CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Tesla zaútočí na konkurenci levnějším elektromobilem Tesla Model E

Až to bude stát méně než "benzíňák", pak to převálcuje celý trh s auty, do té doby je to jen záležitost nadšenců (a to jsou elektromobily vývojově starší než spalovací automobily).

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

vždyť to stojí méně jak srovnatelný benziňák. Tesla model S je srovnatelná cirka s Maserati Quattroporte a to začíná na 2,5 milionech. Teslu model S P85 (ta nejlepší) je za 2,2milionu.
Výkon stejný, dojezd cirka stejný, prestiž podobná ...

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Co to je za nesmyslný argument?
1. Nebavíme se o tesla S.
2. Kolik lidí si kupuje massarati?
Musí to napřed stát do 300 000kč respektive model "do města" do 200 000...

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

a proč by to napřed muselo být pro chuďase? Nejvyšších marží se dosahuje na luxusním zboží. Výrobce by byl sám proti sobě, aby z toho udělal úplnou masovku. V tu chvíli by mu nezbývaly peníze na vývoj.
A navíc by se těmi levnými modely celý trh s elektromobily shodil. Kvůli ceně by to mělo horší baterie a jednodušší elektroniku -> kratší dojezd, vyšší poruchovost. Předpokládejme, že by se toho prodalo jako např. Fábií -> nedostatek baterií, dlouhé dodací doby, kolabovala by rozvodná síť ...

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

Řeknu Vám novinu, chuďas si nemůže koupit ani to auto za 200 000kč, chuďas nemá často ani střechu nad hlavou. Bavíme se o tzv "střední vrstvě" to je ta skupina lidí, která je relevantní proto, aby nějaký typ výrobku obsadil většinu trhu. Vždycky vyděláte 1000x víc "mainstreamovým" zbožím, kterého prodáte miliony, než zbožím pro pár vyvolených, na kterých sice máte velkou marži, ale to je tak vše.
Můj komentář navíc jen poukazoval na to, že aby se elektromobily výrazně rozšířili a mohli nahradit spalovací motory (čemuž osobně fandím), musejí stát tolik aby je lidé měli pádný důvod (a to ve velkém) kupovat, toť vše, nevím proč do toho motáte marži...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

0 EMISE je naprosta fikce !!!

viz napr.:
Bjorn Lomborg: Green Cars Have a Dirty Little Secret - WSJ

http://online.wsj.com/news/articles/SB1000142412788732412850457834691399...

ANO vezou se na MODNI GREEN vlne

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsem jediný, komu argumenty typu "elektromobily nejsou zelené, protože jsme ještě nevypnuli všechny tepelné elektrárny, tak je nekupujte" přijdou naprosto dementní? Navíc WSJ, že. To je taky povedená instituce. :-)

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Tak nemusí to nutně stát míň než benzíňák, stačí když nabídně nějakou rozumnou návratnost investice, dejme tomu za 3 roky běžného provozu. Každopádně $30000 stále není cena (což bude určitě cena nejnižší verze), která by k přechodu na elektřinu přiměla masy. Možná nějakou střední třídu (samozřejmě spíš tu zahraniční).

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

Při jízdě i na střední vzdálenosti a nějakém tom rychlodobíjení budou tři roky zhruba doba, kdy s tím nedojedete už ani na nákup a budete muset zainvestovat minimálně pár desítek tisíc do repase akumulátoru, takže ta návratnost trochu kulhá.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

doporučuji si přečíst tento článek http://www.plugincars.com/tesla-roadster-battery-life-study-85-percent-a...

A také do té "kalkulace" zahrnout servis spalováku ... oleje, svíčky, výfuk, turbo(ta nová vydrží kolem 150-200t km), rozvody, sem tam nějaké to mrtvé čidlo (MAF, některá lambda, klepání atp.)

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

To sou nějaký totální bláboly. Zaprvé, nějaká katalogová životnost prostě nemůže počítat s jedním vadným článkem, což při tom množství je docela vysoká pravděpodobnost, že nějaký odejde. No a pak počítaj s tím, že kapacita bude stále stejná nebo co? No a není to jen o kapacitě, existují věci jako vnitřní odpor (tzn. tvrdost/měkost baterie).

