CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k TÉMA - Chyby ve hrách. Smutný příběh, drzost nebo virální sranda?

Osobne se snazim kupovat hry, ktrere jsou kvalitni, obecne.
Existuji výjimky, například jsem si debil koupil Fallout 3, ale to je jiny pribeh o spatne hre celkove. Jinak třebas hry od Blizzardu prochazeji VELMI dlouhym betatestem a obvykle když to vyjde finalne, tak uz to je pomerne odladene (byl jsem v bete Hearthstone od zacatku a ted jsem v Heroes of the storm v alfe a vidim, jake se vždy delaji uzasne pokroky, co se tyce nahlasovanych chyb. Imho to je spravna cesta - proste pustit betu mezi mraky lidi a mají betatesting v podstate zadarmo.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Jako velkou chybu v Heartstone vidim to, ze me nuti prochazet tutorialem. Zapomenul jsem heslo (dvakrat), a potreti jsem uz fakt psychicky nevydrzel a Heartstone slo z disku.
Tohle obecne povazuju za zasadni chybu hry - pokud me nuti opakovane delat neco nudneho, hlavne sledovat nepreskocitelne animace. Vylozenym sadismem je v tomhle pripade Far Cry 3, ktere se da hrat jen s Kindle po ruce, a pri kazde animaci proste vypnout zvuk a precist par stranek Ledove Spolecnosti :) NFS: Hot Pursuit zase pri kazde nove policejni jednotce zastavi hru a zblizka vam ji ukaze. To by nevadilo, kdyby se tak stalo jen napoprve, ale pri kazde jizde??? Vzdycky me to tak rozhodi z koncentrace, ze mam co delat, abych se pak udrzel na silnici.
Far Cry 3 je priserne i z hlediska ovladani. Proc je inventory pristupne jen z toho sameho menu, jako save/load/options? A proc nekdy nestaci dvojklik, ale potrebuju trojklik, ale po par sekundach v te same situaci staci zas dvojklik? (opet v inventory).
Nejake sezeni na fontane oproti tomuhle vidim jen jako usmevnou epizodku.
Ale kdyz si zvyknete, Far Cry 3 je docela dobra hra :)

+1
-40
-1
Je komentář přínosný?

Aha, to me nikdy netrápilo, neboť mam ucet u blizzardu jiz...strasne dlouho :-) takze pouzivam ten jejich launcher, pod kterym mam všechny hry a neresim to. Nehlede na to, ze prihlasovaci udaje jsou email (který si samozrejme pamatuju) a heslo jsem si tam dal takove, jako mam i jinde (a zabezpeceni uctu resim tim jejich HW autentifikatorem a jsem v klidu)
Btw uz si ani nepamatuju, ze bych tam delal nejaky moc tutorial, odehral jsem par her s Pc - fakt par, co si pamatuju, a sel jsem hrat s lidma :-)

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Moje heslo z 'jinde' se nedalo pouzit, mam tam nejake znaky, ktere blizzard nechce... a reset hesla vyzaduje odpoved na otazku, ktery sportovni tym mam nejradsi. Nemam zadny, takze jsem v... prkenny ohrade :) Tech par her s PC je presne to, na co nadavam.

+1
-32
-1
Je komentář přínosný?

A to ten sportovni tym testujou proti databazi sportovnich tymu? Normalne napis, ze tvuj nejoblibenejsi sportovni tym je "Zadny" nebo tak neco ...

+1
-27
-1
Je komentář přínosný?

Ja som nieco take s Blizzardom riesil a stacilo im poslat kopiu nejakeho uradneho dokladu, kde je tvoje meno. Tie doplnujuce otazky nenavidim, nikdy tam nie je taka, ktoru chcem, a na ostatne otazky mam vzdy niekolko alebo ziadnu odpoved, resp. uroven bezpecnosti odpovede by bola zalostne mala.

A nejako nechapem, preco tieto MMO maju dost casto este vyssie zabezpecenie nez napriklad banky.

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

To tak nejak predpoklada, ze bych do online her zadaval svoje skutecne jmeno, a takovej blazen, abych posilal svoje osobni udaje nejake pochybne spolecnosti nejsem :) Ale o to nejde, jde o to, ze nepreskocitelne animace nebo treninky povazuju za chybu v navrhu hry.

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

Meno som este ochotny niekedy vyzradit, ale ine udaje uz nie :) Inak za tie nepreskocitelne animacie by som aj ja najradsej odtinal ruky. By som nechal toho co to navrhol sledovat tie animacie 20h v kuse, aby vedel ako strasne to lezie na nervy.

