CDR.cz - Vybráno z IT

Virtuální realita a War Thunder, jak se hraje a co nás ještě čeká? [GC 2014]

War Thunder Uvodni
Ačkoli se již nyní War Thunder může pyšnit dost slušným množstvím obsahu, vývojáři v Gaijin Entertainment nespí a stále nás zásobují novinkami. Také je jsme tedy na GamesComu navštívili a dozvěděli se, co nás čeká a nemine, a rovnou vyzkoušeli Oculus Rift DK2.

Gamescom Banner 0

Pokud někdo ještě o War Thunder neslyšel, jedná se o online válečný simulátor, který si klade za cíl nabídnout jak možnost účastnit se leteckých, tankových a námořních bitev, ale také spojit toto vše dohromady. Hra se nyní nachází ve fázi lehce nekonečného beta testu a je již možné usednout do obrněné a letecké druhoválečné a poválečné techniky (na lodích se, doufejme, horlivě pracuje). Aby si na své přišel každý, jsou ve hře tři stupně obtížnosti, takže se nemusí zdráhat jak běžný hráč, tak simulátorový nadšenec.

Ve virtuální realitě

Jelikož jsme se v rámci GDC Europe 2014 zúčastnili i přednášky o virtuální realitě, velice nás potěšilo, že jsme se hned pár dní poté dočkali u stánku Gaijinu nejen oznámení budoucí podpory Projectu Morpheus (VR headset vyvíjený firmou Sony pro jejich Playstation 4), ale mohli jsme si osahat i novou verzi Oculus Rift známou jako DK2 (vývojářský set 2).

 War Thunder 2 0

Té se musí dát za klad především velká úroveň ponoření se do hry, jelikož je nyní možné nejen otáčet hlavou o 360 stupňů a sledovat tak, co se děje za vámi, ale díky kameře mapující pohyb vaší hlavy se i například naklánět a dívat se tak za hranu kokpitu, kam by to jinak nebylo možné. Prozatím sice zbytek těla nečiní ve hře pohyb, který by odpovídal tomu vašemu (takže hlava se při naklonění víceméně vznáší v prostoru, než aby držela na krku), to ale zážitek nijak výrazně nerušilo.

War Thunder 3 0

DK2 se pyšní rozlišením 960 x 1080 na oko a zmenšeným rozmazáním pohybu, ve hře jsme měli ale občas problém nalézt na obloze německé bombardéry, které byl úkol sestřelit, jelikož kvalita obrazu přeci jen ještě není tak daleko. Tento problém nicméně zmizel, když jsme se k soupeři dostali blíže, a přestože se nám povedlo udělat jen minimální škody, do sytosti jsme si užili různých krkolomných manévrů a výhledu. Po zhruba deseti minutách hraní se sice dostavila lehčí nevolnost (pravděpodobně tzv. „simulator sickness“, kdy oči vidí pohyb, ale naše tělo přesto sedí nehybně a mozek se s tím nedokáže plně vyrovnat), ale rozhodně to stálo za vyzkoušení.

War Thunder Oculus RiftWar Thunder Oculus Rift 2

V tomto s námi souhlasil i generální ředitel Gaijinu, Anton Yudintsev, který se rovněž k technologii VR vyjadřoval velmi optimisticky. Ačkoliv přiznal, že dle jeho názoru se zatím obě zařízení hodí spíše pro testování než delší hraní, rozhodně v nich vidí budoucnost. Problém v této chvíli podle něj není v tom, že by nebyl hardware, který by nám zprostředkoval dokonalý herní zážitek, ale v jeho ceně a dostupnosti, takže je na Sony a Oculus VR, s čím dále přijdou.

Co nás čeká a nemine

Jako online titul se War Thunder neustále vyvíjí, hráči se tak již v dalším patchi (1.43) mohou těšit na několik novinek a ještě více se toho kutí dále do budoucna. Mezi ty méně významné patří samozřejmě nové stroje - dočkat by se měli hlavně piloti japonských proudových letadel a šoféři pohyblivých protileteckých zbraní. Dále pak jmenujme mapy Norway a Poland.

War Thunder 4 0

Kromě toho, že se na mapě Poland konečně dočkáme městských bitev, nám na ní byl prezentován i nový destrukční model. Dle Gaijinu by bylo nejlépe, kdyby jednoduše šlo rozstřílet všechno, co vidíte, a tohle k tomu rozhodně směřuje (přesvědčit se o tom ostatně můžete ve videu pod tímto odstavcem). Stejně tak byla oznámená další funkce, podpora tabletu SHIELD od NVIDIE (který se tak přidá k platformám PC, PlayStation 4, Mac a Linux), ale prozatím nemá žádné specifické datum vydání a musíme se spokojit se všeříkajícím „brzy“.

O něco blíže jsou velice užitečné nástroje, které nám umožní si před bitvou projít vozidla pěkně část po části a prohlédnout si, kde je jak silný pancíř a kam se při střelbě zaměřit, a tzv. x-ray kill-cam (interaktivní posmrtná kamera, video níže). Ta nám po zásahu umožní sledovat, kudy přesně střela letěla, co (nebo koho) poškodila přímo ona nebo střepiny, a pomůže tak hráčům lépe porozumět modelu poškození.

Nakonec se do hry konečně dostane podpora tanků s více děly, takže budeme moci usednout například do sovětského T-35. Ovládání by mělo být stejné, jako v případě kulometných věží na letadlech (takže jak ruční, tak automatická střelba). Pro zastánce letadel pak přibude nový herní mód, během kterého vyzveme ostatní letce na závod, abychom otestovali nejen rychlost našich strojů, ale také dovednost je ovládat.

War Thunder 7 0

Mimo změny přicházející v patchi 1.43 se do budoucna můžeme těšit také například na americké tanky (což by měl být další zpřístupněný vývojový strom), jež jsou ovšem zatím také označeny pouze štítkem „brzy“, což, jak nám Anton se smíchem připomenul, znamená, že se na nich pracuje. Rozpovídal se mimo jiné také o smíšených bitvách tanků a letadel, jejichž zlepšení si slibuje právě od přidávaných protiletadlových zbraní, ale všichni si jsou dobře vědomi kritiky, jaká se objevuje zpravidla po každém patchi (balanc hry je zkrátka prevít) a vše se ještě může měnit. My bychom například obzvláště uvítali vyvážení obtížnosti ovládání mezi pozemní a leteckou technikou na nastavení „simulátor“ (nejrealističtější ze třech dostupných).

War Thunder 8 0

War Thunder je nyní ve fázi otevřeného beta testu a běží s modelem free to play a ačkoliv je ve vývoji již mnoho let, jakoby teprve nabíralo obrátky – o dalším vývoji vás tedy budeme informovat. 

 
Za podporu během zpravodajství GamesCom 2014 děkujeme:

Redaktoři CDR.cz během zpravodajství používají výkonný Ultrabook™ Fujitsu T904.

Jan Mareš

Velký fanoušek virtuálních světů, který by se rád dočkal výletu do jednoho z nich i jinak než přes monitor počítače. V současné době působí jako posila herní sekce CDR.cz na pozici externího redaktora.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Virtuální realita a War Thunder, jak se hraje a co nás ještě čeká? [GC 2014]

Pátek, 22 Srpen 2014 - 02:38 | Anonym | Tanky jsou narocnejsi protoze maji vice trianglu...
Čtvrtek, 21 Srpen 2014 - 13:12 | Zog Zogothowics | Letadla jsou boží ale v tancích to hodně skřípe....

Zobrazit diskusi