CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k ANKETA: Vyberte nejlepší hru roku 2013 - 1. kolo

Jsem zvědav, jak to dopadne. Hry mám rád už od té doby, co umím hýbat myší a za celou svou dlouhou herní historii mi přijde rok 2013 jako jednoznačně úplně nejslabší rok, co jsem zažil. Nevyšla snad žádná hra, na kterou budu vzpomínat.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Datadisk k SC2 :-)

Jinak jedna horsi věc nez druha.
Nechapu hodnoceni Tombridera. Clovek jde porad dopředu, a když by nevedel jak jit dal dopředu, tak zmackne tlacitko a ono mu to rekne, co ma udelat :-))

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Datadisk k SC2 uznávám, věřím, že se opravdu povedl, bohužel realtime strategie jdou mimo mě.
Co se Tomb Ridera týká, já jsem pro něj taky hlasoval. Nejde až tak o to, jak moc vás to vodí za ručičku, ale jak moc ás to baví. A mě to bavilo ze všech větších her co minulý rok vyšly zdaleka nejvíce. Jako restart série bych tam uvítal míň akce a víc šplhání a hádanek, ale povedlo se.
Nejraději mám rpg, takže pořád hraju dark souls :-). 2013 - vůbec nic. Možná tak ten shadowrun. Rozhodně není špatný a jsem zvědavý na fanouškovský obsah, za hru roku se to ale označit nedá.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Co se tyce toho, co me bavilo, tak rozhodne novy Bioshock byl asi 1000000000000x zabavnejsi, nez Tombrider.
Například co se tyce pribehu, tak to je VELMI silna hra, tak nejak celkove.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

U filmů ti nevadí, že jdou pořád dopředu? Navíc i hádanky v nich nakonec vyřeší bez tvé účasti (!) a Hercule Poirot vždycky vraha najde, tak proč se na to vůbec dívat, ne? :-)

Jenom si srovnej třeba Lost (seriál) a Tomb Raidera - dovolím si tvrdit, že TR je dost zábavnější (méně hluchých míst), má i mnohem smysluplnější příběh a dokonce chování postav je - řekl bych - i méně idiotské, než v Lostu (o malý kousíček, ale přece :-). K tomu pěkná hrdina (a její nejisté "OK" před každým dalším šíleným úkolem), za mě teda gut.

Tady ty koridorové hry jsou prostě takový žánr, vem si, že i takový Hlaf Life 1 byla klasická koridorovka, ale jaká je to dnes legenda. A jestli s tebou nehnulo ani lození po vysílači, tak jsi prostě divný. :-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Právě lidi jako ty a fakt, že jich je mnohem více než hráčů, jsou přímými viníky toho, že hr poslední dobou stojí za starou bačkoru. Bez urážky, ale je tomu tak.

Divák čumí na film a nemá zájem mačkat u toho čudlíky do rytmu. Hráč naopak nemá zájem mačkat jen čudlíky do rytmu a vychutnávat si příběh, protože dát 1500Kč za něco, co dohraji za 8-15 hodin a nemám žádnou motivaci to "hrát" (rozuměj koukat na interaktivní film) znova.

Takže si rozmysli, co vlastně jseš, divák, hráč a nebo sráč (tedy hybrid) :-)

Úpadek způsobený nejen konzolemi ale bohužel i masovostí se prostě v roce 2013 zdůraznil více nežli v jiné roky.

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

8-15 hodin je jeste hodle dlouha herni doba - Crysis 3 jde dohrat za 3 hodiny..... Pochopitelne, poradne RPG vydrzi i na 200 hodin.

Nicmene, naprosta vetsina dnes legendarnich strilecek z devadesatych let sla dohrat do 1 hodiny. Ale po treningu trvajicim mnohdy desitky hodin.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ono těch 200 hodin není žádná výhra. Je to 198 hodin toho samého dokola a 2 hodiny cutscén a něčeho zajímavého. Třeby Skyrim už mám asi rok, nedohrál jsem jej a ani nevím, jestli vůbec kdy dohraju - ten "příběh" je tak řídký, že k tomu sednu opravdu jenom když se hodně nudím. Vybiju další jeskyň, která vypadá úplně stejně, jako těch 100 předtím, na koci najdu posvátný suspenzor krále Himdalácha 45. nebo něco takového, který zanesu do města a vyměním za kouzelné oko obří ropuchy, které přinesu o půlnoci na planinu a sním ho tam, přiletí drak, naučím se nový řev a dostanu skill brnění +2. Celé to dává asi takový smysl, jako namuál k japonskému videu...

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Ostatne tento problém mel dil předchozí, kde jsem to nejdriv pul hry s nadavanim prechazel, abych nasledne celej debilni Oblivion smazal a uz nikdy nenainstaloval. Pro me osobne to bylo jedno z největších zklamani za dlouhou dobu...Skirim jsem se podival u brachy, zjistil jsem, ze to je jen Oblivion s jinejma obrazkama a radsi jsem tu hru vytesnil z mysli. Osobne nechapu, jak se to nekomu muze libit - to uz i ten první Zaklinac byl 100x lepsi.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

To by mně zajímalo co za příběh by jsi tam chtěl- Kvintilión nerealistických zvratů alá LoU s scénaristickými berličkami, že by se i Ch. Nolan mohl učit a nebo naprosto fyzikálně vadnou i když cool zápletku BI?
Je to přece fantasy sandbox. To budeš GTA V vyčítat rozplzlost a vlastně nijaký příběh? Běhání sem a tam a plnění stále se opakujících misí, občas obzvláštěnných nějakou minihrou?