+1
-28
-1
Je komentář přínosný?

..."virální"!? Fujtajbl.

+1
-37
-1
Je komentář přínosný?

Se situací se vyrovnávám tak, že si hru otestuji a když se to "fakt nedá", tak si originál ani nepořídím. Nevím jak to dělají druzí, ale pokud hra má třeba takové bugy, které ji znemožňují hrát, pak není co řešit. Malé a nevínné bugy jsou jen úsměvné :)

Další způsob, jak mě výrobci / vydavatelé spolehlivě dokážou odradit od koupě, je vlezlá "ochrana." Je nanejvýše trapná situace, kdy člověk má originál a hraje pirátskou verzi...

U Assassin Creed: Unity jsou to "mikrotransakce", co mně vadí víc než pár bugů.

Z nichž některé jsou pochopitelné. Kdyby musela hra modelovat fyziku na každém kusu prádla na šňuře, tak by neběžela ani tak pomalu, jak běží teď, natož aby byla na konzolích.
Tlačení do neexistující zdi, když překážka je jen ve výši kolen, je také pochopitelný fail naskriptované situace. Přidat do skriptu to, že takovou malou překážku lze překročit by nebylo těžké...

Horší jsou neviditelné tyče, na kterých se dá houpat, atd. Není to tak dávno, kdy jsem ve WoT reportoval "neviditelné zápraží" co mi nadzvedává tank:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/374065-couple-of-beta-90-b...
http://postimg.org/image/5amufqt6d/
http://postimg.org/image/il0emjrgt/

Když to nikdo nespravil ani po dvou patchích (a podporu jsem na ten thread výslovně upozornil) a ještě rozjebali MatchMaking tak, že se hra nedala hrát (tier 5 tank proti tier 7 běžně a neustále), tak jsem přestal hrát i "Free to play" hru, ne tak abych do ní investoval nějaké peníze, i když byla jinak skvělá, než ji pohřbili...

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Wargaming je firma, která nedokázala už 2. rok dokončit slibovaný fyzikální HAVOC engine, nedokázala dodělat "HD textury" a neustále se vracejí k jediné věci, která jim jde "nejlépe" : nerf > buff > nerf > buff ....

takže jakákoliv žádost o "lepší MM" nebo o "spravení bugů" je jako chcaní proti větru.

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

A paradoxně ani HAVOC engine, ani HD textury/tanky nejsou pro hratelnost podstatné, ale férový a zejména hratelný Match Making (MM) je. I nějaké malé bugy se přežít dají, ale tohle už fakt totálně pokazili, takže smůla.

Nerf a buff parametrů tanků je také úsměvný. Budou řešit, jestli ten tank "není moc dobrý" a o procenta hýbat s nějakými parametry...
...ale pak pustí klidně tier 5 T-49 jako nepancéřovaný tank destroyer proti tier 7 těžkému tanku T-29, jenž ho jednak jednou ranou zabije a druhdy T-49 znerfovali dělo tak, že jsem ani prémiovou municí neprostřelil podvozek (!) T-29, tak jsem to zabalil.
Buď bude tier na tier, nebo ať si to hrají jaké masochosti chtějí. Když člověk vyhrává, tak ho to pálí do vyšších a vyšších tierů - o lehkých tancích ani nemluvě. T-49 mý být "ničitel tanků" a druhý tank ani neprostřelí. Co dodat? To je prý "hra"...
Na jiném účtě jsem si zkusil artilerku a zase - jak to člověk dostane do ruky, tak ho to pere do vyšších a vyšších tierů. Takonec mně to s tier 3 Su-26 artilerkou poslalo do tieru 5 a tam jsem ani PŘÍMÝM zásahem nevyřadím a ani nepoškodím (!) tier 5 tank. Tak co s tím? Arty má být nejsilnější zbraň ve hře, ale "přeskakováním" tierů se to úplně převrátilo toto tvrzení...

Tomu říkám systém, jak zničit krásnou hru.

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

Sranda... ja presel z WoWp na WoT, protoze WoWp se s verzi 1.6 stalo definitivne nehratelne (cekat 5 - 10 minut na bitvu, ve ktere je nakonec dohromady sest letadel fakt neni nic pro me), a WoT se mi zatim v tomhle ohledu zda docela snesitelny... ale penize do ni cpat nebudu, uz jsem se spalil s WoWp :)

+1
-41
-1
Je komentář přínosný?

