CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k CDR Like A Boss! - Elon Musk je takový Tony Stark naživo

tak mam docela depresi - mam 33 let a . . . . a zbytek se mi zda o nicem.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

ja bych to tak zle nevidel :-)

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Určitě je chytrý, ale měl štěstí s Paypalem a zbytek už za něj udělali najatí inženýři. Tím chci říct, že kdyby se nenarodil, o ty věci bychom nepřišli, jen by se pod ně podepsal někdo jiný.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

PayPal rozjel když už měl $350M na kontě...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

V každé firmě dělají nějací "najatí inženýři" a přes to ani mnohé nejvyspělejší nedokáží zlomek toho co ty jeho. Nejen, že na na co sáhl na tom vydělal obrovské peníze (a obratem investoval do dalšího ještě velkolepějšího projektu), ale ještě po něm zůstávají úplně nové standardy. Paypal je globální standard online plateb, který používají všichni, automobilku Tesla stvořil z nuly a necelý rok po spuštění výroby geniálního Modelu S, na který zaběhnuté automobilky jenom nechápavě čumí, už stihl vydělat tolik, že vrátil půjčky, co měly být splacené za skoro 10 let. Se Space X se mu potom povedlo něco, co se NASA nepodařilo se všemi stáními penězi které měla k dispozici. Kdepak, to není o štěstí nebo miliardě na účtu, to má po světě kde kdo, ten člověk musí být opravdu extrémně schopný.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

+ 1 :)

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Jseš důkazem, že Musk je schopný ... lhář a mystifikátor. Ani paypal (který prorazil díky ebay, bez něj by jsi o něm nevěděl), ani Tesla (které je od roku 2003 stále ve ztrátě a žije jen díky dalším a dalším subvencím státu Kalifornie a pochybného investičního kapitálu), ani SpaceX (která je přisána na cecík NASA, která má shora přikázáno soukromníky podporovat, i když to zrovna dvakrát výhodné není, Rusáci, ESA i dokonce Japka jsou na dopravený kg na ISS lacinější než Musk) ale právě jeho schopnost vybudovat si celosvětovou síť fanatických ovcí je to, co je na něm unikátní. Takových lidí je na světě opravdu pomálu (obvykle to jsou různí sektáři, investiční podvodníci, pyramidáři). Další, který mně napadá (vyjma ryzích lumpů) je Jobs, tan taky dokázal zmanipulovat obrovské množství lidí, ale Jobs svými manipulacemi obíral jen lidi, Musk obírá stát. Byť s ohledem na to, že ten stát jsou USA, je mi to vlastně buřt.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Aby vám z té nenávisti neprskla žilka. Takže teď fakta:

1. Kdyby byl paypal na nic, tak by si ho ebay asi těžko vybrala a všichni by se ho nesnažili zoufale kopírovat

2. Tesla je už nějaký ten měsíc v ZISKU a půjčky vůči státu splatila před pár dny v plné výši o celých 9 let dřív než musela. A taky nejspíš jako jediná, protože ostatní firmy, které čerpaly tytéž půjčky je nevrátí nejspíš nikdy a pokud, tak zase jenom z jiných půjček.

Zbytek jsou akorát vaše kecy prdy a beďary.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Elon Musk je sponzorom Obamovej kampane, statisice dolarov zaplatil vladnym lobistom... a samozrejme nic nie je zadarmo
Musk necerpal pozicky len pre Teslu, jeho Solarcity obdrzalo tie dotaciu (a je dost mozne, ze legislativa na cerpanie poziciek na obnovitelne zdroje bola viac menej vytvorena na mieru Muskovi.) - obdoba toho co sa deje s fotovoltaikou v cechach a na slovensku - cisty, prudko vynosny a bezrizikovy biznis pre zopar zucastnenych..
SpaceX je tiez pozoruhodny projekt... vacsinu vyvoja zaplatia dotacie a hlavne zakazky od vladnej NASA... a potom uz len ryza na komercnych letoch + dalsia ryza na NASA.

