CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Slováci přinesou světu Vibranium. No, vážně...

"... karbonových vláken. Proto není divu, že jejich nejnovější výrobek, kompozit uhlíkových vláken, ..."
Jaký je rozdíl mezi "karbonovým" vláknem, a "uhlíkovým" vláknem? Asi žádný, ne? Spíš to je jen zmatení termitů, ee teda termínů.

+36 +1-1 Je komentář přínosný?

asi ztraceno v překladu :) - carbon fibre -> uhlíkové vlákno :)
stane se

to "kapsuly" taky pobavilo

-24 +1-1 Je komentář přínosný?

Já jsem tady už jednou psal, že používání slova "karbonový" je jazykové buranství, ale to víte, dneska může na Internetu publikovat opravdu každý.

-18 +1-1 Je komentář přínosný?

Asi jako když se místo hořčíku používá magnesium (magnesiový rám, magnesium pro horolezce,...). Holt někdo musí být světový :(

+23 +1-1 Je komentář přínosný?

Jenze "magnesiovy" je aspon spravne, kdezto karbon je skutecne obdobi z prvohor, ten material se jmenuje carbon :-)

+4 +1-1 Je komentář přínosný?

Nemyslim si, ze je to dobry napad, z mnoha duvodu;

Porovnani klasicke dopravy .vs. "potrubni posta"
Oboji potrebuje:
-tunel
-nastupni stanice

Coz jsou investicne nejnarocnejsi prvky, ale s relativne jednoduchou udrzbou. Pricemz potrubka bude min. o 30% drazsi.

Potrubka potrebuje navic
- vzduchotesnost + presnost zpracovani tunelu
- jeste jednou vzduchoTESNOST - reseni stanic ??
- cim delsi tunel, tim "pruzneji" se sloupec vzduchu tlacici kapsuli chova => omezeni vzdalenosti generatoru tlaku/podlaku od kapsule
- problematicke rizeni tlaku v potrubi pri delsich vzdalenostech a nekolika generatorech tlaku
- MASIVNI ztraty energie diky nelaminarnimu proudeni vzduchu v potrubi
- velmi neprakticka, nevzhledna a problematicka stavba "drahy" nad povrchem
- udrzba "tesnosti" drahy
- odstupy "kapsulovych" souprav mezi sebou - ??? - frekvence dopravy

Dokazu pochopit, ze se nekdo zabyval necim takovymto v roce 18XX, kdy to s elektrinou, s jejim rozvodem zvlaste, bylo takove velijake. Dnes, kdy se ztraty rozvodu pocitaji v jednotkach % mi unika smysl takoveho pocinu.
Budoucnost patri magnetickemu polstari pro vetsi rychlosti/vzdalenosti, pro mensi rychlosti jednokolejky, evtl. kombinace obojiho.

Kapsle - ano, pro male rozmery, 3D dopravu (pokud nekdo nema vycvik stihace, asi by si ublinkl... ;) - proste potrubni posta.
Pro dopravu pasazeru, alespon co za mne - rozhodne ne.

-37 +1-1 Je komentář přínosný?

Pokud si dobre pamatuju tak zarizeni nema byt pohaneno stlacenym vzduchem, tunel je ta tam ciste kvuli podtlaku aby se snizil odpor a zvysila rychlost vozidla.

+33 +1-1 Je komentář přínosný?

Rekl bych ze z jedne strany bude podtlak a z druhe strany pretlak. Je samozrejmy ze to nebude zastavovat na kazdym kilometru a jak bylo receno Bratislava-Viden je idealni pro zacatek uvadeni teto technologie do praxe. Vyhodou teto trasy Bratislava-Viden je idealne rovna a relativne kratka trasa, dalsi budou mnohem delsi. Dalsi stanice ma byt Brno, Praha, Varsava a ted si nejsem jisty jestli Ostrava.

-33 +1-1 Je komentář přínosný?

Jistě, zepředu bude logicky přetlak, protože se vozidlo tím médiem bude pohybovat a část ho bude tlačit před sebou, dokud neproklouzne po stranách, ale to nemá nic společného se způsobem pohonu, jak se PeZa PeZa zřejmě mylně domnívá. ;)

-28 +1-1 Je komentář přínosný?

Nemluvě o potenciálu pro úsporu paliva - řekl bych, že když tam toho vzduchu bude tisíckrát méně, ztráty třením budou výrazně nižší.

[Ehm...pardon, to bylo na pana Gajdíka... ;)]

-25 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Nox Hubux

Vakuove vlaky su buducnost (aj ked velmi vzdialena). Je jedno ako technicke prekazky lezia na ceste, ale prinos je neodiskutovatelny. Predstavte si trasu Johanesburg - Londyn za 45min. Cestovna rychlost 23Mach. To sa proste neda dosiahnut beznou dopravou.

-5 +1-1 Je komentář přínosný?

Toho comixoveho vibrania nebylo na celem svete dost ani na jeden vagon.

+30 +1-1 Je komentář přínosný?

Mam pocit, ze treba ustredi Avengers (vyskova budova pancerovana vibraniem) je ponekud vetsi nez zeleznicni vagon........

-5 +1-1 Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.