Turbo, co to je? To v autě nemám. Za pět let se na autě snad krom oleje nic neměnilo a to má stop-start (tady už radši pokukuju po akumulátoru bo originál tady na trhu není).

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

Tak Tesla dává na akumulátory záruku 8 let...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k ceně si to může dovolit, že.....

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To jistě může, ale nepředpokládám, že by už dopředu měla naplánováno, že každému majiteli po 3 nebo 4 letech kompletně vymění aku pack. Spíš bych řekl, že věří, že většině uživatelů ty baterie po tu dobu opravdu vydrží v solidní kondici.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Je třeba si uvědomit co používají za baterie a že u tohoto typu se uvádí počet garantovaných nabití +-800x. Jestliže na nabití to ujede 400km tak pouhým vynásobením dostaneme naježděno 320 000km tj 40 000km ročně. Takže podle mně je to elkem reálné. Problém by byl pokud by se například nevyřešilo tohle: http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-ma-problem-vysava-baterie-jako-upir

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Jestli se ten počet garantovaných nabití týká jednotlivých článků, tak ta baterie jako celek by při správném řízení (ne řidičově, elektronickém) měla vydržet podstatně déle.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

:D

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

"Zaprvé, nějaká katalogová životnost prostě nemůže počítat s jedním vadným článkem, což při tom množství je docela vysoká pravděpodobnost, že nějaký odejde."

Ach, kdyby tak jen existovaly způsoby, jak inteligentně řídit provoz baterie v nezávislých modulech pomocí nějaké té chytré elektroniky... :-)

(Navíc ono je to tak trochu podobné se solárními články, jelikož se teď ukazuje, že i přes dvacetileté záruky jich po třiceti letech jich je >99% fyzicky funkčních a že dnes koupený neošizený panel možná poslouží skoro půl století s degradací menší, než se původně čekalo, a s výjimkou lokací, kde je poměr výkon/zábor klíčový (střechy?) v zásadě nepotřebuje výměnu. Třikrát hurá pro konzervativní odhady životnosti!)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A ono je trochu rozdíl baterie a křemíkový článek. A životnost těch panelů byla definovaná minimálně na 30 let. Ale záruka byla cca na 20 let, že neklesne výroba elektřiny panelu po 20 letech pod 80%, protože s časem tento článek vyrábí méně a méně elektřiny. A po takových 30 letech může být třeba už jen na polovině původní kapacity :-)

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Ve skutečnosti se ta záruka dnes dává na funkčnost článku (absenci katastrofického technologického selhání typu zkratu nebo vniknutí vlhkosti) plus definovaný výkon po nějaké době. A ty dnes již třicet let staré panely určitě nebyly prodány se zárukou dvacetiletou - třeba tady (http://www.nrel.gov/docs/fy12osti/51664.pdf) se na straně 10 můžete podívat, jaké záruky na moduly se dávaly v průběhu posledních 30 let.

"A po takových 30 letech může být třeba už jen na polovině původní kapacity :-)"

No tak to se rozhodně nestane, protože i dnes najdete dvacet nebo třicet let staré panely, které ještě dnes v zásadě splňují původní specifikace (viz třeba http://www.energimyndigheten.se/Global/Forskning/Kraft/Performance%20of%...). Ztráta 20% je poměrně konzervativní, až pesimistický odhad. Ta katastrofická selhání jsou ekonomicky výrazně horší problém (i kvůli nevyhnutelné ceně za práci při opravě, například).

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

No a daji se vubec u nas nekde nabit? a budou menit vubec baterie pokud se objevi lepsi technologie? Nejsem si jisty ale nekde na diit byl clanek o bateriich ktere se extreme rychle nabiji.
Treba by nebylo na skodu kdyby misto baterie byl v autech mali jaderny reaktor (menilo by se jen palivo) ale bouzel lide tento druh elektriny nedokazi regulovat (najezd 1 bloku jaderne elektrarny trva priblizne 3 dny a jeho vypnuti take podobne). Ale tady by zas byl problem uskladneni odpadu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Co jsem koukal tak na rozumné nabíjení je třeba 400v a pak to stíhá za 9h jinak nouzově i 230v (déle jak den). A mají i nějaké turbostanice do 2 hodin...

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

To by mě zajímalo který trotl mi za tuhle jednoduchoi informaci, vycházející z dat výrobce, dal -...