Musk ma super projekty, ale netreba byt naivny, ze nie je vypocitavy businessman, ktory cez "lobing" dostava zazracne vyhody, dotacie a pozicky.

verim, ze Musk stal danovych poplatnikov zapar dolarov, ale aspon tie prachy nie su bohapusto, naprazdno rozkradnute, ako v pripade nasich financnych skupin, politickych sponzorov a velkych privatizerov v nasom bananistane...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

SpaceX na komerčních letech nevydělal ani floka. Jedinej komerční satelit byl Orbcomm, kterej hodili do atmosféry, páč bylo riziko, že se Dragon nevyškrábe k ISS. Mají sice "agrement of understanding" s několika společnostma, jenže ty berou fofrem za své, protože letošní komerciály byly z nějakých potíží SpaceX zěmněny z termínů na TBD. A tito "zákazníci" již začali smluvně zajišťovat zálohy od ESA a RKA. Tolik k úspěšnému byznysmanovi, alias technickému podvodníkovi.

A mimochodem, ten přínos bych neviděl jako pozitivní, fakt, že NASA musí posluhovat americkým soukromníkům ve finále stojí více peněz, než kdyby si od píky střední raketu s lodí udělala sama.

V podstatě se dá říci, že srovnávat Muska a Starka kulhá na obě nohy. Stark totiž v komixu opravdu přináší technický pokrok a nejde mu jen o ždímání státních peněz. Muskovi o nic jiného, než státní cecík ani nejde, všechny prohlášení, všechny byznysy dělá výhradně pro peníze.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Orbcomm byl druhy satelit a byla to "jen" sekundarni mise. Hlavni byl Dragon a tomu se muselo podridit vsechno ostatni.
Prvni (a pokud dobre vim, tak zatim jediny) uspesne vypusteny satelit byl na 4. pokusu s Falcon 1.

A mimochodem bych rad videl nejake vycisleni nakladu podle kterych usuzujete ze NASA by to udelala levneji nez SpaceX nebo Orbital Sciences.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

na čtvrtém byla dumina. Myslíte pátý.

Vyčíslení je snadné, kčeft mezi SPaceX a NASA jasně hovoří o 12 misích na ISS, celkem 20 tun. Za pouhopouhých 1,6 miliardy USD. 80 000 USD/kg zásob je nejdražší dopravní všech dob. Jen pro srovnání STS - průměrná (realná, jinak by mohla být ještě nižší) cena dopravného zásob 48000USD/kg. HTV 64000 USD/kg. ATV - 50000 USD/kg a samozřejmě Progress 32000USD/kg!

Jedná se o ryze politické rozhodnutí, protože čistě teoreticky by mohl Dragon nosit více materiálu, jenže ne v tlakové části. Tam je právě ta limitace. Takže ve finále bude i Cygnus levnější. Nicméně už to ukazuje situaci jak by si to NASA udělala levněji - nijak. Nelze srazit cenu pod cenu ATV a zejména Progressu. I přes všechny nářky, že Rusáci zase zdražili, je vidět, že stále mají kam zdražovat. Takže nasa de facto soukromé dopravce nepotřebuje, ale pokaždé když splní nějaký milestone COTS musí jim zacvakat milióny a zároveň jim musí přiklepnout CRS o který NASA nestojí (prvně pro vysokou cenu a druhak pro nízkou spolehlivost).

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Díky za plodné komentáře a doporučuji zainteresovaným diskutérům další čtení z DIITu:
http://diit.cz/clanek/spacex-soukroma-cesta-do-vesmiru

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

hezky clanek :)

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Fanatik, jak jinak.

1) Neřekl jsem, že paypal je na nic, ale že prosadil a proslavil jej ebay. Kdyby si ebay vybral jiný sytém, o paypalu ani nevíš. Tečka.

