CDR.cz - Vybráno z IT

Bývalí vývojáři Bioshock Infinite se vydali na Kickstarter, a to hned dvakrát

The Black Glove Screenshot 03
Zdrcující zpráva o rozpuštění Irrational Games podlomila kolena nejednomu fanouškovi legendárních počinů jako Bioshock a System Shock. Bohužel, stalo se. Tvůrci však slibovali, že se vrátí a jak vidno, ten čas právě nastal.

Tento týden se jistě nepatrně zvýšil provoz na stránkách Kickstarter, protože se po dlouhém suchu velkých titulů od slavných vývojářů objevili bývalí pracovníci z Irrational Games, které ukončilo svou existenci v únoru. Na Kickstarteru se však objevily hned dvě společnosti z trosek oné firmy a každá přináší jiný projekt.

The Black Glove Screenshot 01

Dříve tohoto týdne se objevily zprávy o Day For Night Games, které vyvíjí velmi zajímavou hru The Black Glove. Ihned po zhlédnutí prvních obrázků a videí z pre-alphy je jasné, odkud čerpá dané prostředí inspiraci. Možná za to může i hlavní výtvarník, který pomohl vyobrazit podobu Rapture a Columbie. Děj se odehrává ve 20. letech minulého století v divadle Equinox. Právě vyprávění příběhu by se mělo stát hlavním hratelnostním prvkem.

The Black Glove Screenshot 02

Projevují se zde typické surrealistické rysy počátku minulého století, takže jde opět o pastvu pro oči. Může se i skoro zdát, že lidé z Irrational Games to ani jinak neumí. Navíc se zde opět promítne unikátní hratelnost díky speciální rukavici a osmibitových automatech. To by Irrationalu bylo podobné. Vývojáři žádají na svém profilu o $550 000.

The Flame Of The Flood

Včera internetem prosvištěly také informace o druhém projektu. Vytváří jej The Molasses Flood a jmenuje se The Flame in the Flood. Tento titul si oproti svému kolegovi razí úplně jinou cestu. Vývojáři zde vyobrazují vylidněnou Ameriku postihnutou jakousi katastrofou, která zanechala naživu jen pomálo lidu. Obsáhne rogue prvky a izometrický pohled shora.

The Flame Of The Flood 01

Nechybí zde permanentní smrt ani procedurálně generované prostředí. Dívenka zde se svým pejskem pluje po proudu řeky a objevuje různé lokace. Diference se neprojevuje jen ve stylu hry, ale i v požadované částce, který činí "pouhých" $150 000.

Oba projekty si zatím vedou u přispěvovatelů dost dobře. První vybral už přes desetinu a druhý se blíží k polovině požadovaných financí. Ani v jednom týmu není však Ken Levin, tedy hlavní mozek bývalých Irrational Games. Ten si totiž sebral elitu a nyní pracuje na svých projektech, které se opřou o mistrné vyprávění příběhu, neokoukanou hratelnost a jedinečné světy. 

Jaký z projektů se vám líbí více? Kterému fandíte? Jak se vám zamlouvá původní tvorba studia (System Shock, Bioshock)? 

Michal Klacik

V roce 2010 začínal jako redaktor RecenzeHer.eu, od dubna 2012 působil na pozici editora serveru inGamer.cz. Počátkem roku 2014 se redakce i část obsahu inGameru přesunula pod CDR.cz. Tam nyní zastává pozici redaktora pro herní i IT rubriku.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Bývalí vývojáři Bioshock Infinite se vydali na Kickstarter, a to hned dvakrát

Středa, 15 Říjen 2014 - 22:37 | trodas | "Ameriku postihnutou jakousi katastrofou,...

Zobrazit diskusi