CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k S Oplem Ampera-e se dá ujet až 755 km na jedno nabití

To musel být fuška vybrat trasu kde nebudou křižovatky, zácpy a budou moct jet plynule krokem...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Elektroauta, pokud nevyužíváš klimatizaci, moc křižovatky a zácpy neřeší. Tzv. vlastní spotřeba je minimální, účinnost elektromotoru je pak maximální od cca 20% výkonu. Rekuperace pak dokáže snížit až 50% energie potřebné na rozjezdy.

Samozřejmě, zapneme-li klimatizaci, je zle. IMHO jen klimatizace by Amperu vybila za těch 25 hodin, anžto si těch 2-3kWe řekne.

Všechny tyto testy se dělají v úsporném módu s vypnutým vším (vč. světel dokud to jde), odlehčeným vozem, lehkým řidičem, zavřenými okny a rychlostí, která umožní maximální efektivitu motoru a zároveň příznivé aerodynamiky (do 60km/h). Tedy režim, který se dá nazvat jediným slovem - utrpení.

Abychom dostali dojezd s komfortem benzínového nebo dieselového motoru, který může energií plýtvat, pak bychom potřebovali baterii o 250 a více kWh. Při stávajících technologiích to je 1,5 tuny a 60 tisíc dolarů jen v nákladech výrobce (aktuální náklady Tesly jsou kolem 240USD/kWh což je velmi blízko cenám materiálů použitých, bez prostoru na revoluční snížení). Tedy nic použitelného.

Na chemických baterkách elektromobilizmus nevybudujeme.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Co si představujete pod pojmem "komfort benzínového nebo dieselového motoru"?
Já vám tu můžu jmenovat několik komfortních výhod elektromobilu, kterým se běžný spalovací vůz nikdy ale opravdu nikdy nevyrovná:
1) Zrychlení nesrovnatelně lepší než s podobně výkonným spalovacím motorem
2) Pohodlná, tichá a plynulá jízda bez nutnosti řazení.
3) Nesrovnatelně vyšší spolehlivost. Nemá se tam toho tolik zkazit jako v běžném spalovacím motoru.
4) Běžný servis je neporovnatelně levnější, rychlejší a čistší (žádné litry vyjetého oleje, kvanta vyhozených filtrů atd)
5) Natankujete doma, nemusíte se každou chvíli crcat na benzinku a krmit nenažrané pumpaře potažmo rusáky nebo ručníkáře, kteří dodávají ropu

Pro každého jsou komfortní výhody někde jinde. Odpůrci mají jedinou mantru a to je dojezd bez ohledu na všechny ostatní nevýhody které spalovací auta mají.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vylízanej jak nedělní talíř, viď :-)

Tak si ten můj příspěvek přečti ještě jednou a pomalu. Možná pak pochopíš.

I když když tak čtu ty tvé body, tak tady jsme narazili na mOvci (ekvivalent iOvce, akorát guru mOvce je božský Elon).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud je jediný váš argument, že jsem vylízaná ovce, tak vy jste vůl, korunovanej a ještě k tomu s ropou místo mozku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Došli mu argumenty tak kope, to chce klid.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Upřímně. Napsal jsem dlouhý příspěvek, kde jsem ty tvoje argumenty rozcupoval. Ovšem zdejší redakční systém ho prostě zahodil. Znovu to psát nebudu.

A když koukám na argumenty typu "vysavač po 50ti letech", tak je jasně vidět, že nevíš která bije. O to větší máš víru. S věřícími se hádat nemůžu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rozcupoval no jistě, ha ha ha :-D ale dokážu si to představit úplně živě, dojezd, nabíjení, bla, bla, dojezd, bla, bla, bla, jako kolovrátek. Něco jiného byste tam neměl?

Srovnání s vysavačem jsem použil proto aby i idiot pochopil, že spolehlivost elektrického motoru je poněkud někde jinde než u ropáka, co je na tom divného?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby jsi něco málo o motorech věděl, tak by jsi takovou ptákovinu nikdy nenapsal. Začni třebas tím, že motor vysavače ani omylem nemá životnost 20 tisíc hodin a také, že motor v Tesla Model S a ve vysavači se liší asi jako ...