Když máš vysoký winrate, tak tě automaticky čeká většinou bitva proti o dva tiery vyšším, to je normální :-)
U LT a TD to ovšem není až takový problém, to se uplatníš. Nejhorší je pomalý, velký tank, který nic nevidí a ty o dva tiery vyšší neprostřelí :-)

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

Na tohle u mě WoT dojela. Měl jsem tank podle toho co píšete Tier 4 a měl jsem bojovat proti tankům co byli i na Tier 8. Fakt jsem se jenom schovával, to nešlo.

+1
-34
-1
Je komentář přínosný?

Na tohle je opet vynikajici Blizzard, od kterého by si mohli vzit ostatní priklad.
Oni razi teorii, ze hra by vždy mela byt pro hrace vyzva, no nikoliv frustrujici.
Takze třebas ve Starcraftech se snazi, aby clovek mel okolo 50% vyher i proher, a prirazuji mu podle toho hrace.
Pokud někdo udela třebas 20 vyher 0 proher, soupe ho to pomerne rychle ligama nahoru a setkava se se stále lepsima hracema. Pokud někdo ma 0:10, potom je v nejake nizke lize a dava mu to hrace, co mají podobne výsledky.
Ve finále si každý zahraje tak, jak to odpovida jeho schopnosem, tedy hra je zabavna jak pro ty slabsi, tak pro ty silne.

+1
-31
-1
Je komentář přínosný?

Tento způsob se snaží uplatnit i ve WoT, ale je tu jedno veliké ALE.
Ve Starcraftu (ale třeba i v Quake 3, atd) máš stejné možnosti jako protivník.

Ve WoTu mají tanky hromadu paramatrů, z nichž plyne, že jakmile začneš mixovat tiery, tak jsi v háji zeleném. Mělo by se to brát podle hráčů a ne měnit tiery, protože situace kdy lehký tier 5 tank (Chaffee) skončí v tier 10 hře je na palici.

1 - oni vidí tebe (už mají naskolovanou posádku, camo ratingy a bonusy, optiku, dalekohledy, atd), ty nevidíš je

2 - oni tě zničit mohou, ty je nemůžeš ani poškodit - Chaffee ani s nejlepším dělem neprostřelí žádnou věž tier 10 tanků (mimo pár vyjímek a střelbu na kupoli/jiné slabé místo)

...a tenhle šílený Match Making omlouvají tím, že jde o lehký tank a má fungovat jako průzkum pro ostatní tanky, "nasvěcovat" cíle... ale jak jsem uvedl ad. 1 - nefunguje to, protože tier 10 hráči už (nejsou li to trotli, co si tier 10 jen koupili, ne se do tieru 10 dostali postupným zlepšováním se) mají camo nátěry, sítě, bonusy, skilly na posádce... a tak je Chaffee nevidí, i když by mělo. Tož asi tak...

Naproti tomu Blizzard třeba obtížnost u Diabla 2 nastavil tak, že i když člověk udělá dost velké chyby v "vývoji" své postavy, tak se hra na normální obtížnost dá dohrát. A když ty chyby napodruhé neudělá, tak je to i docela snadné a pohodové...
Naproti tomu obtížnost Nightmare už chyby nějak moc netoleruje :*))))
Chce se tím říci, že nastvení obtížnosti je kumšt. Ale nikdy se Blizzardu nestalo, že by na hráče poslal potvoru, která ho jednou ranou zabije (T-29 těžký tank verzus T-49 tančík) a on jí nemá ani šanci ublížit. I když jsou v Diablu 2 nějaké pěkně drsné a těžké potvory, tak se jim dá ublížit.
Wargaming dospěl do stádia, kdy navýšil obtížnost tak extrémně, že se protivníkům ublížit nedá a totálně si tak rozbil uživatelskou základnu a hratelnost tím poslal k ledu. Good job, Wargaming!

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

WoT se za ty roky už hodně změnilo :-). Teď se mimo rozsah +-2 tiery dostanete jenom díky spoterům. Vlastně čekám i na úpravu téhle drobnosti...

+1
-39
-1
Je komentář přínosný?

Tak se mi zda, ze WoWp je presne tam, kde tenkrat bylo WoT :) Snad to za par let zas daji do kupy, takze si budu moct zalitat. Na War Thunder si nejak nemuzu zvyknout...

