CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Vytvořte z jakéhokoliv bicyklu elektrokolo! GeoOrbital nabídne dojezd přes 30 km

Jsem se leknul, že to za 6 sekund zrychlí z nuly na 100! :-)

+1
+50
-1
Je komentář přínosný?

přidat si 9 kilo na přední osu, tedy vyhodit těžiště skoro o půl metru od osy šlapek, je dost o držku.

Další věci jako spolehlivost a odolnost ani uvažovat nebudu :-)

Imho nejlepší varianta je motorek v středovém obložení a baterku pod zadkem. Byť nevýhoda je, že rekuperace je omezena (lze však rekuperovat při jízdě z energii sílu cyklisty :-).

+1
-33
-1
Je komentář přínosný?

Mit takovouhle vahu v prednim kole je IMHO dost pitomost. Snad jedine kdyz jezdi clovek po rovnem asfaltu bez der a prekazek...
Neodpruzene casti musi byt co nejlehci, aby to fungovalo dobre.

+1
+50
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je neskutečně hloupé řešení. Pokud bych už o moto-elektrifikaci kola uvažoval, pak touto cestou:
https://www.indiegogo.com/projects/add-e-simply-add-electricity-to-your-...

nebo méně elegantně, ale stále lépe:
http://www.rubbee.co.uk/

+1
-43
-1
Je komentář přínosný?

toto je predrazene sracka s mizernou spolahlivostou. Aj obe tu spominane su nezmysel. Pohon cez pneu ma velke straty. Z tych lacnych su naj motor v naboji (v zadu lepsie ale da sa aj v predu). Baterka v strede. Tu sa to da spravit za cca 300e komplet. Sam to pouzivam a je to super.
Lepsie je pohon na strede kvoli vyvazeniu.
Rekuperacia na bycikli je nezmysel. Nieco to prida ale je to fakt minimum.

+1
-41
-1
Je komentář přínosný?

A kde si kupoval/nechaval spravit, ak sa smiem opytat?

+1
-44
-1
Je komentář přínosný?

V horách typu Alpy to minimum rozhodně není. 10 km dlouhý sjezd ti na 500W motoru vygeneruje kolem 150Wh po započtení ztrát při nabíjení, což ti umožní to následně vyšlapat s až poloviční spotřebou tvé vlastní energie (a to už jde znát). Plus ušetří ti to brzdy.

Samozřejmě to vyžaduje motor v náboji, takže ideální do hor na silnice, ne do terénu.

+1
+41
-1
Je komentář přínosný?

Keby som mal ist na dlhsiu streku do alp na biku tak si zoberem 5 kilovy cestak a nie 20kilovu elektosrandu (napriek tomu ze ju mam) pri stupani ti to baterku celom pekne vystavi. A ked ti dojde tak je to to uplny fail. A povedzme si ze baterka ti pri vhodnom sposobe jazdy ked nepojdes moc rycho a po ceste nebudu kopce vydrzi 50-80km. Na kopci ju vystavis kludne za 15 km.
Tu hovorim o obycajnom elktrobiku za normalne peniaze. S uhlikovimy hitech srandami za 4000+ nemam skusenost.
Mam aj cestak bez elektriky aj horsky s elektrikou a viac menej cestnymi plastami. Na kratku trasu (+-30km) a do mesta preferujem elektriku na vsetko ostatne cestak. Ked idem do lesa tak davam povodne koleso bez motora a bateku nechavam doma. Ta vaha zabija zabavu a aj tak zvacsa nie som sam a kedze ostatny nemaju el podporu tak je to vtedy otrava. Na stupani ich cakas potom v technickych pasazach strasne zaostavas a ked ti dojde baterka tak s v P.

+1
+43
-1
Je komentář přínosný?

5ti kilové cestovní kolo? To je spíše nějaký zývodní speciál za čtvrt mega, ne? :-)

Mimochodem, elektrosranda na kole neváží 15 kilo. Když vezmeme v potaz běžný bicykl pro smrtelníky, tedy kolem 20 tísíc korun, pak ekvivalentní ekolo za 35 tisíc je těžší o cca 7 kilo. Pro 50 kilového skrčka to možná je zátěž, ale pro nás normální chlapy se 100kg to je v pohodě.

