CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Čína chce postavit vesmírnou loď jako ze známé „bondovky“. Bude mít přes 1 km

Chtít můžou, ale zaplatit musí. Takový projekt bude mít neskutečné náklady a doba blahobytu v Číně končí. Dluhy se kupí, ekonomika zpomalila, realitní bublina obřích, dosud nevídaných rozměrů je na prasknutí, ochota mladých makat 6x16 hodin týdně je na nule, očekávání stárnoucí generace v oblasti sociálního zajištění stoupá a demografická křivka ukazuje hrozící krizi v budoucích desetiletích. Tady není moc prostor na scifi.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Co takhle si zamést na vlastním dvorku? Čína může ztratit 500 milionů lidí kvůli demografické krizi a stejně bude nad optimem. Makat 6x16 hodin denně už není potřeba, mají levné energie a jsou první v robotizaci. Příště svoje "skvělé" analytické myšlení zaměř na svojí zemi a kontinent, pak ti možná hodně věcí dojde a nic nenapíšeš.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak záleží na tom, který propagandě věříš že :) zkus třeba https://youtu.be/mqA5NODRnQI

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nevím jak ostatmí a já věřím tomu co vidím, jak postupně válcují veškerý průmysl. Naposledy elektroauta...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

První v robotizaci čeho? Že se pokoušejí u umělou inteligenci a jsou dál, než DARPA apod.? To těžko.
Pokud jde o automatizaci ve výrobnách, tak opět, velký špatný, pořád spousta firem spoléhá na lidi, kde je obrovská chybovost.
Pokud jde o EV, tak bych také nebyl tak optimistický. Budou levnější než EU šméčka, ale pořád jsou šíleně daleko za Teslou, navíc po skončení dotací je to tam s prodejem EV prý docela nedobré. Proto se asi hrnou do EU.
Něco jsem nedávno o Číně sepsal:
https://www.abclinuxu.cz/blog/Max_Devaine/2023/9/blizi-se-velka-cinska-k...

Samo, že apokolyptické věci se neblíží, je to jen poukaz na to, že né vše je tak růžové, jak Čína prezentuje. Důvěra některých v Čínu je podle mě značně přehnaná.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Šíleně daleko za teslou?? To jako v čem přesně? Podle mne ji ve většině parametrů naopak dotahují a to za nižší ceny. V množství vyroberných kusů jsou už dávno před ní.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V čem? Že by v reálném provozu? Je super, když na papíře máte dojezd 500km, ale za jakých podmínek? Dají to ty EV za dálničních a případně ještě rychlejších cest? Tesla ano, ale mnoho EV nikoli. To samé, pokud budu mít protivítr, kde Tesla má mnohem lepší aerodynamiku. A k tomu je ještě třeba připočítat, že Tesla navíc zároveň dělá real time analýzu okolního provozu a má hodně vyspělé fce pro asistenty a další věci okolo. To je dost nezanedbatelný výkon a nezanedbatelná výbava (kamery, počítač apod.).
A ve finále cena, kdy Tesla má marže jak z jiného vesmíru. Proto jí nečiní sundat půl mega z ceny eSka a i tak vydělává. Giga press, pokud vím, nemá také žádná další automobilka, což znamená obrovská finanční úspora při výrobě (údajně zredukují výrobu o 1/3 robotů) a zrychlí čas produkce. Třeba teď Tesle údajně trvá výroba jednoho auta 10h, i3 se prý vyrábí 30h a Číňan bude asi někde mezi (možná).
Podstatné je, že Tesla do budoucna půjde s cenou ještě víc dolu (pokud jí konkurence donutí) a marže i tak bude mít oproti konkurenci úplně někde jinde. A to se bavíme je o pár věcech na Tesle, kde spousta dalších věcí hraje také obrovskou roli. Např. za tu dlouhou cestu, co Tesla ušla, má teď jedny z nej sedaček a v základních výbavách v nich má i ventilaci apod., viz nový model 3, který přidal další věci do výbavy. To samé třeba data a aktualizace. Který výrobce se Tesle v opravách sw vyrovná? Vesměs žádný. To samé v poskytování datových služeb, což konkurence buď nemá, nebo má zpoplatněno, nebo má zpoplatněno po 5 letech záruky (např. Toyota).
Dalo by se o tom napsat hodně a zajít do úplných maličkostí jako např. kam až se posunul vývoj otevírání dveří u Tesel. Pokud vím, mají také stále bezkonkurenční celkový battery management.
A oproti konkurenci za "podobnou cenu" mají bezkonkurenční výkon.

