CDR.cz - Vybráno z IT

PREVIEW - Dragon Age: Inquisition do RPG série vlévá novou naději [E3 2014]

Uvodni Screen 1
Příchod dalšího dílu Dragon Age byl očekáván s neskrývanou skepsí a rozhodně ne bez důvodu – vývojáři z BioWare s posledními tituly nebodovali právě tak, jak by se očekávalo. E3 ovšem mnohým fanouškům vrátilo něco z víry ve slavné studio a my vám povíme proč…

E 3 Special

Stejně jako spoustu dalších hráčů i nás Dragon Age 2 zklamalo, takže nebylo právě lehké nás přesvědčit, že si za něj v BioWare opravdu sypou popel na hlavu a tentokrát nám hodlají naservírovat titul hodný skvělého prvního dílu. Při sledování nových informací se ovšem někde vzadu v hlavě rozezvonil poplach – nejen, že to vůbec nevypadá špatně, ale také se začínáme těšit, až výsledek dostaneme do rukou a budeme moci zapomenout na temnou minulost a věnovat se pro změnu… temné budoucnosti.

Dragon Age 1

S Thedasem to totiž vůbec nevypadá dobře a postihne jej katastrofa, během které zemřou tisíce lidí a do světa začnou pronikat démoni. Mágové a templáři, kteří díky neustálému válčení mezi sebou nemají na nějaké démony čas, sami o sobě těžko krizi odvrátí, a tak na scénu přichází znovuzrozená Inkvizice, do jejíhož čela se postavíme my, abychom zase jednou spasili svět.

Apokalypse a občanské válce čelem

Další záchrana světa může znít ohraně, ale to platilo už o Dragon Age: Origins a přesto nás příběh držel a nepustil až do úplného konce, především díky skvěle napsaným postavám a rozhovorům v kombinaci s hutnou atmosférou. Toho bychom se měli údajně znovu dočkat i v Inquisition, které se v mnoha ohledech vrací ke svému nejstaršímu předchůdci. Už při tvorbě postavy tak opět dostaneme k výběru ze tří dříve hratelných ras (lidé, trpaslíci a elfové) + dostaneme možnost hrát i za statné Qunarijce. Povolání si budeme moci vybrat z klasické trojice mága, lotra a válečníka.

Dragon Age 2

Jako hlava Inkvizice dostaneme do ruky značnou moc ovlivňovat okolní svět, a to jakým směrem se konflikt zuřící v Thedasu bude ubírat. Díky tomu (a také pomocí množství zásadních rozhodnutí, jež budeme v průběhu hry nuceni učinit) bychom se tak měli dočkat až 40 různých konců, z nichž některé budou unikátní a další pak jejich různé variace.

Dragon Age 3

Abychom byli schopni ustálit situaci panující v Thedasu, je třeba se postarat o navyšování mocenské základny a vlivu Inkvizice. Toho dosáhneme mimo jiné i zabíráním či zakládáním táborů a pevností, čímž nejen oslabíme nepřítele jako celek, ale také tím snížíme množství nepřátel v dané lokaci. O to se postará systém zvaný „World Master“, který bude zajišťovat zalidnění (nebo zanetvoření) celého světa podle panující situace, od čehož si vývojáři slibují další prohloubení atmosféry.

Dragon Age 5

Naše akce tak budou mít dopad nejen na průběh a zakončení příběhu, ale i na podobu celého okolí – občas tak neuškodí se zamyslet, co by jaký čin mohl způsobit a jestli za to stojí, neuváženým jednáním se totiž můžeme připravit nejen o pár úkolů (například když naše rozhodnutí povedou k vypálení vesnice, kde bychom je získali), ale také o možné společníky. 

Dragon Age 6

Hráčovi společníci totiž tvoří nepostradatelnou část Dragon Age, takže se opět dočkáme mnoha zábavných rozhovorů či hádek mezi našimi následovníky, které si zvolíme pro momentální postup. Do bitvy si pak budeme moci přibrat až tři spolubojovníky, jejichž výběr bude hrát podstatnou roli, neboť každý z následovníků má jinou osobnost a reaguje odlišně na určité situace – ty se tak mohou vyvíjet různými způsoby v závislosti na složení skupiny.

Taktika vs akce

Aby se zavděčili jak zastáncům taktičtějšího postupu, tak akčněji laděným hráčům, nabídne Inquisition soubojový systém, jenž by měl být někde mezi prvním a druhým dílem. Vše je tak sice pojaté akčněji než v Origins, což ale nemusí být vyloženě na škodu. Souboje tak přinejmenším působí dynamicky s tím, že máme kdykoliv možnost zapauzovat hru, čímž se přepneme do taktického režimu. V tom je možné nejen rozdat příkazy společníkům, ale také důkladně posoudit situaci a případně zjistit více o konkrétních nepřátelích.

Dragon Age 7

Taktický režim nejspíše využijeme hlavně během soubojů s většími nepřáteli, jako byl během E3 prezentovaný souboj s drakem. Ten nepůsobil zdaleka tak staticky, jako tomu bylo dříve, a naopak drak létal, přemisťoval se, používal různé útoky a všelijak reagoval na akce hráčovy skupiny. Ta měla možnost soustředit se na různé části drakova těla a vážnějšími zraněními ho zpomalit.

Dragon Age 8

Graficky vypadá nové Dragon Age naprosto parádně, takže si budeme moci plně vychutnat svět, který by měl být otevřenější, než tomu bylo v předchozích dílech. Ne sice tak otevřený, jako je tomu v případě konkurenční série The Elder Scrolls, ale přesto je to velký krok kupředu. K tomu připočtěte, že jednotlivé lokace budou daleko větší než v minulosti a máme tu konečně Thedas hodný prozkoumání (nově i z koňského hřbetu). Pustit se do toho budeme moci už 7. října, kdy hra vyjde jak na PC, tak na Xbox One a Xbox 360, Playstation 3 i Playstation 4.

Jan Mareš

Velký fanoušek virtuálních světů, který by se rád dočkal výletu do jednoho z nich i jinak než přes monitor počítače. V současné době působí jako posila herní sekce CDR.cz na pozici externího redaktora.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku PREVIEW - Dragon Age: Inquisition do RPG série vlévá novou naději [E3 2014]

Žádné komentáře.