Ać nejsem fanda RPG, tak zrovna Skyrim mně pro svoji extrémní komplexnost a vcelku realistický fantasy příběh docela chytil (a je epický, ovšem absolutní volnost a naprosté minimum cut-scén jej logicky mělní). Samozřejmě hratelný to je až ve verzi legendary a s porcí modů navíc, ale to je další deviza této hry. Díky snadné modifikovatelnosti si můžeš skyrim značně změnit a upravit k obrazu svému. Jenže to se opět pozná hráč od sráče. Pro sráče je to moc komplikovaný, raději "křížek, kolečko, kolečko, čtvereček, křížek, trojúhelníče" a kochá se 10 vteřinovou animovanou sekvencí....

Obecně vzato RPG je běhání sem a tam a mikroekonomice. Cokoliv jiné není RPG. Dnes je vcelku moderní RPG prvky narvat do každé hry, ale to je právě ten rozdíl mezi RPG a interaktivním filmem. V iFilmu RPG prvky být nemusí a ani si toho nevšimneš.

Hra nemusí mít nijak extrémně dlouhý playtime, ale měla by tě ponoukat si to sjet klidně i znovu. Pokud však aflou omegou "hry" je příběh založený na uměle šokujícícíh a silných zvratech, tak si to nikdo normální znova nezahraje. Protože ta hra nic nenabídne. Tedy pokud to není nejaká fraška jako třebas Saints Row The Third či čtyřka. Tam si to člověk zahraje znova a znova prostě pro ty kultovní vtípky, hlášky a úchylárny (na rozdíl od GTA, které nikdo znova a znova nehraje, prostě po dohrání jen blbne ve městě).

V momentě, kdy "hru" "hraji" na youtube a jsem tím naplněn více nežli vlastním gameplayem (takto jsem "dohrál" celou GoW serii, Mirrors Edge, LoU a Beyond Two souls), tak je něco na té "hře" špatně.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Hral jsi Zaklinace? Imho mnohem lepsi hra, nez celej Oblivion a Skirim dohromady. Super pribeh, lokace jsou rozmanite...
Pripadne Bioshock - a zvlast ten poslední mel tak uzasny pribeh, ze jsem nakonec zustal sedet s otevřenou pusou...
Jasne, je to něco jiného - oboji je vice ci méně linearni a tak by se dalo rict, ze je to jina kategorie her...Pripadne takovej Drakensang- TOMU rikam RPG.

Uprimne - na Oblivionu jsem nesnasel, jak vůbec nezalezelo na levelovani - proste okoli levelovalo se mnou. Takze me NIC nemotivovalo k tomu, abych plnil nejake postranni questy a podobne. Vzledem k tomu, ze když uz jsem podvacáté prisel do toho samého dungeonu, tak uz me to zacalo neskutecne srat, tak fakt není zadny důvod je delat.
Bracha tu hru z prdele dohral na lvl něco tusim okolo 6. Trvalo mu to par hodin, jel ciste hlavni dejovou linii a nic vic.
Sorry, ale takhle si ja super hru nepředstavuju. Ostatne, GTA také nehraju....I když jednicka byla fajn, bylo to něco nového, ale ja mel radsi Carmagedon...

Nakonec, singleplayer hry obecne jsou obvykle o nicem..Jsou to fakt výjimky (jako třebas ten Bioshock), kdy se ciste singleplayer hra povede (jmenoval bych ještě třebas Dragon Age - samozrejme jednicku, pak uz to byla silena sracka)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Hrál, oba. Jedničku nedohrál. Dvojku dohrál z donucení. A to až po Skyrimu, kdy jsem měl prostě RPG slinu, abych zjistil, že zase takový fanda RPG nejsem. Je taky pravda, že nejsem fanda Sapowského a zaklínač se mi spíše libil jako ten laciný polský seriál, nežli kniha.

Oblivion jsem jen zkoušel a nesedl mi. Holt po skyrimu těžko hledat něco lepšího směrem do minulosti.

A že nepřátelé levelovali s tebou? To je právě ono, TES není diablo, kde začínáš jako hovno a končíš jako Bůh a jinak to nejde. Je teoreticky možné dohrát Skyrim na nízkém levelu, ale je k tomu třeba použít velmi pomalý postup, spoustu obezliček (imerwhere jseš v inventáři a něco jíš nebo piješ). Ono nemusíš levelovat zlodějskou školu, ale v tom případě nemáš šanci splnit většinu bonusových quest-options, protože když se máš například tiše vkrást do Golden estate, tak to bez středních zlodějských schopností defacto nejde (tedy pokud někde nenakradeš spoustu invisibility potions). Nemusíš levelit magii, ale když se na to vyflákneš, tak souboj s libovolným mágem nebo drakem pro tebe bude frustrující zážitek. Nemusíš levelit sílu, ale pak jsou některé příběhové dungeony neprůchozí na vyšší než nejlehčí obtížnost.