Který Číňan je levnější než Tesla, má 300kW s docela pěkným zrychlení, neusmaží se mu baterie po drsnější jízdě a nevadí mu pálit po dálnici 160km/h a k tomu bezproblémová data v autě napříč státy a Real Time analýza provozu s nějakým rozumnějším asistentem, než tu demenci, co má třeba Škodovka?

Pokud je jediným vaším kritériem papírový dojezd, nebo dojezd za ideálních podmínek a k tomu cena, tak je to trošku divné srovnání.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hezká tvrzení, nějaká tabulka s konkrétním srovnáním hodnot by nebyla? Třeba tabulka e-aut podle dojezdu, podle aerodynamiky, podle vybavení (ideálně toho co funguje a umí zacouvat do mezery) a podobně. teslá má i víc než 300kw co jsem videl srovnání sprintu ale to chci u závoďáku ne u auta na denní používání. Už nyní není tesla největším vyrobcem elektroaut a obávám se že nadšení jejích fanoušků ji nespasí a to i když byli ochotni kupovat auto s mizernýn dílenským zpracováním a dělat betatestery za vysoké ceny.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

K čemu by ti ta tabulka byla, když by si jí stejně nevěřil? Tvá zarytá nenávist je vidět i v tvé odpovědi. Argumentace, že není 10 let technologicky napřed, protože nevyrábí nějaký tebou představovaný počet aut, je prostě hodně divná, stejně tak jako argumenty "tohle v autě ale nepotřebuji".
Pokud chci porovnávat auta, tak do toho musím zahrnout všechny aspekty, ať se mi chce, nebo nechce.
To, že měla (a někdy stále má, viz gigafa v USA) problémy s lícováním plechů a občas chybná montáž typu "vydřený plech od nárazníku apod." je pravda. Ale také je pravda, že podvozek a celý core má zase na extrémně dobré úrovni. A pak je tu to, že ne každá Tesla tímto trpí / trpěla / trpět bude. Opíráš se o kusové věci, co někdo hodil na net. Vzhledem k počtu prodaných aut, není těch negativních recenzí tolik, jak by člověk čekal. Možná proto se jim stále navyšují prodeje, možná proto stále staví nové a nové továrny, možná proto chystají nové typy.
Zdar Max
PS: Já vím, nejprodávanější EV na světě, kterým je Model Y, nestojí za řeč...
PPS: který Čínský model je na tom tedy technologicky podobně/ nebo dohání jako Tesla?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"K čemu by ti ta tabulka byla" Aby doložila tvá tvrzení o tom jaký má tesla obrovský náskok... Jinak je to jen nesmyslné nepodložené tvrzení... Stačí uvést parametry pro srovnání a zdroj, není to tak těžké, pokud takové údaje ovšem skutečně existují....
Mimochodem to tvrzení o nejvíce prodávaném tesla y je zdá se zkreslené. Vychází z článku moto1 a pokud člověk zkontroluje zdroje oněch informací tak narazí na https://www.carscoops.com/2023/05/tesla-model-y-becomes-worlds-3rd-best-... ve skutečnosti se lo loňský rok dostala tesla s prodeji na 3tí místo elektroaut. Z automobilek je druhá za BYD přičemž v roce 2021 ztratila první místo v podílu na trhu...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To samé jsem žádal od tebe a nic. Že by pokrytec? Tak znovu, jaký Čínský automobil má být stejně dobrý, nebo lepší, než současný Model 3 nebo Y?

Pokud jde o aerodynamiku, tak se hafec let mluví o Tesle jako o the best v nejnižším součinitel odporu (nejdřív o modelu S, pak o modelu 3).
Tady článek, který hlásá o možném pokoření Čínským autem, ale celkově to vypadá na horší auto, než je Tesla a za stejnou cenu:
https://www.autorevue.cz/cina-pokorila-teslu-i-mercedes-benz-na-trh-uved...

Pokud jde o Y, myslel jsem toto:
https://vtm.zive.cz/clanky/tesla-model-y-je-nejprodavanejsi-auto-sveta-v...
https://www.hybrid.cz/tesla-model-y-nejprodavanejsi-auto-na-svete-v-prvn...

Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty ode mne nemáš co žádat to ty něco tvrdil a je na tobě aby jsi to doložil. Ne obráceně....
Ty odkazy právě čerpají z jednoho zdroje který jsem uváděl a značně zkreslují realitu.
Článek o číně za stejnou cenu snad o ceně vůbec nemluví natož o stejné řeší to že to auto má lepší aerodynamiku "koeficient odporu vzduchu 0,19" čímž akorát vyvracíš jeden z vých vlastních argumentů o náskoku tesly...
Třetí odkaz má sice sv popise na světě ale mluví jen o evropě (zřejmně autor časem přišel na to že nemá pravdu a upravil to). Tap druhý odkaz nikam nevede nicméně i tak by se jednalo jen p první tři měsíce a dosáhli většich prodejů jen díky tomu že na rozdíl od statních byly relativně dotupní (nemuleslo se čekat díle než 3 měsíce na dodání..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty jsi přišel s tím, že Čína válcuje všechno a naposledy EV. Můj první komentář byl na toto tvé tvrzení.
A tvrdíš, že nemám co od tebe žádat? Takže ty začneš něco tvrdit, ale ostatní musí dokazovat opak, ty nemusíš nic? :D
Tomu se říká alibismus a pokrytectví ;-)

Ten link je na neexistující auto a má dokazovat, že je na tom Tesla z dlouhodobého hlediska nejlépe, co se aerodynamiky týká. Až to auto vyjde ven, můžeme začít porovnávat, zatím tomu tak není a papír snese vše, že.
Dále jsem dodal linky, jak Čína uměle nafukuje prodeje EV a o tom, že doteď to silně dotovali, což by mělo skončit a tím i ty skvělé, papírové, prodeje.
Zdar Max

PS: Takže ne, nenapíšeš žádný model Čínského auta, který je na podobné úrovni jako Tesla 3/Y za podobnou, nebo menší cenu? Prostě nevíš, ale určitě nějaké takové je :D.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevím proč bych měl pssát konkrétní model auta.
I tvůj vlastní odkaz dokazuje že nemáš pravdu když jsi tvrdil jak má tesla velký náskok v například aerodynamice. Čína skutečně válcuje zbytek světa (to není něco co jsem si vymyslel já, to jsou články a videa po netu které to konstatují) je to vidět na jejím nástupu loni a počtu prodaných elektromobilů. Já na rozdíl od tebe nemám problém sva tvrzení doložit. Stačí když otevšeš mnou uvedený odkaz o pár příspěvků výšem, kde máš nádhernou tabulku ohledně počtu e-aut celosvětově (ze kterého mimochodem vycházely ty svou uvedené články) a prohlédneš si tabulku pro poslední dva roky, kde na prvním místě je čína, pak jako celek evropa a pak Tesla, která je uvedená zvlášť bez zbytku ameriky (který ovšem činí nula nula nic). No a Pak mrkneš na další tabulku kde zjistíš že největším výrobce elektroaut není tesla ale BYD který ji loni předstihl... To, že si někdo vytypuje jeden konkrétní model s tím že se ho prodá nejvíc během prvního čtvrtletí (a to ještě hlavně díky tomu že konkurence je nedostupná) celkem nic neznamená, když konkurence ve stejné době prodává 10 jiných modelů kterých se dohromady prodá víc.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Můj odkaz dokazuje, že má Tesla dlouhodobě dobré hodnoty aerodynamického odporu. V tom linku je neexistující auto s neexistujícími specifikacemi. Pokud to bude nákupní košík, tak opět pešek. Dokud není venku, tak těžko používat jako argo. Navíc stále se bavíme jen o jedné věci z mnoha a ty se točíš jen kolem té jedné.
Pokud neznáš jediný model nějaké Čínské automobilky, který by byl technologicky srovnatelný (nebo se aspoň blížil) s Teslou, tak kde bereš tu jistotu, že je Čína na takové úrovni? Slepá důvěra? Nebo věříš PR EU výrobcům automobilů, kteří ani po tolika letech nedokáží vyrobit bezproblémový spalovák?

Dále jsem nenapsal, že Tesla je největším výrobcem EV, to jsi napsal ty a pak si proti tomu napsal argument :D. to je nějaký druh schýzy, ne? :). Já napsal, že je na tom technologicky nejlépe s velkým náskokem a má nejprodávanější model oproti konkurenci.

Dále k Čínským číslům. Posílal jsem ti odkaz, kde jsou čínská čísla značně zpochybněna (podloženo videi), navíc ještě v době, kdy celá produkce byla posílena značnými dotacemi, které zřejmě skončily. Nechci tvrdit, že by tolik EV neprodali, ale zpochybňuji reálné počty a jejich vývoj do budoucna.

