CDR.cz - Vybráno z IT

Odhalte tajemství postapokalyptického New Yorku v Tom Clancy's The Division

the_division_0
New York. Tři týdny poté, co se městem prohnal smrtící virus vypuštěný příznačně na Černý pátek, selhávají základní služby jedna po druhé. Katastrofa udeřila silou, jakou není schopna zvládnout ani americká administrativa.

Společnost nevyhnutelně upadá do chaosu. V této nouzové situaci prezident vydává nařízení 51, které uvádí do akce přísně tajnou skupinu agentů zvanou The Division, jejíž členové mají za úkol obnovit pořádek a převzít kontrolu nad New Yorkem.

Hry zaštítěné jménem Toma Clancyho vždy patřily mezi prodejně úspěšné tituly, vždyť celosvětově se jich prodalo přes úctyhodných 76 milionů kopií. A i když tenhle král špionážních thrillerů už bohužel nic nového nenapíše, o osud her inspirovaných jeho tvorbou se nemusíme nijak obávat. Vedle sérií jako Rainbow Six, Ghost Recon nebo Splinter Cell se naopak můžeme těšit na zcela novou značku s názvem The Division.

the_division_3

Zařadit Tom Clancy's The Division do škatulky herního žánru nebude tak úplně snadné. V první řadě půjde o taktickou akční střílečku viděnou z pohledu třetí osoby. K tomu autoři přidali RPG prvky umožňující vylepšování postavy včetně její specializace. Hlavní devizou hry však má být její online složka a sociální prvky, bez kterých se neobejde. V podstatě se tak jedná o MMO RPG střílečku. A to vše bude stát na silném příběhu, na který, dokud ještě mohl, dohlížel sám Tom Clancy.

Silný příběh

Jak jsme naznačili v úvodu, hráč se bude pohybovat v otevřeném perzistentním světě postapokalyptického New Yorku zmítaného občanskými nepokoji, kde přeživší bojují o zásoby a holý život. Po propuknutí smrtícího viru stačily tři týdny a společnost se začala hroutit. Počet nakažených silně převýšil kapacity zdravotnických zařízení, za pár dní nebyl nikdo, kdo by zajišťoval dodávky energií, vody a potravin. Situace je kritická v celých Spojených státech.

the_division_2

Aby se předešlo fatálnímu úpadku, povolává prezident do akce tajnou skupinu The Division, jejíž členové žijí zdánlivě běžným životem mezi nic netušícími lidmi. Ve skutečnosti jsou však vycvičeni pomoct tam, kde všechno ostatní selže, s oprávněním jednat nezávisle podle vlastního uvážení. Hráč se vžije do role jednoho z agentů Divize, jehož úkolem bude jednak obnovit pořádek v oblasti, a také zjistit, kdo stojí za rozšířením smrtelného viru. A co by to bylo za špionážní thriller, kdyby odpověď na tuhle otázku nebyla poněkud překvapivá.

Komunita je základ

The Division byla od počátku vyvíjena jako next-gen titul. Vývojáři z Ubisoft Massive naštěstí pochopili, že next-gen zážitek nespočívá pouze v dechberoucím audiovizuálním zpracování, ale především v dosud nepoznaných nebo přinejmenším inovovaných herních principech, které hráčům zprostředkují nové typy zážitků. Velký důraz byl proto kladen na prolnutí single a multiplayeru a kooperativní aspekt hry, kdy hráč je nenásilně motivován spolupracovat s ostatními a sdružovat se do skupin. Nicméně vývojáři se dušují, že hru bude možné hrát i sólovým přístupem. Postavit se proti sobě budou moci i samotní hráči.

the_division_1

Vývoj postavy bude probíhat přirozeně, podle stylu hry, s možností reinvestovat zkušenostní body do jiných schopností. Fungovat by měl svého druhu systém tank/damage dealer/healer, který bude ovlivněn značnou flexibilitou v tvorbě charakteru. Důležitou náplní hry bude shánění zásob, které by měly sloužit primárně jako obchodní komodita. A právě o zásoby svedete patrně nejvíce bitev s živými protihráči.

