CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k První chytré skútry na světě se prohání v Číně

mozna by bylo dobre si zopakovat trochu zemepis. krome samotne Ciny a par pomatencu z rad komunistu nikdo jiny nepovazuje Tchajwan za cinske uzemi, ale naopak je ve svete uznavanym samostatnym statem. Tudiz tyto skutry se nebudou porhanet v Cine (cemuz jsem se docela divil jeste nez jsem rozklikl clanek) ale v Tchajwanu, coz dava vcelku smysl, jelikoz tam sidli spousta technologickych firem na spickove urovni

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Stát na Tchajwanu se oficiálně jmenuje Čínská republika.

Takže si zeměpis klidně zopakuj.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Taky nikde oficiální název státu na ostrově Tchajvan nepíše. A jen aby si to nikdo nespletl:
Čínská lidová republika s vládou Komunistické strany Číny, území převážně na asijském kontinentu.
Čínská republika, dnes známá jako Tchaj-wan podle jména ostrova.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jinými slovy, Tchajwan je obydlen Číňany, žijícími v Čínské republice. Tai-Pei (Tchaj-Pej) je čínské město. Není ani anglické, ani řecké, ani japonské, ani korejské, je čínské.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tchaj-wan si uz prestal delat narok na pevninskou Cinu?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Prosím vás, toto nie je pre rozvojové krajiny. Tam nebude mať väčšina ľudí 28 dolárov na mesačný paušál. Tieto skútre budú asi najskôr vo veľkých mestách Európy a USA. Tu sa aj teraz zväčšuje podiel klasických skútrov a bicyklov a ani poplatok za baterky nie je väčší problém. Eko vozítka nikdy neboli lacné.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

No když to člověk porovná s cenou měsíční jízdenky třeba v Praze... Možná je to o něco dražší, ale zase člověk není vázán jízdními řády a linkami. A v rozvojových zemích by klidně mohly být půjčovny.

Pokud jde o výměnné baterie, tak v zemích pod 50.-40. rovnoběžkou zastanou při nabíjení dobrou službu solární panely. Třeba v Indii benzín stojí téměř tolik, co u nás, zato elektřina na jedno dobití (100 km) by mohla stát pod dvě koruny - roční solární kapacitní faktor v Kérale je kolem 18%, sezónní fluktuace prakticky neexistuje (zdroj: pvwatts.nrel.gov). Takže proč by "eko vozítko" nemohlo v takovém prostředí být provozně výrazně levnější?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nejak ve me to bluetooth ovladani po poslednim Security update nenaplnuje zrovna nadsenim. Dokaze ta motorka zastavit tak rychle, aby vyhodila nic netusiciho ridice ze sedadla?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.