CDR.cz - Vybráno z IT

PREVIEW – Ubisoft vykrádá sám sebe. Oznámil pirátské Skull & Bones a recykluje

Vydání Assassin’s Creed IV: Black Flag se neneslo jen s opěvy nad konečně vydařeným dílem jinak tehdy upadající série. Vyzdvihl jeden silný problém mezi videohrami, totiž absurdní nedostatek her s pirátskou tématikou. Ubisoft situace využil.
Skull Bones E 3 Uvodni

Ačkoliv včerejší konference Ubisoftu v rámci E3 2017 byla spíše podprůměrného charakteru, dočkali jsme se pár zajímavých herních titulů. Vyjma vysoce očekávaného Beyond Good and Evil 2 jsme byli svědky oznámení zbrusu nového titulu, Skull & Bones.

Pověste ho vejš, ať se houpá

Ubisoft údajně už od vývoje Assassin’s Creed IV: Black Flag, který nabídl ve hře jednoho hráče námořní bitvy zpoza pirátského kormidla, začal experimentovat s myšlenkou stejného systému, kterého by však byli součástí dva hráči současně. Dle producenta Arnauda Vaudoura byl tým spokojen se svým dílem, a dostal tak zelenou k vývoji samostatného titulu, ze které se posléze stal Skull & Bones.

Skull Bones 7Skull Bones 11Skull Bones 1

Po tradiční ukázce upoutávky naštěstí nabídl Ubisoft i záběry ze hry, se kterými se hráči Assassin’s Creed IV: Black Flag jistě velmi rychle ztotožní. Na první pohled se námořní lodě chovají stejně, zaměřování a základní taktiky také představují takřka totožný koncept. Vývoj Skull & Bones dostal navíc na starost stejný vývojářský tým, Ubisoft Singapore, na pomoc mu přispěchala studia Ubisoft Chengdu a Blue Byte (SettlersANNO).

Na jednu stranu lze přisoudit kvality původnímu Black Flagu, který námořní bitvy zpracovat velice sympaticky, a není tedy příliš, kam se posouvat. Na druhou stranu se nelze zbavit dojmu, že se Ubisoft jen snaží vyrýžovat herní mechaniky, které od Black Flagu nenalezly uplatnění v žádné jejich jiné hře –zejména když je Ubisoft znám pro své vypůjčování si herních prvků ze hry do hry.

Zlatá éra pirátství

Ubisoft přesto slibuje, že by Skull & Bones mělo být jedinečným zážitkem, který vedle původního Assassin’s Creed IV: Black Flag bude mít své místo: „Netvoříme žádné Black Flag 2.0, ale svoji vlastní hru. Jen jsme si vzali cenné lekce z materiálu, který jsme vytvořili v minulosti.“

Zasloužit o to by se titul měl zejména pro své multiplayerové pojetí, které otevře rozmanité moře pro nájezdy pirátských komunit. Hráči budou utvářet aliance, se kterými budou brázdit souostroví Západní Indie, a to jak v týmech pěti proti pěti, tak při nájezdech na zámožné námořnictvo korporací a království.

Skull Bones 9Skull Bones 5

Je možné, že pro otevřený svět, leč na moři, využije Ubisoft osvědčené prvky z loňského Tom Clancy’s The Division. Zde mohli hráči utvářet skupiny, ve kterých poté útočili a obírali ostatní hráče, popřípadě napadali počítačem ovládaná území ve stylu typických instancí známých z MMORPG her.

Opomenuti by neměli však být ani sóloví hráči – stejná slova ovšem padla v rámci The Division, které se ukázalo být v singleplayeru nudné a frustrující.

Simulátor pirátství

Hráči budou ve hře budovat svoji pirátskou kariéru. Na výběr dostanou ze tří tříd námořních lodí – těžkooděnou fregatu, rychlou brigantinu a dělovou šalupu. Každá loď disponuje jinými vlastnostmi a taktikami, které je nutné vzít v potaz v každém konfliktu.

Skull Bones 4

Těžkooděné fregaty jsou nebezpečné v úzkých koridorech a při střetech na nízkou vzdálenost. Unesou více poškození, a mohou tak krýt spoluhráče před nepřátelskou palbou. Brigantina je rychlá loď, která si zakládá na přechytračení soupeře, vyhledávání slabin v trupu lodi a následné poškození beranidlem ve vysoké rychlosti. Šalupa je naopak perfektní pro vzdálené souboje.

Významnou roli by mělo mít samotné manévrování s lodí, tedy napínaní a stažení plachty ve správných moment, dle aktuálního poryvu větru, popřípadě šikovné využití kotvy k ráznému zpomalení a zmatení nepřítele. K těmto slibům bychom ovšem měli přistupovat opatrněji.

Skull Bones 3Skull Bones 12Skull Bones 2

V ukázce ze hry jsme dostali možnost si prohlédnout jeden z plánovaných herních módů – tzv. Loot Hunt, neboli hon za kořistí. Vydání slibuje více různých režimů. Očekávat bychom mohli podobný vývojářský postup, jaký Ubisoft zvolil právě u The Division.

Ubisoft se momentálně připravuje na uzavřené beta testování, ke kterému se můžete přihlásit na oficiálních stránkách. Plnou verzi můžeme očekávat na podzim roku 2018 pro platformy PC, Playstation 4 a Xbox One. Mezigenerační konzole se dočkají vylepšené verze.

Zdroje: 

Diskuse ke článku PREVIEW – Ubisoft vykrádá sám sebe. Oznámil pirátské Skull & Bones a recykluje

Žádné komentáře.