Mimochodem nevím jak oblivion, ale Skyrim má levelcap na oponenty, ale začínají na 25, většina monster končí na 50ti a jen pár bosů jde přes 50. A tedy se levelit vyplatí, jen to prostě do levelu 50 není nuda a v podstatě libovolný oponent ti je schopen natrhnout řiť, když se to sejde. Samozřejmě, když tam lítám s levelem 125 a patřičně levelovanými věcmi, tak už to je diablovka.

Navíc levelování jde tak nějak samo tím, že hrou procházíš. Nemusíš se o to strat a promýšlet, leveluje se ti pouze to co používáš. Perkový systém je geniální a v podstatě tě posazuje do příběhu. Nejsi žádný superman, ze kterého se každé NPC posadí na zadek a je to tak uvěřitelné.

A ještě jedna věc. Já si skyrim neumím představit bez modifikací. To je tak zabugovaná hra... Ale s modifikacemi, vč. adult, tomu člověk propadne jak droze, protože to je pak opravdová Role Playing Game (v momentě, kdy lovíš ne proto, že to jde, ale aby jsi nechcípnul hlady, hlídáš si pití, spíš, šukáš, oblékáš se aby jsi nezmrznul... to je RPG, jehož komplexnosti se vyrovnají jen takové legendy jako Ultima a to ještě online). Skyrim je Sandbox a díky modifikacím se stal jednou z nejpropracovanějších a přitom nijak překombinovaných her.
Osobně bych ocenil, kdyby Bugseda vzala ty nejkvalitnější modifikace a narvala je přímo do hry a sladila, aby to tak často nepadalo. To bych si ji možná koupil ještě jednou. :-)

Ano BI má super příběh a vyjímečně jsem jej dohrál, ale pokoušel jsem se několikrát to zkusit znova - nešlo to.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono proste každého bavi něco jiného, o tom zadna...
Ale snazim se ty hry hodnotit tak nejak "nestranne" a tam proste Ovlivion/Skyrim jsou nekde na 40-50%, kdezto poslední Bioshock bych hodnotil tak okolo 85-90%, a i o něco starsi Dishonored bych hodnotil tak na 75-80%.
Ja mam RPG rad - nakonec, je mi skoro 38 a clovek zacinal na Dracim doupeti, ze :-) Prave proto se mi libily například Drakensangy, předtím třebas nejake Icewind Dále. To bylo skutecne RPG, clovek se u toho zapotil...nehovoric o Baldurs gate :-))

Mimochodem, to uz radsi nez Skirim si dam WoW :-) Tam ma clovek alespoň interakci s dalsima hracema...Mozna bude dobrej Skirim online, to by mohlo jit (Mimochodem v onlinovkach jsem odkojenej Ultimou online, takze me taky nenadchne jen tak něco :-))

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Nestranné hodnocení .... pokud jasně vyznívá, že příběh je pro tebe alfa omega, tak se o nestranném hodnocení nedá hovořit. Kde hodnotíš komplexnost, herní model, grafiku, fyziku atd... :-)

Pro mně je úžasná hra Transportycoon, kterej nemá příběh pro jistotu žádnej, podle tvých měřítek tedy 0. Nestrannost dokáže jen velmi málo lidí na světě a ji já raději hodnotím jednotlivé aspekty, nežli celou hru. Protože vždycky ti může jeden aspekt silně nesednout a odsoudíš hru jako celek. Mně se třeba na přehypovaným LoU nelíbí spousta herních aspektů, ale akceptuji, že příběh je suprový, ellie mrdkozní a tudíž je to hra velmi dobrá, byť si ji nikdy nezahraji.

Interakce s dalšími hráči? To je ošemetné, bu´d je to chat nebo raid. Nic mezi tím. Onlinovky si obecně zakazuji, protože člověk jejich sociální povrchnosti může snadno propadnout a navíc bych si připadal divně - socializovat se s lidma, které znám jen podle avatara místo pivka s přáteli?! To je už přes čáru asociálního chování, které bych si ještě odpustil.

Zdravý jedinec striktně odděluje hraní her od socializace. Asi i proto mně baví jen komplexnější hry, které prost v MMO nemohou být ani zdaleka tak komplexní.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Tak ja se celou dobu bavil o RPG tak nejak :-) Samozrejme TTD je super hra, sam jsem u toho stravil mraky casu...
Tou interakci jsem to myslel jinak. Mam rad hry, kde souperem je clovek, nikoliv AI, protože AI je obvykle velmi "hloupa". A když uz hraju proti AI, rad hraju alespoň ve vice lidech - viz například Diablo(3 jsem hral docela dost), ci WoW.

Uplne nejradši mam však strategie a podobne věci - proto hraju Starcrafty (i když ted delší dobu ne, neboť hraju betu Heartstone radsi). A samozrejme uplne nejlepší hra ze všech je poker, idealne na Pokerstars :-))

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Njn, tak to je pak jasný. Jseš-li tak navyklý na na lidskou inteligenci, pak logicky nebudeš fanda sandboxů jako je GTA nebo skyrim. Volnost vyžaduje podstatně primitivnější skriptování (jinak systém generuje chyby které jsou v podstatě nevychytatelné) a oproti lineárkám jsou tedy příběhově slabší (nežli v objemu, tak v hustotě).

