři.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ano, presne ti mobilni operatori, kteri maji statem ZARUCENO, ze jich nebude vice jak 3
Ohh, mozna budou casem 4

0 +1-1 Je komentář přínosný?

jj, a to jsou 3. Dokážeš si představit tu "konkurenci" na 1 dálnici ?

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ano
1. vice ruznych silnic
2. vice zpusobu prepravy
Napriklad...

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Sorry, ale postavit silnici nebo dálnici není jako položit kabel s optikou.
Na Zemi je ještě víc těsno než např. v kmitočtových pásmech.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ano
A o to vice by si kapitalista - majitel silnice musel cenit svych zakazniku, protoze kdyz uz by se neco tak narocneho podarilo postavit, tak by si nemohl jen tak nechat sve silnice nechat prazdne a nevydelavat, ze...

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ano, máme řadu příkladů, jak si kapitalista - majitel infrastruktury v oligopolním nebo monopolním postavení cení svých zákazníků : bude je holit, co to půjde.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ach jo... clovece, a zkusil ses nekdy trosku zamyslet?
Proc existuje moznost mit nejaky monopol? Velmi pravdepodobne proto, ze existuji nejake statni regulace a zakazy a prikazy.
Na zcela volnem trhu defacto bud monopol neexistuje a pokud ano, tak ciste proto, ze je TAK moc vyhodny pro zakazniky, ze ho sami zvoli.
Ale to uz se tu resilo asi 100x :-(

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Monopoly existovaly už před státními regulacemi, ne naopak.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

A nejaky priklad spatneho monopolu, ktery nebyl umoznen statem?
Osobne znam maximalne priklady "temer monopolu", ktere byly ovsem tak vyhodne pro zakazniky, ze tito za ne byli radi a kdyz stat takovy monopol nasilne zrusil, zakaznici na tom pak byli VYRAZNE hur, jak predtim.
Napriklad takovy Standard Oil. Ten se stal defacto monopolem (90% trhu tusim) diky tomu, ze inovoval (vis, kdo vymyslel ropovod a proc?), prinasel velmi vysokou a predevsim stabilni kvalitu a v neposledni rade diky nemu doslo k VYRAZNYM poklesum cen vyrobku z ropy.
No a pak to stat nasilne rozdelil na spoustu mensich spolecnosti a zakaznici na tom byli velmi biti.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Podívej se do historie. Nebo do svého oboru na vendor lock řešení.
Sorry, ale takhle debatuješ o utopii jako je komunismus.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Proc bych se nekam mel divat ja? Ty jsi pronesl tvrzeni, Ty ho prokaz.
Dej priklad rekneme alespon 3 monopolu v te historii, ktere byly prokazatelne spatne pro zakazniky a zaroven tyto monopoly nebyly zpusobeny tim, ze vznikly v regulovanem statnim prostredi.
Prosim, mas moznost me kompletne roznest na kopytech, tak do toho.

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Opakuji, podívej se do historie. Vždycky existovalo něco co můžeš označit za státní regulaci. Nemám čas a ani chuť dál diskutovat s ideologickým fanatikem, který ani nezná tři nevýhodné monopoly pro zákazníky.
Ty jsi začal tvrzením, že: "Anarchie by byla super", tak je to na tobě. Jen do toho .!..

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

Aha, takze neznas. Mas asi takovy jako ze dojem, ze nejspise tam nejake takove monopoly byly..ale vlastne zadny neznas.
Jo, to je klasicke. ONO BY TO NEFUNGOVALO!!!! BEZ REGULACE TO NEJDE!!!! A proc? No...protoze...PROTO!!!!
Klasika

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Znám, ale protože si demagogicky kladeš nesmyslné podmínky, tak nemá smysl v této diskusi pokračovat. Stát v moderní historii neexistuje tak leda u kmenu v nějakém amazonském pralesu, takže vždycky můžeš jako komunisti tvrdit, že za to může existence státu. Idea byla dobrá, soudruzi, ale dělaly se chyby a selhalo provedení.

Ty tvrdíš, že monopoly bez regulace báječně fungují ke spokojenosti zákazníků, tak to dokaž. Prosím, aspoň 3 příklady.

Představa anarchického kapitalismu v dopravě si nezadá s utopií komunismu. Každý, i sebezanedbanější kousek Země, má totiž své majitele. Přeji hodně úspěchů při výkupu pozemků pro tvoji utopickou liniovou stavbu od nikud nikam!

