CDR.cz - Vybráno z IT

TÉMA: Srovnáváme nejlepší závodní simulátory. Sahá jim Project Cars 2 po kolena?

S hodnocením nového závodního počinu Project CARS 2 se v posledních dnech doslova roztrhl pytel. Málokdy je hře zaměřené na čistokrevnou závodní simulaci věnována taková pozornost. Vzhledem k velice úspěšnému prvnímu dílu je to ovšem logické.

Iracing je dle mého názoru možná malinko přeceňovaný závodní simulátor. Jeho největší zastánci se dost možná rekrutují z řad poslušných měsíčních platičů, kteří neváhají utrácet za předplatné a další mikrotransakce.

V této hře není nic zadarmo, kromě prvotních pár vozů a okruhů, na které se již poté, co dosáhnete na zvýšení svého osobního ratingu, nedostane. Pak zbývá platit, platit a platit. A když platit přestanete? Pak ztratíte přístup ke všemu, co jste doposud zakoupili – dokud opět nezaplatíte.

Proč má tedy Iracing tak širokou základnu jezdců? Pokud tento simulátor v něčem exceluje, je to online správa závodů přímo ze hry, dobře zvládnutý rating jezdců, který má následně vliv na to, do kterého závodu vás hra pustí a do kterého ne. Nestane se tedy, že v závodě veteránů potkáte nováčky, kteří dokáží dobře rozjetý závod ve vteřině pokazit.

S tímto modelem závodění přišel Iracing jako první a na dlouhou dobu zůstal jediný. Za tuto dobu si stačil získat širokou základnu hráčů, kteří postupem doby přikupovali obsah a do hry nasypali nemalé peníze. Opustit tento simulátor tak pro ně není úplně snadné a Iracing se tudíž do budoucna nemusí o svoji základnu nikterak obávat.

Druhým obrovským lákadlem Iracing je oválové závodění. Nascar a Indicars jsou zvládnuty vskutku perfektně. Pokud jste také někdy měli dojem, že ke zvládnutí oválu stačí dát cihlu na plyn, volant nastavit na správný rádius a pak už jen čekat na první místo, spletete se podobně šeredně jako kdysi já.

Dobře si pamatuji, že jsem těžko mohl vstřebat (a o nic míň snadno pochopit), jak je možné že v kvalifikaci, kde byl přípustný pouze pevný setup, jsem se stejným autem na jedno kolo měl čas pomalejší skoro o 1 vteřinu za prvním jezdcem.

Srovnání okruhu Spa mezi hrami Assetto Corsa vs iRacing

Kdo alespoň někdy závodil ví, jaká je na okruhu jedna setina vteřiny dlouhá doba. Ale vteřina celá na jednom okruhu o dvou klopených zatáčkách, se stejným i stejně nastaveným autem? V tomhle je právě Iracing těžko dosažitelný. Bude vám chvíli trvat, než pochopíte, o čem oválové závodění je, ale když se potom pustíte do nějakého šampionátu, ve kterém jsou jezdci podobných schopností, je to opravdu krása.

Zatímco oválové závody jsou zvládnuty přinejmenším na stejné úrovni jako v RFactor2, závodění na okruhu již takovou míru potěšení z jízdního modelu neposkytuje. Jízdní model okruhů není tak detailní, neposkytuje přes volant tolik informací jako v RF2. Ovládání vozu je tak poměrně jednodušší, myšleno samozřejmě na poměry opravdových simulátorů.

Iracing na okruhu v rámci jízdního modelu neposkytuje nic navíc oproti ostatním konkurentům. Přesto pokud Iracing budeme vnímat jako celek, jedná se o velice kvalitní závodní simulátor.

>> Další kapitola. 

Diskuse ke článku TÉMA: Srovnáváme nejlepší závodní simulátory. Sahá jim Project Cars 2 po kolena?

Sobota, 28 Říjen 2017 - 17:52 | Anonym | Dik za recenziu. Realisticke simulatory nehram,...
Pátek, 27 Říjen 2017 - 11:31 | Exhumanizator | pozor na nastavenie deadzone/fall off v tychto...
Pátek, 27 Říjen 2017 - 09:13 | Exhumanizator | tato gamesa je EXTREMNE zavisla od roznych...

Zobrazit diskusi