CDR.cz - Vybráno z IT

Ken Levine, otec Bioshocku a System Shocku, uzavřel studio Irrational Games

Irrational Games je s námi na scéně dlouhých 17 let. Za tu dobu možná oproti ostatním nevydalo tolik titulů, rozhodně však vyvinulo jedny z těch nejkvalitnějších a nejlépe hodnocených. Vzhledem k jejich úspěchům je zpráva o uzavření studia zarážející.

Ken Levine, zakladatel a vedoucí designér vývojářského studia Irrational Games, na oficiálních stránkách oznámil ukončení činnosti firmy, kterou od začátku svého vzniku vedl. Po 17 letech své existence a vývoje zlatých zářezů ve videoherní historii se členové týmů rozutečou do světa. Nejedná se však o definitivní zastavení samotného Levina ani jádra Irrational Games.

Vedoucí studia se rozhodl, že založí novou společnost, kam přesune pouze nejschopnější jádro bývalých vývojářů. Tento nově vzniklý, asi patnáctičlenný kolektiv bude opět vyvíjet videohry pod záštitou vydavatele Take-Two. Levine však prohlásil, že jejich tvorba vyjde pouze skrze digitální distribuce a zaměří se na hry, jejichž hlavním tahounem se stane příběh. Cílit prý budou na pravé hardcore hráče.

"Jak víte, rád bych založil něco menšího. V budoucnu oznámíme něco nového s novým cílem, a totiž vytvoření vyprávěním hnané hry s vysokou znovuhratelností pro hardcore fanoušky. Chceme tím docílit užšího svázání s hráči. Obsah budeme distribuovat exkluzivně skrze digitální distribuce," říká Ken Levine.

Levine prozatím blíže nespecifikoval k jakému konkrétnímu žánru se vývoj budoucích titulů stočí. Dokonce neznáme ani herní platformy, na které bude tým hry vyvíjet. I když se víceméně jedná o studio, nad nímž vydavatel nemá příliš velkou moc (ano, pan Levine si vždy dokázal prosadit své), není pravděpodobné, že by se svou tvorbou autoři vyrazili na žebráckou výpravu po Kickstarteru.

Vzhledem k faktu, že pospolu drží "nejlepší" jádro, můžeme očekávat opravdu kreativitou nasáklou revoluční pecku, která se opět vyhne moderním trendům. Hráči si jistojistě nekrátkou dobu na konečný produkt počkají, výsledku ale rozhodně litovat nebudou.

Posledním dílem Irrational Games se stane druhý díl DLC pro Bioshock Infinite s názvem Burial at Sea, jehož datum vydání je stanoveno na 25. března. Fanoušci tvorby studia se loučí na oficiálních stránkách s mistry v oboru s tichostí a s díkem za jejich kreativní a ducha povznášející hry.

Michal Klacik

V roce 2010 začínal jako redaktor RecenzeHer.eu, od dubna 2012 působil na pozici editora serveru inGamer.cz. Počátkem roku 2014 se redakce i část obsahu inGameru přesunula pod CDR.cz. Tam nyní zastává pozici redaktora pro herní i IT rubriku.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Ken Levine, otec Bioshocku a System Shocku, uzavřel studio Irrational Games

Úterý, 25 Únor 2014 - 12:16 | petr22 | "můžeme očekávat opravdu kreativitou...

Zobrazit diskusi