CDR.cz - Vybráno z IT

The Surge je scifi mixem Dark Souls a Dead Space s důrazem na robotiku [GC 2016]

Na Gamesconu 2016 se představil patnáctiminutový trailer z akčního RPG The Surge zaměřený převážně na pěstní souboj. Premisa titulu působí, že by mohla zaplnit žádanou mezeru na trhu.
The Surge Uvodni

Sledujte celý týden herní sekci CDR.cz/HRY, kde naleznete zprávy o veškerém dění z německého GamesComu. S námi vám nic neuteče. 

Gamescom Banner 1

Nově oznámený The Surge je počinem studia Deck 13, stojícím například za titulem Lords of the Fallen. Příběh je zasazen do blízké budoucnosti a ukazuje dystopický svět zmítaný krizí a úpadkem, který následuje po zlaté éře robotiky a úžasných výtvorů.

První věci, které si na hře všimnete je její základní rys, respektive herní mechanismy jak vystřižené z Dark Souls. Celým demem provází diváka komentář vedoucího týmu herního designu, Adam Hataney. V prvních vteřinách varuje diváky, že se jedná o tzv. hardcore RPG a nabádá tím, že vaše další kroky ve hře nikdy nebudou snadné.

Hardcore RPG žánr cílí na specifickou skupinu hráčů, kteří právě vyhledávají náročné hry typu Dark Souls. Hrou tak nikdy neprojdete náhodným mačkáním tlačítek a určitě se nebude jednat o relaxační hru, kde vypnete mozek po náročném dni, abyste si odpočinuli.

4 12

Stejně jako v Dark Souls čeká hráče hospodaření s tzv. staminou, v rámci soubojového systému. Pokud s ní tedy plýtváte, nebudete schopni dokončit správně kombo, a vaše počínání tak bude značně ovlivněno. Staminu také používá systém úhybů a obranných manévrů. Přeženete-li to s útoky, nebudete se moci pak vůbec bránit a zemřete.

Narozdíl od Dark Souls zde ale nezáleží na těžkých či lehkých útocích. Používáte horizontální a vertikální útoky s cílením na specifické části těla, o která můžete vašeho nepřítelé připravit, tedy například jako v Dead Space. Pokud tedy správně rozložíte útok ve správný čas a správným směrem, můžete jej ovlivnit i po zbytek souboje, neb jedna ruka netleská. Jednotlivé souboje se tak stanou převážně taktickou záležitostí s potřebou promýšlet si další kroky. 

3 15

Důležitou praxí ve hře se pro hráče stane i prohledávání okolí a sledování prostředí. Jak můžeme vidět v demu, nepřátelé mohou být ukrytí i ve špatně viditelných místech a z těchto hůře dostupných nepřátel (díky míření na specifické končetiny a části těla) můžete získat nadstandardní kořist. Urazíte-li například své nemesis hlavu, její helmu si můžete v pozdější fázi vytvořit a nosit, seberete-li ji po souboji. 

Souboje s bossy ukazují opět a znova, že jsou založené na hledání slabin nepřátel. Ač se nepřítel zdá silný, podobně jako v Dark Souls, stačí jej chvíli pozorovat a najít slabá místa. Naučit se základní pohyby a útoky, těm se vyhnout a následně reagovat na slabiny. 

2 161 22

Příjemným zjištěním je, že každé z NPC má ve světě svůj účel. Nejsou náhodně rozházení po instanci, ale sedí do prostředí. Svářeči jsou u rozdělaných dveří, hlídači u důležitých budov apod. 

Druhá část dema se věnuje crafting systému, který hru velice zpestří. Vše, co jste nepřátelům urvali, uřízli, či prostě ukradli, si doopravdy můžete vyrobit a nosit.

The Surge vyjde v průběhu roku 2017 a určitě se máme na co těšit. Soubojový systém je sice podobný tomu z Dark Souls, ale zároveň je čímsi jiný a neotřelý. Možnost sbírání části nepřátel a následně jejich vytvoření je jako svěží nádech. Můžete si tak splnit sen, kdy se vám zalíbilo vybavení některého z bossů, ale hra vám jej nikdy nedala do rukou. 

Celkový dojem z dema působí příjemně a nadějně. Deck 13 vzalo to nejlepší z her podobného žánru a přidali něco svého a osobitého, co nakonec donutí přestat hru srovnávat, ale začít si ji užívat.

Zdroje: 

Diskuse ke článku The Surge je scifi mixem Dark Souls a Dead Space s důrazem na robotiku [GC 2016]

Žádné komentáře.