CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k První poloautonomní kamion na světě se prohání v USA

Nemyslím si, že D1 zúžení by dal bez chyby. Bez kvalitního vyznačení jízdních pruhů to nebude moc dobře fungovat. Ale jakýkoli pokrok vítán ;.)

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

A umí to i předjíždět ostatní kamiony rychlostí o 1km/h vyšší? Pokud ne, pak to na našich dálnicích neuspěje :)

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Jen stouravy dotaz: Vis ty vůbec, proc presne se kamiony na dalnici predjizdeji 1-2km/hod? :-)

Odpoved je pak i odpověď na tvou otázku :-))

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby to věděl, tak to pochopí i z těch max. 85 km/h…se kterejma to může předjíždět tak tříkolku v parku.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

A že bys nám to místo rejpání vysvětlil? Mě by to taky zajímalo.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Bo tachograf? Maximální povolená rychlost kamionů?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Rekl bych, ze cilem spis bylo ukazat na skutecnost, ze kdyz jede o 0,3 km/h rychleji, nemusi predjizdet vubec nez aby blokoval 5 minut celou dalnici :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Díky. Přesně tak. Tachograf mě nenutí předjíždět. Marně se snažím najít důvod proč, ale nic mě nenapadá. Jedině snad úspora času. Ale ta je tak zanedbatelná...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Skutece?
O 0,3km/hod urcite, ale bavime se o rozdílech rekneme +-5km/hod (coz je realny rozptyl toho, jak jsou omezovace nastavene).
Rozdil toho, jestli kamion pojede 10 hodin rychlosti 85km/hod a nebo 90km/hod dela 50km.
Coz uz je docela dost.
A to proto, ze ridici mají narizene povinne zastávky a podobne věci, které musí provádět. A při planovani se samozrejme pocita s tim, ze to proste stihnou.V mnoha firmách se jaksi vůbec nepocit s tim,ze by to nestihli tak, ja to mají spocitane, a ze je to fakt spocitane na krev.

Ve finále tedy za toto sneci predjizdeni muze ciste a jen stat, který narizuje maximalni rychlost 90km/hod i v mistech, kde by ty kamiony mohly jet rychleji a dokonce vnutil do kamionu zabudovat zarizeni, které tu rychlost samo hlida, plus za to muze stat, který narizuje povinne zastávky a to striktne - pokud ridic prekroci stanovenou dobu o 5 minut (takze mu třebas chybi par km do cile), tak ho osolej jak prase a jese mu vezmou ridicak.

Tudiz se nesmíme dvit, ze ridici delaji, co mohou. Ja osobne bych například z vyse uvedenych duvodu proste tohle povolani nemohl vykonávat, protože by me to tak rozčilovalo, ze by mi to za to nestalo...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Sorry, ale na tohle musim reagovat. Ujet za 10 hodin misto 850km 900km neni nic, kvuli cemu by ridici kamionu meli tak debilne predjizdet, to je proste jen vymluva. Celej for je podle me v tom, ze kdyz jeden jede za druhym a ma silnejsi auto nebo min nakladu, tak proste chce predjet, aby se nezdrzoval. Je to jenom jakasi chlapska potreba nebejt neci vocas, kdyz mam na vic, to je cely.
Nemam nic proti predjizdeni kamionu, ale musi to byt v mistech, kde tim neobsadi levej pruh, tam proste neco, co jede tak pomalu, nema absolutne co delat. Skoda jen, ze zakon je postavenej jinak (=tam kde nemaji znacku zakazu predjizdeni, tak muzou).

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

No, je videt, ze tomu rozumíš a mas informace zevnitř firem...super.
Ja mam teda informace zevnitř firem takove, o jakých jsem psal vyse, ale dozajiste ty to vis nejlepe.

Btw ve skutecnosti většina kamionu ma dost vykonu na to, aby jela s jakymkoliv nakladem rychleji, nez zrovna jede. Na om to fakt prilis nezalezi.
Zalezi to ciste na tom, jak mu zrovna namontovali omezovac.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby se predpisy udelali mene prisne, tak se planovani prizpusobi a bude to zase na krev, stat za to nemuze. Jedine, co by s tim stat mohl delat, je proste tohle zoufale predjizdeni zakazat.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Jedine? Mas prilis malo fantazie.
Stat by například mohl uplne zrusit nejake rychlostni limity (dobře, pro začátek klidne jen na tech dalnicich).
Predjizdeni by pak logicky trvalo mensi dobu, protože dnes kamion, co by mohl klidne jet 130 stejne musí jet 90, protože to ma omezene nejakym HW primo v aute.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Vazne by jsi chtel aby mohly kamiony jezdit 130? Nebo jak bys chtel udelat, ze takhle rychle budou jenom predjizdet? Ze logistici neprizpusobi plany a budou dal pocitat jen s 90tkou i kdyz by se smelo 130? Kecy kecy kecy. Logicky by se jezdilo maximalni povolenou, tak jako ted. Akorat by to bylo mnohem nebezpecnejsi, kamion proste nezastavi na takkratky vzdalenosti jako auto a neni tak ovladatelnej v rychlostech. Jediny, kam by to vedlo, by bylo vic nehod a smrtaku a ucpanejch dalnic kvuli tomu. Jedinej rozumnej zpusob je uvolnit levej pruh pouze pro osobaky+vany (do 3,5T) a motorky. A vynucovat to takovejma pokutama, aby si to ridici/firmy dobre rozmysleli.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DOOOM, DOOOM!!!!
Logicky by se "maximalni povolenou" nejezdilo, pokud by zadna "maxmalni povolena" neexistovala. Jezdilo by se takovou, na jakou to auto ma.

