CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Nissan Leaf představuje elektronické pedály. Nahradí plyn a brzdu novým systémem

Coze? Dyt to je stare. Moje mama ma Nissan Micra, vyrobeny tak nekdy 2005, s automatem. Kdyz se pusti plyn, tak to postupne zpomaluje az zastavi, a drzi to i v kopci (do kopce nebo z kopce). Kdyz zmacknu, tak to jede. Co je noveho na tomhle pedalu?

+1 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele k3dAR

zkus se zeptat maminky at ti to vysvetli chlapecku ;)

v clanku mas jasne receno ze ze to brzdi pri postupnem uvolnovani plynu, ty to porovnavas s necim co brzdi az kdyz se pusti plyn a postupne... jak bys teda tou Mikrou zabrzdil plyn pedalem kdyz ti pod auto skoci clovek? pustil plyn a cekal az to postupne zastavi? ;)
pokud si odpovis ze v takovem pripade bys slapl na druhej pedal = brzdu, tak je to jen dalsi odpoved na tvoji otazku ;)

-2 +1-1 Je komentář přínosný?

Mily chytraku, ridil jsi Micru nebo Leaf? Ja aspon jedno z toho.

I v tom videu jde videt ze nalevo od super kchool noveho pedalu je jeste jeden pedal, ktery je asi poradna brzda, urcena pro rychle brzdeni. Presneji viz prispevky dole od Matess. Takze o co ti de? A o brzdeni motorem jsi slysel?

Neboli (jestli dobre chapu ten Leaf, Micru znam):

Uvolneny pedal - Micra stoji (na rovince, v kopci), Leaf stoji (na rovince, v kopci).
Seslapnu pedal z nuly na 10 % - Micra - NErozjede se, Leaf - NErozjede se.
Pedal na 50 % - Micra jede, Leaf jede.
Uvolnim pedal na 10 % - Micra brzdi trenim, Leaf brzdi rekuperaci.
Uvolnim pedal na 5 % - Micra brzdi trenim vic, Leaf brzdi rekuperaci vic.

0 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele George eLzyx

rozumím tomu, že tenhle e-pedal může fungovat v běžném provozu. Ale pro nouzové zabrzdění tam musí být stále brzdový pedál, rozhodně nemůže být nahrazen tímto.
Jak chtějí řešit situaci, kdy mám puštěný tempomat, nohy volně a najednou se tam objeví překážka? Jak zabrzdím jedním pedálem, který při sešlápnutí způsobí akceleraci? Budu ho tahat špičkou nohy zpátky? Díky nemám zájem.

+2 +1-1 Je komentář přínosný?

I bez tempomatu uz vidim tu hromadu ridicu naucenych na brzdu jak s timhle boura.

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Předpokládám, že pokud nedržíš pedál, nejedeš. Čili žádný tempomat. Ale určitě bude halda chyb - přidupneš že chceš brzdit a ono to přidá :)

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Tak jsem tu "převratnou" funkcionalitu z toho videa vůbec nepochopil.
Jak ten pedal respektive řídící jednotka pozná že chci auto zastavit na fleku ?

A to pomíjím takové běžné technologie jako adaptivní tempomat, kdy člověk může ujet mraky kilomerů aníž se dotkne jakéhokoliv pedálu.

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Jako že daj brzdu místo spojky?

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Spojka v elektromobile?

0 +1-1 Je komentář přínosný?

A jak to souvisí s dotazem? Na videu mají pedál tam kde normálně je spojka...

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

je tady hodně mystifikací a článek k tomu nepřidává. U elektrických aut to funguje tak, že pokud povolíte akcelerátor (po staru plyn) tak auto okamžitě přestane zrychlovat a začíná rekuperovat. Nezačíná rekuperovat na plný výkon hned, ale přechází tam poměrně z ostra - máte opravdu pocit že brzdíte a dokonce se vám při tom rozsvítí i brzdová světla. E-pedal dělá jedinou věc. Před koncem jeho působností není pozice pro zrychlování, ale pro nastavitelnou rekuperaci, takže díky tomu můžete zpomalovat a rekuperovat jak zrovna potřebujete a né na maximum. Vlastně jde jen o přeprogramování pedálu, který stejně už elektronický byl ze stavu 0-100% sešlápnutí = 0-100% výkonu na 0-30% sešlápnutí na 100%-0% rekuperace a 31-100% sešlápnutí na 0-100% výkonu. Brzdový pedál se nemění!

+3 +1-1 Je komentář přínosný?

Ridil nekdo z vas elektromobil??? pac to co se tu pise jako o prevratne novince:..."Pomocí této technologie totiž bude možné ovládat brzdu a zároveň plyn jedním pedálem. Kdy při sešlápnutí plynu auto zrychluje a při jeho pozvolném pouštění brzdí a zároveň efektivně rekuperuje elektrickou energii. Je to vskutku zajímavý systém, který usnadní řízení."... ma snad kazdy elektromobil s rekuperaci, ja ridil tedy jen Teslu a tam to presne tak funguje! Tedy pravda po uplnem pusteni plynu a zastaveni zastaveni clovek pouziva brzdu, ale v kopci se vam to po uvolneni brzdy nerozjede dozadu stejne jako automat s asistenci, prijde mi to jen jako matouci ovladani a uz vidim jak ridici navykli ovladat auto jednou nohou budou potrebovat rychle zabrzdit a misto brzdy dupnou zase na plyn....

0 +1-1 Je komentář přínosný?

ale treba to pujde vytunit, ovladani auta na tlačítka W,A,S,D a ručku přes space

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.