RECENZE - Forza Horizon 3 ujela konkurenci a nemá soupeře. Tentokrát i na PC!

Forza 03
Závodní hry to nemají lehké. Jejich pokračování mají naplnit velká očekávání, být něčím inovativní, vylepšit chyby předešlé a to se ne vždy povede. Ale pak tu je Forza Horizon 3, která ukazuje, že to prostě jde.

Je to k neuvěření, kam se arkádově laděná odnož série Forza Motorsport dostala a jak silně zaujmula hráče. Nemá smysl jakkoliv chodit kolem horké kaše. Forza Horizon 3 v současné chvíli nemá na poli závodních her žádnou konkurenci. Jinde totiž není tolik obsahu v tak kvalitním zpracování.

Co funguje, do toho se nerýpe

Není třeba očekávat posun tam, kde to fantasticky již jednou fungovalo. Znovu se nám tedy otevře poměrně velký kus mapy, do které je hráč vržen; opět zde máme hudební festival Horizon, kterého se již pouze neúčastníte, ale stáváte se jeho manažerem - je tedy čistě na vás, kde bude otevřena další stage a v jakých lokacích se bude závodit. Lokace jsou ovšem předem určené, a tak je na hráči pouze pořadí, v jakém se odemknou.

Forza 06Forza 07

Oproti minulému také tvůrci upustili od modelu šampionátů, které posouvaly postup hrou. Ten se nyní odvíjí od počtu návštěvníků festivalu. Ty se samozřejmě získávají výhrami závodů a zdolávání různých aktivit, kterých je na mapě nespočet. Počet fanoušků, které hráč získá, se postupně navyšuje, tudíž se nedostaví pocit, že se jen bezmyšlenkovitě grinduje, zároveň ale není dosažení maxima záležitostí na dva večery.

Přesun na jiný kontinent

Zpočátku hraní si možná někdo řekne, že Austrálie není tak okouzlující, jako byla Jižní Francie / Severní Itálie v předešlém dílu. Po pár kilometrech se ale ukáže, jak je báječně variabilní. Je tu krásné pobřeží, poušť se štěrkovými cestami, divoká džungle s mokřady a potoky, horské průsmyky i nějaká ta městská zástavba. Asi nejlepší možností, jak si něco takového užít, je nastavit si trasu přes celou mapu.

Forza 09

Zároveň každá z lokalit nabízí jiný přístup k řízení. Písčité duny opravdu nejsou stavěné na Lamborghini a naopak do města si asi primárně nevyberete buginu s náhonem na všechny čtyři. Dynamičnost změny je skvělá i v tom, že kolikrát i samotné závody fungují jako přesun po mapě. Sprint z bodu A do bodu B na 8km? Proč ne, po dojetí je většinou v okolí cíle další závod. Mapa se časem opravdu hezky zaplní. A pokud to nestačí, vždy můžete vyzvat někoho, kdo se právě prohání po silnici na tzv. Head-to-Head závod.

Vysněný vozový park

Maličko jsme nakousli vozový park, který je ve Forza Horizon 3 opravdu pestrý a každý si tu najde své. Silné Fordy, luxusní Lamborghini, či Ferrari, Mercedes-Benz SLS AMG, nebo snad Lexus LFA? Samozřejmě tu jsou zástupci SUV, nebo běžnějších modelů. Najdou se tu i určité unikáty, které lze získat pouze lepší úrovní a možností si zatočit výherním automatem. Pokud nemáte štěstí, není hned nutné zoufat, stále je tu aukce, ale v té se připravte, že bude auto poměrně drahé.

Forza 11Forza 05

Samozřejmě je tu rozdělení do tříd a závody jsou pořádány pouze pro danou třídu. Nestane se tedy, že by proti vašemu autu třídy B jel supersport, který se chlubí označením S1. Auta je však možné obohatit o nějaký ten tuning a tím výkon navýšit. Vše samozřejmě s mírou, tudíž není možné dostat skupinu D až na vrchol, posun je tak o jednu až dvě třídy.

Dynamická hratelnost

Co se Forza Horizon 3 nedá upřít, je neskutečně živá hratelnost. Za prvé to je fakt, že hnacím motorem postupu jsou fanoušci a odemykání aut je vlastně jen kratochvíle. To s sebou nese i možnost upravit si jakýkoliv závod. Máte v oblibě své vymazlené BMW, ale závod je pouze pro Italské značky? Nevadí, stačí si závod nastavit tak, že bude pouze pro Německé značky. Závod je možné i zveřejnit a i ostatní si budou moci váš závod zajet.

Forza 01

Zůstalo samozřejmě i odemykání skillů. To je poměrně rychlé a nikdy jich není málo. Zároveň ale není možné je rozházet, kam se zachce, tudíž to udržuje opravdu skvělý náboj. Za absolutní prim ale považujeme totální smazání rozdílu mezi offline a online hraním. Je tu samozřejmě možnost jezdit online klasické závody proti jiným hráčům, mnohem zajímavější je ale možnost kooperativní kampaně až pro čtyři hráče.

Forza 10Forza 02

Online je možné i kompletně vypnout, minimálně bychom ale doporučili synchronizaci tzv. Drivatarů zanechat. Ti se totiž neustále aktualizují dle dat od jiných hráčů a hra se následně pokouší alespoň částečně simulovat chování protivníků. V pozdějších fázích hry je to skutečně znát.

Pastva pro oči nevystihuje realitu

Graficky se proti minulému ročníku příliš nezměnilo. Určitý posun tu ovšem je, což je ale hlavně díky variabilitě prostředí, kde se nový díl odehrává. Hra je nicméně skvěle plynulá, neseká se a vypadá opět naprosto fantasticky a jedná se v současné době o nejhezčí závodní hru. Hra navíc podporuje technologie HDR a rovnou říkáme - toto je jeden z titulů, který může rozjet myšlenky, zda není čas se podívat po nové televizi. Novinkou oproti minulým ročníkům je skutečnost, že hra vychází i na PC, díky nedávno oznámenému cross-platform hraní.

Forza 08

Snad jediná malá výtka by mohla směřovat k hudebnímu doprovodu. Ten není špatný, ale satnicím chybí ten správný náboj, který by se do takové hry líbil. Situaci pravda zachraňuje BlockParty což je hip-hopová stanice, která ale hraje opravdu skvělé songy (redakčně jasně vede X Gon‘ Give It To Ya od DMX, kterou je možné znát z filmu Deadpool).

Suverénně nejlepší závodní hra na trhu, která nemá konkurenci. Pro fanoušky povinnost, pro nováčky možnost zjistit, v čem je vlastně ta Forza tak úžasná. A zahrají si i majitelé PC.

Diskuse ke článku RECENZE - Forza Horizon 3 ujela konkurenci a nemá soupeře. Tentokrát i na PC!

Pondělí, 10 Říjen 2016 - 18:24 | asta | Tak v mojom prispevku som zrovna prehodila popisy...