Vzdyck me fascinuje, jak doomsayeri jako ty automaticky pocitaji s tim, ze kdyby lide jen trosku mohli a stat jim v tom nebranil zakonama, tak by hned všichni všechny zabili, všechna auta by hned rozflakali a nastal by doom na zemi.
Ve skutecnosti - co je cilem jizdy kamionu? Prevezt zboží z bodu A do bodu B. Za to jim někdo zaplati.
Mas dojem, ze by někdo zaplatil nekomu, kdo by mu všechno zboží rozflakal? Pokud ano, asi zijes v nejakem paralelnim vesmiru.

K tvému "jedinému rozumnému zpusobu" - pokud by to tak bylo a v pravem pruhuse ocitlo nejake silne pomale auto, tak by se za nim proste vytvořila kolona, která by jela stejnou rychlosti, protože by ho nemohl nikdo predjet? To jako myslis vazne? A nebo bys naridil, ze nakladal na dalnici smi jet mezi 84 a 85km/hod, jinak tam nesmí? Nebo jak bys to prosim te chtěl udelat?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nevim jestli jsi troll nebo tak mimo. Sorry za invektivu, ale jina moznost me uz nenapada. Pokud bys chtel zrusit omezeni rychlosti uplne, tak toho o chovani lidi na silnici asi moc nevis. Nebo jen delas ze nevis a neco si idealizujes. Nebo proste trollis. Ani v jednom pripade uz asi nema smysl dal diskutovat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Je otázka, kdo co nevi.
Jak se ukazalo v poslední době, tak tam, kde udelali pokus a zrusili rychlostni limity (například v Australii), se situace nijak nezhoršila, ale naopak se zlepšila.
A mimochodem je znam pokus ze 2 mest (tusim v Holandsku, nechce se mi to ted hledat), kde totalne zrusili semafory, dopravni znacky a všechny tyhle věci a zjistilo se, ze se tam zvýšila bezpečnost na silnicich a zrychlila se doprava, ubylo kolon a podobne.

Tvuj problém je v tom, ze mas nejake dojmy, nejspíše pod vlivem vychovy "ve spravnou ovci" (to nemyslim osobne, takhle proste dneska lide vychovavani jsou) a ty povazujes za "důkazy".
Ve skutecnosti všechny důkazy hovori proti tobe.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenze tady jsi v Cechach :-) Nemci, Holandani, Rakusaci, ti vsichni se budou chovat v pohode. Ale Cesi, Rumuni, Madari, Ukacka - ti ne. Proste na neco takovyho nejsou ready, jsem si skoro jistej, ze by to dopadlo priserne.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Jasne...DOOOOOOOOOOM .....
Mas jakykoliv dukaz, který by toto potvrzoval? Ja co jsem cetl ruzne statistiky, tak zadna nic takového nepotvrzovala.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Většina ne, 6hrnkům v prudším stoupání se 30 tunama na chvostě fakt nezřídka dochází dech, osmihrnky nemaj problém.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Jistě, může za to stát. Nikoliv ty firmy, které o omezení dobře vědí, přesto naplánují jízdy na krev :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jen tak dál.Vemte práci řidičům,pilotům,dělníkům ve fabrikách,pak třeba zedníkům a za chvíli nikdo nebude nic dělat.Kde si pak lidi vydělaji peíze ?

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

Dnešní puberťáci nejspíš "lajkováním na fejsu" :P

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Já bych se nedivil, kdyby jim za to někdo platil. ;-) Ono se to dnes moc neliší od staromódního roznášení letáků, že?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Asi tam kde dneska konsti handliri, kati a prevoznici. Nekteri v jinych odvetvich, jini nikde. Se vzrustajici automatizaci bude muset proste zamestnanost poklesnout. Bohuzel ekonomum se toto nelibi, protoze by jim nerostly grafy.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

pokles zemstnanosti? To se tvrdilo pred zavadenim stroju do manufaktur i pred zavadenim robotu v tovarnach, a jak je to dneska? Zamestnanost se hlavne vyviji od stavu ekonomiky, a ne mnozstvi robotu v tovarnach. Dneska je lidska prace pomerove drazsi, nez pred sto lety (samozrejme plati pro tu nasi oblast).

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Moje rec, s rozvojem ekonomiky si i ta technologicka trida, ktera ma hlavni zdroj prijmu, bude chtit za sve penize doprat komfort, takze kostymerky, designerky, masazisti, psychoterapeuti, rozvodovi pravnici, atd atd, budou mit praci jistou. Kolik maseru a psychoterapeutu a rozvodovych pravniku se uzivi napriklad v Mongolsku????

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tak zrovna v těch oblastech, které jste vyjmenoval, hrozí automatizace a vytlačení přinejmenším podstatné části stávajících lidí v těchto odvětvích také. Rozhodně více než třeba v čistění žump.