Jinak ano, na kopci ji opravdu vybiješ za 30-60 minut a to ti motorek jen pomáhá, nikoliv táhne. Ale v alpách, kde cesta je údolí-sedlo-údolí-sedlo... je to přesně co potřebuješ. Kolegyně takhle jezdí s rodinou Alpy v Rakousku, kola si půjčují (nemá smysl se s nimi táhnout) manžel a syn si půjčují normální kola, ona elektrokolo. Oni jsou vynikající amatérští jezdci, ona průměrná (říká, že najede max. 2000km ročně). V těch alpách to pak vypadá tak, že ona je večer vždy v pohodě a uvolněná a chlapi chcíplí. Přitom jejich kola jsou právě o těch 7 kilo lehčí. V těch půjčovnách mají hlavně rekuperace schopná kola.

Jinak souhlas, do terénu je elektrokolo (nepočítáme-li nějaké ty high tech) o ničem a s kamarády už vůbec.

IMHO elektrokolo ani není vhodné na ty české takzvané cyklostezky. Ty 3-4 neodpružené kilogramy a vyhozené těžiště na těch našich tankodromech jdou nepěkně znát.

+1
+43
-1
Je komentář přínosný?

kupoval som z ebay sadu ale co som pozeral mali ju tu aj s montazou len o 100e drahsiu. Kto nema potrebne kluce alebo zrucnost tiez nie zla cena. Nabuduce by som sice uz sadu nekupoval ked tak bez baterky lebo tam davaju zvacsa typy ktore su sice vykonne ale nevydrzia dlho. Mne vydrzala cca 3 koky Chodim na nom do prace a mam to miesto sprchy lebo teraz sa nespotim.
Uz mam objednane lifepo clanky aj s balancerom lebo treba o jeden naviac a idem ju vymenit

+1
-39
-1
Je komentář přínosný?

Pls, můžeš nasdílet celý název nebo výrobce, model, etc. ? Dík.

+1
-39
-1
Je komentář přínosný?

nejlepší motor na kole jsou nohy ;)

+1
-39
-1
Je komentář přínosný?

Taky jsem měl celou dobu na základě letmého sledování různých cykloaktivit pocit, že je ta cyklistika hlavně o tom šlápnutí do pedálů. A teď poslední dobou jako bych měl pořád pocit, že těm cyklistům jde o to, jak si to čím dál tím víc zjednodušit.

Ono holt to kolo defaultně motor nemá, prostě no. Někdy mám dojem, že je to hlavním zdrojem cyklistické frustrace a nenávisti vůči motorizované části společnosti. Teď se např. v ČB chystají znemožnit průjezd autům jednou takovou pěší zónou, která je shodou okolností kruháčem umožňujícím efektivně se vyhnout jinak hodně přecpané části města (i za cenu toho, že člověk pojede v té pěší zóně dvacítkou, což tam ale dělá málokdo). A místní cyklosdružení má největší radost z toho, že se zamezí autům průjezd. Přitom mi zásadně uniká, proč by toto opatření mělo pomoct právě jim (cyklistům).

+1
-36
-1
Je komentář přínosný?

Je to ve vsech mestech stejny, v cyklosdruzenich se koncentruji mistni zmrdi a dela jim dobre, kdyz muzou skodit druhym.

Pred par mesici jsem si koupil http://shopelectricunicycle.com/product/gotway-mcm-4-680wh-14inch-800w-m... , je to v podstate takovy segway s jednim kolem. Po rovine to ma skoro stejnou rychlost jako bicygl, do kopce se cyklisti nechytaj, je znat ze v tom je 800W motor. Dojezd s 680Wh baterkou kolem 50km. Je to idealni prostredek pro dopravu po meste, za 3 mesice sem na na tom najel po Praze 700km.

+1
+42
-1
Je komentář přínosný?

pekne, premyslim o tom take
jake jsou zkusenosti se zdolavanim nasich silnic/chodniku - teda tankodromu ?
co kostky - velke, male ?
stala se uz nejaka "divna" vec nebo vse slape jak ma a zadna nehoda ani nehrozila ?

+1
+36
-1
Je komentář přínosný?

V Praze, aspoň tam kde se pohybuji, je většina chodníků bezbariérových, takže není problém s najížením z a na chodník. Po kostkách moc nejezdím, za mokra na velkých kostkách asi bude větší riziko podklouznutí, zatím se mi to ale nestalo. Větší nehoda jenom jedna, když jsem si za tmy nevšiml 10cm hrbolu na chodníku. Vždy mám na sobě (cyklo)rukavice a ze začátku to chce i ochranu na kolena. Divné nehody - např. že by se kolo samo během jízdy vypnulo - se mi zatím nestaly.

