CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Quake Champions bude zdarma, pokud si ho sami nekoupíte

Další úpadek po výrazných hrách jako byl Quake IV a Doom3 - obojí se změnilo v arénovky a prakticky vše se tomu podřídilo. Ale nese to peníze tak to takhle zprzní. Místo pokroku krok vzad. Arénovek je jako smetí, ale kvalitní singl aby hráč pohledal....

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Je to subjektivní. Já si například Doom 2016 neskonale užil. Už dlouho jsem si nevychutnal takovej adrenalin, jako právě zde. Dokonce jsem si kvuli němu pořídil RX480. Ačkoliv fakticky jde o arenovku, kde se po vyrubání oblasti postupuje dál. Co je však jiné je, že po vyčištění oblasti mám čas se kochat grafikou, hledat bonusy nebo secrety, prostě akce střídaná odpočinkem, to mám moc rád.
Co se týče novýho Quaka, udělali mi hoši svojí politikou radost. 100% vyzkouším. Pokud by to vydali jako kompletně placené, pravděpodobně bych gamesu oželel. Beru to jako (skoro) plné demo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jasně, taky si ho rád zahraju, je tam spousta dobrých nápadů, bohužel až přiliš aréna styl i v singlu, zvlášť když z monster padají tuny zbraní a munice. Příběh vlasně zmizel, i temná tísnivá atmosféra opuštěného mariňáka v zamořeném území. A hlavně je to krátké - když jsem si řekl že se to konečně dobře rozjíždí tak najednou titulky a ende. Trojku která byla zpočátku dost roztahaná napravil datadisk, tady ale ani náznak že by to hodlali nějak doplnit. Žádné hrátky s fyzikou, prostě standartní věci, pár dobrých nápadů co se ale už vyskytlo několikrát jinde. Prostě restart kdy se přišlo o spoustu dobrých věcí - jako když MS přišel s novou koncepcí a po roce objevoval dávno zažité věci jako novinku. Mě to přijde i přes vysoké rozlišení, nové API dost sterilní. Na to málo co přidali toho spoustu ubrali, fakticky nulová fyzika, a celkově dětinský když při párání motorovkou kromě krve stříkají náboje a zdraví... Možná toho očekávám příliš, ale snad není tak mnoho očekávat nějaký pokrok, vždyť tohle je pro mě jako hráče začínajícím na Dukovi přešlapování na místě a to už hodně dlouho. Od doby co vyšel FarCry,HL2 a D3 tak tuto trojici v progresu nic netrumflo. Tehdy to byl průlom a čekaly se velké věci v nových hrách. Ale kromě pomalu zvyšující se technologické úrovně vše ustrnulo a další evoluce se nekonala. Fyzika a její použití prakticky zapadlo. Přitom třeba už podle demolevelů v Unrealu mohlo jít o velmi významný herní prvek. Snad nyní při nových API lépe využívajících výkon se něco rozjede, ale při pohledu na Quake ala total MP to bude běh na hodně dlouhou trať.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo, rozumím. On ale, když nepočítám těch několik řádků textu, nebyl příběh ani v Doom 1,2. U Doomu 16 se chtěli co nejvíc přiblížit právě 1,2. V rychlosti se to povedlo na jedničku. Pak šli ještě dál viz, ty náboje co vypadávaj při glory kills, co zmiňuješ a vznikla arkáda. Nějakej patch pak kompletně přidal způsob hry: Arcade. Čili záměrem nikdy nebylo udělat reálnou střílečku, ale rychlou, úchylnou a ulítlou řež.

Doom 3 jsem taky hrál a souhlas, je to úplně něco jiného, než 16, takže milovníci 3, kteří čekali pokračování stylu, byli minimálně překvapeni. Mně více sedí 16, právě kvůli frenetičnosti. Navíc horory raději čtu či sleduju a už míň rád hraju. Do VR na horor v životě nevlezu :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jsem se trochu rozepsal :) Ale ve zkratce jde o to že dobře našlápnuté série se degradovali na vcelku obyč arénovku ala Unreal. Z MP je prostě víc peněz, a déle hráče udrží. A když vychytrale nastaví pay model tak se z toho nenápadně stane dojná kráva. Takže logicky to moc zazlívat nejde. Ale od ID jsem čekal mnohem víc...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

souhlas, kvalitniho singlu je dost malo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono singl se v podstate dela tak, ze vezmes funkcni arenovku/multiplayer a k tomu pridas spoustu prace s designem levelu a pribehem. Asi firmam pripada, ze delat tuhle praci navic nestoji za to.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.