(No dobrá, asi až na ty maséry...)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jenze zase treba dneska delame 8 hodin denne misto 12 drive. Ja tim nemyslel nezamestnanost, ale proste mnozstvi prace.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mnozstvi prace je porad stejny, ne-li vetsi. Mame totiz rozvoj, kterej by bez stroju nebyl moznej.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ale tohle všechno závisí na premise, že zvětšování celkového objemu práce ve společnosti bude stejně rychlé jako nebo rychlejší než rychlost, s jakou stroje zvyšují produktivitu jednotlivce. To se sice může, ale také nemusí splnit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Koně jsou dneska taky poměrově dražší než před sto lety, že?

https://www.youtube.com/watch?v=7Pq-S557XQU

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Presne tohle se tvrdi od 19 stoleti.

Nakonec to skonci tak, ze nekdo prijde na to ze clovek, ktery nema dostatecne IQ na dostupnou praci se proste nebude smet narodit.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

... a v te dobe to pravdepodobne bude implementovatelne.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Dost, ze nekoho napadlo zkusit to s kamionem. U nich ocekavam podstatne hladsi moznost realneho nasazeni narozdil od osobaku, kde by bylo treba nejdriv presvedcit lidi, ze 1 auto na osobu je blbost a ze je musi sdilet, ze maji sverit rizeni pocitaci, atd. Dopravni firma je proste nasadi a bude.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

proč bych měl auto sdílet? proč je jedno auto na osobu blbost? proč bych měl předat řízení počítači?

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

1. Sdílet proto aby se snížili náklady na palivo a cena provozu, stejně tak i emise.
2. Auto pro jednu osobu je blbost z výše uvedených důvodů. Prostě budoucnost bude ve snižování nákladů na jednotku přepravy, což jsou osoby.
3. Protože počítač dělá méně chyb a nehody/usmrcení jsou zaviněné chybou člověka. Závada techniky je mnohonásobně menší.

Jak říkají v Mercedesu, od roku 2022 bude nejslabším článkem bezpečnosti v autě právě řidič.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Cele to ma ale jeden problém, který je totozny s problémem MHD / vlaku / letadel / a podobne.
Není to pro každého. Ruzni lide mají ruzne potřeby a pokud pomineme onu potrebu svobody, porad nam tu zustava kardinalni problém - spousta lidi se potřebuje dopravit nekam, kam zrovna nikdo jiny tu danou chvili nepotrebuje.
Nemam nic proti MHD, vlakum a podobne (teda mam to, ze je to dotovane statem, ale mluvim o principu). MHD je super, vlaky jsou supe i letadla jsou super - pro určite lidi. Pro ty, kterym to zrovna vyhovuje, ze vyjizdeji presne z bodu, který někdo jiny urcil a jedou do jiného bodu, který někdo jiny urcil. Mnoha lidem to vyhovuje, mnoha ale ne.
Dam jednoduchy priklad. Ja se zivim tim, ze jezdim po firmách atam jednam. Za 1 den objedu klidne 6-8 firem, které jsou od sebe vzdalene mnohdy i stovky kilometru. Pokud bych se mel dopravoat s nekym dalším, tak to dost dobře nebude mozne, neboť nikdo další nepotrebuje zrovna jet v 9:35 z Pribrami do Tabora. Zvlast, když nevim, v kolik mi to jednani skonci, takze tech 9:35 ani dopředu neznam.
Podobných prikladu by slo vymyslet spousta.

Tedy -stejne jako funguji vlaky, letadla, jiste mohou fungovat "sdilena auta". Ale porad bude obrovke množství lidi, kterym to nejakeho duodu nebude vyhovovat.

A samozrejme porad tu mame ten argument o svobode, který to posouva ještě dal.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ten argument potreby jizdy z presnyho bodu do presnyho bodu v presnym case se da celkem jednoduse rozbit statistikou. Pripadu, ktery nejdou resit spolecnou jizdou (s nespolecnym nastupem a vystupem) je ve skutecnosti strasne malo.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Mas k tomu nejake podklady, nebo je to tvůj pocit?
Pokud ty podklady mas, budu za ne velmi rad...
Obavam se ale, ze zadne takove podklady neexistuji :-(

Ja osobne mam například za poslednich 6 let ujeto cca 200 000km. Z toho 99,999% jizd je z takového mista do takového mista, kam nikdo jiny mimo me (plus samozrejm občas moje rodina) zrovna aktualne nepotrebuje.
Ano, mohl bych nekam kilometr dojit pesky, tam nekoho nabrat, dojet nekam, kam ja ci on nechce a od toho mista se on ci ja doprvit tam, kam chceme. Pro me je lepsi proste sednout do auta před barakem a dojet presne tam, kam potrebuju

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

To jsi spatne pochopil. Kilometr nikam nepujdes, ale nalozi te nekdo, kdo sice potrebuje jet odnekud jinud ale ma to misto kde nastupujes cestou. IMHO vetsina tech tvych jizd pujde implementovat tak, ze pojedes sam jenom prvni a posledni kilometr, zvlast pokud diky automatizaci zvladne to auto ujet par kilaku samo. A to se pri trase dlouhe par desitek kilometru vyplati.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ok.
Predstavme si reálnou situaci:
Potrebuji byt v pondělí v 9:00 hodin v Malsicich (u Tabora) , tedy zde: http://www.mapy.cz/zakladni?x=14.5879555&y=49.3538675&z=13&source=muni&i...
Vyjizdim odsud: http://www.mapy.cz/zakladni?x=14.1476440&y=49.7681828&z=12&source=muni&i...

