Recenze deskové hry - Ostrovy titánů

Hra Ostrovy titánů od autorské dvojice Bruno Cathala & Johannes Goupy nás zavádí do Atlantidy, kde se v důsledku katastrofy odpočítávají poslední dny její existence. Každý hráč se stává vůdcem výpravy, jejímž úkolem je najít nový domov pro atlantskou civilizaci a připravit ji na velký exodus. Aby se vám to podařilo, musíte být první, kdo objeví nový ostrov s dostatečnými podmínkami pro přežití. A nebo, chcete-li to brát prozaičtěji, první, kdo nasbírá 5 vítězných bodů a zbaví svůj ostrov všech příšer.

Závod s časem o budoucnost Atlantidy

Na začátku deskové hry Ostrov titánů musíte maximálně využít každého svého tahu. Je třeba vždy vykonat jeden krok, který je povinný pro všechny hráče, a to výběr akční karty z veřejné nabídky. A s každou akční kartou přichází jeden dílek terénu, který si musíte vzít a ihned ho umístit ho na svoji herní plochu (resp. mapu). Destičky terénu sestávají z jednoho či více políček, na kterých najdete lesy, jezera, pouště, hory, a nebo dokonce vulkány. Právě zmiňované sopky jsou speciální tím, že reprezentují libovolný typ terénu, ALE žijí na nich mýtická monstra, které musíte ze svého ostrova vyhnat, abyste vůbec mohli zvítězit.

Produkce a výstavba budov

Aby se vám to podařilo, musíte co nejlépe využívat akce jako produkci orichalka či hoplítů, výstavbu, a boj s nestvůrami. Produkce vám dá tolik orichalkových nugetů a nebo tolik hoplítů, kolik máte na svém ostrově buď dolů nebo kasáren. Obojí může být vyobrazené na některých dílcích terénu, a nebo je můžete postavit pomocí akce Výstavba. Budovy z nabídky výstavby však můžete postavit jenom na konkrétních typech krajiny, a třeba takový chrám, který vám dává celý jeden vítězný bod, lze vystavět jenom na čtyřech rozdílných typech terénu.

Cíl vpravdě titánský

A jsme u toho - postavit chrám, to je první způsob, jak získat vítězný bod. Druhý způsob je vykovat orichalkový medailón. I za ten dostanete po jednom bodu, ale potřebujete k tomu pěknou hromádku orichalkových nugetů. V obou případech máte jistotu, že tyhle body vám nikdo nevezme.

Bodovat můžete i pomocí titánů. Jakmile se vám podaří složit souvislou plochu 3 či více destiček stejného terénu, přilákáte pozornost titána, který je jeho opatrovníkem. Nejenom, že každý titán má svoji schopnost, ale také se počítá za 1 bod. Ale ve chvíli, kdy jiný hráč rozšíří některý svůj bióm na 3 či více, titán uteče k němu, a vy máte zase o bod méně. Vy však můžete udělat totéž - znovu rozšířit svoje území, vzít si titána zpět, a znovu použít jeho schopnost.

Příšery zabíjíte tak, že k nim přiřadíte jednoho až tři svoje hoplíty, a ti vám zvyšují počet kostek, kterými v souboji házíte. Pokud hodíte stejně nebo víc, než je síla příšery (a nebo pokud vám padne alespoň jedna lebka), potvoru jste porazili, a můžete se vrhnout na další.

Titáni vládnou

Ostrovy titánů jsou abstraktní strategie, která vás od prvního momentu postaví k výběru, kdy se žádná odpověď nezdá jako ta správná, a teď si to vymysli, Ajnštajne. Přeskakování božstev od jednoho hráče k druhému je naprosto geniální mechanismus, který vás nutí načasovat si krádež titána co nefikaněji, a stavět krajinu co nejefektivněji.

Navzdory dlouhým pravidlům je hratelnost jednoduchá a přístupná i hráčům, kteří preferují maximálně light až mid tier hry. A díky famóznímu grafickému zpracování si můžete tuhle krásně čistou hru zahrát i se svými ratolestmi. Možná i mladšími 10 let, než jak je inzerováno na krabici. Hru vytvořilo vydavatelství deskových her Tlama Games.

Redakce CDR (Google+)

Redakci CDR.cz tvoří tým mladých žurnalistů, které spojuje společná láska k moderním technologiím. Milují chytré gadgety, vylepšováky a nejnovější zařízení všeho druhu.