A ve finále jsem jasně napsal, že Čína nemůže konkurovat ani cenou, protože je na tom Tesla z hlediska výroby a marží úplně někde jinde. A pokud Čína bude produkovat nějaký lowcost, který bude byť jen zdánlivě schopnější, tak Tesla nebude mít problém podlézt cenou. Navíc Čína zatím a ani do blízkého budoucna nedokáže nabídnout výbavu, jakou má Tesla.

Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Můj odkaz dokazuje, že má Tesla dlouhodobě dobré hodnoty aerodynamického odporu."
Ty jsi na začátku tvrdil jaký má tasle oproti ostatním náskok. Ale najednou se ti nehodí že ten náskok nemáš čím doložit. Jednou z tebou uvedených věcí bylo že má lepší aerodynamický odpor a hned ve svém odkazu jsi ukázal že nemá (pak kdo tu má problém se schyzou).
A ano nepsal jsi že je největším ale tvrdil jsi že má náskok a chtěl vědět v čem je číňani válcují. Mimochodem než začneš zase někde tvrdit co jsi neříkal tak prosím neobviňuj druhé že to číkali oni když to není pravda. Můj argument je naopak že tesla byla největším producentem a už není právě díky nástupu číny.
A než začneš argumentovat zpochybněním čísel v číně tak by jsi měl vědět, že značná část prodejů tesly je právě v číně...
A kče muje nám jak moc velkou má tesla marži když číňané nabízejí cenu značně menší nehledě na to že obecně jsou pro lidi e elektroauta důležité právě levné modely a nikoli auta za mega+. Kolik lidí potřebuje drahý sporťák akolik rodinné auto nebo druhé malé auto do města? Drahá auta spalováky fakt nevytlačí.
A zajímalo by mmne jaká je to přesně zázračná výbava kterou nedokáže čína nabídnout?? Doufám že tím nemyslíš ty sranda aplikace za které člověk musí ještě navíc platit bokem aby mu je vůbec aktivovali,,,

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aha, takže žádné Čínské auto, co by bylo technologicky srovnatelné, nebo dohánělo Teslu, neznáš. To mi stačí. Bludy o ceně Číňanů jsem ti vyvrátil už před tím, ale ty to stále opakuješ jak zaseklý kolovrátek podobně jako ostatní bludy.
Jaké má Tesla prodeje na různých kontinentech vím, sám jsem ty čísla nedávno v nějakém vlákně postoval, jenomže je těžké ti něco říkat, když se ani nepodíváš, která čísla se v Číně zpochybňují. Stále opakuješ samé bludy a odmítáš cokoli jiného. Buď tak bezmezně věříš komoušům, nebo tak brutálně nesnášíš vše, u čeho je jméno Musk.
A naposledy, už jsem to psal, marže jsou důležité, protože pokud máš velkou marži, máš větší prostor pro zlevňování. Např. BYD má 10x nižší zisk, než Tesla. Tesla dokáže vyrobit auto za 10h, VW za 30h, chtěli snížit na 20h a dlouhodobý plán mají na 10h, mezitím ale Tesla zavádí Giga Press a další věci. Lze tedy očekávat rychlejší výrobu a nižší náklady = opět další šance pro zlevnění. Za jak dlouho trvá BYD vyrobit auto, to netuším, ale pod 20h to nebude (na základě dalších montoven v Číně, kde převládá lidská ruka = velký problém). Třeba to půjde někde dohledat.
BYD má model Seal, je o 230l menší, než Model 3, menší krouťák, menší maximálka, má o 12% větší baterii a o 18% menší dojezd. A co je fakt gól, tak je dražší, než Tesla. Těžko říci, jak je na tom výbava (asistenti, kamery, možnosti ovládání alá sentinel mode apod.)
Tohle je ta tvá Čínská technologická nadvláda v praxi. A to je asi důvod, proč jsi zatím žádný Čínský model neudal. Protože prostě žádný není, máš doma jen kopici konvic a vaříš vodu a v mlejnku pořád meleš dokola ty nesmysly.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já nepotřebuji znát "žádně čínské auto" abych vyvrátil tvá nepravdivá tvrzení o "obrovském náskoku tesly". Stačí mi najít u tebou uvedených "výhod" jakoukoli čínskou obdobnou či lepší, dokazující če to číňané umí a nemusí to být seriově vyráběný model...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Lol "Já nemusím nic dokazovat, protože vím, že mám pravdu a najdi si pro má tvrzení věci na google" :DDD
Alibistický jak sviňa :).
Já ti příklad s porovnáním aktuálního modelu dal, je tam vidět, v čem všem je Čína horší, což je skoro ve všem. Vzal jsem tebou opěvovanou automobilku a stejně průser. Začal jsi něco tvrdit, odmítl jsi dodat jediný odkaz, zdroj, důkaz, porovnání, prostě cokoli. Když jsem to dodal já, meleš to samé.
Sorry, ale jsi rudý fanatik a tak, jak se chováš, nemá cenu nadále něco psát, protože ty prostě v ruce nic nemáš a cokoli já linku, i to porovnání aktuálních modelů, tak to podle tebe nic neznamená.
Buď dodej něco konkrétního, nebo jsi jen tlučhuba.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Já nemusím nic dokazovat"
Proč to lhaní nic takového jsem nepsal...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Napsal a napsal jsi i další hlouposti ve smyslu, že já začal, tak ať dokazuji atd., přitom jsi začal ty. O takových věcech, obzvláště když jsou kousek nahoře v diskusi jasně vidět, se nehodlám dál bavit, zbytečná ztráta času. Zjevně nemáš jediný důkaz, jen plané plkání.
Zdar Max

