CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Tesla investuje do výroby Model 3 přes jeden a půl miliardy dolarů

Takový problém bych taky chtěl mít: "velký zájem o můj produkt, rozšíření výroby, zvednutí produkce a uspokojení poptávky"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A k tomu navíc jsou Tesly kvalitativně podprůměr, cenově výrazně dražší než konkurence a přesto nestíhají výrábět :-) . Sem zvědavej, jak dlouho jim to vydrží.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

vidno ze nemate ani predstavu o com pisete. Tesla vyraba 20000 aut rocne. A teraz ma objednavky na 500 tis ks. Pre porovnanie co by sa stalo v Mladej Boleslavi keby mali zvysit produkciu o pol miliona :) by ste sa posrali z toho :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Čekací doba od objednání Octavie Scout s kompletní příplatkovou výbavou (konfigurace na míru v plné palbě) se pohybuje stále v rozmezí 2 - 4 měsíců. Objednávku s platbou předem jsem uskutečnil v listopadu (2015) a vůz jsem dostal až v březnu (2016).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsem zvedav, co se bude dit az u Tesly zacne koncit zivotnost akumulatoru.

Pri cene 12.000-45.000 USD za novy akumulator se budou hromadit v bazarech Tesly, ktere nikdo nebude chtit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

parafrázuji.

"Co se bude dít, až bude vylágrovanej benzínovej/diesel motor (dpf filtr atd) končit životnost. Při ceně motoru 50k to nikdo do přestárlýho auta nedá a bude se to hromadit v bazarech. "

K té baterce. Normálně se ta stará vyndá, rozřeže na jednotlivé moduly a prodá na ebay, jako se to dělá teď. Baterie mají reálnou změřeno degradaci pod 3% ročně u tesly s nájezdem 200kkm. Náhradní díly na tesly se nedají běžně sehnat, takže ten vyjetej vrak půjde na součástky. Řídící jednotky, motory atd. Prostě jako se to dělá s auty dneska.

A jestli mi někdo prodá teslu se starou baterkou a já tam za 250 tisíc dám novou, tak to beru. Holt já bateriím od tesla+panasoniku věřím.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Velký zájem o mizerný produkt, který navíc nejsem schopen v požadovaném množství vyrábět, přestože na něj dostávám dotace a všichni mi cpou prachy předem, něco takového dokáže jenom Musk. Je to takový nástupce Jobse, marketing dotáhl k naprosté dokonalosti. V Malajsii například spočítali modelu S ekologickou zátěž podle Evropských tabulek (tady v EU se s něčím podobným nikdo netrápí) a napařili na ten těžce neekologický šrot uhlíkovou daň ve výši 15000$. http://www.straitstimes.com/singapore/transport/electric-car-tesla-slapp...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A už někdo dopočítal uhlíkovou daň na všechnu tu energii která je potřeba pro vytěžení, zpracování, a dopravení paliva? Ne? To teče z pumpy zadarmo a jen se na to dáva hrozně velká státní daň, žejo?

Mizerný produkt je takový, který se neprodává, ne takový na který je čekací doba roky. Mě se auto s 600 koni a zrychlením pod 3s nezdá tak mizerný. Ale někdo prostě potřebuje ručně šitou krávu na volantu a paubce a někomu holt stačí když to samo řídí po americký dálnici, samo to brzdí a v crashtestech to je celkem bezpečný kvůli tý ošlivý baterce.

A teď čekám, že mi tu někdo odpoví, že když propíchne baterku, tak že začne hořet a bouchat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

no jasne a benzin v aute nehoří, nafta neprodukuje žádné zlé splodiny, zpracování PHM taky přírodu nezatěžuje a uhelné elektrárny s filtry pevných částic vypustí více CO2 než elektromobil, jehož baterka je schopná zvládnout i milion kilometrů a jde recyklovat....

Hele tohle nemá smysl řešit. Já takové komentáře rádoby znalců čtu pravidelně. Všichni odpůrci Tesly nikdy v žádné nejeli a hlavně na ni nemají tak jen nadávají jak je to špatné...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zamyslel jste se někdy nad účelem automobilu, aneb kudy vede cesta má?