No nic, něco jsem nakousl. Dál jsem línej. Možná když hezky poprosíš, tak tě zítra setřu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U motoru vysavače maximálně stačí vyměnit uhlíky za pár korun a promazat a pojede klidně další tisíce hodin dál. Motor u ropáka potřebuje z principu každých cca 200-500 hodin drahou údržbu a dalších 1000-2000 ještě mnohem dražší a vysrat se na něm může tisíc různých věcí. Viděl jste někdy rozebraný motor z Tesly? Zkuste ho porovnat s rozebraným ropákem. Ještě něco?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne rozebraný motor Tesly jsem neviděl. Ty taky ne. Ale protože s elektromotory dost intenzivně dělám, tak si umím představit, jak takový motor vypadá. U tebe o tom oprávněně pochybuji.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hm a přitom stačí použít Google a dovzdělat se, vypadá to jako úplná vesmírná technologie :-O
https://chargedevs.com/features/qa-with-teslas-lead-motor-engineer-full-...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1. Rozumný spalovací motor poskytuje dostatečnou pružnost za všech obvyklých situací. Samozřejmě, že auto rozměrů a hmotnosti naloženého rodinného kombíku s "jednačtyřkovým kozím dechem" přijde o podstatnou část potřebného výkonu. Hmotnost nákladu zaplněného auto až po střechu s rakví/nosičem kol na střeše a vozíkem se nemůže neprojevit. Ostatně to stejné platí i v případě elektromobilu, navíc se podstatně sníží dojezd.

2. Moje vlastní Octavia Scout (2.0TDI 136kW 4x4) řadí sama a natolik hladce, aby cestující netrpěli škubáním, nebo dalšími negativními projevy. Automatická převodovka a adaptivní tempomat výrazně přispívají k cestovnímu pohodlí a komfortu. S rozumným přebytkem výkonu, objemnou nádrží a nouzovým 20l kanistrem nejsou překážkou dlouhé zimní cesty, na kterých může být vozidlo uvězněno dlouhé hodiny na dálnici, nebo horských cestách, daleko od nabíjecích stanic. Nezávislé topení zajistí přežití a nasedá se do vyhřátého auta. Nebo naopak funkční klimatizace v okamžiku, kdy se stojí (popojíždí) po Pražském okruhu.

3. Tlumiče, brzdy, podvozek, řízení ... se bude opotřebovávat v každém auto/elektromobilu. Ve snaze srazit další hmotnost používají elektromobily (+ Japonci) tenké plechy. Schválně se zamyslete, co s tím udělá sůl (zimní posypový materiál). Chybí i ochranné kryty podvozku (v případě odsolení a nástřiku se musí sundavat) a lítá to rovnou na podvozek. A motory? Poctivé mechanické motory 80 - 90 let vydrží bez problémů milion kilometrů. Odchází turba, elektronika ... a automaty.

4. Možná ano, možná ne. Na základě hledání informací o akumulátorech Opel Ampera-e současných cen, bude výměna stát 430 000Kč. Životnost nelze vypočítat, rozptyl 4 - 7 let se liší podle použitých akumulátorů (našel jsem 5 variant a všechny "prý" se používají). Ceny se snižují a opotřebení nelze zastavit. Přepočítám-li průměrný roční nájezd (můj vlastní) na nabíjecí cykly, budu potřebovat vyměnit baterie za 3 roky. Náklady na servis Opel Ampera-e budou podstatně vyšší, než u Octavie Scout, kterou jsem kupoval s předplaceným servisem plus na 5 let, nebo 150 000km (cena servisu 69 990Kč). Nezahrnuje zdaleka vše, ale než v provozních kapalinách a filtrech prochroustnu 360 000Kč, pravděpodobně už budu mít náhradu.

5. Cena za palivo bude výrazně vyšší, ale člověk s může s autem pohybovat prakticky kdekoliv, bez obav, jestli v té či oné vesničce bude dobíjecí stanice. Víte, já třeba jezdím 900km štreky s přívěsným vozíkem (závodní lodě - dvě do kufru nenaložím), na střeše rakev s mokrou a špinavou výbavou k vylovení (člun, motor, kompresor, neopren, pádla, ... ), za autem 4 lodě na vozíku a hurá 958Km do míst, kde lišky dávají dobrou noc. O dobíjecí stanici tam ještě neslyšeli. Plus to auto musím dostat až k vodě, kameny, bláto, louže, les, ... obzvláště komplikované, když vezu Tirpitz (251cm dlouhá a 168kg těžká hračka) - spouštěcí koleje, naviják, startér, palivo, náhradní díly, suma sumárum další 4 metráky navíc, které se musí dostat až na samotný břeh. Najít vhodnou vodu, kde můžete a dostanete se tam, dá celkem práci.