V okamziku, kdy mi skonci v Malsicich jednani (coz nevim, kdy presne bude, ale vim zhruba, ze cca v 10:00 hodin)

Dále potrebuji do Jindrichova Hradce a musim tam byt nejpozději v 11:30 http://www.mapy.cz/zakladni?x=14.9932480&y=49.1561132&z=12&source=muni&i...

Az tam skoncim (predpokladam, ze ve 12:30), potrebuji jet do Velesina - http://www.mapy.cz/zakladni?x=14.4257355&y=48.8179417&z=12&source=muni&i...

A ted mi rekni, JAK to proboha chces udelat jinak, nez ze proste pojedu svym autem?

A tohle je tak 1/2 toho, proc jezdim autem, tedy cca 15-20 tisíc km rocne.

Tedy ve tvem systemu by to vypadalo tak, ze bych stejne jezdil sam, jen bych to auto nevlastnil (kdo by ho teda vlastne vlastnil?) a nebo bych ho lastnil a VUBEC NIC by se mi nezmenilo oproti soucasnemu stavu :-)

Samozrejme mi nejaky systém muze naridit, ze nahodou jedu nekam, kam i někdo jiny a ja ho MUSIM vzit sebou, i když jedu svým autem. Podotkl bych, ze tohle uz tu BYLO! Akorát se to netykalo aut, ale bytu. Kdo mel moc velky byt a nemel nejake pribuzne na vysokem miste u komunistu, tak mu proste na ferovku do bytu nastehovali nejakeho dalšího člověka / rodinu. Co na tom, ze ten byt byl nec vlastnictví. Nasrat, zadne soukrome vlastnictví neexistuje.
Jak jsem řekl, proti TOMUHLE systemu budu pripadne bojovat, at to bude znmenat cokoliv (cetn me smrti). Protože jsou hodnoty, kterých si cenim vice, nez svého života.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Pro cesťáka objíždějícího klienty je auto naprosto nezbytný výrobní prostředek. O tom žádná. Pro spoustu jiných osob možnost jak se svést alternativně vůči vlak/bus ev. bez přesedání nebo řešení nástupu/výstupu v neobsluhovaných lokalitách, časech.
Dobrovolné systémy pro spolujízdu už existují - viz. jizdomat.cz . Vyplatí se na střední a delší cesty, vázne to na počtech zadaných nabídek a poptávek. Pro jízdu v poptávaných termínech, časech a trasách nebyl problém vézt 2-3 osoby. Mimo 0.
Povinný systém nikdo nenavrhl, takže si můžeš bojovat proti svému bubákovi jak chceš. Aby to dávalo smysl a reálný efekt musel by systém obsahovat zadání trasy všech nabídek a poptávek, včetně časových rozpětí, kontaktů, etc. nemluvě o vhodnosti pojištění vozu/řidiče nad rámec povnného ručení, atp. . Naprosto nereálné.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, naprosto nerealne :-))
Prave proto rikam, ze aby to fungovalo, tak by to muselo byt narizene povinne, jinak to proste fungovat nemůže :-)
Takze se plne shodujeme :-)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Plně určitě ne:
1) Já z toho nedělám poviného bubáka zdarma, proti kterému je potřeba bojovat. ;)
2) Už to funguje tam, kde se potkávají nabídky a poptávky, dobrovolně bez povinosti a na smluvním základě. Zpětná vazba je tvořená oboustraným hodnocením.

Na kratší trasy, protože už není v lidských možnostech procházet všechny nabídky a poptávky by musel existovat real-time vyhledávací systém tras a párování poptávek s autonomními vozidly vlastněných druhými nebo třetími osobami, asi jako když si dnes člověk přivolá v budově výtah. Takže zatím hudba budoucnosti resp. sci-fi.
V současné době pro sdílení na kratší vzdálenosti při existenci MDH, taxi a spol není odpovídající motivace v zisku za vynaloženou námahu a čas nebo v příjmu za omezení vzniklé ze závazku spolujízdy na spárování potenciální nabídky s poptávkami.
To co dělá např. UBER považuji nejen já za převlečenou komerční taxi službu.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

1. Ja s tim omg nezacal :-) Například kolega diskuter psal: "3. Bud protoze to pro Vas bude pohodlnejsi, nebo Vam to proste naridi, napriklad kvuli bezpecnosti." Ani ja nedelam bubaka zdarma. Jen rikam: Komercne to tak fungovat nemůže Aby to fungovalo, muselo by to byt narizene, proti cemuz bych pak nasledne bojoval. Ted proti nicemu nebojuju...

