CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Tesla prodala za poslední čtvrtletí historických 241 300 vozidel

"V dalších měsících se pak plánuje další rozšíření výroby, a to zejména díky nové továrně v texaském Austinu." ... Tu strasne vzdalenou. malinkatou, nevyznamnou prave dokoncovanou tovarnu u Berlina muzem zanedbat ;-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Při prvním pohledu na nadpis jsem se lekl, že Tesla vyrábí veterány. Prostě rychlé spojení "historických vozidel" s vynecháním čísel... :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže v počtu prodaných aut +- dohnala škodovku?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Né tak docela, Škoda podle mě jede roční produkci přes mego. Pokud se Tesle bude dařit, tak možná dosáhne to mego za rok, ale těžko říci.
Nicméně až dostaví ty dvě továrny, tak produkce stoupne a tu Škodovku překoná.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Škoda mela cíl 1.5m aut do roku 2025 ale ten už asi nedají. Nejvíc měli něco pres 1.2m.

Tesla je výrobně těžko předběhne. Fabriky se navrhují na 300 000 aut ročně. A při kvalitě auto co ted dodávají a narůstající konkurenci jejich situaci moc růžově nevidím.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, já zas slyšel, že kvalita Tesel závisí na konkrétních linkách. Prý mají nějaké staré linky, kde je těžká kalibrace, proto jim občas nesedí plechy a řeší to. A pak jsou novější linky, kde ten problém nemají. Proto je jednou Tesla model 3 ok, podruhý špatně lícuje atd.
Škoda dala 1.2m v roce asi 2019, teď to bude horší.
Každopádně pokud Tesla dala za kvartál 241k aut, tak 4x 241 se blíží k tomu míči. Je jasné, že to tak nelze počítat (může být problém, odstávka atd.), ale jak jsem psal, dvě továrny jsou před dokončením, takže těch 1.2m by po jejich zprovoznění nemuselo být nemožné.
Zdar Max

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To není linkou. Ty maji moderní. Byl jsem v továrně Mazdy, která je příšerně zastaralá a presto v ní dělají kvalitní auta. U Tesly jde o kombinaci konstrukčních nedostatků, uspechaneho vývoje a zkoušek, špatné kontroly kvality a malo zkušenosti se sériovou výrobou.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Je to tak, asi jsem čerpal z divnozdroje. Viděl jsem teď rozhovor, kde přiznávají, že to nedávali a ladili to za pochodu. Těžko říci, zda se toho zbavili, nebo ten problém stále je.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přetrvává a zda se, ze spíše narůstá. Nenápadná me západní značka která by si dovolila dodávat auta zákazníkům ve stavu jako Tesla.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A stejně prodají všechno, co vyrobí :) Asi lidem, co to kupuju, jde o něco jinýho, než lícování plěchů.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak spáry jsou tresnicka na dortu. VWG na ne ma normu +/-0.2mm. Tesla je se pohybuje v rámci 1cm a ještě ani ne stejně na obou stranách. S lakem je víc problémů. Vrstva je na kritických místech tenká a nemají vyřešen otěr mezi blatnikem a nárazníkem. Dale hromada oděrek z montáže. U nárazníku ještě zustanu. Model 3 ma zadní nárazník nedostatečně upevněn a je riziko jeho ztráty po projetí větší louže. Důsledek nedostatečného testování. Než se spustí obrana jejich praktik, tak si najdete na yt video z vývoje Octavia 1. Většina toho co je zachyceno (a mnohem víc) se stále provádí. Problémy maji v celém procesu. Od návrhu po výrobu. Jestli to nezačnou řešit tak se jim to bude představovat problém.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jsem zvědavý, jak to dopadne s Berlínem, kde by měli najet na nový typ výroby (z monobloků) a snížit tak náročnost na skládání a minimalizovat vůle.

Výrobě moc nerozumím, tak nevím, v čem mají konkrétně problém. Nejspíše se snaží ubírat stroje a kontrolní místa, aby zrychlili výrobu, což před nějakou dobou přepálili tak, že měli problém s kvalitou laku (né zcela zaschlé to poslali na další linku). Berlín z monobloků by měl výrobu asi dost urychlit (údajně budou potřebovat o 1/3 méně strojů). Jak to bude s kvalitou, těžko říci. Jsem na ně zvědavý.

Jinak jsem nedávno koukal na vývoj v Teslách a docela se hýbou a řeší všechny neduhy předchozích modelů. Když jsem viděl, jak postupně inženýři zoptimalizovali otevírání dveří tak, aby to bylo co nejméně poruchové s velkou životností, tak velmi zajímavý počin.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

velka gratulace, na to ze podle mnoha lidi je tesne pred krachem :))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.