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Vyrobce primo na svych strankach (http://www.teslamotors.com/en_EU/supercharger) uvadi 20 minut na 50%, 40 minut na 80%, 75 minut na 100% (ikdyz ze zkusenosti bych to tipnul spise na 80-90 minut na 100%, ale ty predchozi udaje plati.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Mate spatne info... Tesla Model S verze 85kWh se z 400V zasuvky (3*32A) nabije za 4 a pul hodiny. Ze SuperChargeru na 80% za 40 minut. Vim to, protoze jsem to uz mnohokrat zkousel :-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Na otázku v první větě: Já. Co bych s tím dělal? Jedině to dát rovnou k ekologické likvidaci - a ještě bych musel platit odtah.

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

Dojezd Tesly je řekněme mezi 300-420km. Počet nabíjecích cyklů Li-ion baterií je 300-700.
Takže worst case scenario je životnost 90 000 km, opakem je 300 000 km. Nějaký průměr je tedy kolem 200 000 km. To nevychází až úplně tak špatně.
Nicméně otázkou je životnost v letech. Pokud vydrží alespoň 10 let..

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

200k km za auto, které nestoji 100-200 tisíc kc je vazne katastrofa :-(
Do toho tu mam problém typu : Jezdim obvykle trasu 200-300km. Prijedu tedy domu a mam polonabitou baterku. No stejne ji musim dobit, protože nemohu riskovat, ze zustanu viset uprostřed cesty.
Tech technologických problému je ještě dost, především ty dnesni baterie je katastrofa.
ALE !!!
Tak to musí byt! Nikdo nikdy neprisel s motorem, co zere 5 litru a ma vykon 100 koni hned na zacatku. Na zacatku byly spalovaci motory nesrovnatelne horsi, nez dnes...A pak se to vyvinulo.

Stejne tak se budou vyvíjet elektromobily. Budou se vyvíjet baterie, cely vyvoj bude trvat, a bude stat priserne prostředky, které zaplati ti, kteří si koupi tyhlety dnesni "kramy" a diky tomu se jednou dočkáme neceho, o cem dnes vůbec netusime. VZDY to tak je. Nikdo nespadne hotova super věc hned z nebe. Nakonec i ty první atomove bomby byly uplny cajicek oproti dnesnim atomovym bombam..

A ještě jedna věc. V TOP GEARu řekl jeden clovek jednu velmi moudrou věc : Elektromobily zachrani benzinove automobily, stejne jako automobily zachranily kone. Když se prechazelo z konkych povozu na automobily, tak se rikalo, ze diky tomu uz kone nebudou potřeba a tak dojde k jejich vyhubeni. Armada nebude potrebovat kone, na dopravu nebudou potřeba kone...No, ale diky tomu dnes mame kone téměř ciste pro zabavu, pro radost, a také se k nim podle toho chováme. Pecujeme o ne a mají se dobře. Narozdil od takového armádního kone, co sel do války...
A stejne to bude s auty na benzin a podobne. Budou prekonany, nahradi je nejspíše elektromobily, ci něco jiného, ale to je nezahubi, naopak. Lide se k nim zacnou chovat hezky, budou je mit ciste pro zabavu a budou se mit dobře :-)

Takze rikam - super, ze takove Tesly existuji, ze to nejaci magori kupuji...jen tak dal...Ja bych si to teda nekoupil, ale jednou, jednou urcite

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

No tak baterky se vyvíjet budou snad intenzivně dále, díky tomu, že se používají prakticky ve všem. Ale takový elektromobil je vývojově starší než automobil se spalovacím motorem...A nemyslím si že by v takových elektromotorech byla až taková rezerva v účinnosti. Jediné co může jít se spotřebou dolů je ta elektronika v tom autě. Ale třeba na takovém topení neuspoří nikdo nic.