2) Nejlepší je důkaz odkazem:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Motors
I když jsi fanatik a tedy prostě jen věříš v Muska, přesto všechno nech spočinout tvůj pohled na položce Net income (2012, -400 mega) a na rozdílu položek Total assets (2012-2011, 400 mega). To jsou fakta, Tesla žije jen díky subvencím a investicím spekulativního kapitálu. Jestli je Tesla nějaký ten měsíc v zisku je irelevantní, účty se skládají vždy po skončení fiskálního roku a ne na začátku. To, že vytloukl Musk původní půjčky jinými půjčkami, subvencemi a investicemi mu není nijak k dobru.

A zbytek jsou kecy, prdy a beďary (vsadím pravou kouli, že bědary máš spíše ty, mlíčňáku, dospělý člověk není takový manipulovatelný fanatik), ke kterým ani nemáš naučené Muskova moudra, takže tomu nerozumíš.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Jestlize jejich cisty zisk byl -396.2 milionu a nakoupene vybaveni bylo v hodnote 400.8 milionu neznaci to spis ze firma se rozrusta obrovskou rychlosti a ze sveho vydelku zaplatila pouze jedno procento a zbytek sel z dluhu a kapitalu vybraneho na burze?

Samozrejme bych pochopil vase rozhorceni kdyby hodnota vybaveni a celkoveho jmeni zustala stejna a pritom cisty zisk by byl v zaporu, ale takhle?

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Jenže aktiva neznamneá jen majetek. V tomto případě se totiž jedná o finance, výroba nijak rozšiřována nebyla. Je to totiž jediná možnost jak se vyhnout bankrotu. Je přirozené, že jste to nepostřehl, většina normálních lidí takovým čachrům nerpzumí.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A ta tovarna ve Freemontu se vybavila sama a zadarmo jo? hmm, dobry, to bych chtel taky umet...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Paypal jsem pouzival cca 1 rok pred tim, nez ho ebay koupil, takze minimalne v tomto se mylite.

Ze tesla motors je totalni revoluce se teprve zacina ukazovat a to predevsim naprostou neschopnosti zavedenych automobilek vyrobit elektormobil, ktery by byl alespon trochu srovnatelny s modelem S a zaroven by nestal 3x tolik.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mýlím se? Kurvafix čemu sakra lidi nerozumí na "Paypal prosadil...". Doprdele to neznamená, že neexistoval, ale před ebayem byl jen jeden z mnoha! Kdyby si Ebay vybral jiný platební systém, myslíš, že by se paypal tak rozšířil?!

Nestál 3x tolik?!?!" Model S je auto střední třídy za cenu 1,5 mil korun s tak nějak garantovaným dojezdem 320km v Kalifornii!!

Elektrická octavia s dojezdem 140 km v ČR (kdyby jsi měl elementrání základy elektrotechniky, věděl by jsi proč) s méně než polovičním množstvím baterií přijde na milión i přestavbou (jedná se o přestavbu!!!) a naším DPH.

Protože já, na rozdíl od tebe, tyto věci sleduji, tak vím, že veškeré automobily Tesla vynikají oproti normálním automobilkám jen v jediné věci, cpou do těch aut obrovské množství baterií. To ale není umění, to dokáže libovolná evropská automobilka (ba dokonce nadšenec) taky. Problém je, že půl tuny baterek stojí milión korun a primitivní LiFePo davají kapacitu kolem 50kWh! Což v kombinaci s primitivním systémem motor-převodovka-diferenciál-kolo dává cca 250km dojezdu od jara do podzimu.

Proto se do toho automobilky neženou, dokonce i v technoidní, subvencované a teplé Kalifornii jen stěží najde Musk více jak pár tisíc klientů ročně.

