CDR.cz - Vybráno z IT

ROZHOVOR - Michal Červenka: Pro vývoj her je dnes v Čechách nejlepší čas

mcervenka
Michal Červenka je projektový manažer, programátor a animátor českého nezávislého vývojářského studia Dreadlocks se zaměřením na vývoj mobilních a desktopových her. Společnost funguje už rok a půl, založena byla ve Velké Británii.
  • Pro jaké operační systémy vytváříte aplikace?

"Programujeme pro mobilní iOS, Android, Windows Phone 7 a v desktopové sféře se věnujeme přicházejícímu Windows 8. Následně se pro nás stane primární platformou Windows Phone 8."

  • Pro Windows 8 vyvíjíte pro nové WUI (Windows User Interface – pozn. red.)?

"Ne, ne… pro Windows 8 vyvíjíme nativně."

runeleg1

  • Uvažujete o rozšíření svých produktů mezi uživatele distribucí Linuxu nebo operačního systému Mac OS X?

"Ano určitě. Na Linuxu však potřebujeme distribuční kanál. K Macu jsme si našli cestu skrze Steam. Nyní již jen soupeříme se službou GreenLight. Přeci jenom lidé moc nedůvěřují konverzím z mobilních platforem na PC."

  • Na jakých projektech aktuálně pracujete?

"Nyní náš čas věnujeme do logické hry Rune Legend, jejíž ukázka je zde k vyzkoušení. Jinak pracujeme asi na sedmi projektech zároveň, z nichž většina je zakázkových."

  • Vyvíjíte pouze hry?

"Nikoliv. Vzhledem k tomu, že máme skvělého hudebníka, tak provádíme outsourcing hudby. Například jsme vytvářeli hudbu pro české Miner Wars. Pracujeme i ve filmovém průmyslu a následně vytváříme zakázkové projekty."

  • Můžete prosím krátce uvést svůj titul Rune Legend?

"Jedná se o logickou hru inspirovanou tetrisem. Uživatel se v ní snaží poskládat pomocí daných kamenů obrys objektu. Žádný kámen nesmí zbýt a žádný přebývat… řešení je jen jedno."

runeleg2

  • Kam byste rádi v budoucnosti směřovali ve videoherním průmyslu?

"Tak určitě k AAA titulům pro PC a konzole. Žánrově jsme si stanovili jako primární cíl RPG, které děláme již delší dobu – od roku 2008. Dílo se nazývá Project Genesis: TwinWill. Je to naše srdcovka a jedná se o naší primární destinaci."

  • Je těžké se v dnešních časech prosadit v Čechách s vývojem her?

„Dnes je na to nejlepší čas. Děje se tak hlavně díky tomu, že dříve vývoj PC her představoval finančně náročnou záležitost. Mobily vše mění. Relativně jednoduše lze levně dělat věci pro mobilní platformu. Zde se mohou nové firmy dobře chytit, aby následně mohly přesedlat na PC. Dnes je ideální možnost… a bůhví, možná i poslední.“

  • Máte dostatek pracovních sil?

"V aktuální době hledáme programátory, protože prozatím firma hostí jen jednoho. Jinak rádi přivítáme kteréhokoliv jiného talentovaného člověka, který má zájem."

Michal Klacik

V roce 2010 začínal jako redaktor RecenzeHer.eu, od dubna 2012 působil na pozici editora serveru inGamer.cz. Počátkem roku 2014 se redakce i část obsahu inGameru přesunula pod CDR.cz. Tam nyní zastává pozici redaktora pro herní i IT rubriku.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku ROZHOVOR - Michal Červenka: Pro vývoj her je dnes v Čechách nejlepší čas

Žádné komentáře.