Za současné situace elektromobil maximálně do města, navíc v Praze je jedna z nejlepších socek (MHD) a mimo město, ani kdyby mi za to platila automobilka. V současnosti i blízké budoucnosti nehrozí nahradit spalovací motory.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

1) to není pravda, už jenom kvůli nutnosti řazení. Elektromotor tahá bez jakékoliv prodlevy od nulových otáček. Při stejném výkonu nemohou být dynamické paramtery z principu totožné.

2) Octavia Scout (2.0TDI 136kW 4x4) DSG NENÍ běžné auto, je to těžký nadstandard a řádně zaplacený. Elektromobily mají tuto vlastnost všechny a už z principu jejich pohonu. Zbytek už je jen o dojezdu, bla, bla, bla...

3) Když zapnete do elektřiny 50 let starý vysavač, tak poběží na 99,9%, zkuste si to samé s 50let odstaveným benzinovým motorem. Vyžaduje náležitou péči a to nemá s komfortem užívání mnoho společného. Tolik k proklamované spolehlivosti starých motorů. No a že se dnes nevyrábí stejné poctivé motory jako v 90tých letech? Za to nemůžou přece elektromobily, je to otázka trhu, lidi nechtějí smrad ve městech, chtějí bezpečná auta s nízkou spotřebou...

4) Srovnáváte dva konkrétní případy a podle toho se vůbec nedá generalizovat, takže zcela zbytečná argumentace. Kromě toho, i když klesne kapacita baterií u auta s dojezdem 500km na 50% tak to není vůbec tragédie, jako nákupní taška, druhé auto do rodiny, rozvážení dětí to je zcela dostatečné. 250km dojezd pořád bude stačit 80% uživatelům a i na chalupu do jižních čech se s tím dá dojet. On si to auto od vás někdo rád koupí o to nemějte obavu. Také jste asi zapomněl, že můj příspěvek se netýkal nákladů, ale komfortu užívání.

5)dojezd, bla, bla. bla, to už tady bylo, nějaká další komfortní výhoda smradlavého ropáku by tam nebyla? Jediné co jste nám sdělil, že vás osobně by elektromobil neuspokojil, protože běžně najedete 900km na jeden zátah. Asi o tom nikdo nepochybuje, že vás by elektromobil neuspokojil. Nicméně většina aut má zcela odlišné provozní podmínky no a ta jedna cesta do chorvatska ročně se dá překousnout v zapůjčeném ropáku nebo s dvěma zastávkami na kávu až budou běžné rychlonabíječe u dálnic, to je jenom otázka času.

Praha má tak dobrou socku, že třeba z jižního města do letňan pojedete s dvěma přestupy skoro hodinu a půl a autem jste tam za půl hodiny a to po většinu dne...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Když to berete opravdu doslovně, tak prosím. Mně elektromobily nevadí, ale šíleně mě štvou vyhlášené zákazy a omezení pro auta se spalovacím motorem. Jak jinak, elektromobil je pro mne krajně nevhodné řešení a slušný spalovací motor v levnějším autě prakticky nekoupíte. Na výběr příliš nebylo a když, tak jiná kategorie a cena.

Nedostatky se najdou všude, pouze konstatuji, že jinde to není lepší (reálně naopak horší) a nebudu si kupovat na ježdění pro Praze elektromobil. Pořizovací cena, pojištění, parkování ... nevyplatí se a mimo Prahu, je mi zase takové auto na dvě věci. Co bude od listopadu nevím. Respektive vím kde budu bydlet, jak daleko budu dojíždět do práce a každopádně si beru Scouta s sebou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kolik stojí takový Scout? Tipnu si, že pod mega. Kolik stojí Tesla? Které auto je tedy luxusní?