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Já skončil u WarThunder právě díky MM WoTka. Když s jedním z nejlepších děl na TD na tieru neprostřelím o dva tiery vyšší hevinu proti kterým mě to staví, tak nechápu co tam mám s nejpomalejším tankem hrát (Churchill Gun Carrier). A tak pořád dokola s ostatníma tankama. Zkusil jsem po delší době i arty a když z pěti výstřelů trefím jeden a ještě tím tank ani neškrábnu, tak bych docela rád poseděl u piva s tvůrci a nechal si vysvětlit kde že mám hledat tu zábavu.
Teď trochu lítám we WT a i když to chování v arkádě je občas divné, na odreagování je to docela dobré, zvlášť když ve hře můžete mít několik letadel, takže po jedné rychlé smrti nejste odepsaní a jdete znova do bitvy.

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

No asi tak :) Zkousim ted s WoT novy ucet pekne od zacatku, a budu se drzet pri zemi. Zatim me u T1 stavi proti T1 tankum, proti kterym mam sanci, tak snad nam to vydrzi (20 mm Hispano-Suiza for the win!)
Tvoji frustraci plne chapu, kdyz minutu mydlim do tanku vsim co mam, aniz bych mu poskrabal lak, a on me pak sunda jednou ranou - to fakt neni zabava. A to prosim mirim na pasy, na zadni cast veze, na nadrze a tak dal.
A souhlasim - WT je trosku divne... ale miluju moznost pristat na zemi :)

+1
-35
-1
Je komentář přínosný?

Jestli cítíte, že se hra nedá hrát s pětkou proti sedmičce, tak to tu hru fakt radši nehrajte. Není určena pro vás. Já osobně mám pravidelně v bitvách, kde jsem 'bottom-dog' vynikající XP gain, protože poškození sedmičky pětkou dává mnohem víc XP než sedmička sedmičkou.

Není to vžycky o penetraci nepřítele 'face-to-face', to pětka nedá, ale WoT naštěstí nabízí mnoho jiných herních situací, kde je slabší tank spíš výhodou - např. když spoluhráč se sedmičkou má 11 HP, nepřítel je na jednu jeho ránu, tak tam s pětkou prostě vjedu a nechám se trefit - pokud to dobře dopadne, přežiju i já, i spoluhráč a soupeř je v křemíkovém nebi. A i když mě zabije, tak furt je lepší obchod pětka za semičku, než sedmička za sedmičku. A plno jiných situací. Ale jo, takových, co by vždycky chtěli nejšilnější tank je dost. Dokonce tolik, že prostě nemůžou bejt všichni nahoře :)

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

Tvůj předpoklad je ve zkušených a týmových hráčích, což v náhodných bitvách potkáš opravdu zřídka ;( A taky to předpokládá že soupeř je trotl. Být všichni vyrovnaní, tak je ti ta pětka celkem k ničemu. Nevím jestli se dávají expy jen za zásahy, ale když se středním tankem ani nepenetruju, tak se xp blbě sbírají, když to ani není scout (britská větev).

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Ja chci tank, kterej ma s nejlepsim dostupnym delem sanci na rozumnou vzdalenost prostrelit alespon v jednom miste lehky tank :) Takovej mi uplne staci.

+1
+26
-1
Je komentář přínosný?

Když zmiňujete ve článku Gothic 3, nemělo by se zapomínat ani na Gothic 1, který byl taky pěkně zabugovaný. Nejhorší ze všeho byla chyba s branou vedoucí do jednoho z dolů. Pokud se jen jedinkrát hráč pokusil bránu zavřít a zase otevřít, po uložení a načtení hry již byla brána navždy zavřená. Problém je, že pokud ve druhé kapitole na problém hráč nepříjde, příjde na něj až když se do dolu musí vrátit ve čtvrté kapitole (nebo tak nějak). To už je trochu pozdě na to nahrát si předchozí pozici - pokud taková existuje. Jediné řešení je pak použít cheaty - což se ovšem navždy projeví v profilu hráče.

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

Dnes by to nebol cheat, ale moznost "otvorenia dveri v jednei arei" by ti predali ako mikrotransakciu za 0.79 dolara.

+1
+33
-1
Je komentář přínosný?

Je jen jediná možnost!!!!
Vracet ty nedodělky a požadovat zpátky peníze. Když to udělají všichni tak si výrobci snad dají příště bacha!!!!

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Neni. Preci si EULA.

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

EULA - nezájem. Nadřazený je občanský zákoník a právo na reklamaci lze omezit jen zákonem. Nikoliv ujednáním nebo varováním.

+1
-42
-1
Je komentář přínosný?

Vsetky hry mam legalne kupene cez Steam. Pockam si kludne pol roka na dobru cenu, ak sa dovtedy bugy vyriesia, kupim si ju.

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.