CDR.cz - Vybráno z IT

Drakemall – názor na unikátní elektronický obchod s prvky gamifikace

PR článek
E-commerce je dnes velmi populárním odvětvím s mnoho neotřelými myšlenkami. Jednu takovou velmi unikátní až odvážně revoluční přináší Drakemall, na který přinášíme naší mini-recenzi a názor společně s vysvětlením základní logiky celého principu webu.

Na první pohled vypadá jako jednoduchý elektronický obchod, kde se klasicky nakupuje zboží. Ok, klasika a nic nového pod sluncem. Tedy, co myslíme tou jedinečností? Vše obohacuje inovativní princip gamifikace, na kterém je celý web postaven. To už je jiná, že? Tvůrci mají zřejmě hodně pod čepicí.

Jedná se o praktický pokus, jak přinést závan čerstvého vzduchu na přesyceném trhu s elektronickým zbožím. Navíc projekt je stále ještě v plenkách, to znamená, že se jistě během dalších desetiletí rozroste a posune do dalších rovin.  

Na Drakemall.com můžete jedinečným způsobem otevírat virtuální případy tzv. cases k nákupu skutečných cen elektroniky, sportovních potřeb, hraček, videoher a mnoha dalších trendových produktů za ale mnohem výrazně nižší ceny, než známe z dalších e-commerce řešení podobného ražení.

Jak to funguje?

Pro soutěžení se nejprve zaregistrujete pomocí e-mailového ID nebo svého profilu ze sociálních sítí. Poté kupujete tzv. kredity na webu a používáte je k otevírání tzv. cases neboli kufříků, které jsou momentálně k dispozici. Kredity se vám přidávají do Drakemall peněženky. Minimální vklad do peněženky Drakemall je 1 americký dolar a peníze se objeví během pár vteřin na vašem online účtě.

Nesmíme zapomenout zmínit, že si můžete transparentně ověřit u každého případu, pomoci rozkliknutí na webu, co vše lze případně vyhrát, než zainvestujete své kredity. A pokud máte štěstí, dostanete i něco daleko dražšího, než byla vaše investice do tzv. spinu neboli slosování daného případu.

Vyhrát, ale zároveň si trochu zahrát na „Wall Street“?

Když něco vyhrajete, tak všechny vyhrané ceny se uloží do vašeho inventáře pod vaším účtem. Tady začíná možná i ta nejzábavnější část celého projektu – můžete se totiž i rozhodnout prodávat vyhrané položky za kredit dále. A pozor, nezapomeňme ještě zmínit, že každý případ jeho otevření bude po vás chtít jinou kreditní výši. Čím dražší a hodnotnější produkty v soutěží, tím i více kreditů. 

Když se vyhraný produkt líbí a chcete ho, požádáte web o dodání. Za doručení se platí v rozmezí 5 až 20 kreditů dle výše hodnotného produktu. Dodání bude trvat tak cca 2 až 4 týdny a v případě zámořského doručení může vyvstat okolnost zaplatit i clo.

A ukažme si konkrétní produkty, které lze vyhrát. Když se podíváte do případu pro nadšence konzolových a PC her, tak hned víte, o co vše můžete soutěžit. No, vůbec to nezní špatně, jen považte např. konzoli Xbox One X, která přišla na trh v červnu 2016, nebo extrémně populární headset pro virtuální realitu Oculus Rift, dále třeba Nintendo Switch, Sony Playstation 4 Pro. či značková herní sluchátka HyperX Cloud Stinger.  

Kromě konzolových a PC her casů můžete na webu otevřít např. Android Case, Toy Case, Apple Case, Ladies Case nebo Photo Case. V každém spinu lze vyhrát minimálně přes 10 naprosto odlišných cen. Celkově se dá hrát o ceny okolo cca 90 tisíc produktů. A jen pro úplné info - denně se pohybuje online na webu cca 250 aktivních účtů, celkově je zaregistrovaných na 300 tisíc účtů. Takže je vidět, že tento působivý business e-commerce model slaví opravdu kladnou odezvu v digitálním světě.

Je Drakemall podvod, nebo ne?

Neotřelá funkcionalita a inovativně promyšlený systém na pozadí a neobvyklý režim platformy vzbuzuje dojem, že tohle smrdí nějakým podvodem. Ale není tomu tak. Zprávy, recenze a mnoho pozitivních zkušeností naleznete po celém internetovém světě. Skutečně tedy existují jedince, kteří dostali iPhone za pouhých 10 dolarů v celkovém součtu vynaložených prostředků.

Dalším důvěryhodným faktem je i účast Drakemallu na sociálních sítích jako např. Facebooku, Google+, YouTube a Twitteru. A povšimli jsme si taky toho, že Drakemall pravidelně aktualizuje seznam zboží a používá stabilně známé a zavedené platební systémy, což taktéž zvyšuje renomé důvěryhodnosti stránek o velký skok nahoru.  

Je dost dobře možné, že žijeme v době, kdy takovéto na první pohled šílené projekty, začnou být normou pro e-commerce prostředí. Lidi i epocha se mění, takže i způsoby komunikace mezi prodejcem a zákazníkem se logicky musí vyvíjet někam dále a objevovat nové a dosud stále neprozkoumané komunikační končiny.