A tak by se daly vyvrátit všechny tvé argumenty, jsi jen další zaslepenec, nemá smysl s tebou vůbec diskutovat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Zaslepenci jsou spíš lidi s naftou místo mozku.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Současná verze (facelift 2.0TDI 110kW) začíná na 760 000Kč. S veškerou příplatkovou výbavou v podobě asistenčních, parkovacích a multimediálních systému s motorem 2.0TDI 135kW přibližně 1 000 000Kč. Se servisním a asistenčním balíčkem, pojištěním, sadou zimních kol, tempomat, nezávislé topení, nosiče atd. okolo 1 200 000Kč.

http://cc-cloud.skoda-auto.com/cze/cze/cs-cz/5e5/68848

Příplatkové prvky výbavy Škodovky jsou zkrátka drahé, ale auto se nekupuje na 3 roky, nebo alespoň většina lidí si koupí nové auto s delší dobou používaní. Japonská a Korejská auta mají obvykle všechnu elektroniku a příplatky již v ceně. Ale zase mají horší plechy - rez a sůl působí rychleji. Když jsem jí loni kupoval a nechci aby to vyznělo špatně, vyšla na rovných 1.231 se vším všudy včetně pojištění a nic dalšího nebylo (rozumný kombík s 4x4, ochrannou blatníků, podvozku, průchodností, tažným zařízením ...). Za rok a půl jsem s ní najel 39 875km a maximální spokojenost. Nejdelší trasy na Ukrajinu a do Albánie (2 lidé, zavazadla a dvě lodě s příslušenstvím v kufru) se spotřebou okolo 6.5 - 7 litrů na sto kilometrů. Ve městě a s vozíkem o něco více, ale lze s ní jezdit poměrně úsporně a projede hodně. Nelituji, skvělé a praktické auto.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak reálná data ukazují běžnou spotřebu elektromobilů kolem 16 kWh na 100km. Tedy pak reálný dojezd toho Opelu může být kolem 380km, ale to pokud pojedete na doraz. Reálně budete chtít dobít dřív, než kapacita baterie spadne pod 20% a pak se dostáváme na reálný dojezd kolem 300km. Samozřejmě v zimě to bude méně a stejně tak v létě v období klimatizace to bude horší. A jak to bude při vyjetí na dálnici v létě je také jasné ... v podstatě sebevražda. Velký problém je pak ve chvíli, kdy vám po cestě šťáva opravdu dojde. S běžným autem zajdete na benzínku a v kanystru si těch pár litrů donesete na dojetí. Ale s elektrovozem uděláte co? Půjčíte si někde elektrocentrálu a necháte si ji dovézt k mrtvému autu? :)

Tohle je největší problém téchto aut, protože se hodí v podstatě jen do městského provozu. Kdy dnes všechna velká města mají MHD na úrovni, kdy cestovat po něm autem nedává moc smysl.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Existuje vícero možností, třeba se nechat odtáhnout kousek na laně. Ona rekuperace taky něco zvládne. MHD? To pro nás venkovany opravdu není. Víte ono neexistuje pouze město, lidi v králíkárnách a tlačenice v MHD.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Celou trasu řidiči projeli průměrnou rychlostí pohybující se od 40 do 50 km/h." tak téhle větě nerozumím. Průměrná rychlost je jen jedna, nemůže to být hodnota od do. A pokud šlo opravdu o průměrnou rychlost kolem 45km/h, tak to rozhodně nebyla nějak pomalá a skličující jízda, ale jízda v rámci dopravních předpisů. Popojížďky po městě, čekání na semaforech průměrnou rychlost neskutečně srážejí. Si to spočítejte ... když jedete 30 minut 80km/h, 20 minut 45km/h a 10 minut pročekáte, tak máte rychlostní průměr 55km/h. Resp. spíše horší, pokud nepřekračujete rychlostní omezení.
A nebo to máte špatně napsané a jeli rychlostí pohybující se mezi 40 až 50 km/h a pak to chápu, že to je skličující a celý test je k prdu ...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

V puvodnim clanku je psane:
"...at speeds mainly between 40 and 50 km/h..."
takze to bylo sklicujici.

A samozrejme cesky "novinar", to prelozil jako prumernou rychlost, protoze nema ani poneti o tom co je prumerna rychlost, protoze asi v 8 tride na zakladce chybel. A to ze je ajtak ho neomlouva. Proste jen opisuje a opisuje z anglickych zdroju. Najde clanek, prelozi bez poneti toho co dela a strci sem.

I blby google translate to prelozi lepe:
"...rychlostí hlavně mezi 40 a 50 km / h..."