2. Ano, například Carsharing funguje. Jak funguje lze pozorovat - několik malo lidi to pouziva, asi proto, ze jim to vyhovuje. Drtiva většina lidi to nevyuziva, protoe jim to nevyhovuje.
Uber se do toho neda pocitat, to je proste klasicka taxislužba, souhlas..

Opravdu my 2 nejsme ve sporu :-)

Ja jsem ve sporu s lidma, co tvrdi: Soukrome vlastnictví au je spatne, chtelo by to, aby obcane zadna auta nevlastnili a místo toho se nechavali obsluhovat automatickyma taxikama. S tema fakt ve sporu jsem :-)

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Mno otázka je co myslíš pod tím komerční fungování. Jestli sdílení auta nebo trasy, ... . To co tu teď běží, je na normálním dobrovolném smluvním základu. A nějak to funguje. U aut i tras.
Pokud svezu 2-3 lidi a snížím si náklady na naftu o 3/4 (např. ze základu 1200) a přitom oni přispějí částkou cca na 1/2 jízdenky vlak/bus, pak je to klasická win-win situace, pro kterou jsem já i oni ochoteni vynaložit transakční náklady na domlouvání kdy a odkud se pojede nebo se bude zastavovat. Dá se tak naplánovat trasa, kterou by vlak/bus nikdy neobloužili. Reálná zkušenost je, že i přez půl hodinovou sekeru při vyzvedávání byla spokojenost, protože jsem udělal zajížďku pár km z trasy - skoro jako taxi ;)
Jako stopař a řidič vím, že spousta lidí nemá problém někoho svést i zadarmo, ale ani přitom nejsou ochotni vynaložit jakékoliv vyšší náklady (zastavovat) nebo riziko (služební auto, anonymita, zastavování na frekventované silnici). Proto se celkem úspěšně stopuje na benzinkách - řidič už zastavil a má víc času na rozmyšlení než pár vteřin za volantem, i informací o stopaři než při zahlédnutí na pár set metrů na silnici (kde se ještě může blbě, nebo bez rizika vůbec, nedá zastavovat).
Pokud by existoval real-time dynamický systém, který by pároval neanonymními potenciální nabídky s poptávkami na úrovni vynaloženého času např. dvou telefonátů, pak myslím, že by byl používanější i na kratší trasy, např. jako když si sousedi vozí děcka do školy.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě, funguje to hlavně na trasách jako Praha Brno apod., kde na 200 km už ty 3 km někoho někam hodit není problém a zároveň je tak velká poptávka a tedy i tlak na obě strany se nějak lehce přizpůsobit. Taky využívám.

Na násobně víc míst to bude přinášet takové transakční náklady navíc, že se na to můžou všichni tak akorát. A faktem prostě je, že moje agregované zkušenosti se sockou za desitku let jejího používání jsou takové, že se vám na to můžu tak akorát víte co a pokud se budu dopravovat minimálně 10 km, tak jedině vlastním autem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"spousta lidi se potřebuje dopravit nekam, kam zrovna nikdo jiny tu danou chvili nepotrebuje."

A od čeho máme počítače? Člověk si objedná telefonem dopravu (jednorázovou nebo i periodickou), a dostane nabídku - pravidelná linka, sdílení s několika lidmi, jednomístný pod... Čím více lidí bude tímhle systém používat, tím menší náklady na člověkokilometr. Lepší průměrné vytížení vozidel, menší zátěž parkovacích míst, dopravní prostředky neustále v pohybu místo v garážích. Díky velkému rozměru celého řešení minimální plýtvání zdroji. Obslouženi budou všichni, mnohem lépe, než by to dokázaly autobusy a taxíky, ale s menšími průměrnými náklady na jednotlivce - nebude nutné, aby každý měl vlastní čtyřmístné vozidlo, které v reálu využije tak z 5% přepravní kapacity (což je vlastně svým způsobem optimalizace na nejhorší případ).

Svobodu vám přeci nikdo nebere, jestli chcete plýtvat ekonomickými zdroji, vždycky si můžete koupit toho Trabanta, i když tu potřebu nemáte. A pokud vozidlo skutečně nutně potřebujete k práci a neustále cestujete, pak ano, vyplatí se vám to. Ale takových lidí naštěstí není většina.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

1. Bylo to mysleno tak, ze vetsina lidi nebude mit sve auto, ale budou obslouzeni automatickymi taxiky. Soucasny stav, kdy na 1 cloveka je 1 auto, ktere musi mit 1 parkovaci misto pred domem, druhe pred zamestnanim a treti pred obchodakem je silne neefektivni, zvlaste kdyz vetsinu casu to auto stoji na jednom z parkovacich mist. Pritom by mohlo za stejnou dobu obslouzit vice lidi.
3. Bud protoze to pro Vas bude pohodlnejsi, nebo Vam to proste naridi, napriklad kvuli bezpecnosti.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Tss...auta...ale co takove televize!!!
Vis kolik televizi si jen tak visi na zdi a zrovna se na ne nikdo nekouka? Takove plytvani...No ok, sdilene televize by svet nezachranily, ale co takove byty? Vis, kolik je nevyuzivanych bytu? Obrovske množství lidi ma 2 ci vice bytu, mnozi mají byty klidne 3 a z toho 2 vbec nepouzivaji!!! Nejspis by bylo potřeba v zamu vseho lidu jim je nejak sebrat a rozdat potrebnym, ze...