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

COZE?
Precti si poradne cele vlakno. TY sis s tema vecma zacal, tak to laskave nehazej na me.
Ja od zacatku tvrdim, ze v prostredi bez statni regulace monopoly temer NEEXISTUJI, a kdyz uz existuji, jsou to vyjimky, ktere prinasi zakaznikum tolik uzitku a jsou pro ne tak vyhodne, ze s nimi neni zadny problem. Viz napriklad onen Standard Oil.
Ale pro jistotu zopakuji: V prostredi bez regulaci monopoly temer NEEXISTUJI.
Ty jsi nasledne tvrdil, ze se mam podivat do historie, ktera ukazuje, ze nemam pravdu. No, tak prosim, ja zadne takove priklady neznam, tak mi je ukaz.
Btw, predstava anarchickeho kapitalismu v deprave...neni to tak davno, kdy v americe soukromi investor vybudovali kompletni zeleznicni sit (zopakuji otazku, ktere s tim primo souvisi - zdalipak vis, proc vznikl ropovod? Pokud nevis, tak ti to povim. Ropovod vznikl proto, ze temer monopolni prepravce po zeleznici chtel po panu Rockefellerovi vice a vice penez za prepravu ropy po zeleznici. Tak pan Rockefeller vymyslel ropovod. Nasledne monopolni majitel zeleznice utrpel ztratu cca 90% vsech zvych prijmu a byl v prdeli. Jojo, takhle to proste funguje, kdyz si moc nevazite svych zakazniku v okamziku, kdy mate monopol a myslite si, ze si muzete vsechno dovolit)

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Ale co ten stát a jeho regulační úřad, na ten jsi zapoměl?
Každý není Rockefeller, aby si postavil svůj vodovod, postavil elektrárnu a natáhl si svoji rozvodnou síť, svoji silnici, ... .
Sorry, ale tyhle ideologické kecy jsem trochu starý.

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

No, v te dobe v USA bylo tech regulaci vyrazne mene a proto bylo mozne, aby soukrome subjekty stavely zeleznice, silnice, ropovody...
Jiste kazdy neni Rockefeller. Proto si nepostavim svuj vodovod, ale budu si pronajimat sluzby nekoho, kdo si ho postavil. To same silnici, rozvodou sit, atd atd
Nechapu, co je na tom "ideologicky kec".
Rozhodne jak jsem rekl - mas nejakou predstavu, ktera neni nijak zalozena na realite. A odmitas se na tu realitu podivat a zamyslet se.
Ale bud v pohode, takovych je vas vetsina..

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Můžeš si vybrat od koho budeš brát vodu, elektřinu, po jaké budeš jezdit silnici?
Plácáš tu ideologické nesmysly o nějakém ideálním anarchistickém neregulovaném kapitalismu dopravní infrastrukuře naprosto odtžené od reality.
Sorry, ale na to nemám čas.

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

Od koho budu brat vodu si vybrat muzu
Elektrinu taktez
A to dokonce i v tom socialismu, co tu mame
Silnice jsou horsi, ty proste stavi jen stat a nic jineho nez statni silnici pouzivat nemuzu.

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Rozumíš podstatě otázce? Ty si můžeš vybrat distrubuční společnost, která vlastní rozvodnou infrastrukturu, která ti jde do domu?! Pro vodovod i elektřinu. Tak jo, supermane. Vzdávám to.
Tohle je už hodně daleko od tématu článku a praktikách Uberu, takže maucta.

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

Muzu si vybrat, jestli budu kupovat vodu z vodovodniho vedeni...balenou vodu...jestli kdyz mam barak, tak jestli si vykopu studni...
Elektrinu si koupim skrze distributora, nebo si udelam solarni panely na strechu a baterky do sklepa...A nebo si koupim elektrocentralu...
Moznosti je vzdycky vice. Jiste, kazda z tech moznosti ma urcite vyhody a urcite nevyhody. No uz I dnes moznosti jsou. V pripade neregulovaneho trhu by jich bylo RADOVE vice....

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Cenová úvaha o alternativách, které popisuješ, je adekvátní tam, kde se to vyplatí. Tj. převážně ostrovní provoz na vlastních pozemcích bez dostupného zasíťování.
Že by bez cenové regulace bylo alternativ více? Jistě! Protože by i cenová hladina byla o hodně výše - bez zastropování cen by majitelé infarstruktury mohli připojené zákazníky dojit, co by snesli (Jako toho Rockefelera). Určitě za jejich sborového nadšeného chvalořečení poskytovatele! Jen části zákazníkům se totiž vyplatí odpojit od regulované distribuce a na svých pozemcích investovat do vlastních zdrojů nebo vlastní rozvodné infrastruktury. Nemluvě o tom, že v husté zástavbě je to reálně technicky a majetkoprávně obtížně proveditelné.

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

Tak zrovna u solarek muzeme pozorovat co nastalo. Kdyby regulace nebyla, tak by solarni panely byly jen na strechach domu a ne na polich/loukach. Nasledne se zavedla represivni regulace ve forme fixniho cla pro €U trh a i kdyby cinan vyrobil panel za dolar, tak to tady bude zase predrazeny jako prase. To fixni clo je neco jako spotrebni dan na tabak/PHM.
Uzivejte si preregulovanyho sveta a zitra se vzbudite v totalite.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Tématem byla infrastruktura a její vlastnicví, ne ten FVE tunel. Který prosadili naši poslanci v podpbě, "aby měli investoři jistotu".

0 +1-1 Je komentář přínosný?

p.s.: to tady máte všichni hned před očima rudou mlhu, že odpadáte od tématu do svého virtuálního vesmíru?

0 +1-1 Je komentář přínosný?

a prave preto stoparov zasadne neberiem, hoci by som mal uuuuuplne prazdne auto

0 +1-1 Je komentář přínosný?