Tak nevim, jestli neni lepsi nahradit nektere mistni pisalky neuronovou siti.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Průměrnou rychlost měli výrazně nižší - 760km za 25,5 hodiny je "luxusních" 30km/h. Pro srovnání, pražské tramvaje mají průměrnou cestovní rychlost (tj. včetně zastávek) 18km/h. Běžná cestovní rychlost mimo německé dálnice je v Německu díky rozšířenému systému obchvatů a nejvyšší povolené rychlosti 100km/h je průměrná cestovní rychlost 74km/h. Na dálnicích pak 142km/h (údaje platné pro rok 2009 a 2006).

I v originále bylo psáno, že jeli rychlostí mezi 40-50km/h (tudíž proto ta průměrná 30km/h). Test je en hříčka. Stejná, jako jet s octávkou fturbu za 3l/100km ... nikdo soudný v takovém režimu nepojede.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Neřešte ... vemte si z té informace tu větší půlku :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Celou trasu řidiči projeli průměrnou rychlostí pohybující se od 40 do 50 km/h"

Čudujem sa že ten test nerobili v laboratóriu pri izbovej teplote. Keď si to potom kúpi zákazník, bude sa diviť že sa nevie dostať ani cez 400km dojazd.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ja som zdvihol tonovu cinku do vysky 1m.. je pravda, ze na 30x lebo naraz by som tolko nedal, ale zdvihol!! To ma asi taku vypovednu hodnotu ako tento test. Chcel by som mat to auto aspon tyzden, aby som si sam odskusal dojazd...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

http://www.hybrid.cz/novy-rekord-88562-km-v-elektromobilu-tesla-model-s S Teslou 885km. Tož asi tak k tomu srovnání s Teslou

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak nevím, ale automobilky se předháněj kolik jim to auto ujede kilometrů, ale už tak trochu mlží, když mají popsat testovací podmínky. Takže v reálu to bude spíš horší. Můžeme sice doufat, že množství nabíjecích stanic bude narůstat, ale zatím nikdo nespočítal o kolik víc Temelínů se bude muset postavit, když Rakousko odhaduje, že bude potřebovat kvůli elektromobilům o 14TWh ročně víc energie (14TWh == 14 000 0000 MWh tj. děleno (24*365) mi vychází necelých 1600MW reaktor po celý rok, takže v reálu 2 reaktory z Temelína ) - mimochodem, kde tu energii chtěj vzít - jadrovky stavět nebudou.
A co už nikdo přesně neuvádí (i když v náznacích ano) kolik let vydrží aku v ideálním případě a co všechno může/bude zkracovat jeho životnost - nemyslím že by teploty pod -20 těm akumulátorům vyhovovaly. Ano poslední zimy jsou na takovéto teploty skoupé - o to hůř, když si "pražák" (sorry - jen příměr) vyrazí do Alp, tak ho ráno může vybitý akumulátor nemile překvapit. A to už nemluvím o servisní výměně zabudovaného akumulátoru (pochybuju, že se bude dát udělat svojpomocně) plus ceně. Co vím, za nový aku bych si klidně koupil něco v kategorii VW Polo, Kia Ceed, .... A jestli se nemýlím, výměna bude potřebná průměrně každých 5 let.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"ale zatím nikdo nespočítal o kolik víc Temelínů se bude muset postavit, když Rakousko odhaduje, že bude potřebovat kvůli elektromobilům o 14TWh ročně víc energie (14TWh == 14 000 0000 MWh tj. děleno (24*365) mi vychází necelých 1600MW reaktor po celý rok, takže v reálu 2 reaktory z Temelína ) - mimochodem, kde tu energii chtěj vzít - jadrovky stavět nebudou."

Inteligentní vozidla se můžou nabíjet, kdykoli je k dispozici přebytek příkonu, se kterým není co jiného dělat, takže novou jaderku pravděpodobně opravdu stavět nemusejí.

"A jestli se nemýlím, výměna bude potřebná průměrně každých 5 let."