Upřímně bych vás chtěl vidět zdolávat 800 - 1500km dlouho cestu mimo pokrokovou městkou aglomeraci, do míst, kde lišky dávají dobrou noc. Na střešním nosiči vezete "rakev" s nafukovacím člunem, elektromotorem a morkou výbavou, která nezasmrdí celý interiér vozu, pokud potřebujete vylovit loď odněkud z rákosí. V kufru vezete zavazadla, radiostanici, citlivé příslušenství a za autem máte přívěsný vozík se soutěžními loděmi (jede se ve dvou). Možná Octávií Scout, nebo obecně Škodovkou v 2.0 TDI 4x4 pohrdáte, ale to auto vás odveze až k vodě, přes bahnité nebo lesní cesty do kempu, k pláži pro spuštění a na jednu nádrž dojede daleko, nechá vás "cucat z nádrže" když udeří příroda při nekonečném čekání (kolapsu) na silnici. Vydržíte celou noc stát někde na dálnici, v horách, ... protože spotřeba paliva nezávislého topení není ani litr za hodinu.

Možná to vaše osobní mínění nepochopí, ale auto by mělo zůstat především účelným dopravním prostředkem, než nástrojem politiků a ekologických idealistů. Předpokládám, že pár hodin klepání kosy někde na silnici, v pořádných mrazech, by vás rychle přesvědčilo a mazal byste se ohřát k autu na fosilní paliva, protože Rychlá Rota, Iron Man, ... vás z toho nedostanou a obvykle se tyhle věci stávají mimo bezínky a dobíjecí stanice.

Na víkend se chystám na závody, zkusím si na váš názor vzpomenout a rozhlédnout se po elektromobilech a zásuvkách (dobíjecích stanicích). Závody s mezinárodní účastí, kam se tradičně sjíždí celá Evropa s pestrým zastoupením všech aut, od žigulíku po meďáky gls ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja nerikam ze elektromobil je jedina spravna cesta. Nikdy jsem se ho skalne nedrzel. Aktualne mam nove auto na LPG, protoze jsem ekonomicky smyslejici clovek a elektrina nema smysl. Ano jsem rad ze mohu natankovat za par minut a ujet zase par set kilometru za cenu ne o moc vyssi nez ma elektricke vozitko. Nicmene vam klidne reknu, ze byt tu moznost za stejnou cenu jako novy LPG vuz koupit elektromobil (i ten leaf s dojezdem 150-250 by stacil) tak jdu do nej. Jezdim kazdy den, ale jezdim kratsi trasy. Schvalne jsem se koukal do gps knihy jizd... a mam prumerny denni najezd 53km, tj tesne pod 20000km rocne. Pokud vynecham nejdelsich 12 jizd za posledni rok, tak jsem se vzdy denne vesel do 150km. Pro me by to bylo treba dobre a ja bych to bral. Potom jsou ale ruzni obchodnici a lide kteri jezdi autem prakticky stale dlouhe trasy a dalnice a neni problem mit denni prumer i 10x vyssi... pro takoveho cloveka je diesel dobra volba a pokud chcete byt setrnejsi k prirode benzin/lpg/cng je lepsi, ale na cng pozor, protoze ma velmi spatny dojezd (jako elektrika) a malo cerpacich stanic (rekl bych tak odhadem stejne malo jako tech nabijecich, ale elektromobil jde nabit z kazde zasuvky... to cng natankovat nejde)

Ja tedy nic proti spalovacim autum v zasade nemam - sam jsem je mel a ted jsem si koupil dalsi. Nemam jen na zaryte odpurce elektrickych aut, kteri jen nadavaji. Co me posledne rozesmalo bylo srovnani Octavie 1.0 TSI s Teslou model S, kde srovnavajici porovnaval spotreby a ukazal, ze ta Tesla vlastne neni zas az tak usporna. Jenze porovnavat auto s motorem o max vykonu 85kW / 200Nm s 310kW / 600Nm neni uplne normalni. Nejvtipnejsi bylo, ze porovnnaval realnou spotrebu majitele tesly s papirovou spotrebou pidi motoru octavie, ktery si pri normalni jizde vezme stejne 6-7.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak elektromobil ještě nedáno nebyl moc rentabilní oproti benzinu / naftě. Když Tesla stála 3m, tak s autem za 1,5m je na tom člověk stále líp.
Řekněme nájezd 300 000 při spotřebě 8l/100, cena 30Kč/l
To je béňo za 720 000,-Kč
Když vezmeme v potaz někoho, kdo víc jezdí, třeba 40k ročně, tak je to 7,5let.
Pokud započteme servis, tak rovnou řeknu, že strejc má najeto 300k se superbem a posrala se za tu dobu na něm snad jen jedna věc za pár směšných kaček.
Samozřejmě je třeba započítat olej a další věci. Každopádně ten Superb stejně nestál 1,5m, ale v té době nějakých 600k.
Dále je třeba započítat cenu el., ta není také zadarmo a Tesla myslím skončila u nových zákazníků s el. doživotně na supercharger stanicích zdarma.

