CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Elon Musk chtěl Teslu prodat Applu. Tim Cook však neměl zájem se ani sejít

Tak ono to bude asi hlavne tim, ze Apple nekupuje spolecnosti, ktere si ani nevydelaji na svuj provoz. Ja chapu, ze Elon postavil Teslu na zelene louce a vsechny ty investice se musi splatit, ale Tim Cook si na druhou stranu nedovoli zatizit Apple nakupem firmy, ktera ve vyhledu na nekolik let dopredu bude generovat jen ztratu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nj, protože Tim Cook je srágora - Steve J. by do toho šel - i když možná je to právě jeho škola - ukradli návrhy Tesly, vyvíjeli a teď to slavnostně jako vlastní vydají..jj..to je pravý Apple styl :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nešel. Ani Microsoft není tak blbej, aby koupil až takovou bublinu (a to mluvím o tesle za 60 miliard. Za 600 to je už jen důkaz toho, že je třeba Říši zla a její ekonomický systém, který vnucuje celému světu, zcela zničit).

Nikdo soudný nekoupí firmu, která stojí a padá na hloupých investorech. Apple má své iOvce, které zároveň bývají i mOvcemi (když už je jednou někdo Ovce, tak podlehne kdejakému guru), ale svoji reputaci staví na špičkové kvalitě, která sice v případě jablka neexistuje, ale iOvce jsou přesvědčeny, že produkty jablka jsou super trooper kvalita. mOvce ví, že Tesly jsou úplný aušus, jejichž kvalita je horší, než u nejlacinějších "křápů" alá Dacia, důvod proč ji kupují tak neobhajují kvalitou nebo ekosystémem, ale tím, že jsou EKO nebo super jízdními vlastnostmi, které jsou oboje opět neexistující, protože do Tesly obvykle mOvce "leje" uhlí a jediná jízdní vlastnost, kterou má supertěžká Tesla super, je typický pro dragstery, ne normální auta.
Tedy Tesly jsou prodejné jen díky postavě guru velkého Mka. Pokud by velké Mko z Tesly vypadl, tak do roka zbankrotuje (zejména kvůli masivnímu odlivu investorů).

Z toho plyne, že tehdejší i aktuální portfolio Tesly se do portfolia Applu nehodí. Pokud k tomu přidáme, že Muskátor měl tu drzost nabízet buziCookovi nefunkční "automobilku" s příjmy (nikoliv ziskem) 4 miliardy za 60 miliard (návratnost v řádu dekád, což je pro firmy moc dlouho) a navíc s velmi třeskutou koulí na noze (nezvládnutý nájezd modelu 3), tak se není čemu divit, že buzíček fetku vyfakoval. A i když by se iSteve s Buzíkem na mnoha věcech v aktuálním Jablku neshodl, tak v tomto by byli oba zajedno.

Otázka, jestli vydají vlastní EV je nasnadě. V podstatě kdokoliv kdo udělá BEV, udělá ho lépe, nežli Tesla. Na druhou stranu, vylízance v tomto oboru má podchycené Musk a nejsem si zcela jist, že se je podaří přetáhnout z mka pod íčko, i když jak už jsem řekl výše, skupiny těchto ovcí se zhusta překrývají. A stejně tak to IMHO vidí i vedení Applu. Navíc pokud by chtěli přijít s modelem už za 3 roky, tak i kdyby se jednalo o OEM u nějakého zajetého výrobce, tak by prosáklo ven nejen, že ten model již existuje v prototypech, ale že už probíhají certifikační procesy u úřadů (certifikovat zcela nový vůz, nikoliv facelift, trvá zhruba 3 roky).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nerad ti to kazím, ale Tesla bude stoprocentně v zisku už letos.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nebude. Tedy bude, ale bude to jen s účetní magií (a samozřejmě velkou dávkou výpalného od regulérních automobilek).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je úplně jedno proč bude v zisku. Ale bude a na tom jediném záleží.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenže pokud jde o účetní magii, například převedení provozních nákladů do investičních, jako tomu bylo v Q1-Q3 2020, nebo odložení plateb za služby do dalšího roku jako tomu bylo v loni, tak jsou v zisku jen papírově.

Tesla nebude zřejmě v zisku ani podle GAAP, což je z pohledu EU stále falšovaná účetní závěrka (ale z pohledu USA je to to nejvěrohodnější, co většina amerických firem poskytuje), byť to bude těsné a bude se moci vymluvit na cohysterii.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Převést platby se dá jenom vocaď pocaď. Je to standartní účetní operace a dělají to všechny firmy.