Až Musk vezme vysokopakapcitní LiIonky (cca 2*vyšší kapacita než LiFePo, ale vyžadují tepelnou a proudovou pohodu), místo stávajícího pohonu vrazí HiPa motory do kol a pohraje si s třením a ztrátami, pak se budeme bavit o bezkonkurenčním vozu. Do té doby je libovolnáý automobilka úplně jinde.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

A jake myslite ze Lionky asi tak ted pouzivaji? Nac myslite ze delali ten teplotni management? Zeby proto aby udrzeli tu teplotni pohodu?
Mimochodem upravene NCA clanky co pouzivaji maji energetickou hustotu 250Wh/kg (po zapocitani zbytku battery packu ~150Wh/kg => cca 600kg na 85kWh baterii). Ukazte mi clanky, ktere by podle vas meli pouzit, aby dosahli lepsich vysledku.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

A vysvetlite mi jak ma asi automobilka, ktera zacina od nuly rozjet seriovou vyrobu, kdyz ne pomoci obrovskych investic? Jejich prvni auto Tesla Roadster (ktere se jeste ani nevyrabelo jako standarni seriovka, ale spise jako prestavba z Lotus Elise) rozjelo ten dnesni sileny kolotoc elektrickych aut jako je Chevrolet Volt, Nissan Leaf, BMW i3 a spol. Pokud si dobre vzpominam tak Roadster vyrabeli s hrubym ziskem 22%. A pro Toyotu a Daimler vyviji pohonne ustroji s hrubym ziskem zhruba 50%. S jakym ziskem pak dodavaji konkretni soucasti z hlavy nevim, ale urcite to bude vic jak 10%. No a Model S by se mel do konce roku vyrabet s hrubym ziskem okolo 25% bez zapocitani ZEV kreditu. Jestli mate dojem ze nic nedokazali tak aspon uvazte ze jejich bateriovy system ma nejvetsi energetickou hustotu na trhu. Tolik ohledne Tesly.

Co se tyce Zip2 tak byla uspesna firma taktez vybudovana od nuly, kterou koupil Compaq za 350M$. Paypal se stal uspesny platebni system jeste pred tim nez ho koupil eBay (kdyby nebyl uspesny tak by radeji zvolili jiny... anebo zadny), to ze se rozsiril po celem svete diky eBay je jina story.

A ohledne SpaceX, kdyz uz tak rad citujete wikipedii jakozto "dukaz odkazem", tak si taky dovolim uvest ze cena jednoho letu raketoplanu byla 450 milonu dolaru a pokud bychom zapocitali vsechny naklady kolem tak jeden start vysel v prumeru na 1,5 miliardy dolaru zatimco cena jednoho letu Felcon Heavy je predpokladana na 80-125 milionu dolaru a celkove naklady kolem zatim nejsou znamy protoze Falcon Heavy jeste neleta (nemluve o tom ze Falcon Heavy ma mit zhruba dvojnasobnou nosnost na LEO a trojnasobnou na GTO):
http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Shuttle
http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Shuttle_program
http://en.wikipedia.org/wiki/Falcon_Heavy

No a kdyz uz jsme v tom mohl byste me odkazat na nejaky zdroj podle ktereho jsou Rusaci, ESA a dokonce i Japka levnejsi na dopraveny kg na ISS?

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

První odstavec je snuška lží od začátku do konce. Takže ho nebudu vyvracet.

Druhý odstavec je zaměnování jabliček a hrušek. Ebay udělal PayPal. Tečka. Nevíte ani vy ani já, proč si jej vybral. Můžete jen domýšlet (případné infantilní představy, že vyhrává ten nejlepší, v mezidponikovéí sféře, si nechte od cesty, nemám na takové nereálné žvásty náladu).

Falcon Heavy neletěl ani na papíře. Dosud neletěl žádný F9 jako ryze komerční projekt, který by odkryl karty a jak už jsem dopočítal jinde, CRS zajišťuje suverénně nejvyšší cenu za kilogram všech dob a to včetně toho STS se započteným programem (STS má payload 25tun, tedy 60000USD/kg). Nelze předjímat Muskem vyblinkaný lži o ceně 56mil. USD za F9, když všechny komerciály jsou TBD a fakt, že se vůbec opovážíš argumentovat cenou neexistující rakety, je už fakt síla a moje procitnutí, že se tu ve dvě hodiny ráno snažím přesvědčit dalšího fanatika.