Dnes, když Tesla přichází s Modelem 3, který začíná na 1m, tak už se ten rozdíl začíná krátit, ale stále to nebude nějak ohromně rentabilní.
Zatím je to pro fajnšmekry, který mají rádi ten pojezd, akceleraci atd. a jsou případně i technologický fandové.

Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A kolik procent populace ČR takto využívá auto? A jak často? Ze svého okolí znám jen Slováky, co jezdí domu na Slovensko a pak pár šéfíků na mega služebky do Německa, které postupně ustávají a raději dávají přednost něčemu jinému (letadlo nebo vlak), než se nějaké dálky trmácet autem.
Dokonce i kolega, co jel na týden na dovolenou autem (okruh Německo, Rakousko, Praha), nejezdil denně takové vzdálenosti.
Pokud je vaše výtka v dojezdové vzdálenosti, tak ok, tak napište, že vám to nevyhovuje, protože často jezdíte šílený štreky.
Jinak elektromobil je budoucnost, jen je otázkou, jak ho živit. Zatím jsou nejlepší baterie, budoucnost ukáže, co přijde dál. Každopádně elektromobil řeší jak splodinové emise, tak hlukové. Oboje jsou hodně důležité, hlavně pro města. Dokážete si představit, jak by třeba byla tichá Praha, i jiná města, kdyby tam byly jen el. auta? Navíc v kombinaci s odhlučněnou vozovkou? A jak by to hned líp vypadalo, kdyby nikde nemusely být ty hnusné protihlukové stěny?
Vodíkový pohon je mrtvá věc a vodíkové články jsou zatím sakra nerentabilní věc.

Já bych si klidně Teslu rád pořídil. Maximum, co jezdím, je týdně 150km jedním směrem a za pár dní 150km zpátky. Několikrát do roka pak 300km jedním směrem a za dva dny zpátky. Nic delšího jsem nikdy v privátu nejel. Ideál. Tohle Teslička se 75kWh zvládne v klídku i v zimě.
A to nemluvím o tom požitku z jízdy, kdy těžiště je sakra dole, drží to jak přibitý a akcelerace na hodně dobré úrovni.

Zdar Max

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kladete mi otázky, které byste měl směřovat na osoby zabývající se statistikou, nebo průzkumy. Navíc moje výtka se netýkala výhod, či nevýhod, ale předčasnému protlačování něčeho, co má do plnohodnotné náhrady hodně daleko. Abych byl upřímný, to poslední co mne při nákupu auta zajímalo jsou statistiky knihy jízd a veřejné mínění. Za své vlastní peníze s ohledem na osobní potřeby a jestli Vy, nebo kdokoliv jiný, jezdíte odlišně je mi úplně jedno. Vám také ... když jsme u té upřímnosti.

Kdyby Škodovka nabízela Kodiaq, pravděpodobně bych dnes jezdil v SUV. Místo toho spokojeně jezdím s koncernovým kombíkem v tédéičku s plastovou ochranou exponovaných částí, vylepšení elektronických systému se zvýšeným podvozkem s vyšší průjezdností bez odírání. Na nějaké sportovní řidičské ambice nemám správný věk, zaplatil jsem si za veškerou výbavu (asistenční systémy, navigaci ... ) a spokojeně si užívám komfort během cestování. Pohodlné auto s praktickým nakládáním a velkorysým úložným prostorem, kterému nechybí v podstatě opravdu nic. Bytostně mi vadí snižování motoru, uměl bych si představit třílitrový šestiválec ale spokojím se i dvoulitrovým Scoutem, jezdí opravdu moc dobře a hlavně pohodlně a má dost síly, aby odvezl až k vodě Tirpitze* o třech lidech v autě. Závodní loď se vejde se vším všudy i do kufru. Dvě nikoliv. Opravdu se nezabývám jak jezdíte vy, nebo kdokoliv jiný, ale to ještě neznamená, že by měl každý jezdit s 6 litrovým teréňákem po Praze.

Jiný člověk, jiné priority a nemám problém s odlišným názorem, pouze si nemyslím, že doba elektromobilů a odhlučněných silnic nastane v dohledné době. Štvou mne lidé, kteří kopou za ideální svět bez ohledu na realitu. Navíc po Praze jezdím sockou - pro mimopražské mhd, protože je to prostě rychlejší, bezproblémové a auto tahám jen když něco potřebuji naložit a popojet.

