CDR.cz - Vybráno z IT

Tomáš Plch o tvorbě vlastní umělé inteligenci v Kingdom Come: Deliverance

Během návštěvy herního studia Warhorse jsme mimo Dana Vávry vyzpovídali také šéfa umělé inteligence v nové RPG Kingdom Come: Deliverance. Prozradil nám, proč si studio vyvíjí vlastní AI, v čem budou postavy oproti jiným hrám speciální a mnoho dalšího.

České herní studio, které dokázalo na Kickstarteru získat 36 miliónů korun pro svou novou RPG pecku Kingdom Come: Deliverance. Tak vnímá většina lidí Warhorse. Vydali jsme se proto přímo do studia a promluvili jsme si s hlavním představitelem Danem Vávrou.

Ve druhém dnešním rozhovoru však nahlédneme pod pokličku umělé inteligence hry, kterou nás provedl Tomáš Plch, šéf týmu AI ve Warhorse. Umělá inteligence by totiž měla v připravované hře přinést hráčům naprosto nevšední zážitek.

Pokud půjde všechno podle plánu, jednotlivé postavy ve hře budou mít vlastní "život", který se během hry přizpůsobí změnám. "Pokud Pepa hrával s Frantou karty v hospodě a Franta večer nepřijde, protože ho hráč zabil, Franta nebude hrát s prázdným místem, ale sežene si jiného parťáka. Nebo si dejme tomu dá víc piv a opije se, protože se bude nudit," dává příklad reakce postav na změny Tomáš Plch. "To bychom chtěli, aby byl svět dynamický a plastický. Na druhou stranu se to může na v mnoha situacích zvrtnout. Pokud hráč pozabíjí celou vesnici, tak co s tím?" dodává.

Umělou inteligenci by měla mít i zvířata včetně denního cyklu. Ve hře tak najdeme noční a denní zvěř, kterou třeba nepotkáte během jejich spánku. Celý svět tak klade velký důraz na realističnost a současně na to, aby jednotlivé NPC postavy a zvířata dávaly v prostředí smysl. Zemědělci se budou chovat jinak za různého počasí a lovec nepůjde do lesa lovit za tmy. Postavy také budou reagovat na předměty a v nich ukryté kusy informací.

Tagy: 
Zdroje: 

Vlastní

Jiří Moos (Google+)

Jirka Moos je redaktor CDR.cz a DIIT.cz, kreativec se smyslem pro humor a také blázen do zabezpečení IT systémů. Vede bezpečnostní týdeník CDR Security Update a v současné době řeší marketing a redakční spolupráce CDR/DIIT.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Tomáš Plch o tvorbě vlastní umělé inteligenci v Kingdom Come: Deliverance

Sobota, 26 Duben 2014 - 10:33 | Pet | kedy bude rozhovor s Michalom Hapalom?
Středa, 16 Duben 2014 - 20:35 | petr22 | Uz to zacina pripominat Mafii II. Nekolik let...
Středa, 16 Duben 2014 - 17:19 | rman | Tak slava, tohle me vzdycky strasne bavilo na TES...

Zobrazit diskusi