Já RTS rád, a SC jsem pařívali na kolejích jako socializační hru (nejprve jsem si dali do držky ve hře a pak si to běželi poražení vyříkat s vítězi na férovku :-) Ale jako RTS patří mezi tupé klikačky kde co neuklikáš, to nevymslíš. Takže nějak zásadně jsem hraní těchto RTS nerozvíjel. A komplikované RTS (jako byly c&c série po generals), zase nikdo se mnou nechtěl hrát, protože jsem hrál tzv. zákeřně :-)

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Ale ty se pletes, a skoro ve vsem :-((
Například jsem hral Mafii, vcetne toho, ze jsem si tam ruzne volne jezdil. GTA me celkem minula, ale tak obecne to muze byt dobra hra...Hral jsem i jiné hry, kde byla volnost pohybu, a proste systém byl lepsi, nez ve Skyrimu a spol.
Nejde nutne o pribeh - no RPG bez pribehu je podle me spatne... (Pokud neberu hry typu Diablo, kde to je spise akcni, nez RPG).

Starcraft je opravdova strategie - skutecne zalezi na kazdem hitpointu kazde jednotky, hra je presne definovana, pokud clovek chce, muze si vzit kalkulačku a stopky (ja takhle zacinal v SC1) a vyjdou mu presna cisla.
Jinak na C&C jsem zacinal - mam na mysli C&C, a dále Red Alert...Strategicky to na RTS od Blizzardu nikdy nechytalo ani omylem.
Prave ze v SC(a v SC2 zvlast) je takových moznosti, co se da vymyslet...Ale chápu, ze clovek, který to hraje stylem "tupa klikacka"(nic osobního) do toho nikdy moc nepronikne, no:-)

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

V SC vymyslíš kulový (bavíme se o původním, nové jsem ještě nehrál). SC je o tom, jak rychle těžíš minerals a ty těžíš rychleji, když ovládáš peony/mcv/ty ekvivalenty od zergů ručně. V SC neporazíš klikače žádnou strategií, pokud za strategii nepovažuješ párování jednotek a nevyužiješ jeho hloupost (ovšem klikač má jednotky taky v malíku). Navíc v SC je snadné se rozlézt po mapě, rozdrtíš jednu nepřátelskou základnu a ničeho nedosáhneš, vrstvení jednotek nemožné, boj s nevyváženými protosy, zejména pokud je necháš dojít k letadlovkám je zoufalství, protože přes drony nezaměříš nosiče...

Ostatně APM zavedl právě starcraft. Myslím, že jsem se SC docela nahrál a přesto narazit na machra co měl APM dvakrát větší než já s kámošem dohromady pro nás znamenal game over a nedalo se s tím nic vymyslet. Nějak moc nestrategizoval, ono opravdu v těchle tupých RTS není jak. Ovšem v Generals, to byl on, kdo trpěl. S kámošem jsem totiž hráli stylem - jeden manager a druhý promýšlí strategie a řídí to. Výsledek? 100% porážky pro unimatrix325, což byl ve své době v RTS vcelku pojem. Ale co chceš vymyslet, když máš sice úžasný APM a s obrovskou převahou se vbouráš oponentovi do základny, aby jsi zjistil, že tam skoro nemá jednotky a vzápětí ti tu tvoji armádu smete jeho (moje) atomovka do jeho (mojí) základny. APM je ti k prdu kulička, protože já mám 60 útočných jednotek a základnu na hadry, jenže ty máš 10 útočných jednotek, mých 60 v základně a žádný eso v rukávu.

A to je pane strategie. Původní c&cčka bez možnosti se roztahovat po mapě dle libosti s neuvěřitelnou variabilitou jednotek pak byla už tuplem jinde.

Ostatně tvé poukazování na kalkulačku naznačuje, že strategie a taktika ti moc pane neříká. Tu totiž nespočítáš (počítač možná, ale člověk fakt ne). To je intuice, schopnost odhadnout protivníka ... což opět u pokeru přes internet jde těžko.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Nevis o te hre (SC) prilis mnoho..to o cem hovoris je klasicky priklad člověka, který do te hry moc nepronikl. V pohode, o nic nejde, není to tvůj salek caje..ci kavy?:-)
Ja hraju Sc dodnes - tedy samozrejme SC2, mam APM okolo 50-60 při prumerne hre, okolo 70-80 když jde fakt do tuhého.
V SC1 jsem byl v top 100 na svete, v SC2, dokud jsem to hral ještě vice aktivne, jsem byval v top 500 evropy, no uz jsem starej a uz mi to tak rychle nemysli, jak y bylo potřeba. No s APM okolo 50 se porad chytam na drtivou většinu hracu, které muzu potkat. Opravdu to není o APM a osobne se smeju tem s APM 300, které v klidu porazim.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Tak to bych musel vidět na vlastní oči abych tomu uvěřil. Pokud si ten třístovkovej APMčák nespamoval (což v duelech nedělá nikdo soudný), tak produkuje 5-6 krát tolik jednotek co ty, případně je schopen jednotky v bitvě řídit individuálně. V obou případech nemáš ani tu nejmenší šanci.