--------------
* Samotná loď měří v přepravní velikosti 238cm (oddělitelná záď obsahuje systém proti potopení s PVA inicializací, nosným lanem napojeným na bóji uchyceného na kýlový nosník, který během přepravy slouží pro uchycení zadního kurtu) s hmotností 109kg (251cm/139.86kg/162.0364kg). Další dva metráky váží samotný přepravní nosník s vypouštěcím navijákem, kolejnicovou dráhou a dalším příslušenstvím např.: zvedákem nástavby pro přístup do nitra lodi. K tomu vozím 6 nárazu odolných kufrů (beden), které chrání dva hasící přístroje, 40 litrů paliva a další provozní kapaliny, tlakové láhve pro nouzové boční nafukovací vaky, baterie pro oba boční elektromotory, náhradní díly a nářadí. K tomu slouží standardní hliníkový přívěsný vozík s plastovou odnímatelnou střechou. Dostat ho na vodu dá opravdu práci, ale stojí to za to :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Takže pokud vy tvrdíte, že elektromobily nejsou připraveny/nenastal jejich čas, že mají malý dojezd + další výtky, tak je to ok.
Ale když já tvrdím, že pro velkou část lidí jsou to irelevantní požadavky, tak se mám obrátit na osoby zabývající se statistikami?
Ok, v tom případě je jakákoli další diskuse zbytečná.
Zdar Max

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Elektoromobil se soucasnym zdrojem energie neni nahrada automobilu se spalovacim motorem.

Kde si trebas predstavujes, ze to budes nabijet, kdyz jsi rad ze vecer pred barakem najdes misto k parkovani ? Auto se spalovacim motorem muzes nechat pres noc kde chces, nabijet se nemusi.

Je nutne vynalezt aspon clanek, ktery nabijes doma, dones ho do auta a cely den na nej jezdis. Ne akumulator za 200.000 Kc, ktery zpusobi ze elektromobil po skonceni zivotnosti akumulatoru od vyrobce bude nepouzitelny, protoze bude jednodussi koupit nove auto.

Lidi elektromobily kupuji, dokud na ne jsou dotace. Jinak po nich ani pes nestekne.

Je nutne vymyslet jiny zdroj energie, nez na bazi lithia, ktere je nutno vytezit a zpracovat a pri jehoz vyrobe vznikaji toxicke latky.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Fakt si myslíš, že je kupují kvůli dotacím? Vždyť i s dotacema vycházejí dráž a jsou oproti klasickým autům stále nerentabilní. Aspoň teda co jsem kdysi četl výšku dotací. Ale je možné, že mám zastaralý zdroj informací, můžeš sem tedy klidně něco postnout.

Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hm, koupit si auto za milion abych za týden ujel 300km, tak to dává smysl ..
Ale na druhou stranu je to velmi, ale velmi ekologické ... :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To jsem nenapsal, mluvil jsem o nejdelších trasách, které dělám za jeden den.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale z tohodle to tedy znělo úplně jinak ..
"Maximum, co jezdím, je týdně 150km jedním směrem a za pár dní 150km zpátky."

Nicméně je to jedno, problém není ani tak dojezd e-aut ale čas nabíjení a to je fakt vážně pruda.
Já, přestože mám dům a celkme máme doma tři auta bych je tedy nerad každý den neustále nabíjel a děsil se toho, jestli se na ten omezený příkon dokážou nabít.
Dopředu vím že ne.

Navíc přemýšlet jestli tam kam chci jet opravdu dojedu a mít stále ještě k tomu rezervu kdyby náhodou, tak to ani náhodou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k tomu, že jsem reagoval na kritiku kritiků:

"Hele tohle nemá smysl řešit. Já takové komentáře rádoby znalců čtu pravidelně. Všichni odpůrci Tesly nikdy v žádné nejeli a hlavně na ni nemají tak jen nadávají jak je to špatné..."

s výše uvedenými důvody, proč mne prozatím elektromobil nechává chladným. Překvapivě se s problematikou dobíjení setkávám dnes a denně. Ve zkušebním provozu máme několik desítek hybridních větrných turbín (Darrieus-Savonius) včetně měničů, střídačů řídících jednotek, baterií i fotovoltanických článků, které dohromady tvoří prototyp moderní domácnosti. Aktuálně jsou testovány v 5ti zemích EU a Švýcarska. V Dánsku jsme schopni vyrobit přebytek energie, která slouží k dobíjení elektromobilů a protože se jedná o lokální zdrojovou síť, není nutné řešit další nákladné rozšíření sítě. Vypadají např.: jako pouliční lampy, montují se i na střechy domů ... a překvapivě fungují i jako větrné pumpy pro elektromobily, které dobijí automobil za několik hodin s ohledem na minimální náklady instalace a hlučnost celé soustavy. Dají se postavit prakticky kdekoliv. Největším problémem nejsou technologie, ale vymaštění ekoteroristé. Ostatně o zkušenostech a problémech jsem se trochu rozepsal:

http://cdr.cz/clanek/ve-velke-britanii-bude-zakazan-v-roce-2040-prodej-a...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"uhelné elektrárny s filtry pevných částic vypustí více CO2 než elektromobil, jehož baterka je schopná zvládnout i milion kilometrů a jde recyklovat"

Myslis ty uhelne elektrarny, kterych budes muset postavit 2x tolik, abys vsechny ty Tesly zvladal nabijet ?

