CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Blizzard ohlásil nový datadisk k World of Warcraft. Zachraňuje umírající titul?

Co to je zas za clanek ? Datadisky vychazi pravidelne kazde dva roky. Pokazde je cca rok pred vydanim ohlasen novy datadisk.

Co je na WoD neoblibeneho ? Je oblibeny tak nejak stejne. Duvod proc je mene hracu je cena a to ze proste dnes je vetsi vyber tak lidi jsou vic roztahani po jinych titulech. Nelze hrat vsechno naraz a cas neni nafukovaci.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Pane boze co to zase ma znamenat, mate vubec nakou logiku?

Novej datadisk prilakal o tri mliony lidi vice oproti normlalu, toje propadak? Ste normlani? Dokazete interpretovat nabizena data?
Uvedomujete si ze se jedna o dekadu starou hru?! A ze vzorec chovani bezneho hrace se po deseti letech zasadne zmeni? Ze prijde, zahraje si novej obsah a pak to vypne protoze uz to nema touhu tak hrat jako kdyz ta hra byla nova?
Uvedomujete si ze tenhle datadisk prilakal 3 miliony lidi tohohle charakteru?
Ta hra uz nikdy na poctech uzivatelu stoupat nebude, bude jen klesat, to je jediny logicky vyvoj, ze to blizard dokaze ukocirovat tak bravurne ze prilaka na kratsi useky mliony lidi nazad je jejich mistrovstvi a ne propadak. Chapete pojmy nasyceni trhu a zastaralost?

Ze propadak, kriste pane.
Umirajici titul -no ty vole si nato kapnul sherlocku. Dekadu stara hra je umirajici z principu.

Ze ta hra ma vice hracu nez vsechny mmocka dohromady, ze stratila vice hracu nez se vesekere konkurenci muze jenom zdat ze nekdy dohromady ziska je veldejsi udaj ze.

A mimochodem tamten vrchol v useku WoD je potvrzeni jakej je ten datac mega uspech, vsechny datace meli krivku pomerne nehybnou na uvedeni datadisku, souviselo to i s nenaplneni potencialu objemu hracu, ktery by tu hru hrali tak ci tak nedbajic na uvedeni datadisku. Propadak by to byl kdyby se ta krivka udrzela rovne nebo rapidne klesla. Stal se presnej opak. Nastal mega vrchol, prislo 3 miliony lidi, lidi dohrali novej obsah a krivka se vratila do normalu.
A ze si ten datac zakoupilo asi 10 mlionu lidi dohromady je teda fakt katastrofa ze. O tri mega vice nez byl bezny objem lidi. Fakt propadak.

Mega uspech, a da se predpokladat ze nastane znova.

Pisete clickbaitove hovadiny.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Jste docela mimo. Tenhle datadisk je hroznej fail. Nepřinesl nic nového, bylo to masivně přehypované (proto ten vrchol te křivky).

Ať si hráči nadávají jak chtějí, ale oni sami pořádně neví, co chtěji. Brek starých wowkařů a freečkařů sklidil ovoce v tom, že tedy dostali, co chtěli. Teda, akorát že s nesouhlasem vývojářů a následnému odchodu k jiným titulům hra ještě víc klesla.

Každý z datadisků něco přinesl, přírůstky byly po příchodu wotlk menší, hlavně některým lidem nesedl cataclysm a byl velký vzestup moba her. Záhady pandárie byl velmi kvalitní počin, ale opět... někoho to přilákalo, někoho to opět odradilo. Spoustu hráčů těžce neslo ten fakt, že to nebyl datadisk plný orků, trollů a já nevim čeho všeho, místo toho se vydali jinou cestou, která mi sedla více, než klasické staré ohrané lore (orkové, lidé, zkáza, démoni, plamenná legie, ...).

Co přinesl tenhle datadisk? Mno, přinesl hromadu grindu, ještě větší lenost hráčům a tudíž mnohem rychleji nastávající okamžik "mám všechno, dohrál jsem to".Tedy, pokud se spokojil s totálním minimem, jakože většina se s tím spokojí. Následoval patch, který přinesl to, co to mělo mít už na samém začátku, nebo minimálně po vydání patche 6.0.1. Mimochodem, samotný start hry bylo obrovské fiasko a mám z toho do teď vcelku "vtipné" záznamy. Patch 6.1. tedy nepřinesl nic zajímavého, jen pár kosmetických změn. Když se člověk dozvěděl, že pracujou usilovně na doladení barev ksichtů postaviček, tak se mi chtělo brečet. Zachránil to druhej raid, jenže to bylo na delší dobu zase všechno.

Patch 6.2. přinesl opět věci, které mohly dávno být v 6.1. a k tomu dvě PRVNÍ!! dobré věci, na tomhle datadisku. Zrecyklovali staré dungeony a vymysleli timewalk eventy, zrecyklovali již příliž lehké HC dungeony a vyrobili mythic dungeony. Ta recyklace spočívala ve vyladění dmg/hp spellů a potvor tak, aby to odpovídalo jejich představám, jinak je to ten samý materiál.