Ale je to tvrzení proti tvrzení, takže bych to dále nerozebíral. I když, ona nebude náhoda, že zrovna koordinačně zručnější, ale strategicky tupější asiati v Starcraftu vždy vyplňovali žebříčky, jak prvním, tak druhém. ;-)

Jinak APM 80 je ve srovnání se mnou hodně dobrý. Když jsem to hrál hodně intenzivně, tak jsem se přes 45 nedostal. Unimatrxi325 míval běžně kolem 200 průměrný APM, ale on to honil speciálně na bitvách (a ovládání každé jednotlivé jednotky v záplavě desítek jednotek opravdu není strategie). Jak říkám, dal si nás klidně dva. A když se připravoval na profi setkání, tak trénoval na 7mi študácích najednou a občas nás taky všechny sejmul. Alespoň ty hry trvaly déle než 10 minut :-)

Ale to nic, nezpochybňuji tvůj průnik do hry, ale strategie Starcraft opravdu nikdy nebyla a nebude. Stejně jako Diablo nikdy nebylo a nebude RPG. To že se to řadí do RTS a action RPG je spíše jen názvem. Je to stejné, jako tvrdit o Quake III Arena, že to je vojenská simulace.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Promin, ale evidentne vůbec netusis, jak se hraje SC :-( Tak to alespoň tak "zasvecene" nekomentuj.
APM neznamena nic o produkci jednotek. Samozrejme pokud nebereme stare SC1, situaci, kdy ma clovek 20 vyroben na jednotky a musí si v kazde naklikat do fronty další. Uprimne receno, takova situace mezi hracema, co to skutecne umi hrat, téměř nikdy nenastane. Například jsi psal o Carierech, no takova jednotka se vyrobi obvykle v pripade, ze hraju proti vyrazne slabšímu souperi - jinak clovek obvykle nema sanci něco takového vůbec udelat :-)

Mimochodem, pokud někdo v SC dal 1v7, tak tech 7 bylo totálních neumetelu, co o te hre nic nevedeli a neumeli ji hrat, ani zaklady (nic proti, někdo to proste neumi, pac ho to třebas nebavi. No at mi prosim takovy clovek nevyklada o tom, jak je ta hra takova a makova, prosim. Takovy clovek opravdu o te hre téměř nic nevi.)

Strategie od Blizzardu jsou rozhodne nejlepší (jedny z nejlepších) na svete prave ze strategického hlediska (osobne se domivam, ze pouze sachy jsou na tom z hlediska mysleni vice narocne, ačkoliv v sachach se to premysleni kona na trosku jiné urovni). Nutnost myslet nad mnoha vecma najednou a udrzet si ty informace v hlave a nutnost s nima pracovat v realnem case a reagovat na vyvoj situace v desetinách sekundy - zadna jina strategie se tomu nerovna.
Tady není něco jako "udelam 100 tanku a poslu na nej a když on udela 200 tanku, tak ja udelam 100 raketových vozu ...". Tady často zalezi na kazde jedne jednotce, co s ni presne udelas...Jake pouzijes "kouzlo", kdo ho pouzijes, kde ho pouzijes.

Jak jsem řekl - nic proti nekomu,komu nejaka hra nevyhovuje...nic proti tomu, ze někdo neumi hrat SC. Ale prosim, zdrz se potom pseudoodbornych komentaru...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

njn, neumím hrát SC. Ještě že mi to profesionál vysvětlí. Hovoříš o strategii srovnatelnou se šachem (což není žádná extra strategie, ale budiž) a zároveň hovoříš o reakci v desetinách sekundy. Tyto dva pojmy se vylučují. Strategie se ve zlomku vteřiny dělat nedá, to jsi jen nadprůměrnej humanoidní počítač, kterej propočítá možnosti (ve skutečnosti jen nakliká předem naučený schéma - Starcraft na předem naučených schématech stojí, proto Unimatrix při tréninku, když zpozoroval, že udělal ve schématu chybu, tak vzdával a jelo se znova).

Jistě máš SC pořádně zmákly. O tom žádná, ale o strategii se radši moc nerozepisuj, víš o ní kulový. Nemá cenu tě o tom přesvědčovat, že SC není strategie, protože když nejsi vzdělán v oboru strategie, tak nevíš co ten pojem ve skutečnosti znamená a zřejmě tu dochází k nedorozumění.

Jinak čichám protíka, že :-)

PS: pod jakou přezdívkou jsi hrával SC1, jestli to není moc osobní.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Ja se vždycky všude jmenoval Lojza a nebo nejake variace na to.
Pokud mas dojem, ze sachy nejsou strategie...Tak uz nevim, co by mělo byt. Sachy jsou nejnarocnejsi hra, kde jak jiste vis super hraci premysli na znacne množství tahu dopředu. Snazi se proniknout do mysleni soupere a snazi se předvídat jeho další tahy. Taktez se je snazi "motivovat" k tomu, aby udelali takovy tah, o kterem si budou myslet, ze jim pomuze, ale přitom pomuze protivnikovi, aniz by si to uvedomili.
V SC je to VELMI podobne. Pokud někdo klika "předem naucene schema", dozajiste je to mozne na zacatku. Prvních několik malo minut hry se dozajiste clovek rozhodne, jak hru zahaji a podle toho jede podle presneho schématu (pokud tedy chce, no asi je dobře zacit hru nejak "idealne" co se tyce prijmu surovin a produkce určitých jednotek). Ovšem takova idylka nemá dlouhého trvani - v podstate okamzite od zacatku hry je třeba scoutovat, zjišťovat co dela oponent a na zaklade toho reagovat a velmi brzo vezmou nejaky schémata za sve...Ještě muze byt nejake schema na to, jestli oponent dela ten ci onen druh vyrobny na jednotky, pripadne jestli dela ci nedela fast expu a na to, jak ma kde fyzicky postavene jake budovy. Jo...ale tim to tak konci.

