CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Rozmach elektromobilů kazí dobíjení, BMW vymyslelo všudypřítomné dobíjecí lampy

A ten kabel, ten bude součástí vozidla, nebo lampy? Teoreticky je to jedno, prakticky jde o to, jestli sběrače kovů bude dotovat město, nebo občan. Chci vidět, jak si někdo nechá nabíjet auto u lampy připojené na svůj vlastní kabel.
Leda by kabel měl uvnitř něco jako ocelové lano (ale z nějakého odolného plastu) a byl neoddělitelně spojený s vozem. A pak bych se bál, že mi kabel ukradnou s kusem auta, které tím docela hodně poničí...

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

na standardizovanem konektoru pro elektromobily jak u zasuvky na aute, tak u zasuvky na nabijecce je pojistka ktera znemoznuje jeho vytazeni pokud se nabiji a pokud auto neodemknes, jedinej zpusob jak teda ukrast kabel je ho odstipnout

popravde predpokladam ze pokud se oto nejaci zlodejicci pokusi, tak to zrejme nebudou zadni "bohati" geniove (bohati v ajkemkoli smeru) a pokud se jich pri tom par uskvari, zadna skoda :D (tedy krom skody na tom kabelu ktery tak jako i elektromobili bude jiste pojisten proti vandalizmu, no kdo si dnes nepojisti auto za takovej peniz ze?)

+1
+26
-1
Je komentář přínosný?

Nojo, jenže u nás je zavedena tzv. „objektivní zodpovědnost provozovatele vozidla“*, takže když najdou u auta nějakýho diskriminovaného „neviditelného“, který bude štipačkama přiškvařen k dobíjecímu kabelu, zavřou za to majitele auta, který pak diskriminovanému bude doživotně platit invalidní důchod (popřípadě jeho četným pozůstalým)…

*) objektivní zodpovědnost se nějakým dovětkem bez problémů rozšíří úplně na všechno, co bude potřeba…

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Jestli to nebude o tom, ze v Mnichově je sberacu kovu mene nez u nas ...

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

Detekovat uříznutí pevně připojeného kabelu známé délky by snad pro elektroniku nabíječky neměl být problém. Šíření VF signálu po vedení a tak dále...

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Součástí sloupu bude kamera, která bude zaznamenávat podezřelou aktivitu týkající se kabelu (odpojení neautorizové mobilní aplikací) a bude automaticky volat policii a případně informovat majitele pomocí oné mobilní aplikace.
Ne to jsem si právě vymyslel, ale fungovat by to mohlo i jako opatření proti krádeži samotného vozu :-)

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

a) asi to bude v místech, kde se nekrade tolik, jako u nás
b) proboha, kdo by se škvařil při 12 voltech? To že něco dobíjíte proudem 50A neznamená, že vás to vůbec kopne, asi se víc díváte na filmy než do učebnice fyziky
c) klasický systém dotací a ho-no užitku, zase má EU do čeho cpát prachy ... něco jako CNG podpora prodeje, 20 let tu je levné LPG a drahé CNG skomírá, najednou si na tom eurosoudruzi chtějí udělat business, tak se to holt začne dotovat

+1
-30
-1
Je komentář přínosný?
+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Moment — nepleťte si napětí vaší autobaterie s baterií akumulátorů v elektromobilu! :-)))
Tam se jede bez problémů i na 120 V a více — kupříkladu Nisan Leaf má nějakých 324 V …

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

super napad, ted uz to jen zavest do praxe a posilit rozvody pro lampy :)

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

Asi budu za hnidopicha, ale skutecne je autorka presvedcena, ze toto neco "VYRESI"?
Slovo "vyresi" evokuje myslenku, ze je vse jasne, jak to bude, proste to a to vyresi ten a ten problém.
Tady se ale jedna o jeden koncept z milionu, kazda automobilka porad s necim prichazi. A je tedy mozne, ze toto nevyresi nic, protože se nakonec uchyti neco uplne jiného.

Pokud by autorka napsala "by mohlo vyresit", potom to beru.
Ale toto? Blesk hadr :-(((

jinak obecny problém dobijeni baterii je ten, ze je to PRISERNE POMALE.
Videl jsem nedavno v TV test nejakeho nového elektrického auta tusim od VW, které bylo sice fajn, ale dojezd při opatrne jizde okolo tusim 160km (rekneme i kdyby 200), a rychlonabijeni na 80% kapacity baterie trvalo 20 minut. To je priserny :-( To když za den najezdim rekneme 500km, tak budu 3-4x nabijet, stravim jen tim hodinu a ještě budu muset resit, na kterých 5ti mistech v republice si to auto dobiju.

Jako ta technologie je super, urcite se to casem vychyta, ale v tuto dobu je to porad ještě dost priserny oproti klasickym autum

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Já osobně vidím jako nejschůdnější cestu (v současnosti) systém výměny akumulátorů, případně vyměnného elektrolytu. Čas je asi stejný jako v současnosti ne pumpě a neočekávám, že se v nejbližší době objeví způsob, jako prohnat takové množsví proudu za akceptovatelnou dobu nějakým druhem vedení. A zároveň stejně rychle uložit do akumulátoru, aniž by explodoval.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

vymena akumulatoru by mela smyls POUZE pokud by byl celosvetove standardizovan typ baterii tak aby baterie ve vsech znackach byly zamenitelne...

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

A nasledne jeste za podminky, ze by akumulatory vlastnila nejaka spolecnost a my si je pouze pronajimaly a pak platili za odebranou energii. Vzhledem k velikosti a hmotnosti akumulatoru by nebyl problem aby si sama monitorovala odebranou energii. Timti by se vyresil problem, kdy si urcite nebudete chtit svou novou akku vymenit za neci 2 roky starou s wear levelem 50%. Tohle ale stejne nenahradi jednoduchost v precerpani 50l benzinu ci nafty.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.