CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Nejrychlejší výtah světa bude za dva roky v Číně a hned 2x

Rychlá jízda výtahem způsobuje totiž změnu tlaku v uších.... No a jak to jako chtějí odstranit když v 70 patře je menší tlak než v prvním,to sice rychle vyjedete nahoru, ale tam se vám dveře výtahu otevřou po 2-5 minutách co se bude pomalu vyrovnávat tlak? :) to nedává smysl

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

tjn, moc to smysl nedává.

předpokládám, že ve výtahu bude udržován stejný tlak, jako v patře z kterého jste vyjeli. A tlak se změní nárazově při otevření dveří v cílové stanici... sice tak dojde k rychlé změně tlaku, ale když už u toho nebude člověk cestovat velkou rychlostí, tak by to nemuselo být tak nepříjemné?

no nevím, někdo zkušený by to mohl skusit vysvětlit ;)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nevím jak to mají vyřešené, ale nějaký nepříjemný tlak jsem nepociťoval když jsem vyjel z prvního patra do posledního (Taipei 101). A to v letadle tím trpím když přístává (zalehlé uši). :-)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

"Do 89. podlaží se cestující dostanou za 39 sekund." ..... tolik to trva nam v panelaku z 1ho do 7ho patra ....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

...Uvnitř bude celkem 95 výtahů, přičemž dva z nich budou disponovat zmíněnou superrychlostí. ...

95 výtahových šachet v 111 patrové budově? A budou tam i nějaké místnosti?:-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ono může jezdit více výtahů jednou šachtou... To není vtip, to se vážně používá. Pochopitelně jen v kombinaci se skupinovým řízením, kde si volíte cílové podlaží při přivolání.
ukázka: http://www.youtube.com/watch?v=DMfqwhj_S3U

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Hezké.
Mně ještě napadlo jednodušší řešení,předpokládám, že to tak budou mít ve starších budovách. V jedné výtahové šachtě třeba 5 výtahů, každý pro 10 pater....
Výtah1: P-9, 10.patro strojovna
Výtah2: 11-19, 20.patro strojovna
...
V druhé šachtě mohou být výtahy pro patra 3-12 a 14-22
Ve třetí rychlovýtah pouze pro P,5,10,15,20,...

Něco podobného jsem viděl i kdysi na nějakém úřadě u nás...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

V takto vysokých budovách nejezdí jeden výtah od sklepa až po poslední patro. Problém je váha samotného závěsného lana. Takže v jedné šachtě můžou jezdit třeba 3 výtahy. Jeden třeba 0-30 patro další 30-60 atd.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Je to možné, ale v dnešní době není problém udělat lano i na největší mrakodrapy světa, které není tak težké - akorát cena je tak o 1/3 vyšší, ale díky lehčí váze je proti závaží menší a strojovna je taky menší díky tomu, že takové lano je tenčí. Na Taipei 101 to jede od spodu až nahoru. :-)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Obvykle je to řešeno tak, že rychlovýtahy jezdí jen do některých pater. Kdyby měli zastavovat na přání všude, tak by neměly šanci své rychlosti využít. A z těchto pater si pak dojedeš místními pomalejšími výtahy kam potřebuješ. Prostě něco jako kombinace vlaků a MHD.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jel jsem před pár lety tím nejrychlejším aktuálním výtahem na světě (Taipei 101). Koupil jsem si nahoře kopečkovou zmrzlinu předtím než jsem jel výtahem dolů. Zkoušel jsem jestli mi zmrzlina nezůstane na stropě výtahu, ale výtah je tak perfektně navržený, že pomalu ani nevíte, že jedete. Jen podle displeje jste poznali, že jedete a na displeji se zobrazovala aktuální rychlost (jen okolo 40km/h). :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ať počítám, jak počítám, tak mě vychází, že ten v Taipei 101 zvládne patro za necelých 0,44s (39s / 89 pater) a ten nový to udělá za 0,45s (43/95). Kde se stala chyba?
Že by nová budova měla vyšší patra? Pak mě to srovnání v článku přijde nesmyslné.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Zažil jsem pár podivných výtahů. V ČSOB v Budějcích na Lannovce mají výtah, který jezdí šikmo a má prosklenou podlahu. V Perle v témže městě býval (možná ještě je, nevím, nemám tam důvod chodit, šílený pajzl), šílený výtah starého typu (z dřevotřískových desek sbitá kabina bez dveří), který má dveře ve zdech jen v prvním a devátém patře a při jízdě vydává takové zvuky, že nevíte, jestli se snad vytahávají hřebíky držící zespodu podlahu u těch tří stěn, nebo nad vámi praskají lana (a když za jízdy strčíte do zdi, kabina se s vámi kymácí). Ale asi nejlepší vzpomínky mám na paternoster z Prahy a na průjezd vrchem a spodem, kde kabinky přejíždějí z jednoho směru do druhého. A ne, opravdu se to neotáčí vzhůru nohama, je to docela bezpečné (když tam necháte nohu, „fejlsejf mechanizmus“ to za určitých okolností zastaví).

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Za určitých? :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

a pokud zapomenou zavrit poklop na strese, muze to fungovat jako teleport na mesic ;)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.