Reakce v desetinách sekundy je potřeba - pokud například objevim, ze nekde na mape oponent stavi zakladnu, mam okamzik na to, abych se zamyslel, co to znamena, v jake jsme fazi hry a jak moc tato zakladna například mohla ovlivnit pocty jeho jednotek, kde se asi jeho jednotky aktualne nechazi vzhledem k tomu, co jsem zjistil v nedavno minule době, a jestli ma ci nemá smysl tu zakladnu jit nicit...pokud ano tak jakyma jednotkama a v jakem množství...A mezi tim se snazim získat informace z dalších zdroju, snazim se scoutovat, a mezi tim mozna bojuji nekde jinde, a mezi tim sam stavim ruzne jednotky a budovy...
Samozrejme ze clovek muze premyslet nad vsim minutu - no pokud to nezvlada v radu desetin sekundy/sekund, potom je pro neho vhodne hrat spise strategie na tahy (a třebas i ty sachy).

Ja nerikam, ze jiné strategie musí byt spatne - vůbec. U C&C jsem pravda u aktivniho hrani (mam na mysli proti lidem) skončil u Red alertu, takze nemohu hodnotit, no slysel jsem, ze se to vyvíjelo pomerne slusne. Pro mne je ale u her, které jsou strategicke, proste dulezite mit exaktni udaje, ze kterých se da vychazet. chci vedet, kolik presne ma jednotka HP, kolik dela dmg, kolik ji ceho prida jaky upgrade a podobne. Protože pro me "strategizovani"= "premysleni nad tim, jake presne zvolit postupy na zaklade jednoznačných vstupnich dat".
Samozrejme ze se daji hrat i hry, kde vstupni data zni "maj docela dost tanku, hromadu vrtulniku a pul obrazovky nejakych vojacku". Pro me to ale je takovy slabsi odvar...

Mimochodem, na SC je hezke, ze kdo umi migrovat s jednotkama, urcite ma vyhodu. A komu to lepe mysli, muze klidne prechytracit i toho, co umi jen migrovat s jednotkama, ale neumi moc předvídat...
Samozrejme ti nejlepší umi oboji a ještě něco navíc.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Šachy mají poměrně omezený počet kombinací a figurky druhého sledu s vysokou hybností hru ze strategického hlediska výrazně zjednodušují a zároveň i zkracují pravidla. Jsou deskové hry, které mají řádově větší počet kombinací a u kterých například ještě stále nemůže počítač spolehlivě člověka porazit. Například taková stupidita jako je Go.

Jinak tvůj popis strategie mi odhalil naše nedorozumění. To co popisuješ je totiž TAKTIKA. I když se to může zdát jako stejná věc a někdy se strategie a taktika překrývají, jsi taktický hráč. A ano sc je jistě taktická hra...

Ad přezdívka - to mi bohužel nic neříká, ale já taky nikdy v sc nehrál ligu :-) Jsem myslel, jestli jsem tě třeba nezaslech skrze unimatrixe, občas mně do tajů progamingu zasvěcoval a o ostatních esech starcratu vyprávěl - to jen pro vysvětlení, proč jsem to chtěl vědět. Žádný stalking.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Tak tomu uz moc nerozumim :-) Tak mi teda popis, co to presne znamena strategie, podle tebe :-)
Podle me se tocis na nejake nepodstatne drobnosti.

Jinak ja hral SC od zacatku, co to vyslo (od prvního dne) tak po dobu 2 let, v podstate při nastupu progamingu jsem koncil s hranim...

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Popíči ti rozdíl mezi strategií a taktikou. Zjednodušeně řečeno, je ve časové jednotce plánovaní a reakcí. Jestliže plánuješ a reaguješ v kratkých časových intervalech jedná se o taktiku, pokud dlouhých, připadně trvalých, jedná se o strategii.

Převedu ti to do srozumitelnější řeči SC1.

1) Zjistíš, že nepřítel si vytvořil sekundární základnu, tvá reakce je, že spoj mezi těmito základnami zatarasíš bunkry a siege tanky, čímž donutíš nepřítele buď vyčerpávat jednotky na znovuotevření cesty a nebo vyhlednání alternativy. To je taktika.
2) Vytvoříš falešnou základnu s velkým počtem laciných budov, ale nízkým početem jednotek a tam nalákáš hlavní masy oponentních jednotek, pomocí ghosta pak tu základnu odpálíš i s nepřítelem. To je strategie

Z naturelu SC, který NENÍ STRATEGIE, víš, že ten druhý bod je sice realizovatelný, ale nemá kýžený efekt, protože v SC se nevyrábí armády, nýbrž proudy jednotek a s nimi se operuje. Žádnou strategií nelze ochcat proud. V pravých strategiích je znemožněno vytvářet proudy, ať je to už surovinovým omezením (v SC je tolik surovin, že v podstatě neexistuje), nebo dobou výroby jednotek (princip funkce výroben jednotek v sc, limitu populace i výstavby budov umožňuje sypat kvanta jednotek jedině kontinuálním způsobem), nebo veteranizací jednotek (SC neobsahuje, každá jednotka si je rovna, ta nově vyrobená i ta co zničila desítku nepřátel) nebo terénem (zde se SC strategii blíží, i když nemá přímé teréní dopady na bitvy, tak omezuje pohyb) nebo mobilitou jednotek (všechny jednotky v SC jsou extrémně mobilní, libovolnou jednotku lze tedy bez potíží stavět v budovách maximálně vzdálené od bojiště)...