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Nemam na mysli účinnost motoru, ale kapacitu baterii. Troufam si tvrdit, ze dodnes tu nebyl nejaky extremni tlak na zvysovani kapacity baterii v takovem velkem meritku. Jiste, elektronika, mobily, notebooky...ale to jsou jen drobnosti, jde to kupředu,ale nic moc extra.
Do tech Tesel se cpe to nejlepší, co mame, a presto to není zadna hitparáda. Jo, az se oproti soucasnemu stavu kapacita baterii zvysi rekneme 5ti nasobne za současného poklesu hmnotnosti taktéž, tak to uz zacne byti zajimave..A ono to prijde, nebojim se, ze ne.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Z principu to není možné, tekuté palivo je energie skoro v nejčistší formě, kterou lze přeměnit v jinou energii s relativně malou ztrátou navíc s okamžitým a snadným doplněním. Na této planetě neexistuje energie která tomu může konkurovat. Prostě dokud nedokážeme jednoduše rozbíjet jádra atomu, či je naopak slučovat nic nedokáže tuto energii nahradit.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Energie v nečistší, formě? Kam na tyhle hlody chodíš??

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

Nechci být příliš velký pesimista, ale uvěřím spíš miniaturnímu atomovému reaktoru, než zvýšení hustoty energie v akumulátorech na pětinásobek. Otázka taky je, co z těhle dvou věcí by bylo méně nebezpečné.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Neříkám, že je to super. Dokud se výrazně nezvýší kapacita baterií a nesníží cena, tak elektromobil bude jen doménou pár bohatých. Navíc se to v této podobě vůbec nevyplatí.
Kdybych si koupil normální auto za 500kKc, tak za tech zbylych 1.5MKc muzu najet na bezin/naftu ~600kkm.
A to nepocitam, ze elektrika na nabijeni baterii taky neco stoji, baterie vydrzi mozna sotva 5 let (tj. dalsi obrovska investice), dale zatizeni zivotniho prostredi vyrobou a likvidaci baterii, atd..
Kdysi jsem tomu hodně fandil, ale realita je prostě zatím někde jinde..

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

Nemôžete porovnávať auto za 500k Kč s Teslou - to cca 5 m luxusná limuzína.
Na baterky v Tesle je záruka 8 rokov, pri 85 kWh modeloch, bez obmedzenia km. Elektriku máte, pri tých istých modeloch, zdarma (resp. v cene) - ak budete nabíjať na ich Superchargeroch. V ČR nie sú, ani nie sú v dohľadnej dobe plánované, v Nemecku a Rakúsku sú, prípadne budú.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ackoli maloobchodni cena 85kWh LiFePO4 baterie je zhruba 760-850 tisic Kc, je realne se domnivat ze automobilka, ktera dela desetitisice aut rocne se dostane na nizsi cenu kolem 500-600 tisic Kc. V aute za 2 a pul milionu mi to neprijde tak strasne moc... Navic zaruka na 8 let a neomezene ujetych km je dost dobra pobidka... V USA je treba typek co ma najeto pres 130.000km a zatim mu to ukazuje pokles kapacity asi o 5 %.

Navic porovnavat auto za 500 tisic s Teslou je uchylnost, se kterou muze konkurovat uz jen autoforum.cz :-)

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

Tak nejdriv se myslelo, ze nova Tesla "pro chude" se bude jmenovat Model C. Pak Elon Musk v nejakem rozhovoru ve srande rekl, ze kdyz uz maji model S a X, ze novy model bude E a vsichni se toho chytli. Ale co vim, tak E to nebude. Bude to bud C jak to melo byt puvodne, nebo se spekuluje o Y.

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

Velice zajimavy dokument "Who Killed the Electric Car?" ktery ukazuje proc uz pred dvaceti lety bylo pro GM vyhodny sesrotovat veskery vyrobeny elektromobily a ne neni to o tom ze jsou ty auta k nicemu, naopak, narusuje to zisk ropnym magnatum.
http://www.csfd.cz/film/225582-kdo-zabil-elektromobil/

Co takhle Skodovka z roku 1944 na elektrinu
http://www.youtube.com/watch?v=2nbuUbXIXws
Nebo ElektroSkodovka z roku 1992 ktera se u nas neprodavala a vse smerovalo do Svycarska
http://www.electroauto.cz/skoda.html
No a proc se zase odklada seriova vyroba dnesnich skodovek?? ROPNA LOBBY

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ja bych ani nepodcenoval CIA, Zidy a Astara Serana.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Proč je tolik POLOPRAVD kolem elektromobilů ???