Ale když už jsem v tom, tak se budu obtěžovat. ATV
http://en.wikipedia.org/wiki/Automated_Transfer_Vehicle
https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_orbital_launch_systems
Takže 300 mil. USD/7500Kg = ¨40000USD/kg + 10000USD/kg (launch costs Ariane 5) = 50000USD. Oproti 80000USD Falcon9+Dragon v rámci CRS docela pohodička. O faktu, že ATV umí, na rozdíl od Muskovy plechovky, veledůležitý boost ISS ani nemluvě (ATV je tak drahé proto, že to je opravdová kosmická loď).

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

chlape, ty mas vazne problem. tipuji, ze to je zavist. Chapu, je snadne zavidet cloveku, ktery zalozil 3 vele uspesne firmy kdezto ty nickdy nic podobneho nedokazes. Ale nemusis byt tak nenavistny, v zivote jsou i jine veci, pro ktere ma smysl zit v klidu a miru. Nenavist nic nevyresni, naopak

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Napsal by jsi mi tohle, kdybych se takto "rozčiloval" pod podobným adorujícím slintem, ale tentokráte na Koženého? Je totiž nesporný fakt, že tolik úspěšných fondů nezaložím a tolik miliard nevydělám, jako Kožený.

Musk je prostě podnikatelský lump, stejně jako Jobs. A jejich genialita je v manipulaci, nikoliv ve vědění. A jejich přínos pro rozvoj lidstva je spíše negativní.

Žádná závist, ale mám to v hlavě trochu srovnanější než běžná ovce.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Rict o Jobsovi ze byl podnikatelsky lump mi prijde fakt neferove. Jako CEO pozvedl Apple z par dolaru za akcii na nekolik set a lidi maj dodnes radi ty jeho telefony. Ja osobne Apple moc nemusim diky jejich uzavrenemu ecosystemu, ale to nijak nemeni fakt, ze vytvorili konkurencne schopne produkty.

A stejne tak Musk Vam jeste ukaze, ze ty jeho produkty jsou konkurenceschopne. At uz je to byl Zip2 nebo PayPal (eBay nebo ne, byl to uspesny produkt) nebo Model S, ktery sbira jedno oceneni za druhym (napr. posledni je Consumer Reports 99/100 - "If it could recharge in any gas station in three minutes, this car would score about 110" - http://www.cnbc.com/id/100722346). Co se tyce toho "dobijeni" za 3 minuty, tak 20. cervna bude zive demonstrovano jak se to da udelat, necham se prekvapit. Na forech se spekuluje o battery swapu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To se nevylučuje. To, že někdo zvedne firmu neznamená, že to je férový a čestný člověk. Ba právě naopak, osobně neznám "úspěšného" podnikatele nebo manažera, který by zároveň nebyl lump. A čím úspěšnější tím větší lump. S ohledem na to, že základy kapitalizmu jsou nastaveny tak, aby zvítězil zákeřnější a podlejší jedinec, dost by mně překvapilo, kdyby nejúspěšnější podnikatelé historie byli Mirkové Dušínové. Ti končí v propadlišti dějin (typickým příkladem cesťák Fischer). Dokonce ani ten Baťa či Ford nemůžou být morálními vzory, jedině fakt, že nabídli o něco více, než byl tehdejší standard je šlechtí. Ovšem, proč si idealizovat otrokáře jen proto, že otroky pro zábavu nebičuje k smrti, stále je to svině otrokářská.

A Jobs byl svině mimořádná i na poměry amerického self-made-mana. Z jeho smrti měli radost v Applu v podstatě všichni, kteří s ním přišli do styku (až na akcionáře) a ani to nijak umně neskrývali (dokonce i Tim Cook, okamžitou změnou konfrontačního kormidla s partnery a konkurenty a uvolněním firemních poměrů).