Hromadny prechod na elektropohon zname zdvojnasobeni spotreby elektriny - a tu je treba vyrobit.

Akumulatory do Tesly jsou povazovany za ekologicke jen proto, ze tu spinavou praci udelaji Cinani a toxicky odpad si vypousteji do svych rek. Samozrejmne fabrika, ktera montuje akumulatory z dodanych clanku je take ekologicka. Ale tezba lithia a jeho zpracovani v Asii neni.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Hromadny prechod na elektropohon zname zdvojnasobeni spotreby elektriny - a tu je treba vyrobit."

Ve skutečnosti by to bylo tak 10-15% navíc, bavíme-li se o osobní dopravě v českých podmínkách.

"Akumulatory do Tesly jsou povazovany za ekologicke jen proto, ze tu spinavou praci udelaji Cinani a toxicky odpad si vypousteji do svych rek."

Podle téhle logiky ("nekupujte nic, co Číňani vyrábějí 'špinavě'") byste nemohl koupit polovinu věcí na trhu. Mimochodem, zrovna akumulátorů do Tesly se tento argument týkat nebude, alespoň dokud Tesla nepostaví vlastní továrnu v Číně (a to úmyslně horší, než tu v USA).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tesla má především problém v tom, že čím víc aut vyrobí, tím víc prodělávají ...
A nepomůže tomu ani GigaFactory ani zvýšení výroby.
Prostě materiálově je to strašně drahé (baterie) a v žádném případě takové auto nemůže být za normálních podmínek konkurenceschopné běžným spalovacím vozidlům.

Jen pro něvěřící tomáše, opravdu si někdo myslí že výrobce dokáže o tolik stlačit cenu auta když z výroby 100 000 aut za rok přejde na milion ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1) firma, co se rozjíždí a značně navyšuje výrobu nebývá zrovna v plusu a bere si na to půjčky. Tesla si na to bere investory. Vyrobit 2x více aut za stejný čas prostě vyžaduje nemalé investice.
2) cpou šílený prachy do vývoje, viz baterie i jejich elektrárny
3) minulý rok byli jednou v plusu :).

Ohledně snížení nákladů s navýšenou výrobou, ano, jde náklady sundat hodně dolu. Nevím, jak na tom byly nehospodárně předtím a jak jsou na tom teď. Každopádně nevím, jak si kdo co představuje, ale navýšení výroby neznamená, že se postaví druhá linka, nebo že na té stejné se protlačí více aut.
Vždy to nese další a další optimalizace.
Zdar Max

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jen pro zajímavost, TESLA investuje dalších 1.3 miliardy $, což je cca 33 miliard Kč.

Je to neskutečná částka na to, že zatím vyrábějí 10 000 aut za rok. Pokud by se to přepočetlo na jedno auta za rok, tak by to navýšilo jeho cenu o neuvěřitelných 3,3 milionu.

Pokud jich vyroběj desetkrát tolik (100 000) navýší ta investice jedno auto "jen" o 330 000 kč.
Pokud jich vyroběj stokrát tolik (1 000 000) navýší ta investice jedno auto "jen" o 33 000 kč.

Myslíš si že alespoň u tuto částku dokáží zlevnit výrobu ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi takhle, dřív stála kWh přes 200USD, nyní stojí kolem 165USD (to je na auto rozdíl 3000USD) a plánují to stáhnout pod 100USD.
Toto osobně nevidím moc reálně, jelikož kobalt i lithium jde skokově nahoru, ale kdo ví.
A to jsme jen u výroby, která se zabývá bateriemi.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jinak jen pro info :
Tesla má marži 25% (přes 10% tržeb vráží do vývoje)
Škodovka má kolem 9,6%
BMW má 9,5%
Audi má kolem 8,8%
Ford 8,7%
GM 8,6%
Mercedes 7,9%
FCA 5,9%
Toyota 8%
Peugeot-Citroen 6,8%
Hundé / Kia 6%
Renault Nissan 4,7%
Seat 2,1%
Celý WV koncern má v průměru 4,5%

Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.