CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Můžete napájet váš dům elektrickým autem?

Tento článek je zmatek. Vědci v Kanadě možná sestavili nějaký přístroj, nicméně oboustranný tok proudu (do auta i z auta) je něco, co je v prakticky všech novějších EV nějak přítomné a je na výrobcích, které části řetzce jsou už hotové a které ne. Většina výrobců obecně umožňuje "vybíjení" samotného auta a kam až se proud dostane - jestli jenom do vlastního domu nebo až do sítě - záleží na stavu celé soustavy síť - elektroměr - wallbox - auto.

Nějběžnější stav je ten, že auto samotné to umí, ale do sítě se proud nedostane, protože minimálně v ČR není síť moc chytrá a neumí si o to říct, můj tip je, že zbytek světa je na tom stejně. Použití aspoň pro vlastní dům je problematické, protože k tomu nejsou wallboxy a elektroměry a ještě jsem to neviděl.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Auto bude velkokapacitni powerbanka! Baterku nabijete superlevnym tarifem a zaparkujete do garaze, ktera muze byt uplne bez proudu. Svetlo a naradi pripojite k autu. A nakonec se tam prestehujete i s pocitacem :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Obytný Cybertruck se solárním panelem a Starlinkem... :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prý elektroauta jsou stále populárnější :-)))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

heh zeby konecne aspon nejake vyuzitie pre tie tisice novych nepredanych elektroaut zaberajucich miesto na parkoviskach vyrobcov/distributorov ? Rychlo k nim ponatahuju kable , nabiju na "lacny " nocny prud a cez den predaju elektrinu za drahu tarifu.
Alebo ich nalozia na vlak s prisposobeny aby ich mohli nabijat za jazdy vlaku. Prevezu vlak tam kde je zrovna lacnejsia elektrina kde tie autobaterky nabiju a nasledne vlak prejde inam kde sa elektrinu predaju drahsie . Uzasny biznis model na ktory staci len to ze bude roznych oblastiach vyrazne ina cena elektriny. :D :D :D . Pripadne to poslu ako backuppowerbank na uzemie postihnute vypadkom siete kvoli zemetraseniu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A nebude levnější koupit jen ty baterky a battery management kit?

:-D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To sice ano, ale takové baterky Ti nedojedou sami do garáže ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak nějak nechápu, proč bych měl cyklovat baterky v autě které stálo 1,5 míče, kde je ubohých ~70-90kWh (a prakticky nevyužitelných), když 75kWh úložiště z daleko bezpečnějších LiFePO4 baterií stojí +/- nějaký meloun?

To si na to "stěhování" na místo použití klidně z těch zbylých peněz zaplatím stěhovací firmu.

A pak tu máme ten praktický problém: večer budu svítít a topit z baterie auta a ráno s ním i odjedu?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To záleží. Když jsem se před rokem díval, tak u ojetého EV byla cena auta často nižší, než nákupní cena baterek stejné kapacity. Pokud takto nakoupíš baterky, tak máš zbytek toho auta "zdarma". I kdybys s ním jezdil jenom v létě na ryby, tak je to prostě benefit. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Autorovi doporučuju psát o nečem, o čem alespoň rámcově ví, jak to funguje. :-)

Takovéhle dřísty!!!

(¬_¬ )

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zivi me vyvoj nabijecek na elektricka auta a V2X je velke tema (nadnarodni korporace). Kazdopadne je v clanku spousta zjednoduseni a nepresnosti.

AC obousmerne umi jen Renault a F150 Lightning.

DC umi vsechny. Pak pripojeni do stie, budovy nebo domu zalezi na DC nabijecce. Obousmerne jsou skoro vsechny, ale zadna (=0) neumi takzvane Grid codes, neboli narodni regulace pro elektrarny pripojene do site. Proto jsou nabijecky "V2G ready" a ne "V2G compatible". Marketing.

Nicmene lze tento system provozovat v ostrovnim rezimu V2B (building) a V2H (home). Kdyz neni pripojeni do site, tak certifikace na narodni grid codes neni potreba. V pripade pripojeni k siti je potreba mit tato zarizeni certifikovana na Grid codes.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.