Tesla bude v zisku podle GAAP jistě, protože byla ve kvartálních GAAP ziscích celý tenhle rok a Q4 bude bezpečně nejsilnější. A nezapomeň, že mluvíme o Covid roku, kdy měla Tesla 7 týdnů zavřenou fabriku v USA a 2 týdny zavřenou fabriku v Číně, nehledě na problémech u subdodavatelů, kteří měli taky zavřeno. A přes to všechno Tesla bude v zisku, zatímco téměř všechny ostatí automobilky avizují těžké ztráty.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já se nedivím, že cena akcií leze nahoru a hodnota firmy stoupá. Kolik nových továren otevírají ostatní automobilky? Nic moc. Tesla vlastně pořád staví nové závody. Všechny prachy leje do výzkumu a stavby nových fabrik, obřích fabrik. Navyšování výroby pak jde ruku v ruce s tím.
Až začnou vyrábět Cybertruck, zase to skočí výše. To samé to, co dělají v Číně. A v plánu jsou i tahače. Samozřejmě nikdo nevěří, že to Tesla dá v termínu (Musk si stanovuje dost šibeniční termíny), ale určitě to dají. Zatím nic nenasvědčuje tomu, že by měli nějaký velký problém.
Konkurence se začíná objevovat, ale zatím žádná velká sláva (= nemají tak pěkné dojezdy, nebo asistenty, nebo nedokáží dobře přenášet výkon na kola a pořád jim pískají atd.).
Věřím, že to všichni postupně vypilují, ale otázka je, v čem dalším pak bude Tesla vepředu.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Naopak. Konkurence je a nabízí kvalitnější auta. Časově omezené okno co měla Tesla se uzavírá. Teď už budou muset konkurovat. A pokud nastoupí i Apple tak přijdou i i o část fanatickych příznivců protože nakousle jablko je větší modla a jistě nabídne lepší multimediální centrum propojené v rámci jejich platforem. O tom si ostatní výrobci mohou nechat jen zdát. Proč jiné automobilky neotviraji nové fabriky? Na co? Vždyť jich mají dost. A megatovarny Tesly zejí prázdnotou. Co se týče prodejů tak ty klesají a lépe asi nebude. Cybertruck spása nebude. Uživatele pickup jsou dost konzervativní a na trh míří pro ně zajímavější modely. Nicméně pro praktické využití bude stejně nafta preferovana. Ev mají komický dojezd když chceš aby tahali náklad. Podle mě je reálnější předpoklad, že Tesla pod cenou skončí v rukou několika automobilek.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já to nechápu, někdo už psal, jak Tesle padají prodeje, přitom celé tvrzení opíral o to, že ve dvou státech v EU mírně klesly. To podle vás znamená, že továrny zejí prázdnotou? To je hodně divná interpretace ve stylu "Přání je otcem myšlenky".
A tím pádem ani nedává smysl vaše "Cybertruck spása nebude", protože Cybertruck prostě spása ani nemá být a nikdo neříká, že bude. Ani nevím, co by měl spasit, prodeje jsou dobré, automobilka nestačí dodávat a výroba Cybertruck je vstup Tesly do dalšího segmentu a další růst akcií a hodnoty firmy.

Pokud jde o konkurenci, tak můžete říci, které EV je podle vás lepší? Žádné takové není, jsou jen EV, co se více prodávají, protože cena (Nisan Leaf apod.). To jest celé. Škoda nepředvedla moc slávy a Hyundai Kona je dobrý v dojezdu, ale třeba ten přenos výkonu na kola nezvládá ani omylem a funkcema je také pozadu.

Pak tu máme Japonce, kteří v testech, co jsem viděl, jsou za Teslou, ale i tak dostali v Japonsku povolení pro autonomii třetího stupně, takže prozatím to hodnotím jako politické rozhodnutí a čas ukáže, jaký je to real.

Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Továrny zeji prázdnotou protože je postavil megaloman na výrazně větší produkci. Velká část plochy je tak nevyužitá. Údaje o klesajících prodejich plati i pro US trh který je poměrně dost saturovany. Zapomínáš i na další výrobce. Audi, Porsche. Ale i Čína má svá zajímavá zelizka. Co se týká sprintujicich tesel tak to je halo funkce kterou použiješ jen párkrát. V praxi to znamenalo výměny motoru a poloos. Ano elektromotor má kroutak. Ale pokud má auto vydržet tak jeho průběh budeš regulovat. Nemluvě o tom, že to snižuje náklady na pohon a baterie. A autonomie? Na tu pěkně dlouho zapomeň.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kde berete data? Já zatím vše, co jsem našel, ukazuje růst:
https://www.statista.com/statistics/502208/tesla-quarterly-vehicle-deliv...
https://www.goodcarbadcar.net/category/top-level-reports/sales-by-brand/...

A to je mj. i důvod, proč rostou i akcie.

Jinak ohledně toho přenosu na kola jsem to myslel tak, že kdo sedne třeba do Kony, tak mu budou věčně pískat/prokluzovat kola, než si zvykne s tím jezdit. Prostě nemají to pořešený jako Tesla, kde se takové věci pořešily už dávno. Doporučuji zkouknout pár recenzí.

Stále jsem se nedověděl, které to konkurenční auto má být lepší než Tesla. Docela mně to zajímá, možná mám malý rozhled.
Díky
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neboj. Ono to zase klesne. Čína zaváděla nová cla.
Pokud zůstaneme u Luxury Class tak se nabízí srovnání Taycan s Modelem S. Papírově má vyšší dojezd tesla protože metodika ůřadů požaduje test v defaultním modu. V Případě Porsche je to Sport. Přepni do Eko režimu a karty se obrací. Možná by se dalo mluvit i o Jaguáru E pace, který díky nezajmu je za velmi nízké ceny odpovídající modelu 3. A rozhodně nedostaneš auto kvality, kterou si zákazníkovi nedovolí dodat ani Dacia. VW ID3 zatím ignoruju. Průser s SW je velký. K Číským EV jsem se nedostal, protože teď nejsem na předvývoji ale na papíře vypadají zajímavě. Třeba NIO ES8. BTW a už Tesla pořešila stěrače v německu? Cpát všechno na tablet je blbost.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.