Tak, to jsme sesumarizovali jejich "práci" za 3/4 roku, možná i déle. Během toho nainkasovali cca 350Kč/měs za každého hráče, navíc ve vlně hypu si většina koupila už notně předražený datadisk (cca 1600Kč proti původním klasickým 1200Kč v případě deluxe, 1200Kč proti původním cca 800Kč).

Pořád je vám to málo?

Co přinesl datadisk záhad pandárie:
Challenge dungeony, Scenaria, větší změny ve grafice, pokemony, po delší době vtipné questy, novou classu a rasy (počítám i NPC), zajímavé lore a těžší raidy. Nevím o moc lidech, co by se vykašlali v půlce MOP datadisku kvůli tomu, že by je to nebavilo. Odcházeli až ke konci, kdy tu smrděl poslední raid přes jeden rok a to už je zkrátka příliš. Jinak mohu nejen já hodnotit předchozí datadisk(y) pozitivně proti tomu, co (ne)přinesl datadisk nadcházející.

Jako ještě hrající a raidující hráč taky mohu tvrdit, že horší situaci s hráči jsem nezažil. Extrémní nezáživnost a nezábavnost tohoto (ne)obsahu unudila hromadu lidí a je v současné době velký problém sehnat 20 schopných hráčů, co se na to do dvou týdnů nevykašlou.

A teď mi tu zkoušejte brečet, jaké bludy tady šíří redakce, když to prostě fail je, píše se o tom všude a wowko dokonce vyhrálo příčku nejhoršího MMO v tomto roce na jednom nejmenovaném MMO webu.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Je to trochu o koze a o voze. WoD je neuspech pro hrace, ale tezko pro Blizzard.

WoD nebyl asi obsahove dobry datadisk, ale Blizzard to nemusi trapit, vydelal. Dalsim drobnym faktem je, ze hraci WoW v US a EU celkove zestarli a stara garda z BC a preBC jsou dneska otcove a matky od rodin. No hlavne ti otcove :-). Nejsem si vubec jisty, jestli jde vymyslet datadisk, ktery "nakrmi" cele spektrum hracu od 12 do 40 let, zvlast s ohledem na vyrazne mladsi hrace v Asii.

Jeste bych dodal, ze jsem WoW nechal uz davno, za WoLK. Uz me proste netesilo.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tak to je normální obměna hráčů. Sám to pozoruju a sám už na to taky tolik času nemám. Problém je, že nově příchozí lidé nevydrží. Prostě je to nebaví jako jiné gamesy a já se jim nedivím.

Druhá věc je, že blizzard tím, že vytváří vlastní F2P hry podřezával větev velmi výdělečnému wow. Podle všeho vydělává stejně dost a nové hry mu zisk generují na úkor wow titulu.

No a třetí věc, která ovlivňuje bod 1 a 2, wow je oldschoolovka v tom, že vyžaduje hodně času pokud chce člověk raidovat a valit to na tenhle end-content. Bavíme se o tom že vím o někom, kdo je v top 30 guild, smrdí u toho každej den přes 6h (jen v tom raidu) a nemá problém tam ten čas zabít. Čas musí být pevně stanoven na jisté dny a pro to se musí lidé zařídit, nebo jít hledat jinam. Tohle u moba her neplatí, proto si dovolím říct, že wow již tolik netáhne.
Na druhou stranu jsem byl fakt překvapen, že noví hráči přichází, jen prostě... nevydrží, a nedivím se jim, tohle je prostě fail :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to tak, meni se samotni hraci.
Když WoW vyslo, tak jsem to hral od prvního dne (vlastne asi od druhého ci tretiho, protože bylo zoufale vyprodano)
Hral jsem to cca rok stylem 10-12 hodin denne a bylo nas takových mnoho (ruzne vekove skupiny, ale nejen decka - me samotnému bylo nejakych 25+, hralo s nama dost lidi 25-35, ci nezanedbatelne množství lidi i strasich, naopak vylozene decka s nama moc nehrala, neboť ta hra byla vcelku financne narocna a decka si to nemohla v te době tolik dovolit, jako dnes)
Hral jsem cca rok a pul - dva roky, nevim presne.

Dneska bych proste tohle neudelal. Nevenoval bych nejake hre tolik casu - i kdybych ho mel a nemusel se rozhodovat, jestli si to mohu ci nemohu dovolit.
Dneska hraju hry, u kterých muzu stravit 10 hodin denne, ale také nemusim vůbec nic.
Pamatuju si dodnes, jak se delal plan raidu na mesic dopředu a proste neexistovalo, aby tam clovek neprisel, ci aby nedej boze odesel uprostřed raidu - nemyslitene, to si nikdo nedovolil :-)
Dneska uz je jina doba.