To je dost pesimistický odhad: https://electrek.co/2016/06/06/tesla-model-s-battery-pack-data-degradation/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenomže on ten přebytek výkonu není už dnes, např. Slovensko už dnes nakupuje cca 2.3 TWh ročně na dorovnání svých potřeb . Maďarsko podobně. ČR má přebytek cca 25TWh, takže např. odtud budou chtít Rakušani vykrýt svoje potřeby. Takže díky tržnímu hospodářství bude nakonec určujícím faktorem kdo dá víc. Tak jak se ti bude líbit až zdraží elektřina, protože se budou rozmáhat elektromobily. A do toho započítej odstávku neekonomických, neekologických apod. elektráren a tím i potřebu dorovnat tento výpadek + narůstající poptávku a vyjde ti, že buď se bude nakupovat ze zahraničí (budeme závislí) nebo si postavíme další Temelín. A to také nakonec ovlivní cenu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k pokračujícímu rozvoji (snižování ceny za kapacitu i jednotku výroby) technologie větrných a fotovoltaických elektráren, které jsou k zejména tomuto účelu (dobíjení velkého počtu "chytrých" vozidel) takřka ideální, lze očekávat, že se Rakousko vydá touto cestou. Navíc už teď mají masivní kapacitu hydroelektráren (70 % celkové současné výroby?) na případné krátkodobé vyvažování, takže tím líp pro ně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

so zivotnostou baterii sa to ma tak, ze porovnavat teslaS baterie s tymi co budu v bezne dostupnych autach za par rokov je asi ako porovnavat bateriu v 2000€ macbooku s bateriou v 300€ aceri.. Oni akosi moc uplne.. no su komplet ine :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Obávám se, že na tak malém vzorku je zbytečné kontrolovat degadaci baterek. I v samotném článku se píše, že na životnost mají vliv provozní charakteristiky, tj. jak často je používán fastcharge, jak často se baterie aku vybije do mrtě, jak často probíhá dobíjení, atd.

Když vezmu v potaz, že těch rychlonabíjecích stanic zatím moc není a že si tyto auta kupují spíše bohatí lidé jako další auto (luxusní zboží nebo fandohračka), tak mi z toho vychází, že soudit z takového souboru dat na vysokou životnost moc nejde. Až s takovými auty budou jezdit lidi denně do práce a manželky nakupovat (a nebude to "ta drahá Tesla", ale "levné auto na nákupy", které dostane servis jen když už nebude zbytí - stejně jako to je dnes u klasických aut), pak teprve bude možné posoudit životnost akumulátorů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

rychlonabíjecích stanic je poměrně dost, zkus si naplánovat cestu třeba do Francie a nebudeš potřebovat dobíjet jinde než na těch rychlonabíjecích, přičemž u nich ani nemusíš strávit mládí, stačí průměrných 15 minut na vymočení, občerstvení, protáhnutí ...
Co se týče užití Tesel, spousta jich jezdí jako taxíky, protože se to vzhledem k záručním a provozním podmínkám vyplatí. Některé mají najeto k půlmilionu. Co se týče servisu, tak ten je u Tesly, pokud vím, pouze doporučený, nemá to pevně nařízené prohlídky ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1.) Tohle přece není o automobilkách. To ujeli lidé.
2.) Elektromobilita zatím není o tom jet s tím na dovolenou, ale mezi námi, většina cest se motá okolo chalupy. Není to také pro panelákové lidi. Ti totiž nenabijou doma a těch stojanů je zatím málo.
------------------------------------------------
Poznámky po čarou:
1.) Nevěřím tomu, že zítra vstanu a benzíňáky a nafťáky vymřou. Dokonce si myslím, že se toho ani nedožiju, ale elektrika má obrovské výhody.
2.) Cena baterek se teď jeví jako vysoká, ale elektromobilita se rychle rozvíjí. A za těch 5 až 10 let, kdy bude potřeba vyměnit? Předpokládám, že cena bude úplně jinde.
3.) Elektromobil má mnohem níže těžiště, protože baterky se cpou do podlahy.
4.) Elektromobil má sice o hodně větší odšťuch, to ano, ale stejně to bude člověk používat jen sporadicky v krizových situacích, jinak si totiž výrazně zkrátí aktuální dojezd.
5.) Neobsahuje tolik mechanických částí co se mohou podělat, myslím zejména motorovou část. Pokud někdo namítne, moje auto je absolutně bez poruch, ano pak má něco jako já (Octavia 1,9SDI a Fiesta IV 1,25 ), ale takové auta už se dnes nevyrábějí a bude hůř s každým dalším emisním limitem.
------------------------------------------------
Jsem fanda elektromobility a předpokládám, že brzy jedno z aut vyměním právě za elektromobil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

s Teslou se už na dovolenou dá jet. Jsem nedávno četl článek o odtahu "fosila" Teslou X s plaťákem z francouzsko-německých hranic do ČR. Vzhledem k tomu, že do podobného místa jezdím i já, tak mám srovnání času. V podstatě srovnatelné. Akorát on musel zastávky dopředu plánovat tak, aby byly vždy u superchargerů. Já zastavil kdy chtěl. Na druhou stranu - hned bych měnil za to ticho a dynamické vlastnosti elektromobilu. A i kvůli podstatně nižším nákladům na cestu ...
www.hybrid.cz/pribeh-funguje-tesla-model-x-jako-odtahova-sluzba-prekvapi...

