CDR.cz - Vybráno z IT

RECENZE – Halo Wars 2 dokazuje, že realtime strategie nejsou vázané platformou

Když před lety vyšel první díl Halo Wars, jednalo se o jasnou ukázku, že i na konzolích může fungovat žánr real-time strategií naprosto v pořádku a nejedná se o žánr pouze pro PC. A nyní se série vrací s druhým dílem.
Halo Wars 2 Title

První díl slavil úspěch především proto, že se nejednalo o lecjaký port, ale studio Ensemble vyvinulo rozhraní naprosto přesně šité na míru gamepadům, které bylo natolik dobré, že jeho funkčnost přetrvala i do letošního pokračování. Důkazem je, že i když na druhém dílu pracovalo jiné studio, na tuto část prakticky nijak nesáhlo a úpravy byly minimální a spíše kosmetické. Ale popořadě.

Přímo nepřímé pokračování

Real-time strategie dost často sází na zajímavé příběhové zasazení. V případě Halo Wars 2 se příběh odehrává prakticky těsně po konci Halo 5: Guardians a zároveň se snaží přímo navázat na první díl, přestože od něj uplynulo 28 let, během kterých se odehrála sága s Master Chiefem.

Halo Wars 2 06Halo Wars 2 02

Posádka lodi Spirit of Fire se probouzí z kryogenického spánku v neznámé části vesmíru. Bohužel se jedná zrovna o tu část, kde svým silám rozkazuje Atroix. Ten se vzepřel Covenantu a cokoliv/kdokoliv se mu postaví do cesty smete. I přestože se jedná o postavu, která je vytvořená pouze pro potřeby letošního dílu, není jeho charakter plochý, naopak je mu věnováno dost prostoru z hlediska scénáristického i příběhového. 

Halo Wars 2 09

Příběh se posouvá v rámci animovaných sekvencí, na kterých opět pracovalo studio Blur. Pro znalé série Halo, toto studio již dělalo cutscény pro první díl Halo Wars, nebo Halo 5: Guardians, tedy opět vypadají fantasticky a budete v nich přemítat očima po každém detailu. Snad jedinou výtku si zaslouží zakončení, jelikož v duchu série Halo se na konci zodpoví spíše ty menší zápletky, ale hlavního konce se nejspíše dočkáme až v dalším dílu.

Nestárnoucí klasika

Halo Wars 2 je opravdu zastáncem klasického žánru RTS. To znamená, že se staví báze, zkoumají nové technologie a následně kupují jednotky, kterými zdecimujete nepřítele. Inu, není to dvakrát objevný koncept, ale je tak dobře dotažený, že je vlastně náramně příjemné si takovou nostalgii opět pořádně užít.

Halo Wars 2 03Halo Wars 2 05

Zároveň se ale nese i jeden malý neduh s celkovou podobou příběhové kampaně, která působí jako pompézní verze tutorialu. Výsledek není sice nijak strašný, ale jednotlivé kampaně nejsou příliš variabilní a ve výsledku působí jako jednotlivé představení nových jednotek, kdy na konci každé mise dostane hráč trochu volnou ruku k dokončení úkolu.

Halo Wars 2 04

Na druhou stranu je možné celou kampaň projít v online kooperaci, kdy jsou síly rozděleny na půl (přesto je ale možné si jednotky navzájem darovat) a je možné provádět mnohem zajímavější manévry, které sice v jednom hráči nejsou nemožné, ale rozhodně komplikované.

Další velmi zajímavou funkcí je přesouvání několika různých jednotek. Hra automaticky upraví rychlost celé skupiny na rychlost nejpomalejší jednotky a nedochází k situaci, že se celá skupina roztrhne a postupně tak jednotky poumírají, jelikož se navzájem nepodporují.

Velitel se vrací na bojiště

Příběh je hrán pouze za stranu lidí. Za Covenant je možné si zahrát buď až v online multiplayeru, nebo v rámci skirmishe. Co se týče rozdílů, ty jsou zcela minimální, respektive se liší pouze design budov a jednotek, funkčnost je prakticky totožná. Kde se však liší, jsou schopnosti velitelů, kteří jsou celkem tři na každé straně. Ty jsou oproti minulému dílu rozhodně zajímavější a výběr velitele před zápasem je poměrně klíčovou volbou, jelikož může ovlivnit průběh celé mise.

Halo Wars 2 08Halo Wars 2 07

Mimo klasický multiplayer je v nabídce i mód Blitz, kde je nutné na mapě obsadit tři body, držet je a získávat tak body na nákup dalších jednotek. Celý mód obzvláštňují kartičky s různou dobou trvání, které nějakým způsobem ovlivňují průběh bitvy.

Mínusem je, že kartičky je možné dokupovat za mikrotransakce a tedy se dost může stát, že protivník má podstatně lepší bonusy. Dalším módem je Firefight, který je jakousi variantou přežívání vln a je možné jej hrát i proti počítači. 

Halo Wars 2 01

Ve finále ukazuje Halo Wars 2 opět, že žánr RTS není na konzolích mrtvý a je možné, aby i zde takový žánr fungoval za jistých podmínek. Na druhou stranu nabízí možná až příliš otevřený konec a mód Blitz, který nejspíše každému nesedne. Je nutné počítat i s tím, že v rámci služby Xbox Play Anywhere je hra k dispozici i na PC, kde je konkurence podstatně větší. 

Ani jeden tábor se však nemusí bát, že by zápasil s druhou platformou. Halo Wars 2 naštěstí nenabízejí funkci cross-platform hraní, která by pravděpodobně zvýhodněla PC hráče před konzolisty. Tvůrci však tvrdí, že jsou si verze podobné natolik, že se ovládání obou verzí příliš neliší - zkušený konzolista by neměl být tedy problém vykompenzovat rychlost, jakou nabízí myš. 

Verdikt

Halo Wars 2 silně čerpá z úspěchu prvního dílu a jedná se spíše o lehkou evoluci, nikoliv revoluci. Je to ale stále skvěle odladěná konzolová strategie, která se drží staré klasiky, která se dnes již moc nevidí.

Zdroje: 

Tomáš Herodek

Patřil mezi novou vlnu autorů serveru RecenzeHer.eu, kde se z pozice redaktora vypracoval na zástupce šéfredaktora. Od roku 2012 je členem redakce inGamer.cz, nyní spadající pod herní sekci CDR.cz, kde zpočátku působil jako externí redaktor. V červenci 2014 se přesunul na pozici zástupce vedoucího herní rubriky.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE – Halo Wars 2 dokazuje, že realtime strategie nejsou vázané platformou

Pátek, 17 Březen 2017 - 19:08 | Psycho Mantis | líbí se mi, jak jsou defaultně nastavené stejné...
Čtvrtek, 16 Březen 2017 - 19:15 | japkoslav | Takže už pro tuhle ptákovinu vyšel patch, který...

Zobrazit diskusi