CDR.cz - Vybráno z IT

DOJMY Z HRANÍ – Oldschool RPG Pillars of Eternity vypadá velmi slibně [GC 2014]

Pillars Of Eternity View
Obsidian Entertainment patří mezi přední vývojáře her na hrdiny. Po úspěších jako KOTOR II nebo Fallout: New Vegas se rozhodl vydat svou vlastní cestou. Vybral dostatek peněz na Pillars of Eternity, který jsme za vás odzkoušeli na GamesComu.

Gamescom Banner 0

Kickstarterovská kampaň Project Eternity, přejmenovaného na Pillars of Eternity, už dávno skončila, hra ale stále zůstává středem zájmu vedle legend jako Wasteland 2 a Torment: Tides of Numenera. Bohužel to zatím vypadá, že si ji koncoví zákazníci ještě nějakou dobu nezahrají, nám se však poštěstilo, protože jsme si GamesComu mohli odzkoušet stabilní demo.

Pillars Of Eternity Screenshot 04Pillars Of Eternity Screenshot 05

Rovnou na úvod se musí říci, že se Obsidian Entertainment snaží ze všech sil, aby vytvořil jedno z nejpropracovanějíšch oldschoolových a hardcorových RPG. Nejde jenom o vizáž, ale i o princip hraní a způsob vyprávění příběhu. No aby se nesnažil, když jenom z Kickstarteru vybral úctyhodné necelé čtyři milióny dolarů.

Hráč ovládá skupinku charakterů po vzoru Baldur's Gate nebo Icewind Dale. Lze si vytáhnout z hloučku pouze jednoho a operovat s ním, což se hodí například při plížení a kradení. Každá postava lze libovolně vylepšovat díky detailnímu RPG systému. Svou skupinu si každý přizpůsobí dle svého stylu hraní (v rámcích daného povolání postavy). Omezení se zde nachází minimální.

Pillars Of Eternity Screenshot 06

Vývojáři se zasadili o detailní otevřený svět. V lokacích se dá volně pohybovat nejenom v exteriéru, ale i v rámci domů a zástavb, což jak se ukázalo u Sacred 3, tak se nejedná o úplnou samozřejmost. Pro rodilé průzkumníky, kteří musí zalézat do nejtajnějších zákoutí hry, máme dobrou zprávu. Krom rozsáhlého množství truhlic s kořistí se zde vyskytuje dostatek záludně ukrytých místeček, která najdou jen ti nejvšímavější. Člověk se musí pouze vypořádat s loadingem mezi lokacemi.

Pillars Of Eternity Screenshot 07Pillars Of Eternity Screenshot 08

NPC postavy jsou v Pillars of Eternity příjemně upovídané. Téměř se vším, co se hýbe, lze prohodit pár slov. Texty se příjemně čtou, svojí délkou neunavují a ani nedohánějí k pocitu neuspokojení. Navíc se vyplatí si jich všímat, protože se nejdná o titul, který by měl ve zvyku vést hráče za ručičku a ukazovat mu, kde vyřešit úkol a sebrat určitý předmět. Což se zejména potrvdilo u zdejšího dema, které bylo již rozehrané a těžko se v něm tedy orientovalo. 

Dost možná se občasně vyskytnou v rámci hry velmi zajímavé situace. V pokoji jednoho hostince se například nacházela banda zbojníků a jedna žena. Je na každém, jak se zachová. Pomůže zbojníkům, ženě nebo v klidu bez povšimnutí odejde? Jen těžko lze ale momentálně předpovědět, jak velké následky tato rozhodnutí budou mít.

Pillars Of Eternity Screenshot 01

Co bychom si počali v RPG bez soubojového systému. Pillars of Eternity na to jde opět od podlahy. Stačí pouze kliknout na nepřítele a bitva započne. Situace se dá následně kdykoliv zapauzovat, a rozmyslet si tak budoucí postup a strategii. Této možnosti se navyužívá hráč poměrně dost, protože nepřátelé nepatří mezi nejhloupější a pouze vysoké statistiky k vítězství nestačí. Bezhlavé mlácení do oponentů vede k jasné prohře. Těžko říci, jestli půjde o frustrující obtížnost nebo o hardcore zážitek. 

Pillars Of Eternity Screenshot 02

Vizuální stránka jednoduše bere dech. Zde nejde o vyspělou technologii, ale o poctivou práci grafiků a designérů. Bohatý a krásně malovaný svět poskytuje daleko větší kvality než většina dnešních 3D s pozlátky, které jim poskytují nejnovější enginy. Animace postav a okolního světa se pohybují plynule a realisticky.

Díky velmi dobře rozestavěnému ovládání a chytrému interfacu se hráč lehce ponoří do dění. Zajímavé dialogy upoutají a umožní setrvání u hry. V demu se dokonce nevyskytovaly žádné bugy.

Pokud firma připraví dostatek obsahu, dlouhou dějovou linku a ponechá dosavadní kvalitu, tak se můžeme těšit na velmi slušné RPG ze staré školy, u kterého člověk vydrží sedět desítky hodiny bez hnutí hltajíce vše, co si pro něj tvůrci připravili. Nezbývá nic jiného než Obsidian Entertainment fandit, aby neztratil nadšení pro svou práci. Vydání titulu se plánuje na letošní zimu a pro operační systémy Windows, Mac a Linux.

 
Za podporu během zpravodajství GamesCom 2014 děkujeme:

Redaktoři CDR.cz během zpravodajství používají výkonný Ultrabook™ Fujitsu T904.

Michal Klacik

V roce 2010 začínal jako redaktor RecenzeHer.eu, od dubna 2012 působil na pozici editora serveru inGamer.cz. Počátkem roku 2014 se redakce i část obsahu inGameru přesunula pod CDR.cz. Tam nyní zastává pozici redaktora pro herní i IT rubriku.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku DOJMY Z HRANÍ – Oldschool RPG Pillars of Eternity vypadá velmi slibně [GC 2014]

Žádné komentáře.