CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Největší letadlo na světě odhaleno. Čekají ho letové zkoušky

Mě by zajímalo, jestli to bude umět tankovat za letu?
Umí přistát i s tou raketou na trupu nebo když bude problém jí prostě odhodí?
To letadlo supluje první stupeň běžné rakety?
Když je to tak super řešení, proč se to nepoužívá už dávno?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Odpovedi na prvni dve otazky nevim.
V podstate jde o to, ze raketa nezacina na zemi pri nulove rychlosti, ale v nekolika km nad zemi a pri nejake rychlosti, byt vodorovne.
Tusim ze nejake lehke rakety s druzicema se odpalovaly z B-52, takze vyzkousene by to uz melo byt. Jde o to, ze neni komercne dostupne dostatecne velke letadlo, aby uneslo raketu, cili je treba jej vyprojektovat a vyrobit, coz je kusova vyroba, takze je to extremne drahe. I tak tohle umozni vynaset jen lehci druzice, v pripade poruchy letadla nebude zalozni, atd. Cili je to velmi rizikovy projekt, ktery vyzaduje do zacatku velke investice a navratnost je nejista. Takze se do toho zatim nikdo nehrnul, zvlast v dnesni dobe, kdy je problem investovat do cehokoliv dlouhodobejsiho.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vesmir neni daleko, vesmir je rychle. Vodorovna rychlost je PRESNE co rakety potrebuji aby se dostali na orbitu. Presneji receno, orbitalni rychlost je 8km/s, coz znamena ze aby neco zustalo na orbite, musi to letet 8km/s "vodorovne" (po tecne). Tech mizernych 100km do vysky je zanedbatelnych, v podstate leti do vysky jenom proto, ze je tam mensi odpor vzduchu takze bude moct nabrat vetsi rychlost.

S cimz souvisi problem tohohle reseni: ano, myslenka dobra, ale to letadlo musi letet alespon mach 3 aby to ubralo pouhou osminu rychlosti ... a postavit letadlo zaroven velke a nadzvukove neni sranda a spotreba paliva taky nebude mala (ale alespon nemusi tahat okyslicovadlo).

https://what-if.xkcd.com/58/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Xspy

Pokud opakovaně vzlétne (a přistane ) a současně bude ekonomicky lepším řešením , než přídavné nádrže raketoplánů, bude mít dozajista i jiné využití ...Přece jen lehká X51 s náporovým motorem by to využila a může klouzat kamkoli s jakýmkoli nákladem .
Důležitá bude stabilita ve stratosféře , přece jen tam už rozměry nepomohou a rozvibrovaný kolos bude muset vystřelovat v relativně velké rychlosti pokud má být stabilní i pro start větších raket ...( Nebo třeba překvapí s revolučním řešením ...)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hlavni vyhoda je ze staci mnohem slabsi motory na rakete. Energeticky je nejnarocnejsi se odlepit od zeme. Diky tomu uspora na hmotnosti. Start v 10ti km rychlosti 900km usetri asi 30% paliva. Kdysi jsem to pocital. Vyhodne by bylo pouzit pro prvni spupen ramjety tim by se usetrilo na okyslicovadle dalsich asi 15% hmotnosti protoze az asi do 40ti km by mohly fungovat. Navic by byly technicky jednodussi a bezpecnejsi nez raketovy motor.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mě to přijde jako hrozná blbost...
- Vemte dvě letadla a postavte je vedle sebe.
- Zahodtě prostřední motory.
- Dostatečným množstvím lepící pásky slepte křídla.

Mezi levým a právým letadlem bude velké namáhání. A ještě na to nacpou raketu...
- Očekávám parádní nehody.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak by to dopadlo se dvema letadlama (slepenyma), ale toto je jedno letadlo

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Historicky nekolik takovych letadel existovalo, napriklad Heinkel He 111 Z-1 nebo North American P-82 Twin Mustang.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.