Takže už chápeš, proč Starcraft není a nikdy nebyl strategie? Ono s ohledem na to, že je primárně vyvinut jako multiplayerová frenetická řežba to dává smysl. Málo hráčů jsou stratégové, tedy ochotni válčit desítky minut až hodin a do konce nevědět, jestli vyhraje nebo prohraje. Hráči jsou spíše taktici a někdy ani to ne (stále tvrdím, že člověk s vynikajicím taktickým mozkem nemá ve Starcraftu proti člověku s mnohem vyšším APM reálnou šanci).

Hovořím teď sice o starcraftu 1, ale IMHO si myslím, že to platí i pro SC2. On totiž Blizzard zrovna invenční firma není a nešťourá do toho co má masu věrných.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Promin, ale nemas pravdu temer v nicem :-(
Tvuj priklad - to je nejake takove TVOJE rozdeleni, ktere mi VUBEC nedava smysl. Ale ani trosku.
Ve sve podstate oboji co ty popisujes jako strategie a taktika je jedna a ta sama vec. Mimochodem oboji z toho, co popisujes, je v SC mozne.
V SC se mohu, ale take nemusi vyrabet "proudy jednotek".
Dale - v SC je pomerne slusne omezeni poctu surovin - suroviny se jednou vytezi a uz nejsou. Oboji - at krystaly, tak plyn. V SC2 je to uplne stejne.
Doba vyroby jednotek je v SC naopak natolik velka, ze si clovek moc musi rozmyslet, jestli za stejnou dobu udela 2-3 horsi, nebo 1 lepsi a takova rozhodnuti zasadne ovlivni hru.
To, ze vsechny jednotky v SC jsou extremne mobilni NENI pravda a je otazka, jestli jsi to uz dlouho nehral, ale tu hru neznas. Je docela legracni co pises, kdyz si clovek vezme, jak se napriklad rychlosti jednotek peclive balancuji. I v SC1 i v SC2 mam jednotky, ktere nez obejdou mapu, tak ji jinou jednotkou obehnu/obletbu 5x. Mozna mluvis o nejake jine hre, nevim.

Znovu opakuji - vliv APM se VELMI precenuje. APM ma v SC jednu jedinou vyhodu - lepsi mikrovani s jednotkama a tedy clovek je schopny zachranit nektere polomrtve jednotky, ktere by clovek s nizsim APM nezachranil. Jinak ale nechapu, k cemu jinemu by mohlo byt APM dobre. Vice jednotek si nevyrobis, vetsi damage s nima neudelas...Lide casto maji kontinualni vysoke APM jen proto, ze klikaji "nesmysly", jen aby se udrzovali "ve varu" a az na to prijde, nemuseli menit tempo. Kdo jak chce...osobne nemam problem mit na zacatku hry APM okolo 5-10, a v nejake vetsi bitce zrychlim na rekneme 100-120. A az bitva skonci, zase si kliknu 1x za sekundu, protoze vice nepotrebuju.

Jinak tvuj posledni vyrok na stranu Blizzardu opravdu svedci o tom, ze prilis mnoho o jejich hrach nevis. On i SC2 sice tak trosku vypada jako SC1, ale uprimne receno tam jsou docela zasadni posuny vpred. Napriklad prave to, jestli jednotka utoci zdola nahoru a nebo naopak je docela dulezite - respektive je dulezite, jestli jedna jednotka na druhou vidi, a nebo nevidi (nejde utocit zdola nahoru, pokud jednotku nahore nevidi neco, co je nahore, tedy napriklad nejaka letecka jednotka, ci nejaka pozemni jednotka, co je ale nahore.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Dobře lojzo, díky za pokec. Někdy na viděnou.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Pokud je to mysleno vazne, potom se vůbec nebranim :-)
Je možno se ozvat například na lojza.suchanek(@)seznam.cz

Muzeme si nektere věci ukazat na konkretnich prikladech :-)

Mimochodem, napadla me jedna uzasna strategicka hra - Settlers 7

Je to strasne nedocenena, ale absolutne perfektni hra prave z hlediska strategie

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

To je úplná blbost, koridorovky s "filmovým" příběhem jsou tady už destiletí - co třeba Another World z roku 1991? Pokud dá někdo 1500Kč za Tomb Raidera a pak se hrozně diví, že za 15 hodin (průměrný playtime) má hotovo, tak je to jako by moje žena šla do kina na Schindlerův seznam a odsoudila to, že to není romatika a je to černobílé.