Sam ted dost hraju Heroes os the Storm - kratke hry, muzu jich dat 20 za den a nebo 1...A Hearthstone - opet, muzu hrat hodne, nemusim vůbec.
Btw co se tyce penez, za HS neutratim tolik, co za WoW, to urcite ne, presto jim tam nejakou kazku necham v podstate každý mesic. (Pravda, v HotS naopak nenecham nic, ale znam lidi, co tam nechaji desitky euro jen za nejake skiny...) Takze imho financne se jim v HotS a HS dari a nemaji důvod uz tolik resit WoW, které bezi tak nejak setrvacnosti a imho uz vůbec není jejich priorita

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Je jiná doba, ale nic to nemění na tom, že místo toho aby to ty lidi lákalo nějak zpět, tak je to spíš odpudí. A jsem dost zvědavej, co vytvoří dále s touhle obchodní značkou a příběhem. Tomu slavnému filmu moc velké naděje nedávám :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

a tak film muze byt fajn, ale stejne to není to, na cem by ziskali nejake uzasne peníze...
Obecne receno - ted je ve vyvoji linie Starcraft universa (datadisk plus další casem), pak není problém udelat něco jako Warcraft 4 (za tech par let, kdy uz to bude aktualni a WoW uz bude mit vyrazne méně hracu)
Mezi tim pokud vim vychazeji ruzne knihy a podobne - osobne se neobavam o to, ze by snad Blizzard tohle pohrbil, cely ten svet uz je imho tak dobře propracovany, ze do nej muzou zasadit cokoliv. Od strategie po střílečku :-)
Ostatne, HS i HotS do toho světa pekne nenasilne zapadly, a prinaseji spousty penez

Vnimam blizzard jako firmu, která moc dobře vi, co dela.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já třeba HS a Hots moc nepřijmul i když vím, že je to v dnešním světě celkem populární a časově nezávislé. Vidím spíš ty hromady chyb, bugů, nedodělků a přešlapů :D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jako například?
HS uz moc bugy nemá, osobne uz jsem bug nevidel několik mesicu, vse vychytane (občas se mi to tlacitko na konec kola jaksi mirne spatne zobrazuje, pravda. Tak jakoby malicko nakřivo...no to je vada opravdu nepatrna a neresim ji). Chyb si zadnych nejsem vedom.

HotS - pravda, občas mam graficky bug, kdy se mi spatne zobrazi na urcite plose pozadi, ale je to dane 100% verzi ovladacu od me nvidie, co je vlastne SLI na jedne desce (GTX 690), s drivejsima ovladacema to nedělalo, pricitam to tomu a pocitam, ze zase s další nejakou verzi ovladacu bude opraveno. Jinak si opet zadneho vylozene bugu nejsem vedom. Chyby taktéž...

Nedodelky, preslapy? Prosim jmenovat :-))

Samozrejme nemam nic proti tomu, ze nekoho nejaky styl her nebavi. To je ok a ten argument beru. Ale nedodelky, preslapy, bugy? Fakt si nejsem vedom :-)
A to mam v HS odehrano tak 10 000 her, v Hots par set (nevim presne, 500, tisíc?)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ono by už možno bolo dobré zresetovať celý kontent. Však celý pôvodný svet je prakticky preskakovaný a tým zbytočný, každý chce byť rýchlo vyšší lvl aby mohol chodiť nové dungeony a raidy (čo je pochopitelné) ale už je to až príliš rozsiahle. Mohli by vytvoriť nové WoW, nová mapa, nové veci, nový systém... celé nové, aby to zase malo zmysel. Prvé mapy sú takto vyprahnuté, nový kontent býva preplnený ľuďmi.

Pokým by sa ľudia nemali za čím ponáhľať, tak by si viac užili celý obsah hry. Takto hráč neprejde ani tretinu pôvodných máp.

Hral som všetky časti, vrátane najnovšej, zrejme si kúpim aj ten ďalší, ale zase to bude len o naháňaní sa. Chcelo by to novú Vanillu.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Je fakt, ze WoW2 by bylo rozumny krok..ale imho by to ted ani dost dobře neslo. Mají dost práce s tim, co mají rozjete.
SC2 rozjete na par let dopředu, HS a HotS se rozjelo / rozjizdi a jsou v tom slusne prachy, takze do toho budou urcite investovat dost sil... do toho tu mame Overwatch, coz je hra uplne mimo všechny zanry, které doposud Blizzard delal a imho na tom hodne pracuji, aby to bylo vynikajici....A jak znam Blizzard, tak to budou ještě par let ladit :-))

Imho paradoxne jak jsem psal - nejake datadisky do WoW ted bezi tak nejak "samospádem" a uz se tomu ani imho nevenuje tolik usili, jako se te hre věnovalo před lety. Takze sice WoW je stále ještě komercne velmi uspesne, ale Blizzard kouka dopředu kamsi jinam, nez je WoW. Oni to urcite jen tak neustrihnou, to by byli blbi, generuje jim to spoustu penez a proste je to znacka, ale imho do toho budou investovat méně a méně energie.

Coz mi pripomina, ze bych mohl zkusit zjistit nejake info od jednoho známého přes známého, co tam dela vyvojare :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.