U Uberu mi jako cestujícímu i řidiči, který občas někoho/se sveze na spolujízdu nebo stopem, vadila od začátku ulhaná PR o sdílené ekonomice a spolujízdě. Pokud řidič neví, kam pojede a jede pouze na žádost klienta, tak to prostě není spolujízda, ale taxislužba zprostředkovaná dispečinkem mobilní aplikace.
Jaký dobrý skutek? Uber je startup zaměřený na profitování ze zprostředkování taxislužby - aplikace dispečinku. Čím víc se bude Uberem jezdit, tím větší příjmy pro něj. A podle toho se chová : snaží se maximalizovat tržní podíl, snižuje cenu oproti konkurenci obcházením regulací, absencí povinných pojištění, licencencí. Využívá místní dopravní infrastrukturu, ale daní buhví kde a jak. Pro maximalizaci příjmů neváhá ani manipulovat cenou ve špičkách směrem nahoru. A aby přitáhl klientelu ani směrem dolů - viz. výměna názorů mezi řidičem a vedením Uberu. Má taky proč, musí investorům vydělat vložené peníze.
Jaké je reálné "dobrodinné" chování Uberu lze ilustrovat na jeho postoji k praktikování vozových flotil, kdy má na sebe jedinec napsaných více vozů, kterými pak jezdí najmutí řidiči, nebo si vůz pronajímají od majitele flotily. Nebo na postoji k zabezpečení Uber účtů a rychlosti řešení při zneužití
viz.např.:
http://ekonomika.idnes.cz/prazskemu-klientu-uberu-ukradli-udaje-a-v-mosk...
http://byznys.lidovky.cz/mafie-v-uberu-mobilni-aplikaci-zneuzivaji-novod...
Dělat z Uberu kontroversi je mlýn na jeho PR. Stejně jako ho presentovat v polaritě milují/nenávidí.

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Jen k tem danim, coz je velmi oblibena disciplina vselijakych.....socialistu.
Ridic jakehokoliv auta plati spotrebni dan z paliva, ze ktere by se spravne mely resit prave silnice a podobne.
Takze dane FAKT nejsou argument

+2 +1-1 Je komentář přínosný?

Jestli daní tak "šikovně" jako nakousnuté jabko, Starbucks, Google a kolektiv, pak to je relevantní konkureční výhoda a proto Uber nemůže očekávat, že mu budou regulátoři a konkurence pasivně sekundovat.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ty jsi ale psal o infrastrukture. A tu si plati ze spotrebni dane z paliva, ktere se NEJDE vyhnout.
Z ostatnich dani se plati provoz socialistickeho statu, takze je jen dobre, kdyz by tu nikdo zadne dane neplatil. ale to je jedno. Infrastrukturu si plati kazdy ridic z dane z paliva.

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Předpokládám, že ti pojem silniční daň nic neříká.
http://www.jakpodnikat.cz/silnicni-dan.php

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Viz, co jsem psal vyse.
Je spocitano, ze z dani z paliv se bohate zaplati cela infrastruktura a jeste zbydou penize.
Takze zbyle dane jsou proste prijem statu, pouzite na jine vydaje.

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Uvádíš obecné tvrzení bez důkazu nebo odkazu na ty výpočty, tzn. nerelevalentní argument.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

aha, to jsem myslel, ze je vseobecne znama informace...
Ted nemam bohuzel cas to hledat, melo by to jit jednoduse, vyber spotrebnich dani je tusim verejne dostupna informace a rozpocet na infrastrukturu take..

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Mě zajímaly ty výpočty, na které se odkazuješ. Ve výčtu ti chybí, kromě výběru daní z PH a výdajů na infrastrukturu, informace o tom kolik by bylo potřeba investovat, aby byla dostavěná dálniční síť a silnice nepřipomínaly tankodrom.
Sorry, ale tvá argumentace je jako když kuřáci tvrdí, že výběr spotřební daně z kuřiva je násobně vyšší než zdravotní výdaje, ale nezapočítají do svých výpočtů nemocenské a další související výdaje, ztráty a ušlé příjmy z nemocnosti nebo mortality kuřáků.

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

Bylo by potreba investovat asi 1000000000000000000000x tolik, nez se investuje dnes a pak bysme tu mohli mit uplne super dopravu se soukromou helikopterou kazdy.
Fakt sorry, ted jsem dojel domu z priserne nudne porady a dneska uz nehodlam prilis premyslet :-((
Rozhodne vim, ze se na dani z PH vybere vice, nez se v realu investuje do dopravni infrastruktury.
Nekde kdysi na D-Fensu o tom byl cely clanek vcetne cisel, ale fakt sorry, dneska jsem uz fakt mrtvej :-(
Ale fakt je to docela obecne znama zkutecnost, nemusime se ohledne toho "hadat", ja chapu ruzne argumenty jine, no tohle zrovna argument neni...
V podstate vsechny jine argumenty jsou takove, ze je potreba vsechno regulovat, jinak by si lidi delali co chteji a tas bysme ten socialismus nikdy nevybudovali.
No a ja na to tvrdim, ze ten socialismus nechci a chci, aby vsichni byli svobodni a chovali se tak, jak chteji, riskovali si svuj zivot, jak chteji a kupovali si sluzby, ktere chteji a nikdo jim do toho nekecal.
To je myslim ten hlavni rozpor mezi mnou a drtivou vetsinou zbylych lidi.

