Bývalí vývojáři Bioshock Infinite se vydali na Kickstarter, a to hned dvakrát
Tento týden se jistě nepatrně zvýšil provoz na stránkách Kickstarter, protože se po dlouhém suchu velkých titulů od slavných vývojářů objevili bývalí pracovníci z Irrational Games, které ukončilo svou existenci v únoru. Na Kickstarteru se však objevily hned dvě společnosti z trosek oné firmy a každá přináší jiný projekt.
Dříve tohoto týdne se objevily zprávy o Day For Night Games, které vyvíjí velmi zajímavou hru The Black Glove. Ihned po zhlédnutí prvních obrázků a videí z pre-alphy je jasné, odkud čerpá dané prostředí inspiraci. Možná za to může i hlavní výtvarník, který pomohl vyobrazit podobu Rapture a Columbie. Děj se odehrává ve 20. letech minulého století v divadle Equinox. Právě vyprávění příběhu by se mělo stát hlavním hratelnostním prvkem.
Projevují se zde typické surrealistické rysy počátku minulého století, takže jde opět o pastvu pro oči. Může se i skoro zdát, že lidé z Irrational Games to ani jinak neumí. Navíc se zde opět promítne unikátní hratelnost díky speciální rukavici a osmibitových automatech. To by Irrationalu bylo podobné. Vývojáři žádají na svém profilu o $550 000.
Včera internetem prosvištěly také informace o druhém projektu. Vytváří jej The Molasses Flood a jmenuje se The Flame in the Flood. Tento titul si oproti svému kolegovi razí úplně jinou cestu. Vývojáři zde vyobrazují vylidněnou Ameriku postihnutou jakousi katastrofou, která zanechala naživu jen pomálo lidu. Obsáhne rogue prvky a izometrický pohled shora.
Nechybí zde permanentní smrt ani procedurálně generované prostředí. Dívenka zde se svým pejskem pluje po proudu řeky a objevuje různé lokace. Diference se neprojevuje jen ve stylu hry, ale i v požadované částce, který činí "pouhých" $150 000.
Oba projekty si zatím vedou u přispěvovatelů dost dobře. První vybral už přes desetinu a druhý se blíží k polovině požadovaných financí. Ani v jednom týmu není však Ken Levin, tedy hlavní mozek bývalých Irrational Games. Ten si totiž sebral elitu a nyní pracuje na svých projektech, které se opřou o mistrné vyprávění příběhu, neokoukanou hratelnost a jedinečné světy.
Jaký z projektů se vám líbí více? Kterému fandíte? Jak se vám zamlouvá původní tvorba studia (System Shock, Bioshock)?