BTW toho mačkání čudlíků do rytmu tam není tak moc, na začátku jsem se taky bál, ale pak to vymizí na snesitelnou úroveň. A navíc - "mlátičky" do klávesnice mají dlouhou tradici - co třeba Golden Axe, Simpsons, Prehistorik, nebo Target Renegade? Prostě se vracíme ke kořenům. :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Taky mě tam chybí SC2: Heart of the Swarm

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Bacha je to docela matoucí/zavadejici:
- nejdřív jsem projel/proscrolloval seznam her (abych zjistil co tam vůbec je za hry)
- pak jsem kliknul na tomb raidera (abych mrknul na recenzi a o kvuli čemu tolik hlasu oproti ostatnim)
- a výsledkem je ze lara dostala můj hlas, přestože jsem vubec nekliknul na hlasovat ale schválně jen na název hry:-/

Tak opatrně, at hlasujete opravdu pro hru kterou chcete:-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Díky za feedback, zmínil jsem to v popisu ankety. Pro co bys hlasoval ať můžeme hlas správně zařadit? :)

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Díky za promptní odpoved, ale zmena naknec ani nebyla nutná - po řádném zvážení bych stejně nakonec hlasoval pro tomb raidera:-)

Nyní ji finální kolo, tam se uvidí nakolik (a zda vůbec) se bude pořadí lišit oprot kolu prvnímu, to jsem docela zvedav:-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nejlepší hra za rok 2013 byla (a stále je) Fallout 1.5: Resurrection, proč v seznamu chybí, protože to není komerční produkt?

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Typoval bych že pokud jej vůbec ten , kdo sestavoval žebříček hrál , tak volil těžký mainstream , nebo protěžované casual tak jak se objevují v jiných médiích. Jistě , anketa co zařadit by stejně dopadla podobně , a třeba nechtěli za hru roku označit mod patnáct let staré hry, i když by si to popravdě zasloužil

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

F 1.5 me taky napadnul, ale vic me bavil PoE ktery je taky zadara, pravdou je ze F1.5 jsem po 2 dnes prestal hrat, a ze jsem treba F2 hral asi 10 a pokazde jinak az do finale

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že nejlepší z těchto hledisek by byla hra:

Crysis 3 - vzhled + propracovanost
Bioshock - nápad + dobrý příběh
AC Black Flag - výborný příběh + atmosféra během hraní

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Crysis 3 - nejkratsi herni doba (cca 3 hodiny). Driv se necemu takovemu rikalo technologicke demo nebo alpha verze s prvnim levelem.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Záleží, na jakou obtížnost to hrajete. Na nejlehčí to chápu....to dohrajete skoro každou hru za pár hodin (kraluje především CoD). Za sebe mohu říci, že na nejtěžší obtížnost a s vychutnáváním stealth (odehrání mise bez povšimnutí nepřítele - jeli to možné), průzkumem okolí (nehoněním se jen za waypointy) byla moje herní doba určitě nad 8 hodin. Je to jen o tom, jak si kdo hru vychutná. Určitě znáte Skyrim. Někdo si s ním zkrátí život o možná sto hodin a více, ale je možné ho dohrát i do 5 hodin (držením se pouze hlavní linie, která je sama o sobě krátká).

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ten Colonial Marines je myslený vážne alebo len niekto trolí? O.o

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Za sebe muzu rict FC3: Blood Dragon. Dlouho jsem se tak nepobavil stylem hry.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

jedina hra ktera me za lonskej rok opravdu bavila a tady neni Path of exile, tam mate same drahe sracky v tom vyberu :D

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

A kde je zcela stezejni FPS dilo duke nukem forever (2013 fan verze)? Podle me je to opravdovy milnik, kdyz par nadsencu dovede udelat hru neporovnatelne lepsi nez cely zasrany gearbox a navic zcela jiste zabavnejsi nez vsechny za poslednich rekneme 5-10 let vydane FPS dohromady:)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Jednoznačně nejlepší hra za loňský rok je "Shadow Warrior". Dlouho jsem se žádné hry tak nezabavil. Pokud ve hře nestříká krev a nelítají kusy masa tak to není ono :D.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Za sebe musím říct že Metro Last Light. Nevtíravá hra s pěknou atmosférou a dvěma konci, které vám nikdo neustále nemete do xichtu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DOTA 2

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Space Rangers HD: A War Apart
Toto je pre mna hra minuleho roku, cakal som na nu peknych par mesiacov a nesklamala.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Proč tam není KSP?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Hledal jsem Max Payne 3 ale koukám že ten vyšel 2012, škoda, letos nemám vážně moc pro co hlasovat.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

No, váhal bych mezi ...

http://pmd85.borik.net/wiki/JET_PAC
http://pmd85.borik.net/wiki/PSSST
http://pmd85.borik.net/wiki/Spindizzy

Leč v anketě nejsou ... asi špatná anketa.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Tyhle ankety o nejlepší hru beru z velkou rezervou, ono přiznejme si aby se to dalo objektivně hodnotit tak by člověk musel všechny ty hry vyzkoušet a dohrát (myslím tedy ty nominované). Z těch zde jmenovaných jsem hrál pouze Tomb Raider a Assassin Creed IV Black flag. Nakonec jsem dal hlas Assasinům, protože mne okouzlil námořním pojetím (sny z dětství), hratelností, dějem, volností herního světa. Možná kdybych hrál to GTA V tak bych se rozhodoval také jinak, ale kde mám brát ten čas na šechny ty hry :) nehledě na to , že ty tituly nejsou zrovna nejlevnější.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.