+2 +1-1 Je komentář přínosný?

Socializmus si strč do své přesezené zadele.
Jestli jsou na trhu nastavené nějaké podmínky, pak mají platit pro všechny stejně a ne s vyjímkami, protože "my nejsme taxislužba, ale sdílená ekonomika" . Prostě obyčejné PR lhaní a obcházení nastavených podmínek za účelem získání konkureční výhody.

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

Podminky nemaji platit pro vsechny.
Podminky spravne nemaji platit pro NIKOHO.
Takze podporuji kazdeho, kde sere na nejake podminky a funguje na svobodnem trhu.
Tot rozdil mezi mnou a zbytkem socialistu, kteri na vsechno chteji regulace a podminky.

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Kecy, panáčku. Když tu bereš do úst nemocenské, tak bys měl vědět, že to si KAŽDÝ zaměstnanec i zaměstnavatel řádně předplácí, a nejsou to malé částky. A podle statistik umírají kuřáci v průměru o deset let dříve, než nekuřáci, tedy pokud je průměrný věk dožití 73 let, umírají v 63. To už většina z nich ekonomicky aktivní není. Takže si "ušlé příjmy" nech zdát.

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

Co nějaké argumenty, panáčku, než jen jalové kecy? Víš vůbec co to znamená průměrné dožití? To znamená, že kuřáků je jich v 63 letech polovina mrtvá a ekonomicky jsou akraktivní max. pro pohřebáky!
citace:
... Kuřáci podle nich státní kase ročně přinesou padesát miliard, zatímco jejich léčba stojí jen šest miliard. Doktorka Králíková má však k dispozici jiná čísla. „Světová banka odhadla škody způsobené tabákem v České republice na částku 80 až 100 miliard ročně,“ říká. „Více lidí umírá kvůli kouření možná překvapivě na nemoci srdce a cév než na rakovinu plic. Právě tato léčba patří k nejdražším,“ pokračuje. A dodává, že do nákladů je třeba započítat také následky pracovní neschopnosti, škody z požárů (kterých údajně kuřáci zaviní 12 procent) a řadu dalších faktorů.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ano, typický bolševický názor. Oni nám mohli ještě deset let vydělávat, a teď si dovolili umřít, hajzlové. Doktorka Králíková je ekonomicky přímo závislá na odvykání kouření, takže její kecy neberu vážně. Předpokládáme-li, že  kuřák bude žít o 5 let méně, během kterých by nepobíral starobní důchod ve výši okolo 10 500 Kč (kuřáci statisticky vydělávají méně), připraví se o 630 000 Kč. Každý rok tak stát na důchodech ušetří částky v řádech desítek miliard korun, vzhledem k tomu, že u nás kouří 28 % populace. To jsi zapomněl odečíst, co?

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

Dej si cigárko.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Já nekouřím, chlapče. Jen mi fakt vadí tihle sociální inženýři, co chtějí všem kecat do všeho a řídit i to vylučování. Takových je teď všude plno a hubu nezavřou.

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

Našel jsem jiná čísla: "Kuřák zemře v průměru o 15 let dříve, než kdyby nekouřil. "
Takže kecy, kecy, kecy.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ano, a proto mu to po bolševicku zakážeme, mohl by ještě 15 let platit daně. Táhněte do severní Koreje, tam se takové metody hodí.

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

Táhni si do Severní Koreje sám demagogu.
Že jsou kuřáci pro státní kasu přínosem a stát na nich vydělává je to prostě lež. Ne že by mohli vydělávat, ale že by nemuseli odčerpávat peníze z veřejných rozpočtů. Ať si kouří a chcípnou jak je jim libo, kouřit je jejich volba.
http://www.ahaonline.cz/clanek/musite-vedet/19777/ucet-za-kuraky-kolik-n...

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Jistě, AHA je fakt relevantní zdroj, nejhorší bulvár hned po Blesku. Tady je něco jiného a píšou to ekonomové: https://www.mesec.cz/clanky/kuraci-dojne-kravy-statu/ Demagog jsi ty, bolševiku. Nejsi náhodou volič zelených?

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

No jistě, vylízaná hlava, která tu polemizuje se svými fantaziemi, si nepřečetla mnou odkazovaný článek, ani odkud ho Aha převzala (Zdroj: Ekonomika kuřáctví v ČR časopis Hygiena 4, 2007, údaje za rok 2003, odkaz http://www.zdravcr.cz/archiv/zcr-4-2007.pdf ). A odkazuje jiný článek s tabulkou, která neobsahuje všechny související položky. Typická demagogie, o které jsem tady psal.
Mimochodem, aby bylo jasno vypatlanče: nikomu nic nezakazuji. Jelich závislost, jejich volba a jejich lživé počty, sloužící k racionalizaci jejich jednání. Ať si dělají co chtějí, ale ne na cizí útraty a ne na cizí úkor!
To stejné platí pro Uber. Na jejich ulhané PR kecy nejsem zvědavý, ale přesto se najdou lidi, co jim to žerou.