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To rozhodně nenapsal nauč se porozumět psanému textu...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

1) ...válcují veškerý průmysl. Naposledy elektroauta..
2) ...Podle mne ji ve většině parametrů naopak dotahují a to za nižší ceny....
3) ...Ty ode mne nemáš co žádat to ty něco tvrdil a je na tobě aby jsi to doložil....
4) ...Nevím proč bych měl pssát konkrétní model auta...
...
Ty jsi začal tyto bludy.
Ty jsi tvrdil, že Čína všechny válcuje, i technologicky.
Ty jsi odmítl dodat důkazy, že tomu tak je.
Ty jsi odmítl dodat jediný model auta, který má být ta technologická špička v Číně.
Když já jsem dodal aktuální Čínský model značky, kterou jsi zmínil, tak najednou to není argument? Že to má větší baterii, menší dojezd, stejnou cenu, to podle tebe znamená, že technologicky a cenou válcují konkurenci?
Několikrát jsem tě žádal, aby jsi předložil ten technologický zázrak, co Čína má. Pokaždé vyhýbání, pokaždé nějaké odklánění, stále nic jsi nepředložil. Jediné co máš, tak jsou čísla prodejů, která ale o technologické převaze nic neříkají.
Zdar Max

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To že namísto aby jsi na naprosto legitimní argumenty reagoval adekvátně argumenty a nikoli nesmysly a napadnáním je tvůj problém... A když z tebe konečně vypadne něco jako že tesla má bezkonkurenčně nízký odpor vzduchu tak to sám vlastním odkazem vyvrátíš jako nepravdu. Přestaň kličkovat a vyhýbat se a dolož své tvrzení jak je ta tesla "daleko napřed"... obávám se ale že to nemůžeš protože daleko napřed není už v ničem.
btw. to že čína válcuje svět v elektromobilech není moje tvrzení to tvrzdí autoři spousty článků v médiích poslední měsíc..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Lol, takže teď budeš tvrdit "Já ne, to všude píšou" :DDD
Napiš Čínský model auta, který je technologicky na úrovni Tesly, nebo se mu blíží.
Nenapíšeš, protože si srab, který si uvědomil, že plácá nesmysl a pořád se uhýbá odpovědi.
Zdar Max
PS: na vše jsem ti konstruktivně odpověděl, ale stále meleš svoje nesmysly jak pokažený kolovrátek

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Možná by jsi měl neprve číst co jsem kde a kdy napsal, aby jsi zase nebyl za lháře. A znova opakuji je naprosto ireleventní jestli existuje čínské auto "podobné" tesle, z hlediska toho zda čínské automobilky umí to co tesla, tudíž nevidím důvod ti nějaké takové hledat...
Obzvláště když uvážím, že jsi doteď nebyl schopen doložit své tvrzení o obrovském náskoku tesly. V masové produkco to není (tam už nejsou první), v technických parametrech taky ne (na to jsi dokonce nechtěně poukázal sám), elektronika co má problém zacouvat a uživatelé jim kvůli tomu dělají betatestery, to asi taky nebude tak co to tedy je ten "obří" náskok?
Prostě se smiř s tím že čína momentálně dokáže vyrobit elktroauta schopná konkurovat jak evropě tak americe a to za nižší cenu a v extra levných modelech dokonce ani nemají konkurenci.
Můžeš to plakat jak chceš, ale pláčeš na špatném hrobě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Všechny tyto šroty jsi už x krát psal. Kroutíš se jak had. Diskuse byla o technické vyspělosti. Napiš model Čínského auta, který je blízko Tesle. A to, že má něco menší baterii, horší dojezd a podobnou cenu opravdu neberu jako nějaké dohánění. Stále to ignoruješ, že Číňan nemá nic podobného a na druhé straně nechceš říci jediný model. Každopádně vymýšlení ti jde dobře.
Zdar Max

