CDR.cz - Vybráno z IT

První dojmy z nového Need For Speed: Payback. Přiveze tuning i působivý příběh?

Need For Speed: Payback přezulo pneumatiky a vrací se ve velkém stylu. Hráčům na zlatém podnose přiveze to, po čem toužili už mnoho let. Vrací se úpravy vozů, revoluce má přijít s novým herním modelem doplněným o důležitější příběh.
Nfs Payback E 317

Už řadu let se vývojářská studia pracující na populární závodní sérii Need For Speed trápila tím, kam dál značku posunout. Snad proto se jich vystřídalo hned několik. Poslední díly ovšem fanoušky vyloženě zklamaly, pod vlnou kritiky si tedy jinak periodicky vycházející hra dala oddech.

A tenhle odpočinek se rozhodně vyplatil. Trochu více času nabídlo možnost zhodnotit nejrůznější koncepty a posunout značku opět tím správným směrem. Na konferenci Electronic Arts se v rámci největšího herního veletrhu světa prezentovalo Need For Speed: Payback, které snad konečně nabídne to, po čem hráči už dlouho toužili.

Patříte mezi fanoušky arkádové série Burnout? A líbilo se vám poslední Hot Pursuit z roku 2010? A co unikátní Need For Speed: The Run? Z každého si nový Payback bere něco, čímž alespoň dle prezentovaných záběrů vytváří slušnou dávku akce i zábavy ve spojení s arkádovým jízdním modelem, propracovanou grafikou, působivým soundtrackem i dějovou linkou.

Auto podle svého gusta

Nové Need For Speed: Payback se může tvářit jako kopírka populárních snímků Rychle a zběsile. Jistou inspiraci si hra určitě vzala, je to ale špatně? Dělali to už legendární Underground 2, proč by se historie nemohla opakovat. A propo – Underground 2 si svůj obdiv vysloužily hlavně kvůli tuningu vozů, který nám několik následujících dílů vývojáři odepírali. I v tomhle případě přinášíme dobré zprávy – tuning ve hře bude.

A rozhodně se nebude troškařit. Tuning nabízí Payback komplexní, pohrát si na autě můžete téměř se vším, co vidíte, a možnosti úprav jsou u některých prvků takřka nekonečné. Jak se můžete přesvědčit i na přiloženém videu výše (čas cca od 14:00), ze staré nepojízdné herky si můžete vyrobit naprosto luxusní a přepychový závoďák. Každá značka vozu navíc nabízí některé unikátní způsoby úprav karoserie nebo příslušenství.

Tři hlavní postavy, jeden doprovodný příběh

Některé díly Need For Speed příběhovou linku jen velice okrajově nastínily, jiné se jí věnovaly v průběhu celého dějství. Nikdy ovšem nešlo o žádné tří-áčkové dialogy a propracované zápletky. Jedná se pouze o obal, zpestření a barvitost závodů, které tak nějak dostávají větší smysl. Psal se rok 2011, když světlo světa spatřily Need For Speed: The Run. Mělo dojít k revoluci, se kterou to nakonec šlo pěkně k šípku.

The Run disponovaly nejen příběhem, ale také interaktivními pasážemi, které se konaly třeba i mimo kabinu vozu. Cut scény, které mohl hráč alespoň drobně ovlivnit. Takové pasáže se, jak se zdá, objeví také v novém Paybacku. Zda budou stejně tak interaktivní, zatím nevíme.

Víme ovšem, že na samotné vyprávění děje by se mělo dbát více, než kdy před tím. Vtělíme se do role hned tři hlavních postav, ty se postaví proti kartelu, který řídí město. Abychom si prosadili své, budeme muset využít kontaktů v podsvětí. Očekávat máme intriky, zradu i čas odplaty v podobě msty.

Nový začátek nás čeká už v listopadu

Electronic Arts značku svěřili do rukou studia Ghost Games, které bodovalo s dílem Rivals a neuspělo s tím posledním, který žádný podtitul nenesl. Teď se rozhodně mělo snažit si reputaci napravit, snad se celá věc nezvrhne v propadák, jakým bylo The Crew od Ubisoftu. 

Nfsp 3Nfsp 2

Need For Speed: Payback vychází 10. listopadu letošního roku pro Windows PC, PlayStation 4 a Xbox One. Majitelé Deluxe edice si hru zahrají o tři dny dříve, uživatelé služeb EA Access a Origin Access si po dobu 10 hodin budou moci Payback zahrát už 2. listopadu. 

Cdre 17

Zdroje: 

Diskuse ke článku První dojmy z nového Need For Speed: Payback. Přiveze tuning i působivý příběh?

Pátek, 16 Červen 2017 - 22:25 | Kotoktok | A poslední věc. Kdo to vlastně psal? Jakto, že u...
Pátek, 16 Červen 2017 - 22:08 | Kotoktok | Toho pána, co to psal, bych zahnal do kouta a...

Zobrazit diskusi