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Jistě soudruhu, kupředu levá.

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

Přiznej se, že ti ještě vůbec nedošlo, proč jsem sem ten příklad s výpočty kuřáků uváděl, když tu tak bojuješ se svými stihomamnými soudruhy?

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Protože jsi bolševik a chceš všechno regulovat. Příkazy a zákazy jsou typicky levičácké. Když se něco nelíbí pravičákovi, tak to prostě nedělá. Levičák začne zakazovat a přikazovat, jen aby se mohl plést ostatním do života, láká ho ta moc.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

To sis vymyslel ty, ty jednorozměrný vypatlanče.
Já tu nic takové nepsal. Já tu psal o rovných konkurenčních podmínkách na trhu, které musí platit pro všechny stejně.
Ale žádný div, že se jeden vypatlaný ulhaný demagog zastává jiných ulhaných zm.dů.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ano, soudruhu. Ať žije strana a taxikářská mafie!

-2 +1-1 Je komentář přínosný?

Ať žije Über mafie a nikdy jinak! Popadni mávátka a padej mávat, soudruhu!

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Takže nakonec jsi levičácký taxikář? To je zajímavé.

-2 +1-1 Je komentář přínosný?

Jak moc jsi doopravdy natvrdlý? Ukaž se!

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ooo ano...rovne konkurenci podminky na trhu chci a moc!!!
Idealne takove, ze zadny stat nebude nikomu do zadneho podnikani jakkoliv kecat.
Pak muzeme rict, ze se jedna o skutecne rovne podminky.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Totální blbost. Jakmile nebude stát, prosadí se nejsilnější "soukromník" a bude se chovat hůře než ten stát...

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Ne, to neni pravda.
Pokud by se neco takoveho stalo, bude to absolutni vyjimka.
Nikdy se tohle nestalo a neni jediny duvod, proc by se to melo stat.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Sám jsi tu uváděl příklad, že železnice dojily Rockefellera, dokod se nenaštval a nepostavil si ropovod.
Jako příklad si vem třeba naše privatizované vodárny a vodovody, co každou chvíli brečí, že jsou moc regulované. Nebo mobilní operátory, co aktuálně lkají nad zkrouhutým roamingem.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ano, a diky tomu chovani take prisly o drtivou vetsinu zisku a musely se zacit na tom trhu chovat uplne jinak.
A o tom to je. Soukromnik to muze zkusit - v drtive vetsine pripadu ale narazi. Pokud to bude "bezna firma", okamzite nekdo jiny zacne vyrabet stejne zbozi za nizsi ceny, napriklad. Pokud to bude neco, co je limitovane napriklad vysi investice a podobne, jako silnice, zeleznice, ropovody, vodovody a podobne, stejne se najde neco, co to dokaze nahradit. Nekdo zdrazi priserne vodu? Ok, pak uz se nekomu jinemu vyplati nakoupit cisterny a prodavat tu vodu z cisteren...Nehlede na to, ze si vubec neumime predstavit, jake vsechny technologie by vznikly, pokud by byla konkurence a lide by nebyli omezovani. Drahe silnice? No, tak by se vice vyvinuli prostredky na dopravu vzduchem, napriklad...
Mobilni operatori je uzasny priklad toho, jak jim stat zarucuje "monopol" a oni nemusi vubec resit, ze by je nekdo podlezl s cenou, protoze NENI KDO. Pokud by se ZCELA uvolnil trh, okamzite by zacali vznikat desitky dalsich mobilnich operatoru a ti by TAK tlacili ceny dolu, ze bychom se vsichni divili.
A ano, mozna bysme meli na kazdeho operatora jiny telefon, ja nevim... Videl jsem obrazel z nejakeho asijskeho hotelu, kde meli na recepci asi 20 ruznych pristroju na ruzne kreditni karty. No a co, proc ne.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Daně vymysleli "feudálové" ne socialisti. Socialisti jen poněkud změnili způsob jejich použití...

+2 +1-1 Je komentář přínosný?

Nejak nechapu postoj soucasnych taxikaru proti uberu, vsichni si stezuji na prebujelou byrokracii a milion povoleni + nehorazny poplatky a dane, ze si nakonec nevydelaji a musi byt predrazeni. Vzdyt kdyby kazdej z nich presel na uber tak si vydelaji mnohem vic a svobodneji, ale ne ono je moderni vsechno zakazovat, vsem prikazovat, vse regulovat a co hlavne, tvorit zbytecny urady.

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Taxikáři už tu byrokracii absolvovali, takže jejich pohled na vstup dalšího subjektu na regulovaný trh je čistě ekonomicky pochopitelný.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

nojo ale Uber zakaznika tezko natahnou o 2 litry z hlavaku na vaclavak

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

LOL. :)
Jak muzes tvrdit, ze by si vydelali vic? Jezdit pro Uber totiz znamena nejen usetrit (v CR nelegalne) na nakladech, ale taky se vzdat moznosti ridit svoje vynosy, protoze ceny urcuje Uber, ne ridic.