800W prý může v špičkově odebírat z baterek až 3000W, proto je vhodné si vybrat model s větší kapacitou baterie (520Wh nebo 680Wh - obsahují 64 2200mAh/2900mAh baterek v konfiguraci 16s4p). 340Wh model má v sobě pouze 32 baterek v konfiguraci 16s2p.

Další pěkný model je nedávno uvedený Kingsong Ks16, s integrovanou teleskopickou rukojetí a bluetooth reprákama.

+1
+36
-1
Je komentář přínosný?

Spoustu informací naleznete na http://forum.electricunicycle.org/

Např. to že starší modely King Songu KS-14C mají problém s přehříváním při jízdě do kopce, KS-16 má kvůli tomu přidaný větráček. Můj Gotway MCM4 HS větráček nemá a nepřehřívá se, asi má lépe navržený obvod pro napájení motoru.

Pokud si koupíte EUC s výkonným motorem a slabou baterkou (např. 800W motor & 340Wh baterie), může se stát, že v zátěži (při jízdě do kopce nebo při překonávání překážky) bude z baterie odebírán moc velký proud, proto zasáhne ochranný obvod na baterii a odpojí napájení => a vy spadnete na hubu. Proto je třeba buď si koupit EUC s dostatečně dimenzovanou bateríí nebo ochranný obvod vyřadit z funkce - http://forum.electricunicycle.org/topic/459-electric-unicycles-bms-probl....

+1
+32
-1
Je komentář přínosný?

Zkuste mrknout na www.gotway.cz, jsou tam kolecka ruznych prumeru (kazdy typ a prumer je vhodny pro jiny teren)
Sami na jednokolkach jezdime a dokazeme pomoct s jejich sehnanim za vyhodne ceny i se zarukou (cena srovnatelna nebo nizsi nez primo z Ciny, dodavka a servis v Nemecku)

ad "divna vec" - jestli tim myslite cut-off (tj. samovolne vypnuti), tak jak pise JackFX - u slabsich baterek, vyssi zatezi, ignorovani varovani (pipani, tilt-back) a hlavne neznackovych produktu se to muze stat. Urcite je doporuceno pouzivat ochranu. Nicmene casem ji stejne odlozite (jako my) - mozna do nejake nehody :-)

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

"Taky jsem měl celou dobu na základě letmého sledování různých cykloaktivit pocit, že je ta cyklistika hlavně o tom šlápnutí do pedálů. A teď poslední dobou jako bych měl pořád pocit, že těm cyklistům jde o to, jak si to čím dál tím víc zjednodušit."

Viete, niekto chodi na kolo lebo aktivita, fyzicka a trening a niekto pouziva kolo, lebo lacny dopravny prostriedok. ;)

+1
-32
-1
Je komentář přínosný?

Známý měl kolo s motorem vpředu a několikrát si na něm nabil hubu. Prostě se mu ten motor z té přední vidlice časem uvolnil, ať utahoval jak utahoval. Nejlepší jsou motory Bosch pěkně na střed kola u šlapek. Ale vůbec nejlepší je lehoučká 'žiletka' bez motoru, na tom ujedete 150km jen to fikne.

+1
+39
-1
Je komentář přínosný?

Nějaký odkaz na konkrétní produkt? Přímo na webu bosche nic takového nevidím.

+1
-28
-1
Je komentář přínosný?

Takto si autor článku opravdu představuje "miniaturní elektromotor"?

+1
+34
-1
Je komentář přínosný?

Kolo v článku ani zmiňované odkazy na indiegogo a další většinou neřešení servis během používání. Přídavné elektromorky na plášť zvyšují obrušování pláště a povrchu elektromotorku samotného. Kde seženete náhradní gumu na elektromotorek nebo náhradní plášť s pěnou uvnitř na kolo s elektromotorem?
Tohle prostě nejsou praktická řešení.

+1
-30
-1
Je komentář přínosný?

Baterka vysoko není dobrá ale není to zas tak katastrofa jazdiť sa na tom dá v legal není problém iba pri vysokéj rýchlosti a nepredvítalnej situacii
Top je stredový motor + baterka strede
Tu sú moje skúsenosti:
http://teslabike.sk/3-roky-testoval-motor-8fun-skusenosti/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.