Ono vůbec vlastne k vytvoreni raje na zemi chybi uz jen spacifikovat tech par blaznu, co neustale lpi na nejakych svobodách a a tom, ze vlastnictví je nedotknutelne a vytvrale se odmitaji pripojit do Martixu.
Az budou všichni pripojeni, tak konecne nastane ten raj na zemi...

No ja za sebe nato rikam "jen přes mou mrtvolu". Chapu, ze se mi to muze lehko splnit, coz o to, kvůli lidem, jako jses ty, je to vcelku realne, ale alespoň budu bojovat...

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Uprime doufam, ze nikdo nikomu nic narizovat nebude ... rostouci ceny parkovacich mist to zvladnou samy.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Proc by se to proboha mělo stat?
Mista je tu vseobecne dost, nejsme v Japonsku.
Nakonec, i kdyby mel nekdo v centru Prahy (coz je rekneme místo na parkovani nejexponovanejsi) postavit 10ti patrovaci parkovaci dům, tak takove parkovani v nem pak bude otázka max par tisíc mesicne.
Druha věc je, ze dnesni urady a urednici takove projekty nepodporuji. Ale obecne to je vcelku rozumna cesta.

A lide, co bydli na vesnicích / malych mestech, tak ti nemaji s parkovanim problémy v podstate zadne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Co nepodporují, úřednická pakáž tomu v prvé řadě aktivně brání. Jinak není důvod v každé druhé ulici nezbourat anonymní činžák terých jsou tam tři prdele a postavit tam moderní budovy s parkovištem i pro okolí.

Do výšky je místa dost, i díky devicům jako např. http://navratdoreality.cz/?p=view&id=21446

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ty asi nevis, jak funguji taxiky, co? Az ti to nekdo vysvetli, tak si jeste predstav, ze misto ridice-cloveka je tam pocitac.
Predpokladam, ze na dovolenou letas svym Gulfstreamem, ze? Preci ho nebudes sdilet s ostatnima.
To ma zas nekdo napady.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Priznam se, ze jako OSVC prilis te dovolene nemam...
Ale s taxikama mame ten problém, na který jsem se ptal vyse, a pokud nejses uplne....hloupej..., tak te ten problém napadne také:
Taxik = auto, které někdo vlastní, kupuje do nej benzin, opravuje ho, když se rozbije uplne koupi nove... za UPLATU pak nekoho veze.

Nas idealni systém, jak o nem snis:
KDO vlastní auto, kterym nekoho dalšího poveze? KDO zaplati to, ze ten někdo zpusobue opotrebeni vozu? KDO bude platit benzin? Ten majitel, a ten koho poveze to bude mit zadarmo? KDO bude platit opravy?
To cele by teoreticky mohlo fungovat ciste za stavu, kdyby VSECHNA vozidla vlastnil stat, kupoval do nich bezin, opravoval je a podobne. Obcane by pak platili provoz. Jak ale? Napada me jedine formou dani. Je fer, aby platil tyto dane i lide, kteří autem vůbec nejezdi?

Jak je videt, cely systém není mozne provozovat, pokud nenastolime silnou totalitu, kdy lidem proste sebereme jejich majetky, donutíme je chovat se presne tak, jak chceme a neposlusne obcany budeme lifrovat do Gulagu. Jinak to proste NEJDE

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Proc do toho cpete stat?
Proste soukroma firma muze provozovat pocitacem rizene taxiky, ktere prijedou na zavolani nebo zadani aplikaci v mobilu. A eonomicky by to melo vyjit levneji, nez vlastni auto, cili by na to mohla vetsina lidi prejit. Ne, opravdu to nebude zadarmo a nasilim. Nevim, proc Vas takova blbost napadla.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Aha, nejaka firma bude vlastnit sit pro CR rekneme například 1 milionu automobilu.Tak urcite...Mimochodem, kde presne ta auta budou parkovat? Predpokladam, ze na nejakem "centrálním" parkovisti? To bude znamenat, ze tim prijdu o komfort typu "ted jsem se rozhodl, ze nekam pojedu, vyjdu před dům a tam stoji moje auto, do kterého sednu a jedu, kam chci". Ten tvůj systém totiž muze velmi lehko zjistit, ze sice ted hned nekam potrebuju, ale nejblizsi auto je 30 minut daleko a tak si holt musim počkat.
Mimo to všechno zapomínáš na takove ty věci, jako ze nejsou všichni lide stejni a mají ruzne potreby. Nektery clovek chce mit auto luxusni, jiny s nim potřebuje jet do lesa, tam narezat nejake to drivi a odvezt si ho na chatu.
Ja třebas v aute bezne vozim cement, trámky, tvarnice a podobne.
Například jsem na chate, něco stavim a v nedeli v 16 hodin zjistim, ze mi dosel cement. Sednu tedy do auta a dojedu si pro nej do města. Jak bys resil tohle? Chatu mam docela mimo "civilizaci", z nejbližšího většího města to mam 20 minut. Takze bdu muset 20 minut cekat? No, to bych toho udelal..
Atd atd.
Cely ten koncept, jak pisu vyse, by teoreticky mohl fungovat POUZE za podmínky, ze by tu vladla nejaka tvrda diktatura a lide by nemeli na vyber. Bud by museli používat toto a nebo Gulag. Ano, pak by to samozrejme "fungovalo".