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Máš nějaké srovnání dokládající že konkurence nemá podobnou kapacitu baterie či dojezd nebo zase jen cucáš z prstu jako s tím odporem vzduchu?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Třeba:
https://uk.motor1.com/news/688467/byd-seal-versus-tesla-model-3/

S tím vzduchem jsem dal jasný link, že Čína má něco na papíře, ale zatím Tesla vede (má v produkci asi od 2017 a od 2023 šla zase níž), takže pořád nechápu, co to meleš.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sory ale je irelevantní zda to sériově vyrábí či nikoli v obou případech to dokládá že to umí..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Právě jsem si na papíře načrtnul auto, které má lepší odpor vzduchu, jsem lepší než Číňan a Tesla dohromady!!! :D
Každopádně pořád se chytáš hloupostí, dodal jsem ti mnohem pádnější argumenty / rozdíly, které stále ignoruješ.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne takto to opravdu není...Proč tak očividbě lžeš?
I v tvém odkazu je jašně napsáno "Poslední měření předsériového vozu potvrdila koeficient odporu vzduchu 0,19" to není na papíře ani omylem...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stále jsi nenapsal model, který je technologicky lepší a levnější, než ta Tesla? Pořád se jen kroutíš. Po mě jsi linky chtěl, já ti je dal. Easy. Ty ale nic. To vypovídá o tom, že jsi fakt charakter a určo velmi pravdomluvný :D
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neumíě číst nebo nerozumíš psanému textu? Na to abych dokázal že čína neztrácí za teslo to není potřeba stačí doiločit že umí danou technolodii či dosahuje daných parametrů proč se jak kolovrátek snažíš pořád dokola opakovat tento nesmysl?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bla bla bla, pořád tě žádný auto nenapadá, tak vata tuposti?
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A Tesla a marže:
https://qz.com/china-s-byd-sells-more-cars-but-tesla-makes-eight-times-1...
Ze kterých jasně plyne, že pokud někdo zatlačí na cenu, třeba Číňan, tak Tesla má dost prostoru pro další slevy, což ten Číňan nemá.
Pokud Tesla dokáže vyrobit lepší auto za podobnou cenu s mnohem větší marží, tak to rozhodně nepoukazuje na to, že ten Číňan má světlé zítřky, ale spíše neoptimalizované auto (horší technologie) a horší/nákladnější výroba.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tesla už zlevňovala a kupodivu to nestačilo. Lepší auto v čem furt nevidím ten důkaz že by to auto bylo o tolik lepší naopak recenzenti hovoří o tom že o tolik leší o kolik je dražší není. a z hlediska zákazníka je to lidem jedno nebudou kupovat exh drahý model oni chtějí auto za rozumnou cenu, a díky tomu čína válcuje zbytek světa. Kolik po silnici jezdí aut za milion plus a kolik za 300 000 a míň?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dám odkaz na porovnání, jak jsi chtěl a ignorace :DD
Trochu vybavená Oktávka stojí dnes mega, těch po silnici jezdí málo, co? Supík stojí mego a půl.
Bla bla bla, "oni hovoří", "na internetu je" bla bla bla. Po mě jsi chtěl důkazy, naposlal jsem, zatím co ty se jen kroutíš a nic. Všechny argumenty bagatelizuješ. Konec, fakt se to nedá, si demagog a lhář.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Chtěl jsem odkaz na porovnání ze kterého lze vyvodit že tesla má v daných parametrech velký náskok proti číně. Srovnání s jedním autem to fakt není tím to dokazovat nemůžeš, čemu na tom nerozumíš? navíc ten tvůj odkaz dokazuje, že ten srovnávaný BYD je lepší v mnoha parametrech! A druhý odkaz dokazuje jen to co jsem říkal že BYD vyrobí více EV než tesla. Kdo na tom víc vydělá je irelevantní...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bla bla bla. Pořád nic, co? Žádný auto tě nenapadá,tak plníš vatou?
Postni sem nějaký konkrétní Čínský model. Pořád nic? A teď? Stále nic? Ok, díky za odpověď :D
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Bla bla bla."
To je evidentně jediné cu umíš. Doložit svá tvryení nějakými relevantními informacemi už ne. To co si postoval dokazovalo přesný opak tvého tvrzení. Četl jsi to vůbec??