Musk mi ukáže maximálně jak moc dokáže zmanipulovat nejen ovce, ale i politiky. Nad jeho "stroji" nehnu ani brvou, je to totiž naprosto normální bastl, který opravdu nevyniká žádnou technologií.

Mimochodem, dobíjení 50-80kWh za 3 minuty je opravdu možné jen výměnou baterií (jinak by potřebný proud byl 360kA) a s ohledem na umístění rozložení baterií v modelu S bude nutno tento model upravit. Specificky umístit baterie na jedno místo. Což bude mít značné důsledky na stabilitu a jízdní vlastnosti. Což je opět geniální manipulace. Nejprve vyrobí S-model bez hot-swap baterií autu nechá udělat maximální reklamu u podplacených médií a pak model poupraví, čím zásadně zhorší jízdní vlastnosti, ale je málo pravděpodobné, že se to roznese a zastaví předobjednávky. Ono beztak Tesla auta kupují boháči kvůli image, nikoliv kvůli tomu ,že to je super auto na ježdění (na to mají S klasse nebo Lexus).

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nechapu proc by meli menit rozlozeni hmotnosti baterie v Modelu S. Kam by ty clanky asi tak presunuli? Do toho predniho kufru nebo kam? Vzdyt ten jejich battery pack v podlaze je tak napechovany clankama a ma idealni polohu pro battery swaping ze neni duvod ho nekam presouvat. Model S byl uz od zacatku navrzen pro battery swaping, mozna bude treba upravit nejake konektory, ventily, srouby nebo par plastu kolem baterie, ale urcite ne rozlozeni hmotnosti.

Navic nesouhlasim ze Consumer Reports, Motor Trend, Automobile magazin, Green Car Reports, Edmunds a vsechny ostatni, ktere uz mely prilezitost se svest jsou podplacena media. To je proste blbost! Tech magazinu co jiz testovaly auto bylo proste prilis moc (a nejen ty americke ale uz i Nemecke, Svycarske ci Norske).

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

http://news.discovery.com/autos/drive/tesla-model-s-sedan-drives-7-passe...

Výměna celé podlahy, která navíc drží nápravy u sebe? Hodně štěstí. Battery pack bude téměř určitě kratší, ale vyšší, aby se s ním šlo manipulovat, ostatně jak už navrhly evropské atomobilky. To znamená, že aktuální rozložení, které je vynikající, bude změněno na méně vhodné jdenostranné rozložení (možná to vyřeší dvěma bateriovými packy, ale uvidíme).

Neznalost, jak fungují americké spotřebitelské magazíny vás neomlouvá. Ne nadarmo se v USA těší oblibě evropské protějšky, ty totiž nejsou jen placenou reklamou tvářící se jako nezávislé periodikum.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Jestli usuzujete ze ten battery pack drzi napravy u sebe podle te fotky u clanku tak to vas asi trochu zklamu. Mrknete treba na video:
http://reviews.cnet.com/sedan/2012-tesla-model-s/4505-10865_7-35338245.html
v 0:55 je videt co drzi napravy u sebe. A rozhonde to neni battery pack. Ten je k tomu taky primontovany, ale ze spodu, tak aby se dal sundat a vymenit.

Navic co predstavi 20. cervna zatim nikdo nevi a proto se necham prekvapit.

To jsem rad ze aspon podporite evropske magaziny, kterym se zatim Model S taky dost libil. Ja jsem v tom zatim jel jen jednou (bohuzel ne jako ridic), ale i tak se mi to libilo a rozhodne me Tesla nepodplatila. Ikdyz nevim jak bych vam to dokazal, stejne jako vam to nedokazou ty ostatni magaziny at uz Evropske nebo Americke.
Mimochodem oblibe se tam tesi i Consumer Reports (99/100) prave z duvodu, ktere jste vyse zminil.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem si rekl ze se jeste jednou vratim do teto "diskuze".
Tesla jiz odhalila ten jejich battery swap a presne jak jsem ocekaval jde o vymenu hlavni baterie, dokonce bez uprav stavajich vozu... Tedy nemeni se zadne rozlozeni hmotnosti, ani jiny podobny nesmysl. Cely swap trva zhruba 90 sekund vcetne pristaveni vozidla a vyuziva stejnou techniku jakou se montuji baterie v tovarne. Ale jsem rad, ze umite uznat, ze to rozlozeni hmotnosti je vynikajici. Aspon neco...

