CDR.cz - Vybráno z IT

ROZHOVOR - Martin Kuneš: Zombies jsou v dnešní době poměrně populární

BattleZombies-Uvod
Martin Kuneš vede československý vývojářský tým Ebenit, který v současné době dokončuje práce na BattleZombies, hře inspirované Worms. Zastává také pozici game designéra, programátora i grafika. Nezávislé studio Ebenit má na kontě už několik dokončených her.
  • Kolik členů má v aktuální době vaše studio?

"Studiem si za jeho existenci prošlo poměrně velké množství lidí a z nich všech vzniklo stabilní jádro týmu sestávající ze 3 členů. Miloš Kolčák jako grafik a příležitostný programátor, Jaroslav Sladký jakožto skladatel a grafik a já (Martin Kuneš) mám na starost vedení týmu, game design, programování, grafiku… (zkrátka se cpu téměř všude)."

  • Kdy a jak studio vzniklo?

"V září roku 2007 pod jménem Helium Games (před pár měsíci jsme jméno změnili). Tehdy jsme se ovšem začínali teprve učit, takže to nebyla žádná sláva. Také jsem jediný, kdo z tehdejšího složení týmu zůstal (ostatně, celé to byl můj nápad). Pokud tohle někoho zajímá detailněji, může si o historii studia přečíst na webu."

BattleZombies-Screenshot11

  • Práce na projektech probíhá dálkově nebo lokálně. Scházejí se členové studia denně?

"Spolupracujeme na dálku a zatím nenarážíme ani na žádné komplikace. Není to ovšem naše svobodná vůle, jsme totiž rozeseti po celé České a Slovenské republice. V budoucnu bychom tedy rádi alespoň zkusili pracovat na jednom místě."

  • Na jakých projektech aktuálně pracujete?

"Kromě BattleZombies pracujeme již delší dobu na RPG Čtyři elementy. Nějaké informace o něm naleznete na jeho oficiální stránce."

  • Nejvíce se prezentujete hrou BattleZombies. Můžete titul krátce uvést? Jak až moc navazujete na sérii Worms?

"S vývojáři odpovědnými za vývoj série Worms nejsme vůbec v kontaktu a jdeme si ve stylu hry svou vlastní cestou. Naše hra, stejně jako Worms, využívá podobného principu, jaký měli již některé starší tahové hry, ale jednotlivé herní prvky jsou odlišné. V některých místech nám ale samozřejmě i samotní Worms byli inspirací."

  • Budete věrní předloze nebo přinesete své unikátní nápady?

"Není být čemu věrný. Není hra, která by byla striktně naší předlohou. V některých částech hry jsme se inspirovali Worms, někde nespočetnými variacemi Tanků, jinde úplně jinými hrami z jiných žánrů a spoustu věcí jsme udělali úplně podle svého. Je nám jasné, že naše hra bude nejčastěji popisována jako „Worms se zombíky“ nebo nějak podobně (a vůbec nám to nevadí, spíše naopak), ale tyto dva tituly mají stejný jen základní princip, jsou na tahy, máme tady týmy a ty spolu bojují. Jednotlivé prvky obou her jsou ovšem naprosto odlišné, a tedy i jejich hratelnost a ovládání."

BattleZombies-Screenshot10

  • Proč právě zombie stylizace?

"Zombies jsou v dnešní době poměrně populární stylizací her a pro titul, kde je hlavním cílem destrukce se podle nás velice dobře hodí."

  • Jedná se především o multiplayerový titul. Jaké herní módy pro nás připravíte?

"Základem hry je soupeření několika týmů. Tímto principem je provázána celá hra a spíše než mody využijete různá nastavení, která mají velký vliv na celkovou hratelnost. Ale myslím, že můžeme říci, že s jedním z „modů“, jsme se inspirovali u FIFA Street."

  • V jakém rozsahu se do hry implementuje singleplayer?

"Singleplayer ve hře nenaleznete. Uvažovali jsem sice o pár singleplayerových minihrách, ale nakonec jsme se rozhodli věnovat čas nejdůležitějšímu prvku hry a ten co nejlépe odladit, tedy multiplayeru."

  • Zpřístupníte BattleZombies módařům? Jestli ano, jakým způsobem?

"Lze pomětně snadno vytvářet nová prostředí map a nové části postav. Do budoucna uvažujeme i o vytvoření malého editoru, aby jejich přidávání bylo opravdu jednoduché."

  • Na jakých platformách dílo vyjde? A pokud na některých ne, plánujete konverzi?

"Hra vyjde pouze na PC. Prozatím další konverze neplánujeme."

BattleZombies-Screenshot12

  • Jakým způsobem bude hra šířena? Vyjde pouze digitální forma nebo verze kamenných obchodů, ba dokonce nějaká speciální edice?

"Hra vyjde primárně v digitální distribuci, ale pokud bude prokazatelný zájem, máme připravenou i sběratelskou edici hry s bonusovým obsahem ve velmi zajímavém balení. Prozatím bude moci tuto speciální edici získat jen pár šťastlivců v plánované soutěži."

  • Plánujete podporu projektu i po vydání?

"Rozhodně, vedle již zmíněného plánujeme po nějaké době vydat velký update, který přidá možnost hrát hru přes internet, opraví hráči nalezené chyby (Hru samozřejmě intenzivně testujeme, ale ostrý start mezi hráči odhalí i chyby, které pár testerů odhalit nedokáže.) a nějaké další drobnosti."

  • Kdy se můžeme na hru těšit?

"Finální verze hry bude hotová během dnešních dnů. Pak už záleží jen na distributorech."

Michal Klacik

V roce 2010 začínal jako redaktor RecenzeHer.eu, od dubna 2012 působil na pozici editora serveru inGamer.cz. Počátkem roku 2014 se redakce i část obsahu inGameru přesunula pod CDR.cz. Tam nyní zastává pozici redaktora pro herní i IT rubriku.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku ROZHOVOR - Martin Kuneš: Zombies jsou v dnešní době poměrně populární

Žádné komentáře.