NULOVÉ EMISE je naprostá fikce !!!

viz napr.:
Bjorn Lomborg: Green Cars Have a Dirty Little Secret - WSJ

http://online.wsj.com/news/articles/SB1000142412788732412850457834691399...

video fox business

The Dirty Little Secret Behind Electric Cars?

http://video.foxbusiness.com/v/2226612790001/the-dirty-little-secret-beh...

ANO vezou se na MODNI GREEN vlne ale prece se nemuseji tlacit polopravdy !!!

+1
-31
-1
Je komentář přínosný?

Elektromobily mají spoustu výhod.
Levná energie, navíc "obnovitelná".
Jednodušší konstrukce (když do toho nenaperou zbytečnou elektroniku).. (člověk by řekl že by měly být elektromiby valice levné..)
A jednu velkou nevýhodu.
Akumulátory...
Ty nulové emise jsou jen módní vlna. Emise budou vždy, jen se do přírody vypustí jinde než na silnici...

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

No, jednoho dne ty emise nulové klidně být můžou - není racionální důvod, proč by vůbec měly existovat, a s elektromobily to nijak nesouvisí. Ale pokud jde o tu cenu elektromobilů, někde jsem četl, že je v servisech prý nemají rádi, protože se ukazuje, že jsou výrazně bezporuchovější.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Polopravdy to až tak nie sú. Nulové emisie majú - z vozidla nejde nič. Samozrejme, že elektrárne emisie produkujú, ale treba vziať do úvahy aj to, že elektrárne nemusia byť len uhoľné či plynové, ale aj vodné, jadrové či veterné alebo slnečné. V Nórsku, napríklad, kľudne môžu vyhlasovať o nulových emisiách, keďže 98 % energie v Nórsku ide z vodných elektrární. Atď. Navyše - lepšie vyčistíte pár komínov elektrární najnovšími technológiami, než to isté spravíte s miliónmi áut. A zatiaľ čo elektrárne sa bežne v mestách nestavajú, autá vám smrdia rovno pod nosom najmä v mestách - s odpovedajúcimi vysokými koncentráciami emisí.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

doporcuji si dobre precist ci poslechnout argumenty Bjorna Lomborga

scita celkove emise co produkuje: vyroba automobilu + vyroba akumulatoru + provoz ... ... ...

a dochazi pro nekoho k PREKVAPIVEMU zjiseni :o

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

Ehm ... a sčíta tam aj také veci ako náklady na geopriezkum, ťažba ropy, zamorenie územia ťažbou prípadne haváriami tankerov, politické a ekonomické dôsledky ťažby ropy, náklady na prepravu ropy ... Všetko stojí peniaze a hlavne energiu ... Keď sme už pri tom porovnávaní ...
Padol tam argument o ťažbe lítia na baterky - viete vôbec, že baterky nie sú hlavným použitím lítia? Je to sklársky a keramický priemysel ...

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Jsem rád že jsou tady elektromobilly, čím dříve tady jsou, tím dříve zaniknou jako slepá cesta. Podle mě je jedíná správná cesta, jezdit na plyn a doma topit elektřinou.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

aaaa, topit elektrinou a jezdit na plyn?? Spis presne opacne!
Zatimco pri jizde na elektrinu muzete mit ucinnost blizkou 80-90% (zalezi na zdroji elektriny), pri jizde na plyn se vam o tom muze jen zdat (bez ohledu na zdroj plynu). Stejne tak pri topeni plynem muzete mit ucinnost nekolikrat vyssi nez pri topeni elektrinou (obzvlast pokud nejprve spalite plyn nebo uhli na vyrobu samotne elektriny).

+1
-26
-1
Je komentář přínosný?

Tak několikrát asi těžko (když má mít ta elektřina tak vysokou účinnost u motoru těžko bude mít menší u topení). A to ani nemluvím o fíglu jménem tepelné čerpadlo......

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Srovnávat účinnost stroje konajícího práci (elektromotor) a energetickou účinnost tepelného stroje (topení) je poněkud mimo mísu. A o fíglu jménem tepelné čerpadlo opravdu raději nemluv, tam se účinnost počítá tak, že s částí energie se pro jistotu vůbec nepočítá :-)

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo tady ty dvě zařízení přímo nesrovnává, jen je nesmysl si myslet že elektřina bude při topení hůř vyžitelná a jestli toho dosáhnu tepelným čerpadlem tak proč ho neuvést.....

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.