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Proc hned milion? Dnesni taxisluzby maji taky kazda milion aut? Cekat 30 minut je nesmysl, ve meste bude s nejvetsi pravdepodobnosti nejake auto bliz, tedy pokud nebude zacpa - pak si stejne nepomuzete. Tohle je na beznou dopravu z prace, do prace, na nakup a tak. Za osobak taky rozhodne nezapojite prives s kladama. Ten cement bych resil tak, ze si objednate auto do obchodu se stavebninama, tam Vam ho nalozi a ono prijede po zaplaceni online samo az k chate. Jinak pocitam spise s mestkym provozem, nez se zasobovanim odlehlych tlup pralidi, kteri ziji v prumeru 1 na 1Km ctverecni.
Tu dikaturu si prosim nechte od cesty.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, to by samozrejme mohlo fungovat. Ale urcite ne pro VETSINU lidi.
Vetsina lidi ma zcela jiné požadavky, nez jake by to dokázalo splnit.
Ano, ve vekych mestech by to castecne mohlo něco pokryt. Asi tak jako dnesni taxíky. Otazka za 100 bludistaku - a proc uz dneska ti lide nejezdi taxíky, ale mají místo toho vlastní auto? Pritom mnohym lidem by to vyslo urcite i levneji, nez to auto koupit. Proc tedy sakra ti lide ta auta kupuji, když s tim maj same problémy a ještě je to drazsi?
To je to, na co upozornuji celou dobu. Vlastní auto resi situace, které nemůže vyresit taxik. Například to, ze se rozhodnu k ceste necekane.To, ze chci mit urcity komfort. To, ze chci svobodu rozhodovani. Atd atd.
Ostatne, ty bys sednul do auta, o kterem bys vedel, ze v nem sedelo před tebou uz 100 000 lidi? Z nichž mnozi meli nakazlive choroby, smrdeli, pochcali se v nem a podobne? Ja se priznam, ze ne.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Statistiky nemam, ale vetsina lidi patrne jezdi nejcasteji z prace, do prace a na nakup. A 1x za rok na dovolenou, coz tento system neresi. Problem dnesnich taxiku je cena, je nutno platit ridice, coz je drahe. Automaticka auta by toto resila. O povestnych ceskych taxikarich radeji pomlcim. Jinak to uz tusim funguje v nekterem velkem meste v USA, ze je tam bezne nemit auto a jezdit taxikama. Bohuzel uz jsem zapomel jmeno toho mesta. Vy asi opravdu nebudete zakaznikem pro tento system. Napriklad pro nekoho je komfort to, ze nemusi ridit.
Mimochodem ja sam auto nemam a cestuji tedy hromadnou dopravou, coz by melo odpovedet na otazky v poslednim odstavci.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pokud někdo bydli v Praze a ma byt a praci pobliz MHD,pravdepodobne jezdi MHD.Ten clovek bude MHD jezdit i dal, i kdyby si mohl nechat pristavit automaticky taxik. Tudiz lide, kteří mají auto na jezdeni do práce jsou typicky lide, kteří nebydli ve velkem meste a dojizdeji (klasicky priklad lidi, kteří jezdi do Prahy do práce z Pribrami, Dobrise Mnisku a podobne). A obavam se, ze pro tyto lidi ten systém není uplne vhodny.
Co se tyce USA - tam je jina situace. Když se rekne "velke město", znamena to často "pulka CR". Tam to muze davat smysl, protože tam skutecne muze byt cestvani MHD na vzdalenost par set km dost na houby.
Troufa si tvrdit, ze pro většinu lidi je ten systém spatny Tim nerikam, ze je spatny obecne - znovu opakuji,ze by si jiste sve zakazniky nasel a mel by pro ne smysl. Vetsina lidi, kteří dnes mají auto (ci vice), ale mají potřeby, které jim to uplne nevyresi.

To mas to same jako byty. Teoreticky by také nejaka firma mohla postavit milion bytu a ty za levno pronajímat, a tak by clovek nemusel mit svůj byt. Presto by bylo obrovske množství lidi, kteří by ten svůj byt chteli vlastnit. Je to lidska prirozenost...

Btw co se tyce MHD spiny/ nemoci, tak tam asi probiha nejake to alespoň hrube cisteni každý den a podobne. Ale neumim si představit denne umyvat i kdyby stotisice aut. Které ještě k tomu jsou postavene z materialu, které az tak dobře umyvat nejdou (sedacky a podobne). Co v MHD jdou, ale je to obvykle vyvazene tezkym diskonfortem. Pro me osobne je jizda napriklal autobusem MHD utrpeni a absolvoval bych to pouze v krajni nouzi. Tramvaj je neco podobného, metro beru ciste z duvodu rychlosti, která muze byt často dost zasadni.
Od okamziku, kdy mam moznost jezit autem, tak do MHD temer nevlezu (pravda, nebydlim v Praze), protože MHD je na muj vkus vazne tezky diskomfort. A o nejsem zadny milionar