Co jsem tak koukal na mapy superchargerů, tak do Itálie, nebo Chorvatska je to v pohodě. Francie nebo Španělsko taktéž. I zimní dovolená v Alpách by se dala realizovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pravděpodobně nebudete muset stavět další velké elektrárny, protože větší části Evropy mohou pokrývat dobíjecí stanice poháněné větrnou energii, respektive kombinace větrné a solární energie. Už je máme vystavěné v několika lokalitách po celé Evropě. V principu jde o prosté hybridní konstrukce (Darrieus a Savonius) modifikované pro konkrétní použití. Proč? Protože pracují (generují) za slabého i silného větru. V rámci spolupráce se větrná energie kombinuje s novou generací (účinnost 13%) solárních panelů Perovskitového typu, jejich základem je oxid titaničito-vapenatý. Dají se vyrábět velmi levně i s potahem zabraňující rychlé degradaci a dají se doslova "tapetovat" na cokoliv. Základem stále zůstávají tradiční křemíkové panely. Samozřejmě, vyrobit výkonný, levný a tichý produkt stálo roky práce a pořádné investice. Na dům jsem schopni dodat větrnou turbínu od 3kW - 7kW (24dB - 37dB) včetně měničů, střídače, řídící jednotky a baterie. Kombinovaně se solárními panely (záleží na typu a podmínkách). V Dánsku a Norsku máme celé modelové komplexy v provozu - od střech obytných domů, pouličního osvětlění až po veřejné dobíjecí stanice (4kW - 11kW), které zajistí majitelům dobytí. Přebytečná energie putuje do veřejné elektrické sítě a generuje majitelům "zisk". Stavíme vylepšené verze ve Švýcarsku, Španělsku ... a v dalších státech Evropy.

Paradoxně největší problém představují magoři typu "Děti Země, Greenpeace" a další pomatenci, kteří sabotují naprosto cokoliv. Když nemůžou hrát hru na snížení emisí oxidu uhličitého z fosilních zdrojů, tak vytáhnou "výzkum o rušení mořských motýlů" ... příklad z praxe. Budou protestovat a sabotovat cokoliv, vadím jim zkrátka vše. Při sabotážích jsou velmi, ale opravdu velmi kreativní a klidně tam postaví jednoho úředně nesvéprávného ve fázi zkoumání (razítko nikdy nedostane, protože se jedná o trik), ale z řetězu od brány ho nedostanete. Neznám jejich zákony, ale tak to tam prostě funguje. Uměle podají návrh, samozřejmě nikdy k tomu nedojde, ale za nic nemůže a jeho potencionální opatrovník také ne. K soudu ho prostě nedostanete a odtáhnout ho nemůžou, protože je zákonem chráněný. Musí si ho vyzvednout opatrovník. Nebo za plot hodí nějakou potvoru typu čolek, mlok, žába, brouk, ... a hned tam máte výzkumníky ohrožených druhů. Takové zkoumání se protáhne a nesmíte nic dělat. Vrak lodi potopený za 2. světové války jen 5km od břehu, jež vezla náklad rtuti. Slaná voda, proudy a čas pracují spolehlivě, ale to je vůbec nezajímá.