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Musk není technický génius, ale organizační a o tom to celé je. Pokud se najde dobrý organizátor tak dokáže s chytrým kolektivem doslova zázraky. Třeba takový Koroljov - nebyl to super inženýr ale hlavně výborný organizátor a na tom stál jeho úspěch.
A v tom je právě ohromný rozdíl proti obrovskému aparátu s hafem lidí které svazují různé příkazy a zákazy, pak jde kreativita do čudu a postupuje se "mírným pokrokem v mezích zákona".... a lidi akorát přežívají a mrhají svým potenciálem.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Koroljov nebyl super inženýr? On byl geniální inženýr. Stejně jako Braun dokázal pouhým odhadem určit co je konstrukčně blbost a co ne, ještě než to opustilo papír.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem se dival na spravy pro investory Tesly z let 2010 a 2011. Prumerny HRUBY zisk z prodeju Roadsteru v roce 2010 byl 22%, v roce 2011 to bylo 30%. Nenasel jsem kolik z toho byly ZEV kredity. Hruby zisk za vyvoj komponent pro jine OEM se dost lisi kvartal od kvartalu a lita cca od 6% do asi 30%+.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

A když už jsem v ráži. SpaceX dostala za COTS milestony již více než 700 mil. USD. To je program, který by jsi měl taky započítávat, když to chceš počítat raketoplánu ;-)
A pak je tu ještě dvojí fakt.
1) Inženýři SpaceX byli pečení vaření v archivech NASA. Tedy obrovské vývojové částky vývoje Flaconů a Dragonu zaplatila jak jinak NASA. Mimochodem, to je například důvod, proč zdánlivě jednodušší crosfeed (velmi výhodný pro případný Falcon Heavy) upozadili a snaží se raději vyvíjet Grasshopera, který je přitom na první pohled značně složitější. Jenže!!!!!! NASA crossfeed nikdy nedotáhla dále než do studie, tedy v archivech nelze nalézt nic než neověřené teorie!!!! Zatímco návrat stupně v ruzných podobách bylo prakticky zkoušeno a v archivech NASA jsou tak podrobné zprávy, technické výkresy a závěry. Mimochodem touto invenční "neschopností" Muskova týmu se dostáváme k druhému bodu
2) Když se SPaceX zjevně nedařilo dotáhnout Dragona do použitelné podoby a začaly skluzy, přišel rozkaz shora, aby NASA kaoukala naklusat a !!!BEZPLATNĚ!!!! jim to dodělat!!! Opět, to jsou stovky miliónů USD v nelegálních a tichách subvencích!

Takže se trochu kroť v té "nepřímé" adoraci zjevného podnikatelského grázla. (I když, kterej podnikatel grázl není, že jo :-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

To je zas snuzka nesmyslu a polopravd, kterou nema smysl vyvracet. A kdyz myslis ze kazdy podnikatel je grazl, tak ani nevim proc se tady s tebou bavim. Tahle spolecnost potrebuje jak schopne podnikatele tak i zamestnance a bez jednech ani druhych to nepujde. Grazlove muzou byt na obou stranach, ale generalizovat podnikatele na grazla je fakt ubohost.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To je praxe. Vyjmenujte si 3 základní vlastnosti úspěšného podnikatele a pak se zamyslete, jaké mají tyto vlastnosti dopad na okolí. Pozitivní nebo negativní?

Ostatně už jen definice podnikání:
Podnikání je soustavná samostatná činnost určité osoby za účelem dosažení zisku.