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

Vy jste snad ten nepoctivy taxikar co si urcuje "vlastni" cenu a ted jste se prorekl. Taxikar ma cenu danou (tak jako uber), proto je tam taxametr a pokud chce zakaznika ojebat tak si zapne na taxametru turbo a urci si tak "svoji" cenu. A to se vam evidentne libi a pokud nejste jeden s tech zlodejskych taxikaru, tak vam preji aby vas kazdou jizdou ten vas milovany monopolni taxikar ojebal.

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

ako pre nas "malomestiakov" je nepochopitelne ake problemy tu riesite. Z hlavnej stanice na vaclavske namestie nemate pevnu sumu?????? Sadnem do hociakeho taxika a zaplatim rovnakych xy Kc. Lebo my tu mame 2€ hocikam. Hocikde nasadnes, hocikde ides, 2€. Pochopim, ze z ulice abc 14 na ulicu dxy71 pouzije v Prahe taxameter, ale snad na hlavne orientacne body bude stala suma, nie? Co sa tyka clanku.. treba uberu dat rovnake pravidla ako taxikarom, potom nech si konkuruju cim chcu.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

aaaa, další socialista :-D

0 +1-1 Je komentář přínosný?

pockaj, to ako ked je piatok rano a sadne bruneta s velkymi ceckami, tak zaplati 10 korun a ked sadne nosaty plesivy dedko, tak zaplati 20 korun a ked je streda vecer tak ta bruneta zaplati 14 a dedko 26? Alebo ako si to predstavujes?

0 +1-1 Je komentář přínosný?

A proc by to tak nemohlo byt?
Co je na tom spatneho?

0 +1-1 Je komentář přínosný?

tebe opravim pocitac za 60€ na hodinu, aj ked vsetkym ostatnym za 20, ok? Uvidime co na to potom povies.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Pokud mi to reknes DOPREDU, za kolik mi ten Pc opravis (to je samozrejma, no zcela zasadni podminka), potom je zcela na me, jestli uzavru obchod ci neuzavru.
Me je vlastne uplne jedno, za kolik komu opravujes PC. Me zajima JEDINA vec - za kolik ho opravis me a jestli mi to vyhovuje ci nevyhovuje.
Proc by me melo zajimat, za kolik opravujes Pc jinym? Ma to nejaky duvod, ktery nechapu?

0 +1-1 Je komentář přínosný?

no ked si sprosty oyebavac tak nie, nema.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Asi nerozumim tak dobre slovensky...ale kdo v tom pribehu je jaky ojebavac?
A nebo ona existuje jedna jedina presna cena opravy PC, kterou musi dodrzovat VSICHNI? :-O

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Nikdy nemůžeš s jistotou dopředu vědět kolik ta oprava zabere času a kolik bude stát...

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

ved preto mas poplatok "na hodinu" a kolko hodin bude, tolko bude. V taxiku mas poplatok "na km" a budovy v prahe snad niesu kazdy den inak vzdialene, ci? Zakladne orientacne body musi mat taxikar v pamati. Naco ti je taxameter z miesta A do miesta B kde taxikar uz dnes isiel 20x?? Snad si pamata kolko to stalo predchadzajucich 19 ludi, lebo to je rovnaka suma. Resp. mala by byt, to sa vam tu snazim vysvetlit cely cas.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ano, ty rikas celou dobu, ze by to tak melo byt, ale ani jednou jsi nerekl PROC by to tak melo byt ...
Protoze to je totalni kravina, takze by me zajimal nejaky argument, ktery te k tomu vede, trebas bude relevantni..

0 +1-1 Je komentář přínosný?

1. aby sa nemohlo oyebavat 2. nevidim dovod za rovnaku sluzbu pytat od inych ludi iny poplatok, v ziadnej inej sfere to tak nieje, ked ides do restauracie na obed, aj ty mas menu 3,5, aj ja mam menu 3,5 aj svaty peter ma menu 3,5. Ked chces danym taxikom chodit pravidelne, tak si dohodni zmluvnu cenu, ale bezna cena musi byt pre kazdeho rovnaka!

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Aha...takze smluvni cena pro tebe rovna se "ojebavani"? :-O
Podle me naopak cena je takova, jakou si domluvi 2 svepravne subjekty a ta muze byt zcela libovolna.
Zcela a naprosto nesouhlasim s tim, ze za stejny produkt MUSI byt stejna cena pro vsechny.
A mimo "ojebavani", coz teda vubec nechapu, co tim myslis, jsi opet nedal jediny argument, proc by tomu tak melo byt.
A nebo ty povazujes zisk za neco spatneho, za "ojebavani"?

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Tenhle názor je nesmysl. Obzvláště u taxislužby, kde je prostě díky regulaci nemožnost férové konkurence.
Podle tebe by bylo ok, když si někdo řekne 1milion za to že tě odveze 2km do špitálu a ty mu je dáš (pokud je máš) protože jinak umřeš?
Ja to podobná utopie jako fungující komunizmus..

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Ano, podle me je to v poradku.
Ja totiz nemam NAROK na to, aby me nekdo nekam vozil.
Neexistuje pravo na taxisluzbu.

