CDR.cz - Vybráno z IT

TÉMA - Představujeme vám GamesCom, mekku evropských hráčů [GC 2014]

Gc Gc
Obdobně jako s letošní E3, také o GamesComu pro vás herní sekce CDR.cz připravila velké pokrytí, startující právě dnešním dnem. Pojďme si ale v úvodu představit samotný GamesCom, jakožto největší evropskou událost v zábavním průmyslu.

Gamescom Banner

V průběhu celého roku vývojáři a vydavatelské společnosti ustavičně krmí média novými informacemi o chystaných hrách nebo jejich případných rozšířeních. Najdeme však i hluchá místa, která jsou jak pro hráče, tak novináře v podstatě kritická. Jedná se například o několik následujících dní po vánočních svátcích, všeobecně největší informační sucho však nastává o letních prázdninách. Naštěstí tu ale máme srpnový GamesCom, který nás znovu vrací do hry.

Vedle období, kdy téměř nevychází hry, a je tak velmi složitým úkolem vytvářet seriózní zprávy, se nicméně na herní scéně vyskytuje několikero záchytných bodů. Tím pochopitelně míníme akce jako VideoGame Awards, QuakeCon, BlizzCon nebo Tokio Game Show. Samotným vrcholem je ale americká Electronic Entertainment Expo – obsahově nejvýznamnější herní výstava (zpravodajství z letošního ročníku zde) a právě evropský GamesCom, který je zejména pro české a slovenské hráče jednoznačně nejzajímavější.

GamesCom pokračuje v tradici GamesConvention, která se dodnes odehrává v německém Lipsku. V současné době je však zaměřena především na mobilní hraní a drobný hardware, leč šlo v časech své největší slávy o velkou herní show. Haly GamesComu najdeme také v Německu. Pro nás bohužel až na druhé stráně, v Kolíně nad Rýnem. To už je pro tuzemské fanoušky poněkud složitější cesta, než do pohraničního Lipska, ne však nerealizovatelná.

Z pohledu novináře

GamesCom je, na rozdíl od E3, do jejíž útrob se dostanou veskrze novináři, veřejnou akcí a potkat se na výstavišti s českými či slovenskými rodáky tak není vůbec nic výjimečného. Pro novináře GamesCom začíná o dva dny dříve, než pro klasické návštěvníky. První den je věnován několika velkým konferencím, den druhý pak již představuje chaos ve výstavních sálech, kde je možno otestovat ledajaké nově oznámené tituly a posbírat rozhovory s ikonami herního průmyslu.

Gc Gc 2

Jakmile je GamesCom otevřen veřejnosti, práce novinářů však nekončí. Jen je popravdě o mnoho složitější, záchranou jim budiž klidné Press Centrum s občerstvením a zatraceně pomalou Wi-Fi. Odměnou je pak účast na báječné herní akci a testování nevydaných her mezi prvními na planetě Zemi, dlouho před poskytnutím recenzentských verzí. A vězte, že i když si občas postěžujeme, právě informační chaos jménem GamesCom nebo E3 je tím, co nás na naší práci ve skutečnosti baví nejvíce.

Z pohledu návštěvníka

Organizátoři si jasně uvědomují, že pro Evropany je tahle německá výstava absolutním herním svátkem a dělají maximum pro to, aby zajistili úplný komfort a přitáhli co nejvíce návštěvníků. Pokud tedy razíte do centra dění, jistě by se vám hodil nějaký ten hotel. Málokdo má však na takové ubytování štěstí, právě hotely totiž ve velké míře stihnou okupovat novináři, a tak tvůrci GamesComu připravili náhradní řešení.

Ubi Gc

Je jím GamesComCamp. Hned vedle výstaviště se na obrovské louce v době akce rozprostírá velké stanové městečko, které pravidelně návštěvníci budují. Vyjde levněji než hotel a do výstavních hal to máte, co by kamenem dohodil. Pokud nepatříte mezi druh lidu, který je schopen všechen čas konání GamesComu trávit na výstavišti a zkoušet si jednu hru za druhou, rozhodně se nebudete nudit. Když si zrovna nevyrazíte na procházku po Kolíně, pořádají organizátoři také hudební GamesCom Festival. Jeho program je opravdu našlapaný, na co se těšit najdete zde.

Z pohodlí domova

Pokud nevyrážíte přímo na místo, můžete GamesCom sledovat také z pohodlí domova. Zahajujeme totiž speciální zpravodajství a následující týden vás nepřestaneme zásobovat neutuchající dávkou zbrusu nových informacích o vašich oblíbených hrách. 

Stejně jako minulý rok, budeme mít i letos na místě vlastní redaktorský tým. Z herního magazínu do Kolína vyráží Michal Klacik a Honza Mareš, za HW divizi Jiří Moos. Domácí zpravodajství pro vás bude připravovat Jáchym Flídr, Michal Pospíchal a Martin Paytok. Sledujte nás i na Facebooku, kam vám Honza Jindra bude servírovat všechno, co byste neměli přehlédnout.

A budeme soutěžit i o speciální edice her. To vše vám ovšem představí už zítřejší článek. Všechno z GamesComu u nás můžete sledovat přehledně na jednom místě

Za podporu během zpravodajství Gamescom 2014 děkujeme:

Redaktoři CDR.cz během zpravodajství používají výkonný Ultrabook™ Fujitsu T904.

Tagy: 
Zdroje: 

Michal "MichalPospíchal" Pospíchal

V roli novináře se na herní scéně pohybuje už více než 9 let. V historii prošel několika velkými redakcemi, jako BonusWeb.iDnes.cz, naposledy se v roli šéfredaktora podílel na tvorbě serveru inGamer.cz, který byl 1. ledna 2014 sloučen s herní sekcí CDR.cz, kde nadále vedl rubriku. V červenci 2014 se na vlastní žádost přesunul na post editora magazínu. Od roku 2016 píše také pro DIIT.cz o technických a všeobecných tématech.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku TÉMA - Představujeme vám GamesCom, mekku evropských hráčů [GC 2014]

Žádné komentáře.