Tato vágní formulace má ale praktickou formulaci:
Podnikání je soustavná samostatná činnost určité osoby za účelem dosažení maximálního zisku za minimálních nákladů.

A tato reálná definice již předem implikuje, že podnikatel bude svině. Maximalizovat zisk a minimalizovat náklady, to znamená vykořisťovat, škodit životnímu prostředí, používat neférové taktiky k ničení konkurence, nepřipuštění konkurence, vyhýbání se platebním povinnostem (daně, zaměstnanecké odvody, faktury) atd...
Jakýkoliv Mirek Dušín - podnikatel v takovém, špatně regulovaném (USA) nebo neregulovaném (ČR) prostředí nemá šanci nejen prorazit, ale ani přežít. A plná regulace, která prostředí pro Mirky Dušíny vytváří je už v podstatě čirý socializmus (sociální stát v EHS 70-90tá léta), nikoliv kapitalizmus.

Mimochodem, snůška nesmyslů to není, jen prostě netušíte, kolik za COTS a CRS již Musk inkasoval a nechcete to vidět, protože by to škodilo obrazu tvojí modly.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

A co je spatneho na tom ze firma musi dosahnout zisku aby mohla prezit a rust? Jak by ta firma bez zisku asi tak mohla koupit dalsi material, vybaveni a najmout dalsi lidi? Nekonecny vydej akcii taky neni resenim. Anebo by jste byl radeji aby nikdo nikoho nenajimal a aby kazdeho zamestnaval stat? Anebo jeste lepe aby nikdo zamestnany ani nebyl, vsak ti lidi se uzivi i bez prace ne?

Jak by asi tak vznikaly nove technologie a nove zbozi a sluzby kdyz ne s pomoci zisku a minimalizaci nakladu? Samozrejme ze vyhybani se danim a zneuzivani patentu pro konkurencni boj atp. je spatne, ale to nic nemeni na tom, ze maximalizace zisku a minimalizace je proste vysletkem zdraveho usudku. Pokud reknu sousedovi at mi natre plot a ze ho za to pozvu na pivo, tak to podle vas taky bude vykoristovani jen proto ze moje naklady na pivo jsou mensi nez jeho naklady na barvu a parci?

A co se tyce toho Mirka Dusina, nechcete me odkazat nejaky dobry zdroj? Nevim kdo to byl a rad bych si precetl jak dokonaly byl a jake chyby udelal ze se neprosadil. To vite, poucit se z chyb druhych...

Mam dojem ze nase diskuze se presunula do jine roviny - a to kapitalizmus vs socialismus. Tady vazne nechcu pokracovat.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Lidi jako ty mi vyloženě vadí. Nevadí mi svině, která si přizná, že je svině a že se chová jako svině. Protože je to alespoň svině upřímná. Na nic si nehraje. Ovšem když svině nechce přiznat, že je svině a ještě se snaží obhájit neobhájitelné...

Vím, že toto již bylo asi přes čáru, co zde bude kdo tolerovat a že tě to asi urazilo, ale prostě já nemůžu jinak. Mám mezi podnikateli pár přátel, ale ti si na nic nehrají a karty mezi námi jsou tak rozdány zcela jasně. S takovými se rád pobavím, ale s pokrytci fakt ne. Ty bytostně nesnáším, i když to jsou anonymní lidé na internetu.

PS: Kolik ti je, že nevíš kdo je Mirek Dušín? Se nelze divit, že společnost je tam kde je, když omladina nezná Foglara.
http://lmgtfy.com/?q=Mirek+Du%C5%A1%C3%ADn

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Foglara znam a nekolik jeho knizek jsem cetl, jen jsem predpokladal ze se odvolavas na nejakou skutecnou osobu.

PS: tech prispevku pres caru asi bylo vic nez jen ten jeden...
PPS: Bud v klidu, lidi jako ty co si mysli, ze maj dycky pravdu mi taky vadi a nic s tim nenadelam...

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.