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

tak potom naco su v obchode cenovky, ved pokladnicka sa rozhodne pri pokladni kolko budes platit...

0 +1-1 Je komentář přínosný?

V obchode jsou cenovky proto, ze to narizuje zakon. To predevsim.
Dale pak proto, ze to je prakticke. Nakupujici vi, za kolik muze nakoupit. Samozrejme I tak neni problem si vyjednat cenu jinou. Znam osobne cloveka, co ukecal v Tescu slevu, respektive dostal darkove poukazky za 3 000kc, kdyz delal nakup za 15 000kc
Jsou lokality ve svete, kde jsou ceny v podstate ciste a pouze smluvni a nejake "cenovky" tam maji jen proto, aby bylo jasne, ze se cena zbozi da dostat 5-10x nize...

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Já zase znám místa na světě, kde peníze namají žádnou hodnotu a lidi se s ostatními dělí o to co mají. Ale proto ještě nemusím ostatním vnucovat podobné bláboly jako že není potřeba mít pevnou cenu. Ostatně jak to pak funguje pokud není nikdo kdo nějaké hodnoty zaručí (třeba stát) se můžeme podívat do míst kde stát skolaboval a nastala roztomilá hyperinflace....

0 +1-1 Je komentář přínosný?

DOOOOOOOOOOOOOM
tuhle jsem si koupil v Tescu pullitrovku Coca Coly za tusim 18 korun ...a pred par dny jsem letel letadlem a normalne, predstav si, jaka to HRUZA, ta sama flaska tam stala 50!!! Chapes to???? PADESAT!!!!!!!!
Kde je kurva ten stat, kdyz ho potrebuju? Takhle me v tom letadle okradli? Svine, hajzlove, zavrit, znarodnit, do uranovych dolu s nima!!!!

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Opět plácáš kraviny. Až zkolabuje stát a ta flaška bude stát víc než co jsi dostal měsíčně na výplatě pak se bude jednat o hyperinflaci a můžeš zkusit smlouvat a bude ti to platné jak mrtvému zimník. To že někde maj extra přirážky (jako třeba na horách kam to tohaj po batozich na zadech) nebo v latadle s tím nijak nesouvisí...
Mimochodem tak jako to že jako nikdo nemá nárok/právo na taxík. Pokud si z auta udělám taxík a chci ho začít provozovat musím se holt podřídit určitým pravidlů. Nikdo nemusí domlouvat cenu při každé jízdě když od toho je nějaká hromadná domluva se stanoveným rozmezím cenuž domluvená. On toho taxikáře taky nikdo nenutí taxikařit. Když na sebe navlíknu vojenskou uniformu, tka taky očekávím že budu plnit rozkazy a ne debatovat s pod/nadřízenýma...

0 +1-1 Je komentář přínosný?

To je tak roztomile, jak melec uplne picoviny a vubec to netusis a myslis si, jak jses moudrej...
A nebo ne, vlastne to neni roztomile, je to vlastne zoufale, ze lidi jako ty mi pak muzou legalne kurvit zivot a to jen proto, ze jsou tak debilni, ze si to ani neuvedomujou, jak moc debilni jsou.

Zkus si napriklad zjistit, jak funguje hyperinflace, proc se tak deje ...a zkus se zamyslet nad tim, proc nejaka hyperinflace v system, kde neni stat, neni vubec zadny problem (Pokud bys neprisel na nic, tak se zkus zamyslet nad tim, co by se asi stalo, kdyby byly na trhu ruzne, vzajemne si konkurujici meny a co by se asi stalo z menou, ktera by se dostala do az takovych problemu)
Boze, ja to fakt nechapu, jak muzou bejt lidi tak omezeny :-(( To je neuveritelny

0 +1-1 Je komentář přínosný?

ale ty sem pleties furt mnozstevnu zlavu so zakladnou cenou produktu!!! Mnozstevnu zlavu si vyjednaj aku chces, ale dopice rohlik musi kazdemu stat 6 centov!!!!!!!!!! Nemoze Ferovi stat 9 centov a Jozovi 3 centy! Ked kupis kamion rohlikov, tak si ich kludne maj za 1 cent! Koncim na tuto temu, lebo ty sa chces len hadat, je jedno co ti clovek napise.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Onehda jsem kupoval u rakosnika kosili. Normalne tam mel cenovku 500kc.Manik predemnou za ni zaplatil 500.
No ja rakosnikovi rekl, ze mu dam 300 a nebo at si ji necha.
Tak mi ji dal za 300.
Jsem ja to ale svine, co ...a nebo ten rakosnik? A nebo oba? A co na to Jan Tleskac?

