CDR.cz - Vybráno z IT

Elektromobil od Lotusu slibuje plné nabití už za 9 minut. Rekordy boří i výkonem

Automobilka Lotus vyvíjí elektromobil, se kterým usilují o první příčku na poli výkonu, s maximální rychlostí 321 km/h a 1972 koňmi. Odborníci už tak optimističtí ale nejsou, raději si počkají na praktické testy.

Automobilka Lotus je na základě svých předešlých zkušeností ostražitá s odhalováním přílišných detailů o nových modelech – bývalý šéf Dany Bahar kdysi představil koncepci sportovního vozu REF, u kterého se však výroba do dnešních dnů nedobrala zdárného konce. I přes to udělal CEO Phil Popham výjimku a svěřil se časopisu „Car and Driver“ se svými plány na hyperauto, které by bylo poháněno čistě jen elektrikou. Začátkem roku se dostala na veřejnost také první fotografie a název modelu, Evija. 

Jedna z verzí nového modelu byla v nedávné době představena na jedné akci v Londýně a výsledek je ještě lepší, než většina fanoušků doufala. Evija se podle vyjádření společnosti má stát nejvýkonnějším průmyslově vyráběným silničním vozidlem na světě.

Vybavení dostal vůz od svých vývojářů vskutku zajímavé. Jen celkový výkon je úctyhodných 1972 koní a z nuly na stovku to zvládne pod tři sekundy. Maximální rychlost je pak okolo 321 km/h. Tuto vysokou rychlost dokáže docílit i díky speciálně technologii při výrobě karosérie, která je i maximálně odlehčená.

Elektrický pohon je pak vyráběn ve spolupráci s Williams Advanced Engineering (obě tyto společnosti patří mezi ty nejzvučnější jména v závodech Grand Prix) do podoby lithium-iontového akumulátoru. Baterie má kapacitu 70 kilowatthodin a podporuje i ultrarychlé nabíjení. S pomocí 800kW nabíjecí stanice se údajně dostane na 100 % za neuvěřitelných 9 minut. Takovéto podmínky však nejsou běžně dostupné, a spíše můžeme hledět na 18minutovou stopáž pomocí 350kW nabíječky. 

Sama automobilka Lotus si věří natolik, že Evija překoná světový rekord, ale někteří odborníci již optimističtí nejsou. Tvrdí, že na první pohled je jasné, že vůz je výkonný a aerodynamický, ale i přes to může mít své skryté vady, které odhalí až čas.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Elektromobil od Lotusu slibuje plné nabití už za 9 minut. Rekordy boří i výkonem

Pondělí, 22 Červenec 2019 - 13:42 | totojane | protože je dost degradované po vyčerpani lion...
Neděle, 21 Červenec 2019 - 20:46 | DRK | Proč by to lithium nemělo jako z těch baterek...
Neděle, 21 Červenec 2019 - 20:45 | DRK | Co takove zasadni omezeni hasicu a zachanaru po...
Neděle, 21 Červenec 2019 - 20:42 | DRK | Já jsem přesvědčen že biopaliva žádnému motoru v...
Pátek, 19 Červenec 2019 - 23:41 | Petr Klíma | Co si budem povidat, ty parametry si nekdo vytahl...
Čtvrtek, 18 Červenec 2019 - 16:35 | totojane | jak jsem to myslel jednoduše zatím nikdo neřeší...
Čtvrtek, 18 Červenec 2019 - 16:05 | super master | jako problem s liiion akuulaotry mate konkretne...
Čtvrtek, 18 Červenec 2019 - 16:03 | super master | v nemecku :) ale jinak souhlas, vpodstate to je...
Čtvrtek, 18 Červenec 2019 - 16:02 | super master | tak zrovna s motorem je nejmensi problem, viz...
Středa, 17 Červenec 2019 - 14:55 | GeorgeZeman | Silniční automobil ? Takový auto bych rovnou...

Zobrazit diskusi