Jestli se má něco změnit, tak se musí začít odstřelem vymaštěných ekologických melounů (na povrchu zelený, uvnitř rudý ... :-))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

:) co sa stane ked sa to prezenie s veternymi a solarnymi elektrarnami si pozri v Juznej Australii, aby si nemusel chodit tak daleko, pozri si Nemecko, keby ich okolite krajiny odpojili od svojich sieti :) Solarne a veterne elektrarne su najhorsie mozne ake clovek mohol vymysliet a pri kalkulovani s ich cenou sa nikdy nerata s cenou zalohy. Lebo napr. na dnesny den statisticky mas mat (vymyslim si) 8 hodin cisteho slnecneho svietenia, ale akurat kuwa cele doobeda bolo zamracene, este o 10 bola hmla a viditelnost 50m. Vtedy ti solar dava akurat tak velky bacov vies co :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zapomněl jsem, že víte ze všech nejlépe. Nemělo by smysl oponovat, pouze byste měl hledat informace o počasí a podmínkách v oblastech Severního a Baltského moře, kam dodáváme nejen turbíny a celé přečerpávací stanice, ale také malé turbíny, které si lidé mohou namontovat na střechu, nebo na sloup instalovaného veřejného osvětlení. Moderní generace jsou malé a velmi lehké (68 x 76cm 18kg, nebo větí 104 x 118cm 24kg) s výkonem 103W/152W při rychlosti větru 10m/s. Solární panely slouží jako doplněk, které dodávají další "šťávu navíc". Mohou, ale také nemusí být instalovány, což se ve zmíněné oblasti děje naprosto běžné. Ve Španělsku se situace lehce mění, respektive podmínky pro instalace solární panelů jsou přece jen o mnoho příznivější. Životnost jedné turbíny činí minimálně 25 let a jsou schopné pracovat do 70m/s. Výhodou je, že je postavíte kdekoliv bez předchozí infrastruktury a masivního zásahu do krajiny. Smyslem vývoje nebylo nahradit elektrárny, nýbrž doplnit a pokrýt hluchá místa. Tedy i vaše horská chata na úpatí hory s nádherným výhledem do údolí může dobíjet elektromobil, napájet osvětlení a další vybavení, aniž byste musel rozkopat a demolovat krajinu. Nenabije vám baterie na plnou kapacitu za několik málo minut, ale ráno najdete auto nabité a připravené. Nesvítí, ale foukat tam bude dost. Jak s podmínkami naložíte, je jen na vás.

Další debata nemá smysl, tak či onak, stejně to skončí na příkladech dotovaných solárníku, kteří budou stavět solární farmy i v jeskyních, hlavně když budou dotace. Věci se dají dělat špatně, ale také dobře.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak zrovna malé turbíny jsou úplně naprd. Vzhledem k aerodynamice, mezním vrstvám atd. je podstatně lepší stavět turbíny co největší (a ne v městských oblastech). U fotovoltaiky naštěstí tento efekt neexistuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V debatě o elektrických vozidlech jsou tohle absurdní argumenty. Právě ta masa stovek tisíců elektrovozidel je ta vaše regulační "záloha", která spolkne veškeré okamžité přebytky nebo sníží vlastní spotřebu v případě nutnosti, takže jaká Austrálie? Mají tam snad stovky tisíc elektromobilů, se kterými mají problémy? No, podělte se s námi o tom, co se podle vás děje v Jižní Austrálii tak hrozného.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

v juznej australii maju este stastie, ze tam nemaju stovky tisic eaut, lebo keby mali, tak by boli v pici uz kompletne. Maju tam vela klimatizacii a ked ich vsetci naraz zapnu, tak im pada siet. Preto kupili od Muska megabaterku, s tym, ze im to tu siet zastabilizuje. Keby tam namiesto toho postavili jednu dve atomky, maju pokoj, lebo atomka dava furt rovnako. A vsetky vrtule s panelmi mozu hodit do mora.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Klimatizace mají dvě takové zajímavé vlastnosti: 1) jejich potřeba pozitivně koreluje s intenzitou výroby elektřiny ve fotovoltaických elektrárnách, a 2) teplo (i chlad) umíme docela dobře skladovat v objemu vhodné (levné) látky. Takže je otázka, do jaké míry zrovna Australané potřebují ty "atomky", když mají místa fůru (a třeba ne moc vody na jejich chlazení - velké tepelné stroje jsou na tom naopak, v létě a suchu mají problém s panem Carnotem, zrovna když jsou podle vás nejvíce zapotřebí).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zelený ekovymaštěnci jsou jen protipólem a reakcí na betonovou lobby, které není nic svaté a klidně by postavila dálnici přes šumavskou první zónu, když by z toho něco káplo. Tyto dvě strany si nemají vůbec co vyčítat. Rozdíl je, že betonáři mají miliardy na úplatky a druhá strana ničím takovým nedisponuje, volí tedy dostupnější prostředky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.