0 +1-1 Je komentář přínosný?

nie, svina je ten rakosnik. Keby si zobral 74 kosiel a dohodli by ste kus za 300, ok. Lenze on toho prveho oyebal o 200 korun. A zas a znova, taxisluzby NEMAJU ZMLUVNE CENY. Dohodnut sa mozes ked ides na dlhu vzdialenost, nie 5km z vaclavaku cojaviem kam bolo povodne zadanie vyssie
edit: tak 2km podla gmaps

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ne, on nikoho NEOJEBAL.
On proste na te kosili ma ZISK
Jak velky je podle tebe ten SPRAVNY zisk? To by me zajimalo.
Rozhodne podnikani probiha za ucelem zisku. Pokud by neexistoval zisk, jaksi by nebyl duvod podnikat. A ciste technicka : V system, ktery tu mame, jsou vsechny ceny smluvni. Uz jaksi z principu. Stat NEURCUJE ceny (mimo situaci, kdy on primo ty firmy a podobne vlastni).
Stat maximalne stanovi napriklad nejaky strop (coz je samo o sobe extremne spatne). Rozhodne ale stat neurcuje, ze taxikar musi jezdit presne za tolik a tolik.

To, ze na stejnem zbozi jsou ruzne velke zisky, nevidim jako zadny problem.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

cize ked zajtra pojdem do kina na noveho Aliena, tak ja budem mat vstupne 4€ a niekto iny 3€ a zas niekto dalsi 7€ a prides ty a budes mat 15€. Tak to myslis? Nebude to tak, ze kazdy bude mat 4€ a ked prides ty kludne sa mozes hadat, ze 4 nedas, das len 3 a poslu ta dopice?

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Jiste,pokud tam prijdu a oni mi reknou, ze po me chtej 15, zatimco po tobe chtej 4, tak se naseru a v zivote uz jim neudelam kseft.
Takze pravdepodobne proto to neudelaj.
Ale maj na to plne pravo a at to zkusej, jestli jim to prijde jako dobrej napad.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

zacinas chapat o com tu 3 dni pisem. Ja netusim kolko stoji v Prahe taxik, vzivote som v Prahe nebol a s pravdepodobnostou bliziacou sa istote ani nebudem. Ked tam ale pridem a taxikar mi povie 367 korun, tak nemam scim porovnavat neviem "ako to tam chodi". A ked miestny obcan ktory vie ako to tam chodi ma len 150 korun, tak to je na odobratie licencie taxikarovi. To je cele.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ja taky nejsem z Prahy a vubec netusim, kolik stoji v Praze taxik. Ja kdybych potreboval jet napriklad 20km a rekl bych si, ze mi za to stoji dat maximalne 500, tak bych to udelal tak, ze bych prisel k taxiku a zeptal se, kolik chce za 1 km.
Pokud by mi rekl "20kc", vynasobim si 20x20=400 a nastoupim a pojedu.
Pokud by rekl "100kc", tak si to vynasobim, zjistim, ze tolik mu teda FAKT NEDAM, nenastoupim a neodjedu s nim a budu resit nejaky jiny zpusob dopravy.
Chapes?

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ty ses kus retarda. Ses tak ohnivej ve svym presvedceni, az mas problem precist si po nekom text a rozumet mu.
Jsem-li taxikar, necham si na taxametru nastavit tarify za ktery chci jezdit ja. A napr. se rozhodnout, ze pod 21.9/km jezdit nebudu a takovou sazbu si tam ani nedat. Jezdim-li pres Uber, tak Uber se muze rozhodnout ze budu jezdit za 18.9/km a pokud nechci, tak mam proste smulu. Ze mam vyssi naklady? Ze moje auto vic zere? Nezajem, jezdis pro nas za nase ceny.
Proto "skutecny reseni" je v ceskych podminkach napr. Liftago, kde si taxikari nastavujou ceny a ja se jako zakaznik rozhodnu koho chci.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Sorry, ze se do toho micham, ale...V cem je problem?
Uber neco navrhne.
Ja to bud prijmu, a nebo neprijmu.
Kdyz se mi to vyplati, pravdepodobne to prijmu, kdyz se mi to nevyplati, pravdepodobne to neprijmu.
V cem je presne problem?
Vsak nikdo nikoho nenuti pro ten Uber jezdit, ne?

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

"Jak muzes tvrdit, ze by si vydelali vic?"

nemusel by zivit ten ancabl byrokratu a urednickou masinerii kolem. Proto podvadi aby si neco vydelal kdyz 95% odevzda na byrokracii.

Vite proc je nase republika pomalu ve vsem drazsi nez zapad? prave pro tu nenazranou byrokracii a prebujelou regulaci vseho i toho co €U nepozaduje. Tak jen dal podporujte monopol at se mame hur.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Blbost. To jak je na tom naše ekonomika nesouvisí čistě s daněmi, ve spoustě zamí s lepší ekonomikou jsou vyšší...

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Tohle vypadá jako překlad nějakého americké článku. Nulové informace o našem trhu, jaké je tu konkurence v podobě aplikací a jiných alternativních služeb (např. Liftago, Jančura apod.), jak jsou úspěšně a jiné zajímavé informace.

+2 +1-1 Je komentář přínosný?

Uber jedine co toje je šhit startup udellali velice primitivni appku ktera na GOOGLE mapach oznaci bod A a bod B vypocte cenu za km a tu strhne z karty zakaznikovy THAT IS ALL ostatni rizika taxikareni nechali na ridicich kteri ZA VSE RUCI SVYM VOZEM MAJETKEM ATD...

+2 +1-1 Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.