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Osobne si myslim, ze prave ti, co jezdi MHD by se nechali na tento system zvyklat. Ale dokazat to samozrejme nemohu. I to dojizdeni by slo mozna vyresit, pokud by dotycny napriklad vecer zadal pozadavek, ze rano v 7 chce odjet od sveho domu do Prahy.
Tak ono v cele CR je jedine trochu velke mesto a dohromady jsme schopni dat dokupy 1 velkomesto, kdyz se vsichni sestehujeme, ze.
U tech bytu to chce prave vetsina lidi proto, ze v najmu nema jistotu, jak dlouho bude na dannem miste, zda majitel nebude potrebovat byt pro pribuzneho, atd. Pronajem je tu casto na amaterske urovni.
Kdyz jde umyt MHD, proc by neslo umyt auto? Interier muze byt plusminus stejny, jen v mensim. To auto nemusi nutne znamenat auto v dnesnim pohledu. Proste jen silnicni dopravni prostredek pro mensi pocet osob.
Mimochodem ja bydlim takrka na vesnici, ale kdyz mi nekdo priveze neco velkeho/tezkeho autem, tak musi casto parkovat i o nekolik baraku dal a tahat to. Automaticke auto by mu zastavilo pred vchodem, on by s tim vystoupil a auto samo odjelo a nemusel by resit parkovani, coz by byla celkem uleva.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Tipuji, že časem nějaké podobné systémy přijdou samy na základě tržních vztahů a bez jakéhokoliv direktivního nařizování.
Už dnes funguje sdílení automobilů pro lidi, co auto nepotřebují každý den, ale dokáží ocenit jeho flexibilitu pro občasné nákupy, stěhování, výlety a dovolené, přitom se jim nevyplatí pořizovat vlastní auto nebo nechtějí řešit údržbu, parkování, ... .

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nutno rict, ze prave Carsharing ukazuje, zeo to lide nemaji zajem. Ten dneska funguje uz docela normalne, jsou na to systémy, které by to zorganizovaly, ale není o to zajem.
Angazuje se v tom par lidi, doslova...

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak, nějakou chvilku jsem se o to zajímal a celkem záhy došel k tomu, že to určitě nemá smysl. Ani poskytovat vlastní auto, protože počítat s tím, že kdykoli můžu být budu bez auta pže si ho chce někdo pučit? WTF?

Jako obvykle, jako že „fungovat“ to začalo až když znásilnili prachy z daní a platí jim to všichni ostatní. Takle ale umím fungovat taky, hele, všichni mi plaťte z daní milion ročně a budu mít skvěle funkční byznys!

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Kdo má carsharing dotovaný?
Taky jsem zkoušel sharovat káru se sousedem za podíl na nákladech na údržbu (jezdím málo v předem známých termínech). Skončilo to na mládežnickém vzdorování autoritám, kde byl ale autoritou já, takže .l..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ten brněnskej už něco málo bral (bez toho to hnilo za živa, teď tam něco nakoupili) a skrz neziskovky se snažej sahnout si na fakt velký prachy. To samý v Praze, akorát tady zatím nic není, takže si to buzny z kolomatu chtěj celý vystavět za magistrátní desítky milionů. Začínaj kološéringem, o autech zatím jen kdákali, ale na auta taky dojde, jak půjde o prachy, tak to smrdět nebudou.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Na webu autonapu.org píšou, že si šáhli do grantovém programu „Lepší byznys“ Nadace VIA a Unicredit Bank a v přehledu nadace via , že dostali 100k na mobilní přístup do aut přez chipy a mobily.
viz http://www.nadacevia.cz/cz/granty-a-podpora/podporene-projekty/mobilni-p...
pobočky v Brně, Praze, Plzni, Liberci a Ostravě

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Ehm..je rozdil umyvat par tisíc vozidel denne a par set tisíc vozidel denne, ze?
Btw vymyslis uz vymyslene.
Ten, kdo potřebuje v 7 rano do Prahy, snejvetsi pravdepodobnosti uz te jede autobusem a ta cesta ho vyjde VYRAZNE levneji, nez kdyby mu někdo před vchod pripravil taxika.
Pripadne by taxik musel objet 4 další lidi (= zdrzeni) a ty vysadit na dalších 4 ruznych mistech. Tedy bud je to neefektivni, ze to auto musí jet s 5 lidma s kazdym jinam, a nebo se vymysli nejake prestupovani - a to uz jsme u principu soucasne MHD / mezimestske dopravy.

Tak jako tak, dneska je ten systém dopravy v podstate na dobře urovni, stacila by jedna jedina věc - aby se do doprvy prestal srat stat a nechal to na soukromnikach.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud místo jednoho autobusu s fixním jízdním řádem budete mít deset aut s dynamicky plánovatelným jízdním řádem, je to mnohem flexibilnější a časové úspory pro cestující budou značné. Když jedu do práce, tak to trvá dvacet minut, z velké části proto, že cestou je třináct zastávek. A ještě na tu první zastávku musím dojít pěšky. Ano, je to pořád princip MHD, ale časově je to úplně jinde.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

v Amerike to predas uz davno jazdi http://en.wikipedia.org/wiki/Maximum_Homerdrive (s10e17) :)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.