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže ne, neznáš žádné Čínské auto? Ok, díky za potvrzení a sbohem trolle.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cituji: "Těžké je ale odhadnout správný počet otáček, protože příliš rychlé otáčení celé konstrukce může vyvolat i nevolnosti u posádky."
Může mi někdo vysvětlit, proč by to mělo vyvolávat nevolnost? Když z soustavy vypustím statickou složku aby mi při půl obrátce tahala tam a při druhé z5 není důvod aby mi bilo blbě.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Protože se mění osa působení gravitace a vnitřní ucho to pozná (metodu jak jednoduše poznat jestli jste na rotující vesmírné stanici nebo na Zemi když jste zavřený v uzavřené místnosti znáte ne? Roztočíte na vodorovné ploše minci. Když spadne jste na stanici, když se bude točit jste na planetě)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Právě že na stanici na tebe působí pouze odstředivá síla která je konstatní protože se stanice točí konstantní rychlostí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale vadí, když na nohy působí jiná síla, než na hlavu. Proto musí být poloměr "dostatečně velký", aby to moc nevadilo. Je ale blbost simulovat 1g. To nevydrží materiály. Stačí i 1/6g jako na měsíci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kvůli materiálům a většině strojůse to nedělá těm je gravitace fuk dělá se to kvůli živým tvorům tj. lidem.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je zase zavádějící název "Bude mít přes 1 km". Přitom by měl znít jako "údajně by prý měla mít 1 km".
Falcon Heavy dokáže vynést 64 tun nákladu a to vyjde na 90 milionů USD. Kolik by měla vážit taková obří stanice a kolik misí by bylo potřeba, aby tam veškerý materiál vynesli, to nedokážu ani spočítat. Mnógo. Příliš mnoho na to, aby si to Čína mohla dovolit. A než to dostaví, tak aby začali s výměnou prvních součástek, protože jim bude končit životnost.
Připomíná mi to ty megalomanský sny Saúdských bilionářů, který si neuvědomujou, co budou dělat, až jim vyschne poslední ropný naleziště. Ti se asi vrátí zpátky k velbloudům do stanů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Připomíná mi to ty megalomanský sny Saúdských bilionářů, který si neuvědomujou, co budou dělat, až jim vyschne poslední ropný naleziště. Ti se asi vrátí zpátky k velbloudům do stanů."