the_division_4

Dalším inovativním prvkem The Division je bezesporu možnost hraní na tabletu. Tam se ujmete obsluhy průzkumného drona, který vám umožní sledovat dění z výšky a jeho prostřednictvím se budete moci také zapojovat do akce. Dron má několik schopností, které budete s postupem času odemykat tak, jak s ním budete získávat zkušenostní body. Kromě schopnosti odhalovat nepřátele budete moci například léčit vaše spolubojovníky nebo zaútočit na protivníka.

Vizuálně ohromující

Od next-gen titulů se pochopitelně očekává i skok ve vizuálním zpracování a posun směrem k realitě. Pro tyto účely vývojáři používají zbrusu nový Snowdrop Engine, nad jehož možnostmi jsme místy užasle pokyvovali hlavou. Precizně ztvárněný New York se dynamický mění v závislosti na střídání dne a noci, což je doprovázeno úchvatnými světelnými efekty. Působivé jsou i změny počasí, kdy sníh postupně taje, aby ho za pár hodin nahradil nový.

the_division_6

Značný posun by měl být patrný i ve fyzice herního prostředí. Určité materiály se dají prostřelit, a je proto třeba dávat si pozor, za čím se člověk kryje. Mohli byste se totiž dočkat nepříjemného překvapení. Podíváme se také do většiny interiérů a na střechy budov, což by mohly být významné strategické body.

Švédská kvalita

Pokud vám jsou vývojáři ze švédského Ubisoft Massive neznámí, pak vězte, že rozhodně nepatří mezi nováčky. Na svědomí mají například sérii World in Conflict, podíleli se však také na vývoji Assassin's Creed: Revelations nebo Far Cry 3. O jejich schopnostech tak není třeba mít pochybnosti.

the_division_5

Podle původních plánů měla hra vyjít pouze na nové konzole PlayStation 4 a Xbox One, nedlouho po oznámení hry však Ubisoft oslovil PC hráče, aby ukázali, zda mají o The Division skutečný zájem. A protože se PC komunita projevila dostatečně hlasitě a vášnivě, o vydání hry pro Windows bylo rozhodnuto. Co však zatím rozhodnuto není, je otázka platebního modelu. Protože se v podstatě jedná o MMO, neměly by nás překvapit ani případné měsíční poplatky. Teprve v následujících dnech uvidíme, s čím Ubisoft nakonec přijde.

Na Tom Clancy's The Division se snad ani nejde netěšit. Jestli jsme měli nějaké představy o next-gen hře, The Division je podle dostupných informací do značné míry naplňuje. Otevřený živý svět v úžasné grafice a přirozené interakce s ostatními hráči jsou příslibem, na který rádi slyšíme. Jak to celé bude fungovat, se podle posledních informací dozvíme až v roce 2015. Do té doby budeme netrpělivě vyhlížet každou další informaci. A věřte, že si ji nenecháme pro sebe.

Jan Jindra

Původně jako externí redaktor se v roce 2011 přidal k týmu portálu RecenzeHer.eu, kde později zaujal post redaktora. O rok později na stejné pozici přešel pod křídla serveru inGamer.cz, s jehož redakcí od roku 2014 pokračuje na CDR.cz, znovu jako externí redaktor. Mimo internetové publicistiky se svými příspěvky podílí také na tvorbě tištěného herního časopisu Score.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Odhalte tajemství postapokalyptického New Yorku v Tom Clancy's The Division

Středa, 22 Leden 2014 - 14:30 | Alexandra Stanovska | Pekne, pekne. Outbreak trailer: http://www....
Středa, 22 Leden 2014 - 10:12 | rman | Mohli by treba cistej singleplayer prodavat, dat...

Zobrazit diskusi