To je dobře, že ti to připomíná něco, co je v reálu jinak. Oni mají už nainvestováno a na budoucnost myslí, to jen CyberJouda z horní dolní si myslí, že všichni kromě něho, jsou finanční negramoti.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Rusáci taky "chtěli" přistát na Měsíci s Lunou-25. Myslím, že to měli spočítaný. Určitě nějakej Mirda Jouda věděl dopředu, že s tím fláknou o Měsíc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na debila si jen hraješ? Neúspěšných vesmírných projektů je plno u všech stran. Kromě toho je tvoje sdělení zmatené jak od fetky.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Na debila si hraješ sám, fetko. Podle sebe soudím tebe, hm.
Odpověděl sis sám, neúspěšných vesmírných projektů je všude plno a to je právě moje pointa.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U všech stran neéééé. Indům se to povedlo. A na první pokus. To je pro rusáky sakra ostuda.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sovětům a tedy i rusákům se to povedlo (na na druhý pokus) taky a to už v roce 1966, viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Program_Luna v roce 1970 se zvládli i vrátit se vzorky. Z toho odkazu je navíc i vidět že část těch pokusů skončila neúspěchem/havárií to je bohužel skutečně "bežné" riziko.
Dneska jen prostě nemají prachy na to aby do toho sli v dostatečně velkém měřítku a dokud budou nesmyslně válčit tak je ani mít nebudou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak trochu nesouhlasím. Viděl jsem na toto téma dobrý rozhovor, se kterým zcela souhlasím. Ti lidi, kteří to dokázali v šedesátých letech minulého století jsou dnes pryč. Dnes na tom pracuje úplně jiná generace s úplně jinou technikou. Takže se to musí naučit znovu od začátku. Dnešní moderní technika je spíš přítěž než pomoc. Protože obsahuje řádově víc součástek, které se mohou pokazit. Takže dnes to není o znalostech praotců, ale spíš o spolehlivosti a tedy o zvojnásobení, ztrojnásobení ... kritických obvodů. Což jsou další nespolehlivé součásti navíc. Prostě ty jednoduché mechanické stroje, které sovětům fungovaly, jsou nenávratně pryč. Takže znovu opakuji, zatím co Indové dnes umí, dnešní Rusové neumí. Proč - to je jiná otázka. Nedostatek peněz je jistě jeden z podstatných faktorů.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To že už nežije původní generace a oni se to musí nejspíš učit odznova ale znamená že to pro ně ostuda není... Navíc Indie je dnes mnohem bohatší stát než rusko (i bez války). I když na jejich ulicích to poznat moc není.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Indové to zvládli i bez zkušeností těch předchozích generací. A Rusové nezvládají ani to, co kdysi uměli jejich tatíci. Jak jsem psal, ono se není čemu divit. Ale Rusům velice záleží na odkazu svých předků. Viz Velká vlastenecká válka, kterou žijí dodnes a kterou si berou jako záminku pro válku na Ukrajině. Proto je to pro ně obrovská ostuda. (Jen pro zdokumentování: Rusové nechápou, jak mohou Češi být na straně Ukrajiny, když jsme ve Velké válce bojovali po jejich boku proti Němcům. Tak obrovský význam pro ně má historie. A tak obrovské selhání a ostuda pro ně je současný neúspěch na měsíci. Ale nechci zabřednout do politické diskuze)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jen pro info. za druhé světové války bojovalo víc původních československých občanů proti sovětskému svazu než opačně... A jeden nezdar nic neznamená pro mně by bylo spíš překvapaním kdyby jim to v těch podmínkách co mají vyšlo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

... by bylo spíš překvapaním kdyby jim to v těch podmínkách co mají vyšlo.
No, jak to říct. Obecně nesouhlasím s tím, aby jeden stát začal střílet na území jiného státu. V tomto jednom konkrétním případě jde o Rusko a Ukrajinu. Takže ruský neúspěch na měsíci mi udělal velkou škodolibou radost. To mají za to, že prachy cpou do zbraní, místo aby podporovali vědu a výzkum. Tečka.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak můžeme vědět nakolik mají ti co se snaží oživit kosmický program něco společného s těmi co chtějí či podporují válku? A navíc to s tématem nijak nesouvisí. Kdyby se jako země snažili prorazit ve vědě a kosmu namísto válčení ušetřili by světu hodně utrpení a lidstvu něčím přispěli (a to platí nejenom pro ruskou federaci)...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ruský kosmický program je úzce svázán s režimem. Roskosmos je vládní agentura. Kdo by s postupem Ruska na Ukrajině v této agentuře nesouhlasil, by tam nepracoval, byl by odejit, zavřen na 15 let do vězení, přinejhorším zlikvidován. Aneb kdo není proti nám, je s námi.
Takže s tím souvisí všechno, ať se vám to líbí nebo ne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podobné nesmysly se tvrdily o československu taky a pak se ukázalo že reálná podpora komunistů byla jen 10-15%....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já bych řekl, že reálná podpora komunistů byla mnohem víc než 10-15%. Většině lidí to prostě vyhovovalo. Nikam necestovali, chodili do práce a měli to svoje málo jistý. Jasný, nebyli ve straně, ale v klidu donášeli na svoje sousedy jako za Covidu.
Lidi se nemění. Stejně jako dneska volí skoro třetina národa Babiše, protože jim to prostě ekonomicky vyhovuje. A po nás potopa.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je poněkoud demagogické srovnání. Miliardář Babiš a komunisté :0)) Těch 10-15 procent není číslo do debaty nebo otázka víry, to jsou doložitelné výsledky svobodných voleb....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bavíme se o ČSSR nebo o svobodných volbách? Ty dvě věci se vzájemně vylučují.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nikoli, jakmile proběhly svobodné volby tak se ukázalo jakou přesně mají komunisté podporu...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Svobodný volby proběhly až po pádu komunismu a tam byla situace úplně jiná. Kam vítr, tam plášť. To neznamená, že by dál nejeli s komunisty, kdyby nedošlo k revoluci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přesně byla úplně jiná a tak se mohlo ukázat jaká je skutečná podpora komunistů...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Space Island Two?
Hlavne aby nezapomneli mazat loziska... :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.